Amerykanin z Sochaczewa by marcin.art |
Autor |
Wiadomość |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22-01-2019, 20:08
|
|
|
Witam Was po przerwie.
Potrzebuję waszej opinii, zaczęła hałasować mi pompa wody i wstawiłem miśka na wymianę rozrządu z wymianą pompy i płynu chłodniczego. Powiedzieli mi 1150brutto za samą robociznę czy to dużo jak na taki silnik? Wydaję mi się, że sporo |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20967 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-01-2019, 20:15
|
|
|
Moim zdaniem tak o połowę za dużo . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-01-2019, 20:47
|
|
|
marcin.art, 500 zł to max. Wymiana rozrządu bardzo prosta, jest jedna niespodzianka, ale jak mechanik ma głowę na karku to będzie wiedział. Poza tym rozbiórka rozrządu spoko, bardzo dobre dojście. |
|
|
|
 |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22-01-2019, 20:56
|
|
|
Teraz już za późno na szczęście mam możliwość zwrotu vatu.
Dostanę też gwarancję na piśmie. W Sochaczewie jest masakra z tymi mechanikami najlepiej robić wszystko samemu. |
|
|
|
 |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22-01-2019, 21:11
|
|
|
Ale dzięki za każdą opinię będę się jeszcze targować |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-01-2019, 21:23
|
|
|
O cholera, myślałem, że piszę o silniku 2,5 V6 w EA. Tak czy inaczej 3,8 V6 to prawie to samo. |
|
|
|
 |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22-01-2019, 21:29
|
|
|
Jak bym miał swój garaż nie było by problemu teraz z poziomu parkingu ciężko ogarnąć rozrząd. W miedzy czasie galant dostał dwie rolki prowadzace i dwa paski od strony pomy wspomagania i od strony sprężarki klimatyzacji, to już robilem sam a i wpadł też nowy termostat wybór padł na behr. Z powodu wycieraczek na wykonczeniu zakupilem dwie nowe bosha póki co są ok |
|
|
|
 |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 28-03-2019, 20:03
|
|
|
Poz rozrządem do galanta wleciały nowe uszczelki pokryw zaworów i uszczelki świec. Niestety podczas zimowych mrozów urwałem tylną klamkę. I tu moje zdziwienie z Usa przyleciała w 8 dni
Ciągle mam problem z rozrządem może mi pomożecie. Problem tkwi w tym, że podczas dodawania gazu słychać za mocno naciągnięty pasek. Wymienili mi w poniedziałek pompę wody, podejrzewam, że padła z powodu nieodpowiedniego naciągnięcia paska. Jutro znów umawiam się na reklamację. Może coś im podpowiedzieć. Żeby się upewnić, że to rozrząd zdemontowałem wszystkie paski.
link z dzwiękiem https://www.youtube.com/watch?v=12OAYDHZ6tw |
|
|
|
 |
tomchuck
Forumowicz

Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 28-03-2019, 21:03
|
|
|
po demontażu dolnej osłony rozrządu byłoby wszystko jasne, bo tam jest napinacz paska,
ale na parkingu to cięzka operacja
Z tym że ciężko źle naciągnąć pasek, bo napinacz hydrauliczny ma spora tolerancję.
Musieliby tak naciągnąć że nie było żadnego luzu na napinaczu. Wtedy po rozgrzaniu może być zbyt mocno napięty.
A na filmie faktycznie słychać szum jak ze zbyt mocnego naciągu.
Bo rozumiem że wszystkie rolki też były wymieniane przy rozrządzie? |
|
|
|
 |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 28-03-2019, 21:13
|
|
|
Zgadza sie kompletny rozrząd był wymieniony z pompą wody |
|
|
|
 |
tomchuck
Forumowicz

Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 28-03-2019, 21:18
|
|
|
To musieli coś nie tak zrobić, Rolki koyo czy gmb jeszcze mnie nie zawiodły, gorzej z pompą wody bo Aisin doczekał się podróbek i trafiają sie kiepsko wykonane, ale niby chodzą.
Robiłem kilka 6g74, 6g75 co prawda jednego i w mivecu, ale wszystkie te silniki sa podobne. Takiej sytuacji w żadnym nie miałem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24284 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-03-2019, 13:23
|
|
|
zapytaj jak ustawili napinacz, na ile milimetrów
jak nie będą wiedzieć to pewnie zrobili to źle |
|
|
|
 |
marcin.art
Forumowicz
Auto: galant 97 EA5W 6A13 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 75 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 29-03-2019, 19:37
|
|
|
W wtorek wstawiam ponownie dzięki za podpowiedzi
A na ile milimetrów powinien być ustawiony? |
|
|
|
 |
tomchuck
Forumowicz

Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 29-03-2019, 21:39
|
|
|
Trzeba sprawdzić dokładnie dla tego silnika w serwisówce, ale zazwyczaj jest to zakres 4-5mm przy wszystkich mitsu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24284 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2019, 19:55
|
|
|
3.7-4.5 mm
BTW - w obudowie są wzierniki, które pozwalają sprawdzić napinacz bez demontażu obudów - tylko napinacz od alternatora trzeba ściągnąć (aczkolwiek może nawet i tego nie trzeba jak się patrzy od dołu - z podnośnika powinno być dostępne bez problemu)
tu masz na czerwono
 |
|
|
|
 |
|