Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant VIII, "Wuzetka"
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11118
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-03-2019, 16:28   

czemu napisał/a:
Wyczyściliśmy przepustnicę i świece

Mam nadzieję,że nie czyściłeś szczotką drucianą, lub innym metalowym narzędziem ? Opiłki metalu mogą robić zwarcia.
czemu napisał/a:
Z tyłu powinna wystarczyć regeneracja zacisków,

Jeśli zdjęcie na poprzedniej stronie pokazuje tylną tarczę, to raczej sama regeneracja zacisków nie wystarczy.
Pasek od wspomagania może być do wymiany, i dlatego pompa daje takie oznaki.
Po za tym ja bym obstukał miejsca mocowania górnych wahaczy. Sporo tam korozji jest.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-03-2019, 19:26   

Pękające seryjne sprężyny przednie w Galantach EA to standard. Częsty widok, ale tak jak pisze Krzyzak, pękają zawsze w tym samym miejscu, ostatni swój na górze i tak się układają, że nic nie stuka i nie strzela. Większość osób nawet nie ma pojęcia, że jeździ na pękniętej sprężynie/sprężynach, bo tego nie czuć podczas jazdy, ani nawet nie widać po spojrzeniu na nią, trzeba się przyjrzeć.

Jednak pęknięcie sprężyny na 6 części to dla mnie szok, nie wiem jak długo trzeba jeździć żeby tak zniszczyć sprężynę.

Pompy wspomagania w 2,4 GDI były takie same w całym okresie produkcji modelu, czyli 12.1998 do końca, ale tu problemem będzie raczej za słabo napięty/zniszczony/stary pasek wielorowkowy.
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-03-2019, 13:55   

Części pozamawiane, za dwa tygodnie będziemy działać. Amortyzatory, sprężyny, piasty na przód. Plus do tego komplety na wszystkie cztery koła: tarcze, klocki i zaciski. Dodatkowo profilaktycznie pompa wspomagania i pasek wielorowkowy. Czujnik poziomu oleju który przeciekał również w drodze.

Jeśli chodzi o zachowanie gala po sobotnich poprawkach - wyczyszczona przepustnica pomogła, obroty nie falują, silnik nie gaśnie... ale mimo wszystko od czasu do czasu pojawia się check engine a przepustnica przestaje reagować na pedał gazu. Niestety zawsze w drodze do pracy, albo z pracy, wiec nie mam możliwości pozostawić samochodu gdzieś na parkingu i spróbować przyjechać z komputerem - otwieram maskę, odpinam akumulator na chwilę i błąd znika. Pierwsze dwa skrzyżowania obroty falują, potem wszystko wraca do normy. Nie mam pomysłu w czym szukać problemu, ani jak go wymusić.

PS. Na chwilę obecną średnie spalanie z dwóch tankowań wychodzi mi około 12,3l/100. Mam nadzieję, że to kwestia spieprzonych łożysk, trzymających klocków i braku wolnych obrotów na początku. Jeżdżę w zasadzie jedynie po mieście. Ktoś z czytających temat chciałby się pochwalić spalaniem swojego 2.4?
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-03-2019, 14:06   

czemu napisał/a:
Na chwilę obecną średnie spalanie z dwóch tankowań wychodzi mi około 12,3l/100.

Tak bedzie jak smigasz tylko po mieście..
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-03-2019, 12:50   

czemu napisał/a:
od czasu do czasu pojawia się check engine
tam jest elektroniczna przepustnica, bez linki
w środku często odkleja się taki magnesik, który trzeba wiedzieć gdzie i jak przykleić - pogadałbym z Bartkiem z tego forum, kiedyś to naprawiał

czemu napisał/a:
Czujnik poziomu oleju który przeciekał również w drodze
czujnik rzadko cieknie - częściej miska pod nim a bardziej uszczelka, miska koroduje w tym miejscu
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-04-2019, 11:07   




Części czekają na jakiś wolny termin do poskładania. Dzięki wielkie mkm za kontakt do osoby rozbierającej w tamtym momencie 2.4. Części w stanie mocno powyżej oczekiwań. I pomimo małego poślizgu czasowego - wszystko udało się dograć. W dodatku tanio :)

Krzyzak napisał/a:
tam jest elektroniczna przepustnica, bez linki
w środku często odkleja się taki magnesik, który trzeba wiedzieć gdzie i jak przykleić - pogadałbym z Bartkiem z tego forum, kiedyś to naprawiał


Niestety, ostatnio check engine pojawia się co raz to częściej - a Bartek z forum niestety nie odpowiada. Ktoś ma może jakiś kontakt do niego poza forum? Żeby zerknął w wolnej chwili do PW na forum?
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-04-2019, 11:19   

O jaaaa WSKa. :shock: przypomniały mi się stare czasy
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-04-2019, 12:44   

Jak bys miał silnik do SHL to sie nim mogę zaopiekować....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-04-2019, 12:45   

Bzyk_R1 napisał/a:
O jaaaa WSKa. :shock: przypomniały mi się stare czasy


Ja swoją wsk odpaliłem po chyba 20 latach postoju..... muszę znalesc czas na odrestaurowanie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-04-2019, 12:59   

Marcino napisał/a:
Jak bys miał silnik do SHL to sie nim mogę zaopiekować....


Przykro mi, to nie mój garaż ;) Części leżą tam, gdzie samochód docelowo będzie robiony.
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 16:52   

czemu napisał/a:
jakiś kontakt do niego poza forum?

https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-04-2019, 14:55   

Sobota minęła bardzo roboczo. W galancie wymienione zostały:
- Zaciski, tarcze i klocki na wszystkich czterech kołach oraz wymiana płynu hamulcowego. Mimo, że wszystko (za wyjatkiem płynu rzecz jasna :D ) to używki - stan idealny. Niemal jak nowe. Z kolei stare klocki chociażby - po zdemontowaniu się rozleciały. Nawet na niczym się nie trzymały - tak zgnite były.
- Pasy bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażera z przodu. Poprzednie mimo wyczyszczenia mechanizmu oraz samego pasa wciąż nie chciały się wciągać.
- Mcphersony z przodu
- Piasty z łożyskami - również przód
I przy okazji wymienione zostały świece. Co prawda w ramach sprawdzenia - na świece z Megane II RS... ale koniec końców jednak zostały w Galancie. Bo chyba jednak lepiej pali. Ale może to złudzenie :P .

W planach była zmiana przepustnicy na inną używkę - ale jak się okazało dostałem inną niż w moim samochodzie, więc starą ponownie przeczyściliśmy, rozebraliśmy niemal do zera - i w zasadzie nie znaleźliśmy nic niepokojącego.


Auto dźwignęło się o parę centymetrów. Od wibracji przy użyciu klucza udarowego do odkręcania jarzm - 3x po jednym zwoju sprężyny spadło na ziemię.


Przy następnej wizycie plany następujące:
- Wymiana pompy wspomagania i paska klinowego
- Wymiana filtra paliwa, który jest zaciśnięty zbyt długimi przewodami hamulcowymi
- Wymiana uszczelki miski olejowej + wymiana czujnika poziomu oleju
- Wymiana radia (Adapter z Mitsu->ISO już idzie pocztą :) )
- Kontrola, czy da się coś zrobić z wydechem poza wymianą
- No i podpięcie do komputera, żeby w końcu się dowiedzieć, co powoduje u niego Check Engine. Czasem w ciągu 5-6 kilometrowej drogi CE potrafi oświecić się dwukrotnie. Pomimo, że po Januszowemu, odpinając klemę kasuję błąd już w takim tempie, że zegar się nie resetuje - uciążliwe jest co jakiś czas zatrzymywanie się na poboczu, i kazdorazowo wysiadanie - otwieranie maski, etc. Nie wspominajac już o tym, że auto przestaje reagować na pedał gazu. Na szczęście głównie używam samochodu do dojazdów do pracy - więc jeżdzę bocznymi i zawsze ma możliwość zjechać nie stwarzając zagrożenia.
- Jak zrobi się już trochę cieplej - na pewno blacharz zaatakuje nadkola. Wygląda na to, że na szczęscie tylko poszycie jest w kiepskim stanie. Z resztą w garażu trzymając go za nadkola przenosiliśmy w bok, żeby się pomieścić :) .
Poniżej zdjęcie tarcz przednich


Lewy przód


Prawy przód


W międzyczasie moja luba chciała być miła i wyczyścić mi szybę od środka, z lusterkiem przy okazji. I po powrocie niestety lusterka nie zastałem.

Na szczęście "kropelka" dała radę :)

Przy okazji wymieniłem również wycieraczki z przodu. I mimo, że to były najtańsze wycieraczki z marketu, za zawrotne 8,99zł od sztuki - póki co zbierają lepiej niż którekolwiek z moich poprzednich - w jakimkolwiek samochodzie.

I ciekawostka. Jako bardzo skrupulatna osoba - notuję zawsze wszystkie wydatki związane z samochodem. Poniżej dotychczasowe związane z Miśkiem:


Tak więc z pominięciem kosztów które musiałbym ponieść w każym samochodzie (OC, paliwo, płyny, filtry i olej) obecnie Galant mnie kosztował okolo 2600zł

Część kosztów została zaokrąglona do pełnych złotówek ze względu na to, że była załatwiona przez znajomego, który ma zniżki w sklepie z częściami - więc nawet nie miałem wglądu do paragonu - lub kupione zostały używki w zestawie - więc taniej niż oferowane pojedynczo. Niemniej każdy grosz związany z samochodem został tutaj uwzględniony.
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-04-2019, 15:10   

czemu napisał/a:
I ciekawostka. Jako bardzo skrupulatna osoba - notuję zawsze wszystkie wydatki związane z samochodem.

Ja w exelu dodatkowo dopisuję przy jakim przebiegu była wymiana część :P .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11118
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-04-2019, 15:48   

Dobrze widzieć, że auto ma dobrego właściciela 8)
_________________

 
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-04-2019, 09:30   

Bizi78 napisał/a:
czemu napisał/a:
I ciekawostka. Jako bardzo skrupulatna osoba - notuję zawsze wszystkie wydatki związane z samochodem.

Ja w exelu dodatkowo dopisuję przy jakim przebiegu była wymiana część :P .


Jak miałem mondeo to też tak robiłem :) Galant był kupiony z założeniem, że to tylko na pół roku i jedynie jako dodatkowe auto, póki nie mieszkam z narzeczoną. W większości jeździmy jej samochodem, bo taniej (LPG), a sam Miśka używam tylko do dojazdów do pracy i właśnie do narzeczonej. Więc przez te pół roku przebieg będzie znikomy i olałem temat notowania przebiegu przy wymianach.
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.