Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:52 |
[CK1A 1.3] Hamulce......... |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 13:55
|
|
|
Zdjęc nie zrobiłem bo męczyłem sie z tą śrubą a potem zapomniałem ale na dniach bede wymieniać koncówki drążka kierownicy wiec zrobie fotki -wszystko ładnie zbijem do kupy i coś wyjdzie z tego
[ Dodano: 23-05-2007, 11:21 ]
A wiec reasumując
Odkręcamy śrub zaznaczone zielonymi strzałkami- 1 i 2. Śruba 1-rozmiar 14 , śruba 2-rozmiar 17. Po zdjecieu zacisku i zawieszeniu go delikatnie na sznureczku aby nie przeszakdzał odkręcamy śruby 3 i 4 ( 4 niewidoczna na zdjęciu ale jest na dole na wysokości śruby nr1 ) obie rozmiar 17. Po odkręceniu i zdjęciu kolejnego elementu zdejmujemy spokojnie tarcze - jest luźna i spokojnie mozna ja zdjąć-jezeli nie wystarczy delikatnie młoteczkiem puknąc i zejdzie.
Zamieniamy tarcze na nową-śruby przed ponownym wkręceniem czyścimy ropą lub WD40-wycieramy ładnie, smarujemy smarem miedzianym i wkręcamy element który zdjelismy jako drugi-a wiec śruby 3 i 4.
Zacisk- wyjmujemy klocki, mamy wyciśniety tłoczek ( wygląda jak koło z okrągłą gumą dookoła)-bierzemy strzykawke i wciskamy troche płynu hamulcowego (DOT3 lub DOT4) pod gumę jaki go otacza-jezeli nie mozna odciagnac delikatnie gumy wystarczy igłe dodac i delikatnie wtłoczyc. Po wykonaniu smarowania tłoczka należy go wcisnąć - tu metody juz sa różne- ja kłade stare klocki na nim i odpowiednim przyrządem wciskam go ponownie (przyrząd to metal ze śruba w środku-przez dokręcanie powoduje wcisniecie tłoczka)]
W miedzyczsie gumę zaznaczoną na czarwono nalezy wyczyścić (taka sama jest na dole przy śrubie nr2)
Po wciśneciu tłoczka mamy miejsce na założenie nowych klockówi założenie zacisku. Zakładamy klocki na wcześniej założony element. i na to idzie zacisk (czyli element który zdjelismy jako pierwszy) sruby nr 1 i 2 nalezy również wyczyścic, dobrze nasmarowac i wkręcić na miejscie.................................i GOTOWE
Efekt końcowy wyglada tak
 |
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 20:06
|
|
|
to co ja zrobiłem w moim lancerku , narazie 1,3 przed swapem hamulce to przygotowanie do inwazji mocy
to jest tył zamiast bębnów. ps trzeba zastosować regulacje siły hamowania na tył
/ jak co mam jeszcze taki kpl. i dokumentacje do zrobienia
efekt piorunujący auto zatrzymuje się niemożliwie skutecznie. szok ! polecam
ps: felgi to minimum 17' tarcze to 305 mm przód i tył.. oczywiscie do 1,3 to przeginka , ale ja przygotowuje swapa ponad 250 hp. ! więc rozumiecie |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2007, 22:24
|
|
|
to ten zacisk i tarcza są takie ogromne !! ponad 30 cm tylko fela 17' |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2007, 00:21
|
|
|
tommi14 napisał/a: | :lol: to ten zacisk i tarcza są takie ogromne !! ponad 30 cm tylko fela 17' |
do 305 da się zamontować mniejsze niż 17"
w bmw miałem 315 seryjnie i fabryczne koła dedykowane to były 16" (i 18"),
więc troszkę przesadziłeś, obcierać nie badą |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-06-2007, 22:42
|
|
|
Apropos hamulców wszyscy się śmieją z firm: "KASHIYAMA, SUMITOMO, AKEBONO" a poczytałem trochę i znalazłem, że to one tworzą standardy japońskich systemów hamulcowych. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2007, 23:17
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Apropos hamulców wszyscy się śmieją z firm: "KASHIYAMA, SUMITOMO, AKEBONO" a poczytałem trochę i znalazłem, że to one tworzą standardy japońskich systemów hamulcowych. |
to już wiem dlaczego zazwyczaj w układach hamulcowych japońce dostają w dupę od niemców
ale nie ma to jak dżapańskie serce pod maską
tommi14 - szacuneczek dla Ciebie, że tuning zacząłeś od układu hamulcowego a nie jakichś badziewi. To się ceni. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:33
|
|
|
Ja niedawno wyamieniłem na Kashayamy właśnie no i nie jestem zadowolony, raz piszczą raz nie, po nagrzaniu odczuwalne jest osłabieni siły hamowania, do tego głośno pracują, jakieś dziwne są. Następne kupie Lucasa albo Ferodo |
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2007, 23:19
|
|
|
Cytat: |
do 305 da się zamontować mniejsze niż 17"
w bmw miałem 315 seryjnie i fabryczne koła dedykowane to były 16" (i 18"),
więc troszkę przesadziłeś, obcierać nie badą |
niestety, zacisk na tyle wystaje że doslownie palce wchodzą między felgę, sprawdzone , nakładałem 16' leci po zacisku, i nie można dopchnąć felgi 17' jest ok.
niestety cyfrówa mi padła. i fotek nie mogę chwilowo zrobić to były ostatnie foty mojego hp |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-08-2007, 10:44
|
|
|
Witam,
Jesli chodzi o te gumki reperaturke zacisku to faktycznie sa do dostania i kolega josie mial racje że to JC CB5013. Gumki zamowilem u japanezze koszt 19zl za komplet na jedna strone + 10 zl koszty wysylki. razem 48zl. Co do wymiany to koles mi zaspiewal 100-120 zl chyba nieco drogo jak sadzicie ?
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-10-2011, 11:29
|
|
|
Ja zawiesiłem się na blaszkach przy klockach. Nie wiem jak to odgiąć żeby wyszły klocki. Byłem na stronie ze szczegółową relacją na temat wymiany klocków niestety o blaszkach ani słowa. W innych tematach jedynie, że można połamać i trzeba nowe załatwiać, czego bym chciał uniknąć.
Gdzie siłę przyłożyć i jak odgiąć żeby nie połamać? |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2011, 22:55
|
|
|
mówisz o tych małych blaszkach -jedna na górze klocka druga na dole??
Powinny wyjść normalnie -one są wciskane i tak tez powinny wyjść -jak nie są skorodowane to wyjdą bez problemu. podważyć wystarczy byle gdzie..... |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-2011, 22:38
|
|
|
No właśnie korozja je lekko blokowała, ale wyszły już klocki i założyłem nowy zestaw. Zapewne te blaszki pełnią jakąś funkcję zabezpieczającą, ale myślałem że należy coś odgiąć i wyjdzie mniej problemowo. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:31
|
|
|
herr_flick napisał/a: | Zapewne te blaszki pełnią jakąś funkcję zabezpieczającą |
Można i to tak rozumowac. Jak zaczna piszczec "blaszki" to zabezpieczenie człowika jezdzacego autem
Blaszki slusza do sygnalizacji zblizajacego sie konca okladziny na klockach. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-12-2011, 17:28
|
|
|
A co jeśli dopiero co wymieniłem klocki i po przejechaniu 200km zaczęło piszczeć/trzeć podczas hamowania z prawej strony? Pasta miedziana była więc to nie to, chyba blaszka |
|
|
|
 |
|