Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
21-08-2007, 08:26
[EAxx] Piszczące wycieraczki / Mechanizm wycieraczek
Autor Wiadomość
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 17-06-2009, 17:58   

Tez to miałem.
Zdjąłem podszybie i napryskalem jakiegoś smaru w płynie na przeguby i przestało.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21950
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-06-2009, 19:07   

Bury no to wyjmij cały mechanizm, czyli te ośki i ich obudowy i zobaczysz jak są ośki zapieczone. Aż się zdziwisz, że silniczek wycieraczek dawał radę ruszyć wycieraczki. Moim zdaniem dłuższe używanie wycieraczek z tak zapieczonym mechanizmem może spowodować jego uszkodzenie (konkretnie spalenie silniczka wycieraczek lub popękanie mocowania przegubów kulistych cięgien).
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 17-06-2009, 20:26   

No ba...
Ja wiem,że tak powinienem zrobic,ale jakos czasu wtedy nie bylo.
Pojechałem do motoryzacyjnego,kupiłem smar penetrujacy w sprayu.
Napryskałem gdzie się tylko dało,przeguby na te ośki tez i to nei mało i pomogło.
Wycieraczki zaczęły pracowac cichutko i szybciutko.

Jak będę miał chwilę przy ładnej pogodzie i piwku wujme to i nasmaruje.
Ta pasta miedziana to specyfik,który uzywa się do gwintów i innych rzeczy,żeby się nie zapiekały pod wpływem wyskokich temperatur??

Bo coś takiego mam :

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21950
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-06-2009, 18:34   

Bury napisał/a:
Ta pasta miedziana to specyfik,który uzywa się do gwintów i innych rzeczy,żeby się nie zapiekały pod wpływem wyskokich temperatur??

Bo coś takiego mam :
Tym samym ja smarowałem. Jest idealne do tej czynności, ponieważ jest np. wodoodporne i kurzoodporne.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-06-2009, 22:00   

Samo napryskanie na mechanizm nic nie pomoże, radzę zrobić następująco, sciągnąć wycieraczki, zdemontować plastykowe podszybie, następnie odkręcić ramiona wycieraczek (przy tulejach prowadzacych wycieraczki po 2 sruny 6 na kluczyk 10) nastepnie reka zrzucic przegub kulowy przy silniku napedzajacym ramiona, podem po wyciagnieciu calego mechanizmu posciagac drobne segerki przy wieloklinach (tam gdzie siada ramie wycieraczki) drobnym srubokretek, wypchnac sworznie prowadzace ramiona wycieraczek z tulej (wazne aby zrobic to delikatnie) papierkiem delikatnym o granulacji 100 poczyscic sworznie w tulejach delikatnie pomeczyc sie srubokrecikiem i szmatka ze zmywaczem, nalozyc w miare obficie smaru na sworznie i do tulei i poskladac wszystko w odwrotnej kolejnosci

POZDRAWIAM I ZYCZE UDANEGO MAJSTERKOWANIA
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-06-2009, 08:28   

ja nawet zrobilem manual na swoja strone WWW, tylko nie moge sie chwilowo do serwera dostac, zeby wrzucic - ale operacja jest naprawde prosta i szybka
do smarowania uzywalem smaru do plastikow i el. plastikowo-metalowych, odpornego na wode i wysokie temperatury - czyli silikonowego z teflonem
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-06-2009, 13:34   

No w sobote powalczyłem i nawet kilka fotek strzeliłem. Jeśli by były potrzebne to mogę podesłać. Użyłem też jakiegoś smaru z teflonem ale się zastanawiałem czy nie lepszy byłby miedziowy?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-06-2009, 19:52   

miedziany za gesty i nie do plastikow
tez mam fotki i caly manual na strone, tylko burst po wypadku sie nie odzywa a na jego serwerze mam strone hostowana...
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-06-2009, 14:51   

Ja rowniez powalczylem troszke z wycieraczkami wczoraj.Piszczala wewnetrzna wycieraczka najbardziej, i wiem dlaczego, nie bylo zaslepki na srubie, i woda sciekala w mechanizm i na tuleje plastikowe, ktore sie mocno powycieraly, coz przetarlem papierem i nasmarowalem, luz juz zostal niestety, nie mam takich tulei.
Po zlozeniu okazalo sie ze chodza w dol, dopiero za 3 razem rozbierania wszystkiego znalazlem przyczyne, zle zolozone ciegno na silnik, nie popatrzylem jak rozkrecalem.
Teraz jest git, nic nie piszczy.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-06-2009, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 04-07-2009, 23:30   

Ja używałem wazeliny technicznej - i się do tego zupełnie nie nadaje.
Dzisiaj po roku od konserwacji znów zdemontowałem układ - po wazelinie nie ma śladu (spłynęła), pojawiła się rdza.
Teraz (z braku laku) użyłem smaru miedziowego - i jest świetnie, tak samo lekko chodzą jak na wazelinie. Domyśłam się, ze gorzej będzie w niższych temperaturach, ale jestem pewien że bez treagedii.
Za to dzięki swej gęstości smar miedziowy całkiem nieźle kompensuje luzy - też na jednym tyrzepieniu musiałem sporo papierem ściernym popracować, i mam juz duży luz. Po kuracji smarem luzu brak (choć pewnie wróci jak smar się ułoży)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21950
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-07-2009, 20:51   

Jak pisałem wyżej zatarły mi się w Galu prawie na amen wycieraczki. Rozebrałem wszystko (był problem), ale poszło, nasmarowałem sworznie osi ramion i przeguby kulowe na cięgnach. Od tego czasu wycieraczki dostały ok. 5 cm luzu góra-dół. Jak jadę wolno w deszczu to prawe ramię wali w skrajnym dolnym położeniu o plastik na podszybiu, a jak jadę szybciej to lewa wycieraczka wychodzi prawie poza obrys auta :? . Sprawdzałem gdzie są luzy i nigdzie ich nie wykryłem (tymbardziej na cięgnach). Niby luzu nie ma, ale jest i to niemały :D . Czy możliwe aby był luz w silniczku wycieraczek? O co w tym mechaniźmie chodzi, bo czytałem, że to dość pospolity problem w Galantach (zresztą to moje trzecie Mitsubishi i w każdym miałem problemy z mechanizmami wycieraczek). Ktoś przerabiał ten temat z powodzeniem?
 
 
janeq 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant SE, 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Tuchola
Wysłany: 25-10-2009, 14:12   

Sprawdz czy dobrze dokreciles ramie wycieraczki, bo bardzo latwo wyrobic ząbki w tym aluminium... Ja prawie zalatwilem sobie wycieraczke w ten sposób.
 
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2013, 19:32   [EAxW] piszczące wycieraczki

Witam,

Od jakiegoś czasu zaczęły mi piszczeć wycieraczki przednie podczas pracy. Podejrzewam gumę pod mocowaniem wycieraczki. Miałem podobny "efekt" kiedyś w Lancerze i wydaje mi się, że nasmarowanie tego czymś może pomóc. Macie może jakieś sugestie czym spryskać te gumy żeby to dobrze działało i nie wytarło gumy jeszcze bardziej?
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-02-2013, 20:07   

SnowDevil napisał/a:
Witam,



Od jakiegoś czasu zaczęły mi piszczeć wycieraczki przednie podczas pracy. Podejrzewam gumę pod mocowaniem wycieraczki. Miałem podobny "efekt" kiedyś w Lancerze i wydaje mi się, że nasmarowanie tego czymś może pomóc. Macie może jakieś sugestie czym spryskać te gumy żeby to dobrze działało i nie wytarło gumy jeszcze bardziej?


Jestes pewny ze to pióra piszczą , bo moze mechanizm sie zaciera powoli :wink:
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2013, 20:25   

to nie pióra wycieraczek tylko w mechaniźmie chyba coś. Miałem wymienianą szybę przednią i może za mocno dokręcili wycieraczki. W Lancerze był podobny efekt przy nagłych zmianach temperatur i potraktowałem gumy pod wycieraczkami WD40. pomogło ale wiem, że to nie jest dobre rozwiązanie.
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.