Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Legalizacja zbiornika
Autor Wiadomość
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 18-12-2007, 20:53   

Maciek120k napisał/a:
moge tozrobic jutro z samego rana albo dopiero za ok poltora miesiaca :| ciekawe dlaczego??
bo do nich w ustalone dni przyjeżdża właśnie z Krakowa inspektor DT i pewnie to sa te terminy :wink:


Maciek120k, a czy już wymieniałeś (oczywiście nie sam) olej w pompie ?
Nie wiem ile nabiłeś juz kilometrów swoją francuską bo przegląd pompy z wymiana oleju robi sie co 50 tys..Ja jeszcze tego nie zlecałem ale podczas uruchamiania silnika dość głośno przez ok. 20 sek pompa pracuje po czym cichnie.
Jak to jest u Ciebie ?
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 22:01   

Ja bym nie liczył na wrażenia słuchowe, bo pompa na początku zawsze głośno pracuje. No chyba że dźwięki są zróżnicowane ;) Lepiej odliczać ile się przejechało kilometrów. Sprawdźcie koledzy ten serwis w Koninie skoro samodzielnie oleju nie zmieniacie. Pozdrawiam.
 
 
Maciek120k
[Usunięty]

  Wysłany: 19-12-2007, 23:11   

witam
po pierwsze to nastapila mala pomylka bo za legalizacje nie zaplacilem 170zl tylko 120 :shock:
i dostalem legalizacje na 10 lat a butla ma 9 skonczone.
a co do oleju to nie zmienialem jeszcze a od chwili kiedy sprowadzilem swoja francuske minelo 70 kkm.
 
 
tomkemot
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2008, 17:35   

turek61, Bogas, Maciek120k, mam pytanko chłopaki do was.Sam posiadam japońca 626 z lpi viale i związku z tym pytam sie was czy macie jakiś namiar na dobrego sprawdzonego gaziarza???Interesuje mnie przegląd tej instalacji jak i wymiana oleju w pompie??A no i jeszcze spytam się o odpalanie waszych autek z tą instalacją.Otóż podczas odpalania rano kręcę rozrusznikiem i auto odpala dopiero jak usłyszę odgłos z tyłu auta (czy to odgłos pompy paliwa czy też pompy gazu)rozchodzi mi sie o to ze muszę kręcić znacznie dłużej rozrusznikiem a nie zeli na ciepłym silniku.Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna tego.Odpalanie jest związane z gazem czy tylko samym pb???
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-02-2008, 18:54   

tomkemot napisał/a:
Odpalanie jest związane z gazem czy tylko samym pb???

Oczywiście że nie jest zw. z gazem gdyż samochód odpala zawsze na PB dopiero gdy kilka podstawowych parametrów zostaje spełnionych nastepuje przełączenie na gaz.
Cytat:
pytam sie was czy macie jakiś namiar na dobrego sprawdzonego gaziarza???


Z Lublina masz blisko do Radomia więc umów sie z kenoipem to jest jedyny fachmen w Polsce(poza dwoma warsztatami w W-awie), który zna sie na LPI
Tu znajdź namiary na niego:
http://www.v40.pl/forum/v...0&highlight=lpi
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-02-2008, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomkemot
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2008, 19:02   

Już sie dowiedziałem jaka jest przyczyna tego że muszę kręcić dłużej rozrusznikiem.Mam nieszczelny któryś wtrysk gazu.Auto podczas odpoczynku puszcza gazik do kolektora dolotowego i podczas kręcenia nie może przepalić bo mieszanka jest zbyt bogata więc muszę dłużej kręcić aby zassać świeże powietrze.Mam znowu pytanie:)czy ktoś ma do sprzedania wtryski gazowe ??
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-02-2008, 20:08   

tomkemot, j.w. czyli kenoip ale możesz tez szukać poprzez allegro.
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2008, 21:16   

tomkemot napisał/a:
Już sie dowiedziałem jaka jest przyczyna tego że muszę kręcić dłużej rozrusznikiem.Mam nieszczelny któryś wtrysk gazu.Auto podczas odpoczynku puszcza gazik do kolektora dolotowego i podczas kręcenia nie może przepalić bo mieszanka jest zbyt bogata więc muszę dłużej kręcić aby zassać świeże powietrze.Mam znowu pytanie:)czy ktoś ma do sprzedania wtryski gazowe ??


W sumie to oprócz męczenia rozrusznika i głupich uśmiechów sąsiadów więcej minusów chyba nie ma przy problemie z wtryskami, zastanów się więc, czy Ci się to opłaca. Oprócz tych, których wymienił turek61 jest jeszcze serwis w Koninie (znajdziesz na allegro), ale że dla Ciebie to daleko, to szukaj bliżej. Może kenoip "na żywo" lepiej wypada niż wirtualnie, mnie w każdym razie zraził do siebie. Jeśli chcesz mieć gwarancję po przeglądzie to tej udzielą Ci tylko serwisy w Warszawie lub najbliższy oficjalny serwis Vialle w ... Pradze.
Pozdrawiam
 
 
tomkemot
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2008, 22:10   

A ja znalazłem serwis u siebie w Lublinie na ul.Rowerowej.Pełen serwis kosztuje 800zł dają gwarancje uwzględnione prace to wyjęcie butli rozebranie pompy wymiana filtra wymiana łożysk no i nowy olej,diagnostyka komputerowe tej że instalacji.400 zł nowy wtrysk.Według was to drogo???może ktoś już miał do czynienia z tym serwisem???
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 00:15   

Z moich informacji serwis na Rowerowej w Lublinie = unikać. Z informacji od ludzi z innego forum, z szefem nie ma co gadać bo sie nie zna, z fachowcem ponoć jest lepiej. Ja bym się zabezpieczył umową. Pozdrawiam
 
 
tomkemot
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 16:59   

Jak mogę sie skontaktować z kenoipem bo mam ogromny dylemat gdzie mam zrobić serwisówkę lpi.
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2017, 09:49   

Temat stary, przepisy się zmieniają, więc może warto odświeżyć.

U mnie w mieście koszt ponownej legalizacji zbiornika, po wygaśnięciu poprzedniej, to 300 zł,
wszędzie są podobne stawki?

Druga kwestia - czy w sytuacji, kiedy butla straciła ważność można wymienić ją na inną butlę, z ważną legalizacją? Czy cała instalacja traci wtedy homologację, czy trzeba taką wymnianę gdzieś zgłosić? Z tego co wiem, w trakcie przeglądu mają w systemie wpisane numery butli przypisanej do mojej instalacji, więc brzmi to jak problem :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-12-2017, 10:39   

Jak kupisz nowy zbiornik to będzie on w komplecie z nową legalizacją na 10 lat. Wymieniając zbiornik nie tracisz żadnej homologacji na instalację. Jak masz instalację wbita w dowód to w zasadzie możesz z nią zrobić co chcesz, wszystko oczywiście w granicach prawa i zdrowego rozsądku.
Wymieniając zbiornik polecam od razu wymienić wielozawór który też się zużywa. Jeśli piszesz o zbiorniku toroidalnym zamontowanym w miejscu koła zapasowego, to najlepiej wymienić na taki sam lub chociaż na tego samego producenta bo przy innym może być potrzebna przeróbka otworów montażowych.
Czasem różne drobiazgi do LPG kupuję w tym sklepie, mają dobre ceny i praktycznie wszystko do LPG http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2017, 10:52   

Nie kupowałbym nowego zbiornika. Mogę mieć butlę używaną, legalna, z homologacją do 2020.
Tylko pytanie jak to wygląda w systemie, które ma OSKP, czy nie jest tak, że ta butla jest przypisana do innego auta, i moje nie przejdzie przeglądu?
Czy może da się to jakoś formalnie załatwić, przepisać ją do innego auta, tamto już nie jeździ na gazie, w sumie nie jeździ w ogóle ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-12-2017, 12:31   

To tak do końca nie jest jasne, jedni twierdzą że jest już przypisana do VINu ale nie wszystkie stacje kontroli pojazdów mają dostęp do bazy danych, inni że VIN jest tylko wpisywany na samej homologacji zbiornika.
Oficjalnie zbiornika nie można przekładać do innego auta.
Jedynie co może Cię spotkać, to diagnosta nie podbije Ci przeglądu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.