|
Aaaaaaaaaaaaa, piiiiiiiiiiiiii, no i BUM !!!! - Carisma. |
| Autor |
Wiadomość |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 04-09-2007, 07:39
|
|
|
| Z moich rozmow z Bartkiem wynika ze lepiej kupic caly silnik, wyjac co potrzebne i potem sprzedac pozostalosci. Za glowice mozna wziac spokojnie polowe tego co za caly silnik a jej nawet nie bedziesz dotykac. Generalnie wspolczuje bo przechodze dokladnie ten sam etap jesli chodzi o silnik |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-09-2007, 08:39
|
|
|
| harpagan napisał/a: | | przechodze dokladnie ten sam etap jesli chodzi o silnik |
Tylko w gorszym wydaniu, bo 1.8 GDi jest jak psów w porównaniu z 1.8 GTi...... ale sprawdziłem w CAPSie.......wał jest identyczny........ panewki niekoniecznie (znaczy są modele z identycznymi, a są też różne)
[ Dodano: 04-09-2007, 09:40 ]
Woxy - nie zastanawiaj się nawet..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 04-09-2007, 11:03 Odpisał mi gość - co o tym sądzicie ?
|
|
|
Pisałem do gościa na allegro, ma GDI na części,
za:
1. wał korbowy
2. panewki
3. jeden korbowód
chce 450zł.
Silnik cały, jak patrzyłem, to jakies 1500 tak +/-
Opłaca się kupić te części czy jednak dać drożej za cały silnik i potem sprzedawać pozostałości ?
Chodzi mi o to, że jak kupić silnik cały to myślałem tylko o przekładce całego, bo jak rozbierać i tylko same częsci wymieniać to może tam będzie kupa robocizny i dojdą koszty a wtedy to jeszcze mnie drożej wyjdzie, no i potem bujanie się z pozostałościami żeby sprzedać
Kurcze sam już nie wiem.
A silnik jak wyjęty to też ciężko sprawdzić co i jak, czy dobry się kupuje, po założeniu może też wyjdzie, że lipa i tylko roboty kupa, nerwów i jeżdżenia odwożenia silnika
Ehhh, proszę doradźcie coś bo nigdy nie miałem takich spraw na głowie i nie wiem co lepiej robić, i jak już kupić silnik to jak sprawdzić ?
EDIT: tak teraz pomyślałem, a moze kupić silnik ale nie GDI tylko zwykły żeby można było zagazować? Czy może byłby problem z podłączeniem wszystkiego (pewnie komputer inny itd prawda) ?
Woxy |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 04-09-2007, 11:22
|
|
|
| komputer i skrzynia biegow, przez co lapy tez moga sie roznic, zagadaj do geloo jedii jakie przerobki mocowan musial porobic jak zmienial z diesla na gdi jezeli zadnych to prawdopodobnie u ciebie bedzie podobnie ze wyjmiesz jedno i wlozysz drugie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-09-2007, 11:27
|
|
|
Z pewnego źródła nawet i ok. 2000 za silnik.
Jak za komplet który potrzebujesz ktoś chce 450 zł, to warto się zastanowić - dogadaj się tak, żebyś miał możliwość zwrotu w przypadku, gdy pomiary wału okażą się niepomyślne.... Wał wyjęty z silnika łatwiej ocenić, ale kupując cały silnik masz większą pewność, że będzie OK - oczywiście nie od pierwszego sprzedawcy, tylko od importera części.
Pomiary wału są proste, wystarczy mikrometr z zakresu 25-50 mm o dokładności 0.001 mm i wyważarka lub tokarka do wałów na której można ocenić osiowość (wszystkie szlifirenie mają takie urządzenie)
Nie GDi można swapować razem z kompem, immobiliserem i wiązką silnikową |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 04-09-2007, 12:41 jeszcze jedno pytanie o uszczelniacze
|
|
|
Witam ponownie,
dzwoniłem do mechanika no i oprócz wału io korbowodu potrzebny będzie komplet uszczelniaczy do silnika bo będzie robierany w "mak" jak powiedział mechanik.
Znalazłem taki komplet na cały silnik ale to ponad 500zł
http://www.moto-sklep.pl/...5&grupa=c111451
Czy jest z Was ktoś w stanie napisać mi co tak naprawdę potrzebne z tych uszczelek i jak one się nazywają jesli chodzi o wymianę wału korbowego, panewek + korbowodu ?
Pozdrawiam
Woxy |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-09-2007, 12:59
|
|
|
| Kpl. uszczelek oryginalnych (innych nie polecam) kosztuje ok. 900 zł do GDi...... Pytanie dlaczego mechanik chce wymieniać korbowód - bez jego wymiany sprawa upraszcza się do uszczelniaczy wału (ok. 50 zł) + tuby dobrego silikonu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 04-09-2007, 13:03
|
|
|
| Bartek napisał/a: | | Kpl. uszczelek oryginalnych (innych nie polecam) kosztuje ok. 900 zł do GDi...... Pytanie dlaczego mechanik chce wymieniać korbowód - bez jego wymiany sprawa upraszcza się do uszczelniaczy wału (ok. 50 zł) + tuby dobrego silikonu |
Mechanik powiedział, że 3 ci korbowód licząć od strony rozrządu jest ruszony po wypadku i trzeba wymienić. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-09-2007, 13:16
|
|
|
| No mówiłem że niestety tanio nie będzie po takiej przygodzie. IMHO może ci z tym silnikiem jeszcze wyjść parę innych kwiatków i wcale niekoniecznie na tym koniec. Ja bym szukał innego silnika a ten po kraksie zostawił awaryjnie na części do ewentualnych napraw czy coś. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 04-09-2007, 13:23
|
|
|
| saphire napisał/a: | | No mówiłem że niestety tanio nie będzie po takiej przygodzie. IMHO może ci z tym silnikiem jeszcze wyjść parę innych kwiatków i wcale niekoniecznie na tym koniec. Ja bym szukał innego silnika a ten po kraksie zostawił awaryjnie na części do ewentualnych napraw czy coś. |
((((((((( |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-09-2007, 13:34
|
|
|
| Co znaczy "ruszony po wypadku"????????Jak to ocenił???????? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 04-09-2007, 13:36
|
|
|
| Bartek napisał/a: | | Co znaczy "ruszony po wypadku"????????Jak to ocenił???????? |
Dzisiaj się do niego wybieram, dokładnie zobaczę i popytam o co chodzi. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-09-2007, 13:39
|
|
|
Korbowód to nie zderzak, który przy byle uderzeniu się psuje...... Jak zatarcie panewki jestem w stanie sobie wyobrazić wskutek wypadku (wystarczy podczas utraty panowania nad autem zaprzeć się o sprzęgło i gaz - wtedy silnik wkręca się do odcięcia, a układ smarowania przeżywa ciężkie chwile z powodu przeciążeń działających na olej), tak uszkodzenia korby nie bardzo......
[ Dodano: 04-09-2007, 14:54 ]
Dobra, sprawa korby wyjaśniona - po obrocie panewki, korba obligatoryjnie do wymiany |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 04-09-2007, 17:51
|
|
|
[ Dodano: 04-09-2007, 14:54 ]
Dobra, sprawa korby wyjaśniona - po obrocie panewki, korba obligatoryjnie do wymiany[/quote]
Ano właśnie, byłem u mechanika i powiedział że się panewka obróciła w korbowodzie Ma jeszcze myśleć nad uszczelniaczami czy wszystkie trzeba będzie wykorzystać, bo przy kosztach rzędu 500-900zł za komplet to sie zupełnie nie opłaca naprawiać tylko używany silnik kupić. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
wolgaster
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 276 Skąd: Jelenia Góra City
|
Wysłany: 06-09-2007, 13:44
|
|
|
Masz idealna bazę do zmiany silnika . Może coś mocniejszego jak np. 2.0 od volvo. Silnik kupisz z osprzętem i reszta powinna sprowadzić się do przekładki. Masz GDI więc układ hamulcowy masz lepszy jak w 1.6 i przygotowany do większych przeciążeń bo w 1.6 hamulce wymagałyby wymiany na mocniejsze. Sam wspominałeś o zmianie silnika na inny i założeniu gazu więc przemyśl taką opcję.
http://moto.allegro.pl/it..._na_czesci.html
http://moto.allegro.pl/it...gwarancja_.html
Jak dobrze poszukasz to można znaleźć 2.0 turbo od T4 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|