 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] STUKAJĄ ZAWORY!!! I CO TERAZ?? |
Autor |
Wiadomość |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:03 Jaki olej?
|
|
|
Mam pytanko, kupiłem eclipsa z 92r i ma na zegarach 160000 przebiegu...
Nie wiem jaki ma w tej chwili olej a stukają mi popychacze... Wiem tylko że zalany jest Mobilem.
Czy moge wlac teraz np Valvoline półsyntetyk? (z mineralnego na półsyntetyk)? |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:51
|
|
|
ktpb napisał/a: | Czy moge wlac teraz np Valvoline półsyntetyk? (z mineralnego na półsyntetyk)? |
Jeśli jest zalany minerałem, to zmień na minerał. Jeśli półsyntetyk, to zmień na półsyntetyk. Najważniejsze żeby to był VALVOLINE Maxlife. Minerał 15W/40, półsyntetyk 10W/40. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:09
|
|
|
Adaho_krak, nie wierze ze ty takie rzeczy polecasz z tym mineralnym co sie z Toba podzialo :> |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:23
|
|
|
Goldi, to jak w końcu z tym olejem? Bo kolega z klubu Hondy dziwił się że moge miec mineralny zalany przy 160000 km... |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2009, 09:36
|
|
|
GOLDI napisał/a: | Adaho_krak, nie wierze ze ty takie rzeczy polecasz z tym mineralnym co sie z Toba podzialo :> |
Jak ma minerałem zalany, to jak wleje półsyntetyk, więcej szkody będzie niż pożytku. Nie napisałem, że polecam zalewać mineralnym.
ktpb napisał/a: | Bo kolega z klubu Hondy dziwił się że moge miec mineralny zalany przy 160000 km... |
Przy tym przebiegu powinien być półsyntetyk. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:18
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | Przy tym przebiegu powinien być półsyntetyk. | adaho a od kiedy przebieg uzaleznia jaki olej ma byc zalany :>? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:30
|
|
|
GOLDI napisał/a: | adaho a od kiedy przebieg uzaleznia jaki olej ma byc zalany :>? |
Przeważnie przy przebiegu silnika 160tkm, zużycie silnika wskazuje na zastosowanie oleju półsyntetycznego. Silniki zadbane na tyle aby zastosować syntetyk, z tamtych lat, w obecnych czasach, to raczej cud. Zdarzają się przypadki, że autko przy zakupie jest zalane już olejem mineralnym. W takim przypadku (moim zdaniem) powrót do oleju półsyntetycznego, powoduje rozpuszczenie nagarów nazgromadzonych w sliniku, pozostawionych przez olej mineralny. W większości przypadków taka sytuacja zmusza do niekiedy dość kosztownego uszczelnienia silnika. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:29
|
|
|
jakos w cuda nie wierze:> a jezdze na pelnym syntetyku... i to przy przebiegu 170tys km...
takie zalewanie silnika mineralnym to jak kiedys wspomnial samael "leczenie syfa pudrem" jak silnik ma mankamenty to sie go nie tuszuje... a leczy :> |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:34
|
|
|
GOLDI napisał/a: | takie zalewanie silnika mineralnym to jak kiedys wspomnial samael "leczenie syfa pudrem" jak silnik ma mankamenty to sie go nie tuszuje... a leczy :> |
Oczywiście masz racje. Szczególnie jak się kupuje auto za 4t. Przecież dołożenie 7t na remont silnika to grosze. Chyba lepiej jednak zalać minerałem i jeszcze z pare lat pośmigać. Trzeba by rozgraniczyć, co warto, co by pasowało i na co kogo stać. Zaraz mi napiszesz, że jak Ci nie stać na remont kup malucha, jednak wole Eclipsa na mineralnym oleju. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 13:09
|
|
|
to sa stare :> pseudosportowe samochody :> ktos kupujac taki samochod zapewne sie rozeznal w koszty czesci i wie ze tanio nie bedzie :> takie zycie |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 07-03-2009, 12:08
|
|
|
Ok. Panowie, co mi radzicie. Ile litrów wchodzi do mojego Kliperka 1G i jaki najlepiej olej kupic z mineralnych?
Vavloline, Castrol magnatec, motul, elf, texaco.... |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-03-2009, 00:20
|
|
|
VALVOLINE |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2009, 01:23
|
|
|
Jeżeli chcesz jeszcze pojeździc trochę tym autem, to nie baw sie w jakies zmiany olejów, czy tym bardziej czyszczenie popychaczy. Są to cześci, które się poprostu z czasem zużywają, jak hamulce, sprzęgło, czy amortyzatory. Wymień je i masz święty spokój, ta sama robota, co przy ich płukaniu. Tak się to mniej wiecej robi w Galancie. Przypuszczam, że w Eclipsie to też żadna wielka filozofia.
Pozdrawiam |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-03-2009, 01:31
|
|
|
migro napisał/a: | Jeżeli chcesz jeszcze pojeździc trochę tym autem, to nie baw sie w jakies zmiany olejów, |
A dlaczego ?? Ja w swoim Eclipsie, dwa lata temu wymieniłem olej z Shell Helix na Valvoline ponieważ tłukły mi popychacze, o tej pory używam tylko VALVOLINE, a popychacze milczą. Pozatym tu jest 16 szt. do wymiany, a z tego co wiem 1 szt. w oryginale = 80 zł. Może najpierw jednak warto spróbować z olejem. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2009, 02:21
|
|
|
No właśnie Adaho_krak napisał/a: | Ja w swoim Eclipsie, dwa lata temu wymieniłem olej z Shell Helix na Valvoline | a nie zmieniałem, czysciłem, pucowałem i cudowałem. Valvoline Maxlife jest faktycznie chyba najlepszym olejem do silników z dużym przebiegiem (uszczelnia, czyści itd). Wymiana oleju dużo nie kosztuje, ale jeśli nie pomoże to nie ma sensu cudować. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
|
|