Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] STUKAJĄ ZAWORY!!! I CO TERAZ??
Autor Wiadomość
ktpb 
Forumowicz
Leon


Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 49
Skąd: Police
Wysłany: 27-02-2009, 17:03   Jaki olej?

Mam pytanko, kupiłem eclipsa z 92r i ma na zegarach 160000 przebiegu...
Nie wiem jaki ma w tej chwili olej a stukają mi popychacze... Wiem tylko że zalany jest Mobilem.
Czy moge wlac teraz np Valvoline półsyntetyk? (z mineralnego na półsyntetyk)?
_________________
Radek
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-02-2009, 17:51   

ktpb napisał/a:
Czy moge wlac teraz np Valvoline półsyntetyk? (z mineralnego na półsyntetyk)?


Jeśli jest zalany minerałem, to zmień na minerał. Jeśli półsyntetyk, to zmień na półsyntetyk. Najważniejsze żeby to był VALVOLINE Maxlife. Minerał 15W/40, półsyntetyk 10W/40.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 22:09   

Adaho_krak, nie wierze ze ty takie rzeczy polecasz z tym mineralnym :) co sie z Toba podzialo :>
 
 
ktpb 
Forumowicz
Leon


Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 49
Skąd: Police
Wysłany: 27-02-2009, 22:23   

Goldi, to jak w końcu z tym olejem? Bo kolega z klubu Hondy dziwił się że moge miec mineralny zalany przy 160000 km...
_________________
Radek
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2009, 09:36   

GOLDI napisał/a:
Adaho_krak, nie wierze ze ty takie rzeczy polecasz z tym mineralnym co sie z Toba podzialo :>


Jak ma minerałem zalany, to jak wleje półsyntetyk, więcej szkody będzie niż pożytku. Nie napisałem, że polecam zalewać mineralnym.

ktpb napisał/a:
Bo kolega z klubu Hondy dziwił się że moge miec mineralny zalany przy 160000 km...


Przy tym przebiegu powinien być półsyntetyk.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 10:18   

Adaho_krak napisał/a:
Przy tym przebiegu powinien być półsyntetyk.
adaho a od kiedy przebieg uzaleznia jaki olej ma byc zalany :>?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2009, 10:30   

GOLDI napisał/a:
adaho a od kiedy przebieg uzaleznia jaki olej ma byc zalany :>?


Przeważnie przy przebiegu silnika 160tkm, zużycie silnika wskazuje na zastosowanie oleju półsyntetycznego. Silniki zadbane na tyle aby zastosować syntetyk, z tamtych lat, w obecnych czasach, to raczej cud. Zdarzają się przypadki, że autko przy zakupie jest zalane już olejem mineralnym. W takim przypadku (moim zdaniem) powrót do oleju półsyntetycznego, powoduje rozpuszczenie nagarów nazgromadzonych w sliniku, pozostawionych przez olej mineralny. W większości przypadków taka sytuacja zmusza do niekiedy dość kosztownego uszczelnienia silnika.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 12:29   

jakos w cuda nie wierze:> a jezdze na pelnym syntetyku... i to przy przebiegu 170tys km...


takie zalewanie silnika mineralnym to jak kiedys wspomnial samael :) "leczenie syfa pudrem" jak silnik ma mankamenty to sie go nie tuszuje... a leczy :>
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2009, 12:34   

GOLDI napisał/a:
takie zalewanie silnika mineralnym to jak kiedys wspomnial samael "leczenie syfa pudrem" jak silnik ma mankamenty to sie go nie tuszuje... a leczy :>

Oczywiście masz racje. Szczególnie jak się kupuje auto za 4t. Przecież dołożenie 7t na remont silnika to grosze. Chyba lepiej jednak zalać minerałem i jeszcze z pare lat pośmigać. Trzeba by rozgraniczyć, co warto, co by pasowało i na co kogo stać. Zaraz mi napiszesz, że jak Ci nie stać na remont kup malucha, jednak wole Eclipsa na mineralnym oleju.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 13:09   

to sa stare :> pseudosportowe samochody :> ktos kupujac taki samochod zapewne sie rozeznal w koszty czesci i wie ze tanio nie bedzie :> takie zycie :)
 
 
ktpb 
Forumowicz
Leon


Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 49
Skąd: Police
Wysłany: 07-03-2009, 12:08   

Ok. Panowie, co mi radzicie. Ile litrów wchodzi do mojego Kliperka 1G i jaki najlepiej olej kupic z mineralnych?
Vavloline, Castrol magnatec, motul, elf, texaco....
_________________
Radek
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-03-2009, 00:20   

VALVOLINE
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 08-03-2009, 01:23   

Jeżeli chcesz jeszcze pojeździc trochę tym autem, to nie baw sie w jakies zmiany olejów, czy tym bardziej czyszczenie popychaczy. Są to cześci, które się poprostu z czasem zużywają, jak hamulce, sprzęgło, czy amortyzatory. Wymień je i masz święty spokój, ta sama robota, co przy ich płukaniu. Tak się to mniej wiecej robi w Galancie. Przypuszczam, że w Eclipsie to też żadna wielka filozofia.
Pozdrawiam
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-03-2009, 01:31   

migro napisał/a:
Jeżeli chcesz jeszcze pojeździc trochę tym autem, to nie baw sie w jakies zmiany olejów,


A dlaczego ?? Ja w swoim Eclipsie, dwa lata temu wymieniłem olej z Shell Helix na Valvoline ponieważ tłukły mi popychacze, o tej pory używam tylko VALVOLINE, a popychacze milczą. Pozatym tu jest 16 szt. do wymiany, a z tego co wiem 1 szt. w oryginale = 80 zł. Może najpierw jednak warto spróbować z olejem.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 08-03-2009, 02:21   

No właśnie
Adaho_krak napisał/a:
Ja w swoim Eclipsie, dwa lata temu wymieniłem olej z Shell Helix na Valvoline
a nie zmieniałem, czysciłem, pucowałem i cudowałem. Valvoline Maxlife jest faktycznie chyba najlepszym olejem do silników z dużym przebiegiem (uszczelnia, czyści itd). Wymiana oleju dużo nie kosztuje, ale jeśli nie pomoże to nie ma sensu cudować.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.