Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Jaki olej??
Autor Wiadomość
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-08-2011, 14:23   

5W40 lejecie? i jaka to jest różnica dla silnika w przypadku 5W40 a 10W40?
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-08-2011, 14:25   

Ja leję 5w50. W skrócie, czystszy silnik i łatwiejsze odpalanie/lepsze smarowanie w zimie.
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 02-08-2011, 17:55   

5w40 ma lepsze właściwości przy niższych temp. niż 10w40, poza tym ten pierwszy to syntetyk, ten drugi pół (zazwyczaj)
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 02-08-2011, 21:06   

Tiamat napisał/a:
u mnie syntetyk zalany przy 230k km :D

ale jaki Ty masz silnik dziadu :P 8) ... ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ...
 
 
Cobra84 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 80
Skąd: Żyrardów, Grodzisk Maz.
Wysłany: 02-08-2011, 21:19   

MATi1G napisał/a:
ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ...

ja zalany mam VR1 Racing 10W60 przy 180k. Narazie bez zarzutów wszystko
_________________
Cobra84
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-08-2011, 09:45   

tylko, że
Cobra84 napisał/a:
VR1 Racing 10W60
to półsyntetyk.
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 03-08-2011, 12:25   

MATi1G napisał/a:
ale jaki Ty masz silnik dziadu


4g63 limited edition :mrgreen:
ale układ korbowo - tłokowy i smarowanie bez zmian. Tak czy inaczej polecam Motula 15w50 300V competition :wink:
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-08-2011, 13:42   

Nie za wysoka lepkość w niskich temperaturach?
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 03-08-2011, 13:48   

to jest pełen syntetyk i jak porównywałem parametry tj. lepkość, płynnośc w niskich to wcale nie jest źle. Coś mi się kojarzy, że te wartości ma na poziomie 10W np. valvoline vr1. Poza tym, miałbym obawy, gdyby w zime stał pod chmurą w ujemnych temperaturach, natomiast mój stoi w garażu gdzie nie spada poniżej zera, a dwa w zasadzie w zime mało śmiga :D


ps. VR1 10W60 - gęstość 15 stopni - 0.87, lepkość przy 40 stopniach - 150,
Motul 300V 15w50 - gęstość 15 stopni - 0.88, lepkość przy 40 stopniach 128.
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 03-08-2011, 21:36   

najbardziej to mnie ten Mobil 1 5W50 interesuje, fakt tani nie jest, ale czytałem jak na razie o nim same dobre opinie, poza tym leje go do drugiego auta i daje rade...

Tiamat napisał/a:
Motul 300V

długo na tym jeździsz , bo wiele osób mówi że jest przereklamowany....

chciałem głównie coś co będzie zapewniać ochrone na wyższych obrotach od 4,5 do 7-7,2 rpm, bo misiek często widzi takie obroty w ciągu dnia dlatego też myślałem o syntetyku z tego powodu..
 
 
gcredhot18 
Nowy Forumowicz
alfaholik :)

Auto: colt glx 1.6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 19
Skąd: Świeradów-Zdrój
Wysłany: 03-08-2011, 22:20   

Tiamat napisał/a:
u mnie syntetyk zalany przy 230k km
to który lepszy syntetyk czy półsyntetyk??? czym się kierować???
_________________
była alfa...jest mitsu...bedzie alfa?
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 04-08-2011, 00:09   

Mati, co do 5w50 - Viader śmiga, zapytaj. Moim zdaniem dobra oliwa.
Co do motula - jak dla mnie rewelacja. 300v maskaruje valvo - raz jeżeli chodzi o zużycie, a dwa jeżeli chodzi o cisnienie. Wskaźnik w ecli wróży pogode, ale mozna porównać różne oleje i tu motul jest najlepszy. Jeździłem na shellu, valvo maxlife i durablend. w50 oznacza w skrócie, że przy wyższych temperaturach olej daje rade np. pałowanie ( film olejowy - smarowanie ). Po pierwsze popychaczy nie słyszałem od 5000km a po drugiee pachnie .... landrynkami :P
jak dla mnie mistrz. Poza tym nie raz uratował dupe kumplowi np. jak zdjęło filtr oleju przy 8000rpm w b16 :shock:

ps. motul to pełen syntetyk, podwójne estry. Wiadomo, że syntetyk zapewnia najlepszą ochonę.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 04-08-2011, 17:57   

A co wlac do wysilnonego turbo ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 04-08-2011, 18:09   

rosomak1983, to właśnie ten Mobil 1 5W50 co o nim myśle jest do wysilonych jednostek turbodoładowanych...mam go wlanego w passacie b5 1.8T ..jest tam lany od 10 lat i działa świetnie.. gdzieś wyczytałem że do aut bez doładowania też można go stosować mimo że ma przeznaczenie do aut z turbo...
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 04-08-2011, 18:19   

rosomak1983 napisał/a:
A co wlac do wysilnonego turbo ???


moja wiedza na temat silników turbo jest mierna. Wydaje mi się, że 15w to zbyt gęsto jak na turbo. Jak się myle to poprawiać.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.