[1G 90-94] Jaki olej?? |
Autor |
Wiadomość |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-08-2011, 14:23
|
|
|
5W40 lejecie? i jaka to jest różnica dla silnika w przypadku 5W40 a 10W40? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-08-2011, 14:25
|
|
|
Ja leję 5w50. W skrócie, czystszy silnik i łatwiejsze odpalanie/lepsze smarowanie w zimie. |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 02-08-2011, 17:55
|
|
|
5w40 ma lepsze właściwości przy niższych temp. niż 10w40, poza tym ten pierwszy to syntetyk, ten drugi pół (zazwyczaj) |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 02-08-2011, 21:06
|
|
|
Tiamat napisał/a: | u mnie syntetyk zalany przy 230k km |
ale jaki Ty masz silnik dziadu ... ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ... |
|
|
|
 |
Cobra84
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 80 Skąd: Żyrardów, Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 02-08-2011, 21:19
|
|
|
MATi1G napisał/a: | ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ... |
ja zalany mam VR1 Racing 10W60 przy 180k. Narazie bez zarzutów wszystko |
_________________ Cobra84 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-08-2011, 09:45
|
|
|
tylko, że Cobra84 napisał/a: | VR1 Racing 10W60 | to półsyntetyk. |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 03-08-2011, 12:25
|
|
|
MATi1G napisał/a: | ale jaki Ty masz silnik dziadu |
4g63 limited edition
ale układ korbowo - tłokowy i smarowanie bez zmian. Tak czy inaczej polecam Motula 15w50 300V competition |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-08-2011, 13:42
|
|
|
Nie za wysoka lepkość w niskich temperaturach? |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 03-08-2011, 13:48
|
|
|
to jest pełen syntetyk i jak porównywałem parametry tj. lepkość, płynnośc w niskich to wcale nie jest źle. Coś mi się kojarzy, że te wartości ma na poziomie 10W np. valvoline vr1. Poza tym, miałbym obawy, gdyby w zime stał pod chmurą w ujemnych temperaturach, natomiast mój stoi w garażu gdzie nie spada poniżej zera, a dwa w zasadzie w zime mało śmiga
ps. VR1 10W60 - gęstość 15 stopni - 0.87, lepkość przy 40 stopniach - 150,
Motul 300V 15w50 - gęstość 15 stopni - 0.88, lepkość przy 40 stopniach 128. |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 03-08-2011, 21:36
|
|
|
najbardziej to mnie ten Mobil 1 5W50 interesuje, fakt tani nie jest, ale czytałem jak na razie o nim same dobre opinie, poza tym leje go do drugiego auta i daje rade...
Tiamat napisał/a: | Motul 300V |
długo na tym jeździsz , bo wiele osób mówi że jest przereklamowany....
chciałem głównie coś co będzie zapewniać ochrone na wyższych obrotach od 4,5 do 7-7,2 rpm, bo misiek często widzi takie obroty w ciągu dnia dlatego też myślałem o syntetyku z tego powodu.. |
|
|
|
 |
gcredhot18
Nowy Forumowicz alfaholik :)
Auto: colt glx 1.6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 19 Skąd: Świeradów-Zdrój
|
Wysłany: 03-08-2011, 22:20
|
|
|
Tiamat napisał/a: | u mnie syntetyk zalany przy 230k km | to który lepszy syntetyk czy półsyntetyk??? czym się kierować??? |
_________________ była alfa...jest mitsu...bedzie alfa? |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 04-08-2011, 00:09
|
|
|
Mati, co do 5w50 - Viader śmiga, zapytaj. Moim zdaniem dobra oliwa.
Co do motula - jak dla mnie rewelacja. 300v maskaruje valvo - raz jeżeli chodzi o zużycie, a dwa jeżeli chodzi o cisnienie. Wskaźnik w ecli wróży pogode, ale mozna porównać różne oleje i tu motul jest najlepszy. Jeździłem na shellu, valvo maxlife i durablend. w50 oznacza w skrócie, że przy wyższych temperaturach olej daje rade np. pałowanie ( film olejowy - smarowanie ). Po pierwsze popychaczy nie słyszałem od 5000km a po drugiee pachnie .... landrynkami
jak dla mnie mistrz. Poza tym nie raz uratował dupe kumplowi np. jak zdjęło filtr oleju przy 8000rpm w b16
ps. motul to pełen syntetyk, podwójne estry. Wiadomo, że syntetyk zapewnia najlepszą ochonę. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-08-2011, 17:57
|
|
|
A co wlac do wysilnonego turbo ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 04-08-2011, 18:09
|
|
|
rosomak1983, to właśnie ten Mobil 1 5W50 co o nim myśle jest do wysilonych jednostek turbodoładowanych...mam go wlanego w passacie b5 1.8T ..jest tam lany od 10 lat i działa świetnie.. gdzieś wyczytałem że do aut bez doładowania też można go stosować mimo że ma przeznaczenie do aut z turbo... |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 04-08-2011, 18:19
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | A co wlac do wysilnonego turbo ??? |
moja wiedza na temat silników turbo jest mierna. Wydaje mi się, że 15w to zbyt gęsto jak na turbo. Jak się myle to poprawiać. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
|