Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4GDI kontra 2.5 V6
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-07-2013, 20:31   Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

Marcelinho napisał/a:
Powiem tak,w samochodzie nie liczą się konie tylko NM.GDI ma delikatnie wyższy moment bo 225NM przy 220NM V6.Tylko że GDi ma 150KM a V6 163 KM.Przekłada się to na przyśpieszenie 0-100 Km/h GDI 8,7 sek i V6 8,2sek.


gdi ma 225 Nm ale przed liftem po lifcie juz "tylko" 211. V6 ma 223 Nm przed liftem i 218 po lifcie. Pozatym patrzac na wykresy widac ze V6 ma ponad 200 Nm przez duzo wiekszy zakres obrotow stad te roznice w osiagach do setki
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Sycior 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A & Fiat Fiorino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 152
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 14-07-2013, 11:41   

Powiem wam tyle że to jest wojna której żadna ze stron nie wygra ;) I tutaj zależy co kto lubi, ja np. jak wsiadłem pierwszy raz do V6 to się zakochałem i nie chcę nic innego. Nooo może V8, V10 itd. xD. A wszystko ma swoje wady i zalety, ale tego co jest lepsze V6 czy GDI to nie rozstrzygniemy ;p
_________________
Obczaj "Kalinkę" ;)
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 14-07-2013, 19:04   

tu nie chodzi o wygraną - każdy kupuje zazwyczaj to co mu bardziej "leży"... raczej chodziło mi czemu jedni uważają, że ci drudzy jeżdżą czymś niefajnym skoro i teoria i praktyka ( w moim przypadku ) temu przeczy....
 
 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 14-07-2013, 19:33   

Chyba ktoś tu ma dysonans pozakupowy. :D
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 14-07-2013, 19:49   

malina_drizzt, po zakupie może być tylko mega zadowolenie lub mega złość - obojętność nigdy nie występuje... przynajmniej u mnie :-D a to auta mimo, że jedno ze starszych jakie miałem, mimo że nie V6 :wink: i nawet to, że wymaga paru kosmetycznych zabiegów nie jest wstanie zdjąć mi banana z paszczy
 
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-07-2013, 20:04   

tu nie ma zadnej wojny. Wiadomo ze 2.4 gdi z mitsubishi technologicznie jest duzo lepsze od V6. ale V6 na pewno dluzej pojezdzi bo to stara dobra konstrukcja. Zaplon na rozdzielaczu silnik niewysilony super do lpg. Natomiast wtrysk bezposredni w 2.4 robi swoje. Nizsze spalanie, moment w nizszym zakresie itd. Szkoda ze nie bylo wersji turbo na europe wtedy silnik pokazalby pazur. Ten silnik pojawil sie zdaje sie pod koniec lat 90. Konkurecja tsi itp grubo po roku 2000
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
ogon56 
Mitsumaniak
Cheerish your life


Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-07-2013, 19:12   

Technologicznie GDI jest bardziej zaawansowany co nie znaczy, że lepszy. To tak jak kiedyś chwalili VW za diesla 1.9tdi a aktualne silniki już nie są tak wytrzymałe(mowa o tych z pompowtryskiwaczami i commonrail). Z motorem GDI osobiście nie miałem problemów a jeździłem 3lata i aktualny właściciel też nie narzeka. Chcesz mieć auto bez gazu i dość ekonomiczne do miasta to GDI, chcesz ładować gaz to V6. Oba są dobre, ale mają małe wady.
_________________
Historia mojego autka

Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977

Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 18-07-2013, 02:16   

Marcelinho napisał/a:
przyśpieszenie 0-100 Km/h GDI 8,7


nie widziałem nigdzie takich danych... GDI w manualu ma wg różnych źródeł 9,0-9,1 s do 100km/h... czyli bliżej mu do 2,0 niż do 2,5...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 18-07-2013, 09:19   

EA2A (AT) : 9,7 (11,9) s
EA3A (AT) : 9,1 (11,1) s
EA5A (AT) : 8,2 (9,6) s

niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć wyników "elastyczności".
 
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 18-07-2013, 15:27   

Iron.Falcon napisał/a:
EA2A (AT) : 9,7 (11,9) s
EA3A (AT) : 9,1 (11,1) s
EA5A (AT) : 8,2 (9,6) s

niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć wyników "elastyczności".


udało sie komus zbliżyć do owych 9,1 w manualu ???
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 18-07-2013, 15:32   

mouseman napisał/a:
udało sie komus zbliżyć do owych 9,1 w manualu ???

tak samo jak do 8,2 i 9,7....
swoją drogą przyspieszenie do 100 DLA MNIE jesteś dużo mniej istotne na tle elastyczności i spalania. Zdecydowanie częściej potrzebuje sprawnie wyprzedzić ( i jeszcze lepiej jak mogę zrobić to bez redukcji ) , niż robić rajd od świateł do świateł.....
ale jak zawsze.... jeden lubi ogórki.... a drugi córkę ogrodnika.
 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-07-2013, 17:19   

Biorąc pod uwagę to jak V6 trzymają cenę w stosunku do GDi, to najwyraźniej więcej osób lubi córkę ogrodnika :) To popyt/podaż kształtują cenę, a ten popyt z jakiegoś powodu się bierze. GDi to specyficzny silnik. Nie gorszy ani lepszy od V6. Ta dyskusja przypomina dyskusję nt blondynki czy brunetki ;)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 19-07-2013, 00:55   

ogon56 napisał/a:
chcesz ładować gaz to V6

Nie sprowadzaj wszystkiego do LPG. V6 jest specyficzny i pomimo mniejszego spalania GDI - zawsze wybiorę fałkę. Tak naprawdę tylko ten silnik trzyma mnie jeszcze przy posiadaniu Galanta.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.