2.4GDI kontra 2.5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-07-2013, 20:31 Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Powiem tak,w samochodzie nie liczą się konie tylko NM.GDI ma delikatnie wyższy moment bo 225NM przy 220NM V6.Tylko że GDi ma 150KM a V6 163 KM.Przekłada się to na przyśpieszenie 0-100 Km/h GDI 8,7 sek i V6 8,2sek. |
gdi ma 225 Nm ale przed liftem po lifcie juz "tylko" 211. V6 ma 223 Nm przed liftem i 218 po lifcie. Pozatym patrzac na wykresy widac ze V6 ma ponad 200 Nm przez duzo wiekszy zakres obrotow stad te roznice w osiagach do setki |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Sycior
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A & Fiat Fiorino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 152 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 14-07-2013, 11:41
|
|
|
Powiem wam tyle że to jest wojna której żadna ze stron nie wygra I tutaj zależy co kto lubi, ja np. jak wsiadłem pierwszy raz do V6 to się zakochałem i nie chcę nic innego. Nooo może V8, V10 itd. xD. A wszystko ma swoje wady i zalety, ale tego co jest lepsze V6 czy GDI to nie rozstrzygniemy ;p |
_________________ Obczaj "Kalinkę" |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 14-07-2013, 19:04
|
|
|
tu nie chodzi o wygraną - każdy kupuje zazwyczaj to co mu bardziej "leży"... raczej chodziło mi czemu jedni uważają, że ci drudzy jeżdżą czymś niefajnym skoro i teoria i praktyka ( w moim przypadku ) temu przeczy.... |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 14-07-2013, 19:33
|
|
|
Chyba ktoś tu ma dysonans pozakupowy. |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 14-07-2013, 19:49
|
|
|
malina_drizzt, po zakupie może być tylko mega zadowolenie lub mega złość - obojętność nigdy nie występuje... przynajmniej u mnie a to auta mimo, że jedno ze starszych jakie miałem, mimo że nie V6 i nawet to, że wymaga paru kosmetycznych zabiegów nie jest wstanie zdjąć mi banana z paszczy |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-07-2013, 20:04
|
|
|
tu nie ma zadnej wojny. Wiadomo ze 2.4 gdi z mitsubishi technologicznie jest duzo lepsze od V6. ale V6 na pewno dluzej pojezdzi bo to stara dobra konstrukcja. Zaplon na rozdzielaczu silnik niewysilony super do lpg. Natomiast wtrysk bezposredni w 2.4 robi swoje. Nizsze spalanie, moment w nizszym zakresie itd. Szkoda ze nie bylo wersji turbo na europe wtedy silnik pokazalby pazur. Ten silnik pojawil sie zdaje sie pod koniec lat 90. Konkurecja tsi itp grubo po roku 2000 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
ogon56
Mitsumaniak Cheerish your life

Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-07-2013, 19:12
|
|
|
Technologicznie GDI jest bardziej zaawansowany co nie znaczy, że lepszy. To tak jak kiedyś chwalili VW za diesla 1.9tdi a aktualne silniki już nie są tak wytrzymałe(mowa o tych z pompowtryskiwaczami i commonrail). Z motorem GDI osobiście nie miałem problemów a jeździłem 3lata i aktualny właściciel też nie narzeka. Chcesz mieć auto bez gazu i dość ekonomiczne do miasta to GDI, chcesz ładować gaz to V6. Oba są dobre, ale mają małe wady. |
_________________ Historia mojego autka
Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977
Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 18-07-2013, 02:16
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | przyśpieszenie 0-100 Km/h GDI 8,7 |
nie widziałem nigdzie takich danych... GDI w manualu ma wg różnych źródeł 9,0-9,1 s do 100km/h... czyli bliżej mu do 2,0 niż do 2,5... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 18-07-2013, 09:19
|
|
|
EA2A (AT) : 9,7 (11,9) s
EA3A (AT) : 9,1 (11,1) s
EA5A (AT) : 8,2 (9,6) s
niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć wyników "elastyczności". |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 18-07-2013, 15:27
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: | EA2A (AT) : 9,7 (11,9) s
EA3A (AT) : 9,1 (11,1) s
EA5A (AT) : 8,2 (9,6) s
niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć wyników "elastyczności". |
udało sie komus zbliżyć do owych 9,1 w manualu ??? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 18-07-2013, 15:32
|
|
|
mouseman napisał/a: | udało sie komus zbliżyć do owych 9,1 w manualu ??? |
tak samo jak do 8,2 i 9,7....
swoją drogą przyspieszenie do 100 DLA MNIE jesteś dużo mniej istotne na tle elastyczności i spalania. Zdecydowanie częściej potrzebuje sprawnie wyprzedzić ( i jeszcze lepiej jak mogę zrobić to bez redukcji ) , niż robić rajd od świateł do świateł.....
ale jak zawsze.... jeden lubi ogórki.... a drugi córkę ogrodnika. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-07-2013, 17:19
|
|
|
Biorąc pod uwagę to jak V6 trzymają cenę w stosunku do GDi, to najwyraźniej więcej osób lubi córkę ogrodnika To popyt/podaż kształtują cenę, a ten popyt z jakiegoś powodu się bierze. GDi to specyficzny silnik. Nie gorszy ani lepszy od V6. Ta dyskusja przypomina dyskusję nt blondynki czy brunetki |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 19-07-2013, 00:55
|
|
|
ogon56 napisał/a: | chcesz ładować gaz to V6 |
Nie sprowadzaj wszystkiego do LPG. V6 jest specyficzny i pomimo mniejszego spalania GDI - zawsze wybiorę fałkę. Tak naprawdę tylko ten silnik trzyma mnie jeszcze przy posiadaniu Galanta. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|