 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kontrolka poziomu paliwa |
Autor |
Wiadomość |
scorpio80
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 02-12-2014, 21:07
|
|
|
ja mam taki problem, że kontrolka paliwa zapala mi się zawsze gdy jest przed kreską i to nie ostatnią ale począwszy od końca przed każdą gdy zatankuję na full. Gaśnie po wyłączeniu silnika i nie zapala się ponownie dopóki nie dojdzie do kolejnej kreski |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 03-12-2014, 05:48
|
|
|
Zdejmij tylna kanape, odkrec ze zbiornika czujnik poziomu paliwa, i sprawdz czy w takim bialym plastikowym pojemniczku jest syf... Jesli tak to wyczysc to ladnie i powinno byc juz dobrze;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Stówa
Mitsumaniak Back From The Dead

Auto: Avance 2.4/Sport Wagon 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Kryniu.naw
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-01-2015, 09:13
|
|
|
Witam wszystkich, niestety muszę się przyłączyć do dyskusji. Muszę, bo dziś Gal mnie skłonił do szukania informacji o wielkości rezerwy.
Do tej pory, we wszystkich autach, którymi jeździłem (Maluch, Nissan Sunny, Fabia) sprawdzałem ilość paliwa na rezerwie. Zawsze mogłem przejechać minimum 80 km.
Dziś rano odpaliłem gala, zmiotłem śnieg z szyb, a po chwili... auto zgasło. Oczywiście mój błąd, przejechałem parę kilometrów na rezerwie. Kontrolka zapala się poniżej ostatniej kreski na liczniku.
Po zalaniu ok. 4,5 litra benzyny kontrolka zgasła! Oznacza to, że jeśli auto pali 12 l/100 km, to na rezerwie można przejechać galantem (2,5 V6) jakieś 35 kilometrów. Dla mnie zgroza- niechcący można sobie narobić kłopotów. Po zalaniu benzyny zaczął szarpać, kilka razy zgasł. Jak już zaskoczył na dobre, to jednak szarpał przez kilka kilometrów, czyli pewnie zassał jakiś syf ze zbiornika i zaczęły się zatykać wtryskiwacze. Na szczęście teraz wszystko wygląda w porządku.
Mam jednak pytanie- czy, skoro "pływak" jest elektroniczny, można wymienić termistor na inny, aby kontrolka zapalała się wcześniej? A może wymaga to mocowania termistora wyżej (co nie jest raczej możliwe)? Oczywiście najprościej jest nie dopuszczać do zapalenia kontrolki, jednak wolałbym, aby zapalała się kiedy w baku jest jakieś 10 l benzyny. |
_________________ FIAT 126p--> Nissan Sunny 1.4 --> Skoda Fabia 1.4 MPI--> EA5A Avance
Avance Indygo Pearl |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 29-01-2015, 09:24
|
|
|
Kiedyś jeździłem EA5 przez parę lat i wg mojego doświadczenia mrugnięcie kontrolki zaczyna się gdzieś ok. 12-14 litrów w baku. Jak się świeci ciągle to jest już ok. 8 litrów lub mniej. Więc teoretycznie na tej ilości paliwa mogłem przejechać niemal 100 km w trasie.
Wielokrotnie też robiłem jazdy próbne tymi Galantami i wszystkie miały właśnie tak, że rezerwa to ok. 12-15 litrów. Tyle zalewaliśmy przy oddawaniu auta klientowi (kiedy było sprzedawane nowe w salonie).
Musisz też sprawdzić znaczenie słowa termistor, bo nijak nie pasuje do baku - prędzej do czujnika temp. klimatronika.
Co do nierównej pracy to gdyby w układ poszedł syf, to by znaczyło, że oba filtry (zarówno ten w pompie jak i przy kole) kompletnie przepuszczają a wtryski byłyby do uratowania tylko metodą inwazyjną.
Prędzej się zwyczajnie zapowietrzył. |
|
|
|
 |
Kryniu.naw
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-01-2015, 09:50
|
|
|
OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.
Wcześniej z pewnością nie zaczęła mrugać przy 12-15 litrach, bo na bank nie przejechałem na rezerwie wystarczającego dystansu, aby wyjeździć tyle benzyny (zwłaszcza, że jeżdżę na LPG, więc zużycie PB mam rzędu 1-1,5 l/100 km, jedynie przy rozruchu zimnego silnika). |
_________________ FIAT 126p--> Nissan Sunny 1.4 --> Skoda Fabia 1.4 MPI--> EA5A Avance
Avance Indygo Pearl |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 29-01-2015, 10:18
|
|
|
Kryniu.naw napisał/a: | OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało. |
myślę, że to kwestia przechyłu i nierównośći dróg bądź auto stało na upadzie
napewno zauważyłeś, że po ostrym długim skręcie w lewo wzkazówka spada dużo poniżej rzeczywistego poziomu paliwa.... u mnie przynajmniej tak się dzieje aczkolwiek jeszcze nie doprowadziłem auta do stanu nieważkości związanej z brakiem PB |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Kryniu.naw
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-01-2015, 10:25
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | Kryniu.naw napisał/a: | OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało. |
myślę, że to kwestia przechyłu i nierównośći dróg bądź auto stało na upadzie
napewno zauważyłeś, że po ostrym długim skręcie w lewo wzkazówka spada dużo poniżej rzeczywistego poziomu paliwa.... u mnie przynajmniej tak się dzieje aczkolwiek jeszcze nie doprowadziłem auta do stanu nieważkości związanej z brakiem PB |
Fakt, gdy wlewałem paliwo z kanistra, auto stało prawą stroną na chodniku. Nie zmienia to jednak faktu, że jadąc ulicami miasta nie jeżdżę po krawężnikach, auto stoi na drodze równo, a i tak kontrolka się nie zapaliła. Rozbiorę pływak, wyczyszczę i zobaczę, czy coś się zmieni. Jeśli nie, pozostanie nie dopuszczać do zapalenia się "żyda". |
_________________ FIAT 126p--> Nissan Sunny 1.4 --> Skoda Fabia 1.4 MPI--> EA5A Avance
Avance Indygo Pearl |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-01-2015, 10:37
|
|
|
Kryniu.naw napisał/a: | auto stało prawą stroną na chodniku | Masz odpowiedź dlaczego zgasł. pompa paliwa jest po prawej stronie w baku. Kryniu.naw napisał/a: | Nie zmienia to jednak faktu, że jadąc ulicami miasta nie jeżdżę po krawężnikach, auto stoi na drodze równo, a i tak kontrolka się nie zapaliła | Bo co chwilę hamujesz i przyśpieszasz, a kontrolka działa "flegmatycznie". |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-01-2015, 15:35
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | Musisz też sprawdzić znaczenie słowa termistor, bo nijak nie pasuje do baku - prędzej do czujnika temp. klimatronika. |
W tym przypadku mylisz się... termistor jest http://forum.mitsumaniaki...3a21c2e5d08d80a Hugo napisał/a: |
Bo co chwilę hamujesz i przyśpieszasz, a kontrolka działa "flegmatycznie". |
Fakt ... |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 30-01-2015, 08:20
|
|
|
milo napisał/a: | W tym przypadku mylisz się... termistor jest | nie ukrywam, że tego nigdy nie rozbierałem, ale termistor to rodzaj opornika, który zmienia oporność ze zmianą temperatury - nie mam pojęcia jak by to miało być przekładane na poziom paliwa
jedyne, co przychodzi mi do głowy to CTR, którym płynie jakiś prąd, ale gdy nie jest zanurzony w paliwie, to nagle zmienia opór i się grzeje - tylko niespecjalnie jest to bezpieczne (umieszczanie go w prawie pustym baku, gdzie jest już wystarczająco dużo powietrza i oparów benzyny)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-01-2015, 08:38
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | gdy nie jest zanurzony w paliwie, to nagle zmienia opór i się grzeje | Mniej wiecej tak to działa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 30-01-2015, 11:16
|
|
|
robertdg napisał/a: | Mniej wiecej tak to działa | dosyć ciekawe - a jak to działa? jak jest kompensowana kwestia zmian temperatury otoczenia? bo rozbieżność w naszym kraju może być od -30 do +37 a termistor ctr jest niemal binarnym urządzeniem |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 30-01-2015, 15:04
|
|
|
Termistor jest od zapobiegania przegrzania pompy paliwa (odłącza zasilanie), za wskazania poziomu paliwa odpowiedzialny jest zwykły pływak, przekaźnik stykowy, itd...
Radzę najpierw rozebrać taki wkład samemu zanim się zacznie wypisywać opinie.
W przypadku wskazań poziomu i lampki ostrzegawczej, to ważnie jest aby wsad zamontować w odpowiedniej pozycji, przekręcenie o 5 stopni w lewo lub w prawo powoduje że pływak może oprzeć się o przeszkodę w baku. Poza tym sam wodzik pływaka może być podgięty nieodpowiednio.
Co do meritum, upewnił bym się, czy pompa paliwa się nie przegrzała za mocno. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|