Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka poziomu paliwa
Autor Wiadomość
scorpio80 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Wawa
Wysłany: 02-12-2014, 21:07   

ja mam taki problem, że kontrolka paliwa zapala mi się zawsze gdy jest przed kreską i to nie ostatnią ale począwszy od końca przed każdą gdy zatankuję na full. Gaśnie po wyłączeniu silnika i nie zapala się ponownie dopóki nie dojdzie do kolejnej kreski :roll:
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-12-2014, 05:48   

Zdejmij tylna kanape, odkrec ze zbiornika czujnik poziomu paliwa, i sprawdz czy w takim bialym plastikowym pojemniczku jest syf... Jesli tak to wyczysc to ladnie i powinno byc juz dobrze;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Stówa 
Mitsumaniak
Back From The Dead


Auto: Avance 2.4/Sport Wagon 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-12-2014, 12:49   

Też dlugo myślalem, że nie mam kontrolki, ale kontrolka u mnie tez pod kreska sie swieci, co mnie ciekawi ile w takim 2.4 GDI zrobie na rezerwie?
_________________

Hej! Gość! Sprawdź co u:
El Stówa Galant'e!
Combat Soldier - Drugie życie Weterana
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 06-12-2014, 06:30   

R.A.T, rezerwa to okolo 9l paliwa
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Kryniu.naw 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-01-2015, 09:13   

Witam wszystkich, niestety muszę się przyłączyć do dyskusji. Muszę, bo dziś Gal mnie skłonił do szukania informacji o wielkości rezerwy.
Do tej pory, we wszystkich autach, którymi jeździłem (Maluch, Nissan Sunny, Fabia) sprawdzałem ilość paliwa na rezerwie. Zawsze mogłem przejechać minimum 80 km.
Dziś rano odpaliłem gala, zmiotłem śnieg z szyb, a po chwili... auto zgasło. Oczywiście mój błąd, przejechałem parę kilometrów na rezerwie. Kontrolka zapala się poniżej ostatniej kreski na liczniku.
Po zalaniu ok. 4,5 litra benzyny kontrolka zgasła! Oznacza to, że jeśli auto pali 12 l/100 km, to na rezerwie można przejechać galantem (2,5 V6) jakieś 35 kilometrów. Dla mnie zgroza- niechcący można sobie narobić kłopotów. Po zalaniu benzyny zaczął szarpać, kilka razy zgasł. Jak już zaskoczył na dobre, to jednak szarpał przez kilka kilometrów, czyli pewnie zassał jakiś syf ze zbiornika i zaczęły się zatykać wtryskiwacze. Na szczęście teraz wszystko wygląda w porządku.
Mam jednak pytanie- czy, skoro "pływak" jest elektroniczny, można wymienić termistor na inny, aby kontrolka zapalała się wcześniej? A może wymaga to mocowania termistora wyżej (co nie jest raczej możliwe)? Oczywiście najprościej jest nie dopuszczać do zapalenia kontrolki, jednak wolałbym, aby zapalała się kiedy w baku jest jakieś 10 l benzyny.
_________________
FIAT 126p--> Nissan Sunny 1.4 --> Skoda Fabia 1.4 MPI--> EA5A Avance
Avance Indygo Pearl
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 29-01-2015, 09:24   

Kiedyś jeździłem EA5 przez parę lat i wg mojego doświadczenia mrugnięcie kontrolki zaczyna się gdzieś ok. 12-14 litrów w baku. Jak się świeci ciągle to jest już ok. 8 litrów lub mniej. Więc teoretycznie na tej ilości paliwa mogłem przejechać niemal 100 km w trasie.
Wielokrotnie też robiłem jazdy próbne tymi Galantami i wszystkie miały właśnie tak, że rezerwa to ok. 12-15 litrów. Tyle zalewaliśmy przy oddawaniu auta klientowi (kiedy było sprzedawane nowe w salonie).
Musisz też sprawdzić znaczenie słowa termistor, bo nijak nie pasuje do baku - prędzej do czujnika temp. klimatronika.
Co do nierównej pracy to gdyby w układ poszedł syf, to by znaczyło, że oba filtry (zarówno ten w pompie jak i przy kole) kompletnie przepuszczają a wtryski byłyby do uratowania tylko metodą inwazyjną.
Prędzej się zwyczajnie zapowietrzył.
 
 
Kryniu.naw 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-01-2015, 09:50   

OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.
Wcześniej z pewnością nie zaczęła mrugać przy 12-15 litrach, bo na bank nie przejechałem na rezerwie wystarczającego dystansu, aby wyjeździć tyle benzyny (zwłaszcza, że jeżdżę na LPG, więc zużycie PB mam rzędu 1-1,5 l/100 km, jedynie przy rozruchu zimnego silnika).
_________________
FIAT 126p--> Nissan Sunny 1.4 --> Skoda Fabia 1.4 MPI--> EA5A Avance
Avance Indygo Pearl
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 29-01-2015, 10:18   

Kryniu.naw napisał/a:
OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.

myślę, że to kwestia przechyłu i nierównośći dróg bądź auto stało na upadzie :)
napewno zauważyłeś, że po ostrym długim skręcie w lewo wzkazówka spada dużo poniżej rzeczywistego poziomu paliwa.... u mnie przynajmniej tak się dzieje aczkolwiek jeszcze nie doprowadziłem auta do stanu nieważkości związanej z brakiem PB :P
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Kryniu.naw 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-01-2015, 10:25   

bialyjayz napisał/a:
Kryniu.naw napisał/a:
OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.

myślę, że to kwestia przechyłu i nierównośći dróg bądź auto stało na upadzie :)
napewno zauważyłeś, że po ostrym długim skręcie w lewo wzkazówka spada dużo poniżej rzeczywistego poziomu paliwa.... u mnie przynajmniej tak się dzieje aczkolwiek jeszcze nie doprowadziłem auta do stanu nieważkości związanej z brakiem PB :P


Fakt, gdy wlewałem paliwo z kanistra, auto stało prawą stroną na chodniku. Nie zmienia to jednak faktu, że jadąc ulicami miasta nie jeżdżę po krawężnikach, auto stoi na drodze równo, a i tak kontrolka się nie zapaliła. Rozbiorę pływak, wyczyszczę i zobaczę, czy coś się zmieni. Jeśli nie, pozostanie nie dopuszczać do zapalenia się "żyda".
_________________
FIAT 126p--> Nissan Sunny 1.4 --> Skoda Fabia 1.4 MPI--> EA5A Avance
Avance Indygo Pearl
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-01-2015, 10:37   

Kryniu.naw napisał/a:
auto stało prawą stroną na chodniku
Masz odpowiedź dlaczego zgasł. pompa paliwa jest po prawej stronie w baku.
Kryniu.naw napisał/a:
Nie zmienia to jednak faktu, że jadąc ulicami miasta nie jeżdżę po krawężnikach, auto stoi na drodze równo, a i tak kontrolka się nie zapaliła
Bo co chwilę hamujesz i przyśpieszasz, a kontrolka działa "flegmatycznie".
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-01-2015, 15:35   

KsiadzRobak napisał/a:
Musisz też sprawdzić znaczenie słowa termistor, bo nijak nie pasuje do baku - prędzej do czujnika temp. klimatronika.

W tym przypadku mylisz się... termistor jest :mrgreen: http://forum.mitsumaniaki...3a21c2e5d08d80a
Hugo napisał/a:

Bo co chwilę hamujesz i przyśpieszasz, a kontrolka działa "flegmatycznie".

Fakt ...
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 30-01-2015, 08:20   

milo napisał/a:
W tym przypadku mylisz się... termistor jest
nie ukrywam, że tego nigdy nie rozbierałem, ale termistor to rodzaj opornika, który zmienia oporność ze zmianą temperatury - nie mam pojęcia jak by to miało być przekładane na poziom paliwa
jedyne, co przychodzi mi do głowy to CTR, którym płynie jakiś prąd, ale gdy nie jest zanurzony w paliwie, to nagle zmienia opór i się grzeje - tylko niespecjalnie jest to bezpieczne (umieszczanie go w prawie pustym baku, gdzie jest już wystarczająco dużo powietrza i oparów benzyny)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-01-2015, 08:38   

KsiadzRobak napisał/a:
gdy nie jest zanurzony w paliwie, to nagle zmienia opór i się grzeje
Mniej wiecej tak to działa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 30-01-2015, 11:16   

robertdg napisał/a:
Mniej wiecej tak to działa
dosyć ciekawe - a jak to działa? jak jest kompensowana kwestia zmian temperatury otoczenia? bo rozbieżność w naszym kraju może być od -30 do +37 a termistor ctr jest niemal binarnym urządzeniem
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 30-01-2015, 15:04   

Termistor jest od zapobiegania przegrzania pompy paliwa (odłącza zasilanie), za wskazania poziomu paliwa odpowiedzialny jest zwykły pływak, przekaźnik stykowy, itd...
Radzę najpierw rozebrać taki wkład samemu zanim się zacznie wypisywać opinie.

W przypadku wskazań poziomu i lampki ostrzegawczej, to ważnie jest aby wsad zamontować w odpowiedniej pozycji, przekręcenie o 5 stopni w lewo lub w prawo powoduje że pływak może oprzeć się o przeszkodę w baku. Poza tym sam wodzik pływaka może być podgięty nieodpowiednio.

Co do meritum, upewnił bym się, czy pompa paliwa się nie przegrzała za mocno.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.