Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4
Autor Wiadomość
ramek89 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI '00
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Malbork
Wysłany: 11-04-2009, 14:44   

Niestety, ale prawdopodobnie przepustnica daje znać, że już powoli ma dość..... W silnikach 2.4 GDI Przepustnica niestety ulega rozwarstwianiu się magnesów czy coś takiego.... I trzeba ją regenerować... Miałem taki sam problem... Na początku szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością, później co raz gorzej... Chwilę po daniu w "pędzel" silnik gasł, jednak po chwili chodził normalnie... Aż pewnego dnia w ogóle nie mogłem go odpalić.... musiałem wymienić całą przepustnicę w serwisie :(
 
 
 
tomkar4 
Forumowicz

Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Bukowina
Wysłany: 12-04-2009, 16:42   

Ile wymiana w ASO? Jest możliwość regeneracji?
 
 
ramek89 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI '00
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Malbork
Wysłany: 15-04-2009, 21:27   

Za używaną, ale sprawną przepustnice zapłaciłem 450 zl, Za diagnozę razem z wymianą zapłaciłem drugie 450 zł ;/ W ASO W Elblągu.... Regeneracja nie wiem ile kosztuje, ale na forum na pewno ktoś się tym zajmuje :) Z drugiej strony Jak nie zdiagnozują tego w serwisie to nie bedziesz pewien co jest dokładną przyczyną.... Można jedynie przypuszczać, że to owa przepustnica....

[ Dodano: 15-04-2009, 21:30 ]
PS : W serwisie za nową przepustnice chcieli o ile pamiętam 9000 zł..... Nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać.... Nie pomyliłem zer ;p
 
 
 
Kunek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 72
Skąd: Galway/Bardo
Wysłany: 09-05-2009, 17:34   

wazu napisał/a:
Napisz coś więcej, kiedy to występuje, czy w czasie spokojnej jazdy ze stałą prędkością, u mnie występowało szarpanie, ale podczas przyspieszania (spadało ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia), pomogła dopiero wymiana pompy. Poczytaj sobie tematy w zakładce "Carisma", były poruszane wątki o "szarpaniu", "dławieniu" silnika. W GDI występuje lekkie szarpnięcie przy przechodzeniu silnika w tryb "eco", może to ten moment opisujesz, ale wtedy nie masz się czym martwić, tak ma być.



Jaki jest koszt pompy wysokiego cisnienia? :roll:
 
 
Lideek
[Usunięty]

  Wysłany: 22-06-2009, 16:42   [EA3W 2.4] szarpanie przy ciepłym 2,4 GDI

Witam i na wstępie sorki za kolejny tego typu post, ale dotychczasowe nic nie dają...
Sprawa dalej rozgrywa się o szarpanie silnikiem.
Objawy:
szarpanie TYLKO przy ciepłym silniku, przy jednostajnej jeżdzie( przy stałej prędkości )
ewidentny brak mocy przy ciepłym silniku, jeśli wcisnę gaz to silnik NIE dławi się.( co podpowiada mi że z pompą jest chyba o.k.)

Przy ZIMNYM silniku ( tzn jeżeli wskazówka nie osiągnęła jeszcze połowy ) silnik chodzi - równo, ma stabilne i prawidłowe obroty, ma WYRAŻNIE większą moc, NIE SZARPIE....


Wszystkie sprawy związane z przepustnicą, EGR, wtryskami, TPS`em , paliwem , filtrami są w jak najlepszym pożądku.

W tej chwili chodza mi po głowie - przepływomierz,lambda i czujniki ( ale nie wiem jakie odpowiadają za takie zachowanie )

Błędów na kompie - 0
help.....
 
 
gumes 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Ostróda
Wysłany: 24-06-2009, 08:17   

Ja u siebie w EA2A 2.0 mam to samo też już zmieniłem filtry, świece, olej, przewody i dalej to samo. Dodam tylko że mam na gaz i na gazie takie same zachowanie. Ręce opadają już nie mam pomysłu. Jeszcze komputer spróbuje podmienić jak znajdę gdzieś taki.

[ Dodano: 02-07-2009, 17:29 ]
To jest chyba kwestia klimy jak chodzi sprężarka samochód po prostu słabnie i to jest normalne.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 23-07-2009, 16:57   

hej temacik ucichł może ktoś sobie poradził z tym szarpaniem przy stałej prędkości :? dajcie znać,ja już tez jestem po czyszczeniu przepustnicy,sprawdzaniu świec itp. nawet do ASO dzwoniłem żeby wbić się na komputer,ale odpowiedzieli mi że jeżeli nie świeci się Engine to nic nie pokarze :-X Ja już nawet zaczynam powoli oswajać się z myślą żeby sprzedać te auto bo to jest jakaś porażka te GDI :doubt: Nigdy przy żadnym aucie nie spędziłem tyle czasu w garażu, już nawet kanał wyczyściłem żebym mógł grzebać się przy tym sztruclu :x
_________________

 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 17:04   

Po czyszczeniu kanalow olejowych, przepustnicy, kolektora dolotowego, na nowym oleju i filtrach zero szarpania przy stalej predkosci. A wczesniej bylo.
Obstawiam kolektor dolotowy jako glownego winowajce.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2009, 17:34   

u mnie w autku wyczyscilem juz chyba wszystko i dalej szarpie......ale mam pewien pomysl-w weekend bede montowal tempomat ( mam juz nawet czesci :) ) i zobaczymy jak bedzie na tempomacie.....
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-07-2009, 17:39   

Kofi, poszarpywał, czy czułeś chwilowe ubytki w mocy? Możliwe, że dojście do ładu z popychaczami załatwia temat.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 23-07-2009, 22:38   

Kofi napisał/a:
Po czyszczeniu kanalow olejowych, przepustnicy, kolektora dolotowego, na nowym oleju i filtrach zero szarpania przy stalej predkosci. A wczesniej bylo.
Obstawiam kolektor dolotowy jako glownego winowajce.

To już mam jakiś kierunek :) Dzięki Kofi namówiłeś mnie w sobotę czyszczę dolot :mrgreen:
_________________

 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2009, 09:26   

Bartek napisał/a:
Kofi, poszarpywał, czy czułeś chwilowe ubytki w mocy? Możliwe, że dojście do ładu z popychaczami załatwia temat.



Podczas jazdy ze stałą prędkością (na tempomacie lub utrzymując prędkość pedałem przyspieszenia) raz na jakiś czas szarpał. Obroty spadały o 100 w dol i w gore, pozniej chwile jechal rowno pozniej znowu dol gora (czasem 2 razy) i jechal rowno.

Teraz jezdzi rowno, bardzo rzadko mozna wyczoc delikatna zmiane obrotow, ale tu obstawiał bym takie zachowanie ze skrzyni.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 24-07-2009, 10:55   

czy posiada ktoś zdjęcia podglądowe z rozbierania dolotu,bo przy czyszczeniu przepustnicy przyglądałem się jak rozbierać ten dolot.Z góry widać dobrze że fajko-cewki trzeba odkręcić,wyjąć przepustnicę z siłownikiem i inne duperele typu rurki złączki.Tylko zastanawiam się co tam jest pod dolotem,czy trzeba podejść z kanału :?

[ Dodano: 22-08-2009, 11:05 ]
dalej walczę z tym poszarpywaniem przy stałej prędkości,teraz występuje to tylko w okolicach 2000obr mam wrażenie jakby go coś przytykało,możliwe że to katalizator bo śmierdzi też z rana jak odpalę auto :|
_________________

 
 
 
Dariusz Chmal 
Nowy Forumowicz
Szlony001

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 4G63 99r
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 05-09-2009, 12:55   

Witam
Podłącze się do tematu odnośnie szarpania tak miałem przy swoim ,,misku,, wymieniłem przewody,świece,przepustnice wyczyściłem,czyszczone wtryski i nic a winowajcą okazał się czujnik położenia przepustnicy,wymieniłem i jest ok,koszt czujnika i wymiany 150zł(czujnik używany)
 
 
Wowik 
Mitsumaniak
Paweł


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 118
Skąd: Jawoross
Wysłany: 05-09-2009, 18:42   

skull, Wszystko rozbierzesz od góry, tylko zamów sobie uszczelki pod dolot przy klawiaturze i EGR z dolotem. Dolot z pewnością jest zawalony sadzą , że sam się zdziwisz. Pod dolotem - małe czarne plastikowe - to coś w rodzaju "tłumika" gazów.
Powodzenia !
_________________
99'Galant 2.4
97'Carisma 1.8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.