[EA3A 2.4] Olej w INVECS II |
Autor |
Wiadomość |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 15-07-2011, 22:47
|
|
|
Właśnie poczytałem o tym trochę ... brzmi bardzo zachęcająco.
http://www.motochemica.pl...skrzyni-biegow/ |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
gnusiek
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-07-2011, 23:04
|
|
|
Ten link wiele mi wyjaśnił |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 16-07-2011, 06:47
|
|
|
[ Dodano: 16-07-2011, 06:48 ]
gnusiek napisał/a: | Robocizna + środki myjące 220 zł | +450zł(10litrów oleju)=670zł
nie mało |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2011, 15:26
|
|
|
Podobno po wymianie oleju wymagany jest reset komputera skrzyni. Jak to zrobić i czy w ogóle się w to bawić? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-10-2011, 15:51
|
|
|
Nie jest konieczne . |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2011, 09:20
|
|
|
deejay, kiedy będziesz w Wawie? byś mi zrobił dynamiczną wymianę oleju w skrzyni:) |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-12-2011, 15:07
|
|
|
W Mitcarze DIA QUEEN SP III kosztuje 68,80zł brutto za litr. (przy 10l trochę się wybulę).
Olej do skrzyni w EA5A 2001.11 160KM (ten nowszy silnik), Pan z Mitcaru powiedział, że nie ma w tej skrzyni oleju zewnętrzengo... w invecs II chyba jest taki filtr prawda? a dokładnie MD752072. A jak z ceną tego oleju? W 2008 r. kosztował około 48zł za litr. Teraz prawie 70 t.t
edIT: w Grafixie będzie z 10% zniżką tj około 61,92zł brutto za litr |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-12-2011, 16:20
|
|
|
W galancie po 2 lifcie nie ma zewnętrznego filtra oleju w AT. |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-12-2011, 16:27
|
|
|
Po I lifcie w końcowych seriach również nie ma zewnetrznego.
Łatwo to sprawdzić otwierając maske i patrząc czy przy bagnecie od skrzyni jest wgłebienie czy też filterek podobny do filtru oleju silnika. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-12-2011, 16:38
|
|
|
O to 2 stówki w kieszeni
Czyli wystarczy postępować zgodnie z instrukcją krzyżaka na http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=68193
Tylko mały problem, tam nie widać obrazków, czy jest jakiś inny topic gdzie jest to zilustrowane co gdzie i jak? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:41
|
|
|
JayChyl napisał/a: | W Mitcarze DIA QUEEN SP III kosztuje 68,80zł brutto za litr. (przy 10l trochę się wybulę). |
Odpowiednik to Castrol Transmax Z lub E , koszt na All.... ok 35 zł litr , osobiscie na takim śmigam juz drugą wymianę |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:48
|
|
|
deejay napisał/a: | JayChyl napisał/a: | W Mitcarze DIA QUEEN SP III kosztuje 68,80zł brutto za litr. (przy 10l trochę się wybulę). |
Odpowiednik to Castrol Transmax Z lub E , koszt na All.... ok 35 zł litr , osobiscie na takim śmigam juz drugą wymianę |
Zaraz poszukam, może gdzieś w sklepie netowym mają
Tylko mały problem, tam nie widać obrazków (FAQ Bartka jak wymienić olej w skrzyni), czy jest jakiś inny topic gdzie jest to zilustrowane co gdzie i jak? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2011, 21:24
|
|
|
Jaka wyminę planujesz , dynamiczną ? |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-12-2011, 23:22
|
|
|
Dokładnie, wylać cały olej i wlać nowy - zmiana dynamiczna.
Skrzynia chodzi aktualnie bardzo dobrze. Nie ma żadnych szarpnięć, zmiana biegów nieodczuwalna. To samo tyczy się zejść z wyższego biegu na niższy, jest bardzo płynne, bez szarpnięć czy szybkiego zejścia z obrotów. Jedynie czasami jak postoi na dużym wzniesieniu, potrafi szarpnąć przy zmianie z P (park) na R (reverse). A przy normalnym postoju bez problemu zmiana podczas uruchomienia czy to z P na R czy to z P na D. Rusza od razu po zmianie.
Jednak nie wiem kiedy był zmieniany olej i jaki aktualnie siedzi. Muszę tylko sprawdzić stan czy na rozgrzanej jest bliski bądź równy hot. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2011, 23:42
|
|
|
Powiem ci jak ja to robie .
Na dole przy chłodnicy wody masz magistrale olejową skrzyni biegów , ida tam dwa przewody olejowe , musisz je rozłączyć i do jednego przewodu podłączasz przewód gumowy , a drugi zaślepiasz i szykujesz pojemnik ok 10 litrowy na stary olej . Następnie odpalasz auto na N na biegu jałowym i czekasz z skrzynia wypompuje stary olej z "siebie" az do momentu pojawienia sie bąbelków . Nastepnie łaczysz te przewody i odkręcasz spust oleju ze skrzyni biegów i zlatuje to co zostało . Następnym krokiem jest zalanie skrzyni nowym olejem w ilości tej co spusciłeś , kolejnym etapem jest znowu rozłaczenie tych przewodów przy chłodnicy i jak wyzej odpalsz auto na N i czekasz do momentu kiedy do pojemnika zacznie skrzynia pompowac świeży olej . Po tej opercji montujesz przewody i zalewsz olej do stanu w skrzyni biegów . Nastepnie odpalasz silnik i czekasz chwilę i po ok 30 sec , przerzucasz kolejno przez wszystkie biegi zaczynajac od R , kolejno jazda próbna , rozgrzanie oleju i ponowna kontrola .
To wszystko , powodzenia |
|
|
|
 |
|