Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 09:29
[E52A 1.8]AMORTYZATORY - ale JAKIE?
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-09-2006, 15:04   

roch_27 napisał/a:
Marcino napisał/a:
czy galant ma z tyłu zawiszenie pomopowane
może chodzi o układ samopoziomowania


No to ma taki układ czy nie ma, a sprawdzic go tak jak juz ktos napisał, załodowac do pełna i zapalić sprawdzajac czy sie podniesie......
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 21:51   

Krzyzak napisał/a:
Co do Sachsa - po co przepłacać, skoro KYB tańszy i lepszy

No nie wiem czy taki tanszy.
Kilka dni temu dzwonilem do Japaneze i wlasnie pytalem o przod.
Za KYB powiedzial 245 pln a za Sachsa 210 pln.Obydwa gazowe.

Natomiast dziwi mnie jedna sprawa.Piszecie ,ze na KYB przejechane 300 tys ,dalej...415 tys. bodajze,itd.
No to w atkim razie o co tu chodzi ,ze co drugi wymienia amorki w autach ktore maja przebieg ok. 100 tys lub troche ponad.Malo tego,wiekszosc tych pojazdow byla jezdzona po teoretycznie lepszych drogach bo zostaly niedawno posprowadzane.
Ja sam mam 117 tys i przod mam conajwyzej sredni i tez bym chetnie wymienil bo sie buja przy wiekszych predkosciach.Zazanczam ,ze auto niespelna miesiac w Polsce.

Tak wiec o co tu chodzi ,ze na fabrycznych amorach wychodza takie przebiegi?
Skad wiec te 300 i 415 tys.?Jak tego dokonac?

I ostatnia sprawa.Jakie polecacie ?Bo widze,ze sa KYB olejowe i gazowe.Olejowe drozsze.Tak wogole to na jakich fabrycznie one wychodza?Olej czy gaz?

pozdr.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2006, 08:08   

bokciu napisał/a:
Skad wiec te 300 i 415 tys.?Jak tego dokonac?

jeździć? Szczerze mówiąc nie rozumiem pytania. Moje Mirage przedtem należało do mojego niezyjącego juz Ojca który przez 8 lat przejechał nim około 200000 km po Polsce. Nigdy jakoś szczególnie go nie oszczędzał jeździł na polowania po polnych drogach, do pracy po budowach i wertepach.
Zawieszenie w moim C53A wymagało
1. Wymiana amortyzatorów (przód OK - około 70% ale jeden zaczął cieknąć, tył jeden ok 70 drugi nicałe 40% - tfu! Monroe )
2. Wymiana sprężyn (pęknięta jedna z przodu i jedna z tyłu)
3. Wymiana 1 sworznia wachacza i 1 końcówki drążka

I tyle

Może dlatego tak się dzieje że w moim samochodzie nie mam tych całych wielowachaczowych zawieszeń - ale powiem Ci coś - samochód prowadzi się bardzo dobrze i bardzo stabilnie nawet przy prędkościach powyżej granicy rozsądku - więc te wszystkie dodatkowe wachacze i cuda na kiju jak dla mnie są zbędne. Zwłaszcza w Polsce gdzie się to błyskawicznie (znaczy szybciej niż takie archaiczne zawieszenie jak ja mam) sypie.

Pozdrawiam

PS
Tarcze z przodu też były zmienione 1 raz przeze mnie po przebiegu +300000km
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2006, 08:30   

bokciu napisał/a:
No nie wiem czy taki tanszy.
Kilka dni temu dzwonilem do Japaneze i wlasnie pytalem o przod.
Za KYB powiedzial 245 pln a za Sachsa 210 pln.Obydwa gazowe.

Natomiast dziwi mnie jedna sprawa.Piszecie ,ze na KYB przejechane 300 tys ,dalej...415 tys. bodajze,itd.Tak wiec o co tu chodzi ,ze na fabrycznych amorach wychodza takie przebiegi?
Skad wiec te 300 i 415 tys.?Jak tego dokonac?


Albo ceny się zmieniły, albo do EA Sachs jest tańszy, ale gdy ja chciałem kupić do E3, to był droższy. Osobiście wybrałbym gazowo-olejowe zwane popularnie gazowymi.

Skąd takie przebiegi? - ano z tego, że 99% sprowadzonych aut, które mają na liczniku 130-150-180 tkm, tak naprawdę ma ich 2x tyle. Chwila jeżdżenia w PL i już zaczyna się wszystko sypać.

Hubert - pamiętaj jeszcze o jednym - drogi w naszym kraju nie zawsze były tak tragiczne. Jeszcze 8 lat temu jeździło się naprawdę super i zawieszenie potrafiło długo wytrzymać. A tragedia zaczęła się jakieś 4-5 lat temu - od najazdu TIRów. Teraz znów zaczyna się naprawę dróg - powolną, ale jednak w całym kraju (dzięki EU) mamy remonty i budowę nowych.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2006, 08:35   

Darek
Mój Ojciec jak napisałem jeździł głównie po drogach bocznych - tzw 4 kategoria odśnieżania, polnych, wertepach na budowach itd. Z tyłu często gęsto miał cement w workach narzedzia i inne takie. Tak więc co do stanu dróg to nie przesadziłem :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2006, 21:36   

bokciu napisał/a:

Natomiast dziwi mnie jedna sprawa.Piszecie ,ze na KYB przejechane 300 tys ,dalej...415 tys. bodajze,itd.
No to w atkim razie o co tu chodzi ,ze co drugi wymienia amorki w autach ktore maja przebieg ok. 100 tys lub troche ponad.Malo tego,wiekszosc tych pojazdow byla jezdzona po teoretycznie lepszych drogach bo zostaly niedawno posprowadzane.

Nie wszyscy. Mój galant jest u mnie 7 lat, a pierwszą rejestrację w Polsce miał w 88r.
Gdy go kupiłem to zrobiłem regenerację wszystkich amorków. Wóż miał na liczniku niecałe 200tyś, a wedle mojej aktualnej wiedzy o zużyciu różnych elementów miał przynajmniej dwa razy tyle. Amorki były japońskie tokico więc prawdopodobnie jeszcze oryginalne. Na regenerowanych tylnich zrobiłem jeszcze około 80tyś i padły, na przednich 90tyś i wymontowałem jeszcze jako sprawne.
Chociaż z tą trwałością to jest różnie. Dużo wcześniej miałem Sunny odkupionego od firmy z absolutnie pewnym przebiegiem 180tyś. W trakcie tego przebiegu miał wymieniane wszystkie amortyzatory.

Cytat:
I ostatnia sprawa.Jakie polecacie ?Bo widze,ze sa KYB olejowe i gazowe.Olejowe drozsze.Tak wogole to na jakich fabrycznie one wychodza?Olej czy gaz?
Są dwa typy: olejowe i olejowo-gazowe. Te drugie potocznie nazywa się gazowymi , to one są droższe i oczywiście lepsze. Nowsze modele i mocniejsze silnikowo starsze pewnie miały fabrycznie gazówki. Starocie i tańsze wersje raczej olejowe.
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2006, 11:04   

Czy ktos moze mi odpowiedziec na pytanie.
Jakie amortyzatory byly montowane fabrycznie do Gala EA, olejowe czy gazowe?
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2006, 16:59   

I znów męczę pytaniem znalazłem TU takie oto amorki miał ktoś kontakt z takowymi? cenka niby ok ale....
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 18:14   

Niestety, te amorki (SFEC) są na rynku dopiero od kilku miesięcy i trudno określić ich jakość. Pisałem o nich już wcześniej w tym wątku. Nawet zrobiłem sondę wśród nabywców na allegro. Z powodu chudego portfela sam się na nie skusiłem, ale zamontuję dopiero w tygodniu gdy doślą mi spręzyny.
 
 
Tomek1972
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 16:31   

Witam jakiś miesiąc temu wymieniłem amorki tylne wpadłem w wielką dziurę i zonk jeden wyciekł .
Zmuszony byłem kupić 2 za 220 zł szt KYB
Dla ciekawostki rozbieżność w cenach od 280 szt do 220zł szt
więc warto pojezdzić i poszukać
Co do trwałości to wymieniłem amorki dopiero po 178 tyś km
Jeden wyciekł drugi był twardy jak nowy

Moim zdaniem warto zainwestować w KYB solidne amorki

Pozdrowionka Tomek
Galant E54 2,0 V6 Automat sedan 96r
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-11-2006, 17:59   

A ja znalazałem takie amorki do Galanta Kombi na tył.
Amortyzatory Allergro

Tylko ze dziwne, były wystaione za 300zl za 2 szt. Kiedy napisałem i chcialem sie dopytac konkretnie czy pasuja, czy to ten model do kombi 2.5v6 97r to gościu mi odpisał ze ma do kombi ale 200zł/szt. Jak sprawdziłem okazało sie ze polecił mi te same co na aukcji, zadałem pytanie jeszcze raz dlaczedo 200zł/szt skoro na aukcji sa 2szt za 300zł i od tej pory cisza... wydaje mi sie ze cos sprzedający kręci, moze sie nei zna za bardzo a moze chce zarobić..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-11-2006, 19:04   

gondoljerzy napisał/a:
ale zamontuję dopiero w tygodniu gdy doślą mi spręzyny

czekamy na pełną opinię o pierwszych testach już czytałem.
Tomek1972 napisał/a:
Zmuszony byłem kupić 2 za 220 zł szt KYB

Ach żeby tak do Miśjków 88-91 tyle kosztowały te KYB'y to nikt by sie nie zastanawiał.
Albo to co podał w linku Marcino
DO MITSUBISHI GALANT VI 1996-
Cena za 2szt tył 300zł.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-11-2006, 23:17   

roch_27 napisał/a:
Marcino napisał/a:
czy galant ma z tyłu zawiszenie pomopowane
może chodzi o układ samopoziomowania :wink:

341213 pasują do kombi jednak bez układu samopoziomowania

pozdro


Niestety, narazie poszukiwania skonczyły sie na 2 telefonach do Marka Malika i okzazało sie ze 341213 nie pasują do kombi. Zamówi specjalnie 2 KYB 341213 i chyba 341212, z katalogu. Ja pomierzyłem dla pewności swój dzisaij i sie okzazało ze zaden z nich (jeden to stadard drugi to wzmocniony) nie pasują do KOMBI ponieważ maja inną średnicę talerza pod sprężynę, było już zreszta w innym poście tyko nie moge znaleść. Kelichy miały średnicę fi 70mm i tłoczysko fi12mm, a moj ma fi105 i toczysko fi 20mm, do tego rura amorka fi 65mm. W InterCars powiedzieli ze KYB nie ma po 96- r do kombi, i sma widziałem dziś w sklepie nowy katalog KYB też nie było, natomisat w Japprats powiedzili ze sprowadza na przyszły tydz i pomierza,( KYB 355zł i SACHS 275) ceny troche kosmiczne.
Marek bedzie szukał i mam sie odezwać pod koniec tygodnia.
Jeżli ktoś ma jakieś namiary to bardzo prosze o wskazanie.

[ Dodano: 28-11-2006, 23:19 ]
Golab napisał/a:

Cwiczyłem ten temat ze WSZYSTKIMI ODSTEPNYMI producentami, skonczylo sie na kupnie używanych z rozbitego Gala kombi

Jedyne pasujące to SACHS 343474 lub 343424, ale w katalogu ich nie znajdziesz.

Jesli ktos ma w kombi z tylu inne, chetnie sie dowiem jakie ...

Jutro postaram sie sprawdzić tego SACHS -a,
A skad wiesz ze pasują skoro nie ma ich w katalogu???
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 29-11-2006, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 29-11-2006, 08:51   

Golab napisał/a:
esli ktos ma w kombi z tylu inne, chetnie sie dowiem jakie ...
są jeszcze firmy BILSTEIN :wink:
Dla przykładu oznaczenie BE3-2583 :arrow: z resztą poszukajcie sami KATALOG BILSTEIN

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
futro68 
Mitsumaniak


Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 208
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-11-2006, 13:32   

Marcino napisał/a:

Golab napisał/a:

Cwiczyłem ten temat ze WSZYSTKIMI ODSTEPNYMI producentami, skonczylo sie na kupnie używanych z rozbitego Gala kombi

Jedyne pasujące to SACHS 343474 lub 343424, ale w katalogu ich nie znajdziesz.

Jesli ktos ma w kombi z tylu inne, chetnie sie dowiem jakie ...

Jutro postaram sie sprawdzić tego SACHS -a,
A skad wiesz ze pasują skoro nie ma ich w katalogu???


z tego co pamiętam u mnie i Golaba są takie SACHSy zamontowane ale nie wiem czy mozna je jeszcze dostac
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.