Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING MECHANICZNY VR4
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 21-10-2011, 08:27   

aaa... Rozumiem...

W Kenethowym po prostu podczas stuków zapala się CE.
Programowany dodatkowymi wyjściami (zwarcie masy) jest LC NLTS.
Może uda się na przykład zmieniać mapy paliwa po przez przytrzymanie gazu podczas odpalania na 5s i w tym czasie bedzie się paliła jakaś kontrolka na desce rozdzielczej
Są dwie mapy paliwa i zapłonu - doładowania jedna.
Ale dla mnie istotna jest tylko mapa paliwa i zapłonu ( bez metanolu i z metanolem)
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 21-10-2011, 10:40   

kochajj napisał/a:

Może uda się na przykład zmieniać mapy paliwa po przez przytrzymanie gazu podczas odpalania na 5s i w tym czasie bedzie się paliła jakaś kontrolka na desce rozdzielczej


chcesz zastosować rozwiązanie jakie maja w romach Evo ?? da sie
tylko jak chcesz rozwiązać opcje wyłączenia benzyny i odpalenia metanolu?
nie wiem jak działają takie instalacje - pytam z ciekawości , jest jakis schemat ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 21-10-2011, 11:06   

pepi napisał/a:
kochajj napisał/a:

Może uda się na przykład zmieniać mapy paliwa po przez przytrzymanie gazu podczas odpalania na 5s i w tym czasie bedzie się paliła jakaś kontrolka na desce rozdzielczej


chcesz zastosować rozwiązanie jakie maja w romach Evo ?? da sie
tylko jak chcesz rozwiązać opcje wyłączenia benzyny i odpalenia metanolu?
nie wiem jak działają takie instalacje - pytam z ciekawości , jest jakis schemat ?


Paliwo się tylko koryguje... matanolu jest około 10% mieszanki i jest to osobne sterowanie...
A system zgadza sie podobny do tego w EVO.
Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-10-2011, 10:17   

Rafał, a możesz podesłać na PW swoje IDA database (kompletne), z którego robiłeś screenshoty?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 25-10-2011, 21:46   

swinks_UK napisał/a:
Rafał, a możesz podesłać na PW swoje IDA database (kompletne), z którego robiłeś screenshoty?


Rafał... ściśle tajne ;) ????
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 26-10-2011, 19:21   

Nie. nie jest ściśle tajne, a może i jest, nie wiem
Rozebranie i napisanie softu na nowo nie jest to robota na jeden wieczór
Tak czy siak to wspólna praca moja i Roberta (Plpyntona) która kosztowała nas rok dłubania + niezliczona ilość paliwa na testy
To tak jak byś: tomek ( kochaj) bo tym się chyba zajmujesz , miał mała firmę budowlana, i budował dom. Na forum ktoś pisze: zapodaj mi wszystkie swoje elementy szalunkowe ja sobie trochę poszałuje dla siebie. co ściśle tajne te elementy? na to kochaj odpowiada: nie, nie ściśle tajne ale to moje elementy ja je kupiłem za kasę która jest efektem setek godzin mojej ciężkiej pracy.
Druga sprawa to nie rozumiem za bardzo akcji – najpierw banowanie a później chcecie jego wiedzy i osiągnięć dla dobra innych.
Nie dostanie tego nikt obcy
Ale żeby sprawa była jasna - możemy wam pomagać poskładać wszystko do kupy jak Kenneth cos napisze bo wy chyba tym się nie zajmujecie ? nie ma problemu

Tomek ( kochaj) zapodaj jakieś filmiki z testów weekendowych i napisz co było nie hallo
_________________

 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 27-10-2011, 21:25   

pepi napisał/a:
Nie. nie jest ściśle tajne, a może i jest, nie wiem
Rozebranie i napisanie softu na nowo nie jest to robota na jeden wieczór
Tak czy siak to wspólna praca moja i Roberta (Plpyntona) która kosztowała nas rok dłubania + niezliczona ilość paliwa na testy
To tak jak byś: tomek ( kochaj) bo tym się chyba zajmujesz , miał mała firmę budowlana, i budował dom. Na forum ktoś pisze: zapodaj mi wszystkie swoje elementy szalunkowe ja sobie trochę poszałuje dla siebie. co ściśle tajne te elementy? na to kochaj odpowiada: nie, nie ściśle tajne ale to moje elementy ja je kupiłem za kasę która jest efektem setek godzin mojej ciężkiej pracy.
Druga sprawa to nie rozumiem za bardzo akcji – najpierw banowanie a później chcecie jego wiedzy i osiągnięć dla dobra innych.
Nie dostanie tego nikt obcy
Ale żeby sprawa była jasna - możemy wam pomagać poskładać wszystko do kupy jak Kenneth cos napisze bo wy chyba tym się nie zajmujecie ? nie ma problemu

Tomek ( kochaj) zapodaj jakieś filmiki z testów weekendowych i napisz co było nie hallo

Mnie wiedza wasza do szczęścia nie potrzebne, bardziej chłopcy z CVR4 chcieli popatrzeć (o czym pewnie przeczytałeś na CVR4)... kawał dobrej roboty zrobiliście, ale ROM Kennetha dla mnie w 100% wystarcza :) .
Zgadzam się również z Tobą że jeśli bym zrobił coś w celach zarobkowych to z oczywistych powodów bym tego nie udostępniał...

A nawiązując do elementów szalunków, to nie jest istotnym mieć elementy szalunkowe, tylko wiedzieć jak i kiedy ich używać, poustawiać, aby osiągnąć zamierzony efekt i to jest kluczem do sedna sprawy...
Podobnie w tuningu...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-10-2011, 21:41   

Panowie, co prawda problem nie dotyczy VR4, ale z racji tego, że zaglądają do tego tematu bardziej obeznane osoby to pozwolę sobie zadać kilka pytań.

Co ma wpływ na korekty w galu 2,5 po II lifcie? Chodzi o czynniki wpływające na różnice w korektach między bankami. Na pewno sondy przed katem, ale co jeszcze?
Czy sondy za katem także? Jakie jeszcze inne czujniki mogą wpływać niezależnie na każdy z banków?

Przy swapie zrobiłem kilka przeróbek w silniku po 2 lifcie żeby nie przekładać magla i sanek. Założyłem kolektory przedliftowe i wstawiłem w nie sondy. Przednie w normalnych gniazdach, a te co były za katami w dystansach. Po poskładaniu wszystko ładnie działa, ale pali dość dużo nawet jak na AT. W czystym cyklu miejskim potrafi zechlać 19litrów bez wariactwa. W trasie przy dynamicznej jeździe koło 14. Myślę, że to tak koło 2 litrów za dużo. Sprawdziłem korekty i wychodziły na biegu jałowym na jednym banku +6,8 a na drugim +7,2. Dodatkowo z wydechu śmierdzi paliwem lub gazem. Myślałem, że to wina przednich sond, bo to zamienniki, więc zrobiłem eksperyment i podpiąłem 2 banki do jednej sondy która jest wkręcona we fragment wydechu z gala przedliftowego. W tym momencie oba banki mają identyczny sygnał i co ciekawe korekty rozjechały się jeszcze bardziej. Jeden ma +2, a drugi +9.

Dochodzę do wniosku, że to wina sond tylnych, ale tutaj pojawiają się sprzeczne informacje. Według tego co się orientuję, to ECU monitoruje kata poprzez pomiar tlenu przed katem i za katem. Więc sondy za katem powinny oscylować np w zakresie 0,6-0,8 kiedy przednie oscylują 0-0,8. Ale manual podaje, że sonda za katem powinna oscylować prz 3k w zakresie 0-0,8V. Dodatkowo niższe korekty są na banku, w którym sonda pracuje w niższym zakresie i jest bardziej leniwa.

W tym momencie została wykluczony problem z sondami przed katem, ale nadal nie mam odpowiedzi co powoduje te wysokie korekty i wysokie spalanie. Myślałem nad emulacją tylnych sond, ale nie wiem jakim sygnałem je emulować.... Jaki zakres i amplituda. Nie mam za bardzo danych ze zdrowego silnika żeby porównać.

Czy jest np możliwość wyrzucenia z pętli sprzężenia zwrotnego sygnału z sond za katem w sofcie? To by było najlepsze rozwiązanie.
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 02-11-2011, 07:12   

Owczar napisał/a:
ma wpływ na korekty w galu 2,5 po II lifcie? Chodzi o czynniki wpływające na różnice w korektach między bankami. Na pewno sondy przed katem, ale co jeszcze?
Czy sondy za katem także? Jakie jeszcze inne czujniki mogą wpływać niezależnie na każdy z banków?

bardzo dużo elementów:
- głownie temp silnika
- TPS
Owczar napisał/a:

Przy swapie zrobiłem kilka przeróbek w silniku po 2 lifcie żeby nie przekładać magla i sanek. Założyłem kolektory przedliftowe i wstawiłem w nie sondy. Przednie w normalnych gniazdach, a te co były za katami w dystansach. Po poskładaniu wszystko ładnie działa, ale pali dość dużo nawet jak na AT. W czystym cyklu miejskim potrafi zechlać 19litrów bez wariactwa. W trasie przy dynamicznej jeździe koło 14. Myślę, że to tak koło 2 litrów za dużo. Sprawdziłem korekty i wychodziły na biegu jałowym na jednym banku +6,8 a na drugim +7,2. Dodatkowo z wydechu śmierdzi paliwem lub gazem. Myślałem, że to wina przednich sond, bo to zamienniki, więc zrobiłem eksperyment i podpiąłem 2 banki do jednej sondy która jest wkręcona we fragment wydechu z gala przedliftowego. W tym momencie oba banki mają identyczny sygnał i co ciekawe korekty rozjechały się jeszcze bardziej. Jeden ma +2, a drugi +9.

Najprościej wyłączyć w sofcie te dwie sondy i sprawdzić co dalej :) (taka możliwość istnieje.) Od kilku tygodni jestem w stanie flashować wszystkie kompy w vr4, galantach carismach itp o symbolach 7201, 7202, 7203, H8539



Vr fabrycznie ma 1 sondę, jednak wczoraj udało mi się odpalić port 2giej sondy i podłączyć w nią sondę szerokopasmową... wszystko działa wyśmienicie, więc na 100% można zrobić operację w 2gą stronę.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-11-2011, 09:22   

kochajj napisał/a:
Najprościej wyłączyć w sofcie te dwie sondy i sprawdzić co dalej :) (taka możliwość istnieje.)


No i to jest dobra wiadomość. Co prawda Bartek mi już coś podpowiedział, ale dzięki Tomku za odpowiedź.

Muszę sprawdzić jaki mam procek i organoleptycznie sprawdzić, do których portów w procku podpięte są tylne sondy.

W tej chwili wyczytałem, że w przypadku uszkodzenia sond za katem, ECU robi korekty tylko na podstawie sond przed katem (info z manuala). Odłączyłem te sondy, ale ECU rejestruje tylko błąd grzałek. Gdy wypinam z kostek przewody sygnałowe, to błędu po 20km wciąż nie ma.
Na diagnostyce widać sygnał zmienny, trochę proporcjonalny do sond przed katami o wartościach 0-0,02V. Te 2 zera to nie pomyłka. Podejrzewam, że to zakłócenia od sond przed katem, w końcu przewody biegną razem. Myślę, że za jakiś czas wywali błędy katalizatorów, tylko dlaczego nie widzi braku sond :/ Nie wiem czy bierze je teraz pod uwagę przy ustalaniu składu mieszanki, czy nie, ale obawiam się że raczej tak...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.