Jaki napęd ma mitsubishi lancer evo 8 |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2009, 19:36
|
|
|
SoNnY napisał/a: | czyli lepiej miec szerszy rozstaw osi?? |
tak, najlepiej taki jak w TIR-ze |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:53
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Do tego dochodza dodatkowe opory spowodowane napedem na tylne kola(wal itp). Z racji ze na sprzeglo dziala duza moc(blisko 300km i wiecej w zaleznosci od modelu), | a to ciekawe bo mnie uczyli że sprzęgło przekazuje moment a nie moc |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:05
|
|
|
banzajek napisał/a: | mnie uczyli że sprzęgło przekazuje moment a nie moc | rozmywasz temat to raz a dwa, że moc jest pochodną momentu.
A skoro wszyscy wiedzą o co chodzi to po co poprawiać? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:22
|
|
|
Temat juz sie rozmyl przy filmiku z dachowania Evo. Zresztą SoNnY już wie że mu maluch nie bendzie ciongoł jak wsadzi napęd od Evo 8 . Myślę że najwięcej mógłby Wam opowiedzieć Azrael u nas na forum. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:30
|
|
|
Autor tematu może w nim pytać o co chce. Ty postanowiłeś zabłysnąć poprawiając czyjś bardzo potoczny błąd a przy okazji błysnąłeś ortografią na światowym poziomie.
Proszę nie ciągnij OT. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 13-11-2009, 18:22
|
|
|
1. nie mam malucha ( tylko tak napisałem)
2.Dzięki Hubeeert, a gosciu jak nie chcesz odpowiadac to nie odpowadaj. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:03
|
|
|
Zaraz ... piszecie, że jak centralny mechanizm różnicowy się rozepnie to przednie koła będą się 2 x szybiej kręcić? no co wy... kręcić sie będą tak samo - pozostaje kwestia ilości momentu przeniesienia na poszczególne osie.
Tak, da sie jechać slajdem, jesli w X ce wyłączy się S-AYC. Rzucenie auta w slajd przy skreconych kołach - owszem staje sie nadsterowne, ale zadanie kontry - kierownicą w drugą stronę spowoduje załaczenie hamulców na tylnej osi i auto natychmiast się prostuje. Więc musi przecież centralną szperę wtedy rozpinać. Załączony S-AYC powoduje też mniejszą chęć auta do kręcenia bącków, eliminując znoszenie tylnej osi. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
Ostatnio zmieniony przez pfx 14-11-2009, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:10
|
|
|
pfx - jak to widzę tak że mechanizm różnicowy zostaje a jedynie jego szperowanie zostaje rozpięte. Jeśli to inaczej działa to fajnie by było się dowiedzieć. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:17
|
|
|
Tak mi sie też wydaje mechanizm różnicowy mechanicznie nie może zniknąć, może tylko zostać spięty lub rozpięty z odpowiednią siła do warunków jazdy - wypadłoby zaciągnąć rękaw na podnośniku i sparwa się wyjaśni, czy faktycznie szpera centralna sie rozpina. Autentycznie w poślizgu mimo, że trzymam nogę na gazie - słysze jak mi sie heble włączajaną na tylnej osi, gdy rzuca tyłem. Gdyby szpera wtedy sie nie rozpinała - ukręciłoby półośki albo trybiki w dyfrach. Myslę, że podobnie dzieje się na rękaiwe.
Oświeććie mnie - diagram AWC wyświetlający diody na przedniej osi i na poszczególnych kołach - na wyświetlaczu - zapal sie dioda na przednim wewnętrznym i tylnym zewnętrznym kole przy wchodzeniu w zakręt - co one oznaczają? - uślizg?, wieksze szperownie? rozpiecie szperowania?
Gdy startuję przy dużej mocy zapala sie 2-3 diody do przodu i tyłu - czyli co sygnalizuje uslizg przedniej i tylnej osi równomiernie?, czy jest to sygnalizacja siły zeszperowania? |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
Ostatnio zmieniony przez pfx 14-11-2009, 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:22
|
|
|
pfx napisał/a: | czy faktycznie szpera centralna sie rozpina. |
To raczej na pewno, ale jeśli zostaje mechanizm różnicowy zatrzymasz tył to przód się musi kręcić 2 razy szybciej. Inne wytłumaczenie to inny sposób dołączania przedniej lub tylnej osi niż centralny mechanizm różnicowy (ale nigdzie nie ma informacji jak to działa)
pfx napisał/a: | Autentycznie w poślizgu mimo, że trzymam nogę na gazie - słysze jak mi sie heble włączajaną na tylnej osi, gdy rzuca tyłem. Gdyby szpera wtedy sie nie rozpinała - ukręciłoby półośki albo trybiki w dyfrach. |
Mówisz o sytuacji kiedy integruje ESP czy zaciągnięciu ręcznego? Szpera też na pewno nie szperuje w 100% ponieważ to by i przy normalnej jeździe poukręcało osie o zużyciu opon przy normalnej jeździe i bezpieczeństwie nie wspominam. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:38
|
|
|
krzychu - nie. Podczas normalnej jazdy z właczonym S -AYC- rzucasz auto w slajd - jedziesz bokiem - odkręcasz kierownice w przeciwną stronę, wtedy S-AYC sam załącza hamulce na tylnej osi, nie dotykasz nawet ręcznego, ABS terkocze i auto niemal natychmiast sie prostuje.
Dokładnie tak - przy zapietej szperze zahamowanie nagłe tylnej osi, spowodowałoby faktycznie przyspieszenie dwukrotni przedniej osi, lub wyhamowanie silnika o połowę swej predkości obrotowej. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-11-2009, 20:44
|
|
|
Ale to kontrola trakcji tak działa a druga sprawa ABS właśnie nie blokuje koła |
|
|
|
 |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-11-2009, 14:31
|
|
|
pfx, ale Ty masz chyba ESP u siebie? Wtedy faktycznie czuć że koła są przyhamowywane i może tyrkotać ABS, u mnie w każdym razie nie ma czegoś takiego - jak tylko trzymam gaz to auto idzie bokiem aż miło i pięknie daje się kontrolować, nie ma mowy o jakimś hamowaniu kół. |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2009, 16:19
|
|
|
Niestety jest ESP a własciwie to sie ASC chyba nazywa - szczesliwie da sie w pelni wylaczyc (trzymajac dlugo przycisk ASC OFF) . Minus jest taki że trzeba za każdym razem po odpaleniu silnika to robić , więc parę razy zdarzyło się że na jakiś pojeżdżawkach kaganiec się załączał i robił brzydkie rzeczy. |
|
|
|
 |
Kuba_fast
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 206
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2010, 18:41
|
|
|
Ze strony http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/evo_x.html (test tam cały artykuł o evoX):
System S-AWC (Super All Wheel Control)
System ten pozwala w ponadprzeciętny sposobów wykorzystać przyczepność kół do napędzania, skręcania i hamowania samochodu. W tym celu wykorzystywane są aktywne elementy układu przeniesienia napędu oraz hamulcowego. W skład systemu wchodzą:
ACD (Active Center Differential) − aktywny centralny mechanizm różnicowy, który jak wspomniano wcześniej, dzięki blokadzie ze sprzęgłem wielotarczowym pozwala maksymalnie wykorzystać przyczepność kół przy przyspieszaniu.
AYC (Active Yaw Control) − wspomaganie kierowalności samochodu za pomocą tylnego aktywnego mechanizmu różnicowego. Mechanizm ten pozwala rozdzielać różny moment napędowy na lewe i prawe koło tylnej osi. W praktyce oznacza to, że w trakcie skręcania tylne zewnętrze koło kręci się szybciej co wspomaga skręcanie. Ilustracją działania tego systemu może być pojazd gąsienicowy (np. czołg), aby skręcić musimy przyhamować lub przyspieszyć jedną z gąsienic. Właśnie w taki sposób Lancer Evolution X wspomaga kierowanie. System AYC wspomagany jest również hamulcami oraz występuje jeden ciekawy trym pracy, który pozwala na różnicowanie momentu pomiędzy kołami nawet gdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła lub zdejmie nogę z pedału gazu.
ASC (Active Stability Control) − system ten błyskawicznie wykrywa poślizg kół i w adekwatny sposób hamuje poszczególnymi kołami zapewniając optymalne warunki przyspieszania. Lancer Evolution X posiada czujniki ciśnienia w układzie hamulcowym przy każdym z kół co pozwala w ultra precyzyjny sposób sterować układem hamulcowym.
Sport ABS (Antilock Brake System) − jest to sportowa odmiana ABSu charakteryzująca się przede wszystkim opóźnionym progiem zadziałania, w porównaniu do samochodów popularnych. |
|
|
|
 |
|