Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 17-01-2011, 20:12   

Chłopaki ja mam następujący problem a nie chce zakładać nowego tematu bo do tego pasuje. Ostatnio miałem trochę roboty przy aucie (sprzęgło , wahacze) i jak wczoraj jak je zapaliłem i tak sobie chodziło na wolnych pewien czas zaczęły kręcić się wetylatory a dolny wąż od chłodnicy zimny , pomyślałem że jeszcze za zimny więc się przejechałem (1 km ) i dalej zimny. Później miałem trasę 12km i jak przyjechałem to wąż dalej zimny. Silnik się nagrzewa do normalnej temperatury ( jak go kupiłem) to zawsze było około 1,5mm poniżej idealnego poziomu.

Ma ktoś inny sposób niż wrzucenie termostatu do wrzątku czy to że najpierw włączyły się wentylatory to jest normalne ? ( 4g63)
 
 
LanciGD 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer GLI 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-01-2011, 14:04   

Podłącze się do tematu, tej zimy porobiły się jaja z nie dogrzewaniem silnika . Problem jest taki że misiu nagrzeje się do standardowej temperatury gdy jest wyłączony ciepły nadmuch,jak włączę grzanie to wystarczy że zjadę gdzieś kawałek na luzie czy biegu to potrafi spaść gdzieś na 1/3 tego co powinno być . Tak więc pierwsze co to termostat , zamówiłem,założyłem i przy okazji starego wrzuciłem do garnka i zagotowałem i co? otwiera się normalnie i zamyka też z tym że nie do końca , jakieś 2 mm brakuje :shock: . Po wymianie jeszcze nie jeździłem ale czy to nie domykanie termostatu mogło być przyczyną?
_________________
Czy w życiu zawsze musi być coś za coś?

Kontakt - 515969195
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2011, 16:57   

LanciGD napisał/a:
czy to nie domykanie termostatu mogło być przyczyną?
Tak.
 
 
denver 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 14
Skąd: Irl
Wysłany: 23-01-2011, 18:48   

Witam.

Również podepnę się do tematu.

Dziś zauważyłem, ze temperatura wzrosła tak na 3/4 wysokości, tzn wskazówka znalazła się w połowie drogi między normalnym, poziomym ustawieniem, a końcem skali.
Stało się to po przejechaniu ok 50km ze stałą prędkością 100-120km/h czyli bez szaleństw.

Po odpuszczeniu gazu, np przy zjeździe z większych wzniesień, wskazówka wracała do normalnego poziomu. Płynu jest nawet więcej niż potrzeba, choć nie wydaje mi się żebym przelał...tak jakby nagle go troche przybyło, jest to w ogóle możliwe?

No i najważniejsze pytanie, czy padł termostat czy może to coś innego?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2011, 19:09   

denver, mógł się zablokowac termostat
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
denver 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 14
Skąd: Irl
Wysłany: 23-01-2011, 19:13   

robertdg napisał/a:
denver, mógł się zablokowac termostat


No OK, cóż w takim wypadku powinienem zrobić?
Obserwować czy sytuacja się powtórzy? Wymienić termostat?
Nie wiem czy to ma związek, ale w mieście gal pali mi sporo, nawet powiem, jak smok - około 15-16 litrów!!
Poza miastem, spalanie spada prawie o połowę, 8-9l.
Jak rozmawiałem o tym z mechanikiem to pierwsze co wytypował to termostat, ale jaki to ma związek to nie mam szczerze pojęcia.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2011, 19:24   

denver napisał/a:
Wymienić termostat?
Tak.
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 23-01-2011, 21:11   

To i ja się podepnę. Mam taki problem, kilka dni temu pękła mi rurka na powrocie wody. Niestety byłem 50 km od domu więc musiałem jechać z wyciekiem. Co kilkanaście km zatrzymywałem się i dolewałem płynu, co dziwne (przynajmniej dla mnie), że w czasie jazdy płyn uciekał powoli co było widać po ilości płynu, który dolewałem, natomiast na postoju sikało z niezłym ciśnieniem z nieszczelności. Ale do rzeczy, rurkę wymieniłem ale od tamtej pory gdy jadę dłuższy odcinek (prędkości w okolicach przepisowych) to wskazówka temperatury jest znacznie poniżej połowy skali, wcześniej nigdy tak nisko nie spadała, nawet przy mrozach w okolicy -20st. W jeździe miejskiej jest na środku lub lekko ponad środek. Wczoraj po przejechaniu 50km woda w chłodnicy miała taką temperaturę, że spokojnie wsadziłem tam palec. Czy w efekcie dużego ubytku płynu mogło się zepsuć coś co się tak objawia? Do głowy przychodzi mi jedynie termostat ale ciekaw jestem Waszych opinii.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2011, 21:16   

Zhan, wymien termostat, mozliwe ze dziwnym zbiegiem okolicznosci odmówił posluseństwa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2011, 21:27   

Padł termostat, nie domyka się.
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 23-01-2011, 21:28   

robertdg, pewnie od tego zacznę... orientujesz się może czy do Galanta są termostaty o różnych parametrach czy jest jeden typ? Zależy mi na odrobinę "cieplejszym" niż oryginał ponieważ reduktor LPG w chłodne dni dość wyraźnie obniża temp. silnika.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2011, 21:37   

Nie ma, jest ustawowe 82stopnie, mozliwe, że na nowym termo bedzie to lepiej dzialac ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2011, 21:58   

Znajomy Holender dziwił się że u nas przy montażu LPG nie zmieniają termostatu na taki z wyższą temperaturą otwarcia bo właśnie instalacja obniża trochę temperaturę silnika i u nich przy LPG właśnie takie się stosuje.
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 26-01-2011, 19:40   

A czy ktoś mi może podpowiedzieć jaka temp będzie bezpieczna? Znalazłem termostat o identycznych wymiarach na 88st. W sumie 6st różnicy to niewiele, ale może są jakieś przeciwwskazania?
 
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 04-02-2011, 14:08   

Zhan napisał/a:
To i ja się podepnę. Mam taki problem, kilka dni temu pękła mi rurka na powrocie wody. Niestety byłem 50 km od domu więc musiałem jechać z wyciekiem. Co kilkanaście km zatrzymywałem się i dolewałem płynu, co dziwne (przynajmniej dla mnie), że w czasie jazdy płyn uciekał powoli co było widać po ilości płynu, który dolewałem, natomiast na postoju sikało z niezłym ciśnieniem z nieszczelności. Ale do rzeczy, rurkę wymieniłem ale od tamtej pory gdy jadę dłuższy odcinek (prędkości w okolicach przepisowych) to wskazówka temperatury jest znacznie poniżej połowy skali, wcześniej nigdy tak nisko nie spadała, nawet przy mrozach w okolicy -20st. W jeździe miejskiej jest na środku lub lekko ponad środek. Wczoraj po przejechaniu 50km woda w chłodnicy miała taką temperaturę, że spokojnie wsadziłem tam palec. Czy w efekcie dużego ubytku płynu mogło się zepsuć coś co się tak objawia? Do głowy przychodzi mi jedynie termostat ale ciekaw jestem Waszych opinii.


Ubytki miałeś mniejsze w czasie jazdy, ponieważ miałeś chłodzenie powietrzem, wiec termostat się zamyka prawie, natomiast w postoju ciepło bardzo szybko się rozchodzi i termostat się otwiera na full.
Co do niskiej temperatury silnika, to oczywiście termostat trzeba wymienić.
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.