[3.2 DID] Problemy z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
Jedrzej86
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Jaworze Górne
|
Wysłany: 29-12-2015, 22:54
|
|
|
Witam,
Mam taki sam problem jak kolega Piotr, a mianowicie nawiewy powietrza robią się zimne z lewej do prawej, czyli od kierowcy gorący a pasażera zimny oraz przy tym jak silnik się nagrzewa zapala się pomarańczowa lampka CHECK ENGINE, później gaśnie i tak w kółko. Zaznaczam że CHECK ENGINE nie zapala się na zimnym silniku, silnik trzyma równo temperaturę lecz odnoszę wrażenie że wolno się nagrzewa.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-12-2015, 08:13
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego.
Potem na środku (przy lewej stopie pasażera) zamontowany jest silniczek sterujący klapka nawiewu, kręć regulatorem i zobacz czy się przestawia. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Jedrzej86
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Jaworze Górne
|
Wysłany: 30-12-2015, 08:32
|
|
|
Panie Zbyszku a co z kontrolką check engine? Dlaczego się zapala? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-12-2015, 13:41
|
|
|
Kontrolka nie jest związana z ogrzewaniem tylko pompą wtryskowa.
Prawdopodobnie w pompie jest złamany pts.
Albo z podciśnieniami |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Jedrzej86
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Jaworze Górne
|
Wysłany: 30-12-2015, 14:50
|
|
|
Panie Zbyszku samochód był serwisowany w Carmont (e-pajero) w kwietniu tego roku wraz z regenerację pompy wtryskowej, wymianie wtrysków. W lipcu wymieniony cały słupek silnika wraz z turbem i chlodnicą. Mam nadzieję że to nie pompa a check engine zapala się gdy silnik jest ciepły i to nie zawsze, a gaśnie gdy spada jego temperatura lub gdy samochód odpala się ponownie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-12-2015, 16:12
|
|
|
może być pts w pompie ( uszkadza się w wyniku braku paliwa, lub złej jakości.
uszkodzenie PTS to nie uszkodzenie całej pompy.
Jeśli jest na podciśnieniach to może być winą elektrozawór .
Najlepiej zadzwonić do mnie oszczędzi się czasu 602673905
Po za tym silnik wymieniał ktoś inny w lipcu co sobie przypominam, więc nie mamy pewności jak zostało wszystko zamontowane i podłączane. (ze starego silnika do nowego). |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Graczyq
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 46 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 13-11-2016, 18:41
|
|
|
Drodzy koledzy,
Od tygodnia walczę z odpowietrzaniem przedniej nagrzewnicy w moim Pajero 3.2 po wymianie rurek i przepłukaniu układu.
Próbowałem już prawie wszystkiego, dlatego pomyślałem, że może połączyłem trójniki rozdzielające wodę na przednią i tylną nagrzewnicę odwrotnie. Niestety nie zrobiłem zdjęcia przed rozłączeniem instalacji (czysta głupota). Czy ktoś mógłby wysłać mi zdjęcie połączenia tych trójników z Pajero 3.2 long?
Z góry bardzo dziękuje,
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 16-11-2016, 13:51
|
|
|
Podpinam się pod temat.Auto grzeje ładnie,ale nie działa nadmuch na nogi.Jest jakieś osobne sterowanie klapką z nadmuchem na nogi.Na szybę i na środek kabiny dmucha ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 30-11-2016, 13:12
|
|
|
podepnę się pod temat:
Ktoś wie gdzie jest czujnik temperatury wewnętrznej w pajero III?
u mnie przy nastawieniu zadanej temperatury najpierw ogrzewa ale po jakims czasie przestaje grzać i dmucha zimnym. jak podniosę temperaturę to chwilę grzeje a potem znow dmucha zimnym.
Efekt jest taki ze przy nastawieniu temperatury wnetrza w dlugiej trasie na 27stopni w aucie mam moze 19. Dopiero przekręcenie gałki od temperatury na max powoduje że temperatura się podnosi i cały czas wieje ciepłym. W innym wypadku temperatura w aucie w zasadzie spada mimo systematycznego podnoszenia temperatury na gałce.
Domyślam się że coś jest nie tak z czujnikiem temperatury który albo jest zepsuty, albo np. zabrudzony i się nagrzewa przez co automatyka "sądzi" że w samochodzie jest cieplej niż jest w rzeczywistości.
Jak dobrać się do czujnika temperatury wnętrza? Jak go wyczyścić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-11-2016, 15:03
|
|
|
Czujnik jest prawdopodobnie w panelu z pokrętłami.
Może warto sprawdzić czy nie spadła rurka z tyłu panelu jak w galantach z klimatronikiem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
boxpro
Nowy Forumowicz
Auto: Montero 3,5 V6 XLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2016 Posty: 16 Skąd: Serock
|
Wysłany: 08-12-2016, 20:45
|
|
|
U mnie przy podobnych objawach - ciepło od kierowcy i dalej coraz zimniej , skończyło się na wymianie nagrzewnicy. Wcześniej próbowałem odpowietrzać kilka razy układ, płukać nagrzewnicę itp. Niby coś tam pomagało, ale efekt był krótkotrwały i niezadawalający. Nagrzewnicę wymieniłem sam, robiąc to pierwszy raz w życiu i rozbierając wszystko śrubka po śrubce. Zajęło mi to trzy dni, po pięć godzin roboty dziennie Teraz mam saunę Aha, u mnie układ odpowietrza się za pomocą dwóch śrub- przed i za termostatem. |
_________________ Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 12-12-2016, 19:01
|
|
|
tak jak Bizi pisze czujnik jest w panelu z pokrętłami, pod pokrętłem od ustawiania temp. gdzie sa te żeberka..
ale to nie koniecznie czujnik, może być tez walnięty potencjometr pokrętła, to łatwiej, szybciej i wymienić sam czujnik lub potencjometr, ewentualnie caly panel ogrzewania, niż całą nagrzewnice
nie pomoże, ok szukamy dalej |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 13-12-2016, 10:23
|
|
|
volvox_globator napisał/a: | u mnie przy nastawieniu zadanej temperatury najpierw ogrzewa ale po jakims czasie przestaje grzać i dmucha zimnym. jak podniosę temperaturę to chwilę grzeje a potem znow dmucha zimnym. |
Ja mam tak samo w IV - podejrzewam ze odpowiada za to właśnie tan czujnik w panelu z pokrętłami. Podejrzewam że dzieje się tak dlatego że przy dłuższej jeździe rozgrzewają się plastiki wokół czujnika i sam czujnik (w szczególności gdy nadmuch jest na nogi) czyli teoretycznie "łapie" on temperaturę wyższą o kilka stopni niż we wnętrzu pojazdu - dlatego też trzeba stopniowo poodkręcać temperaturę aby grzało.
U mnie jest to jednak regulacja o 1-2 stopnie wyżej. jeżeli ostatecznie musisz dać ogrzewanie na full to chba rzeczywiście cos jest nie tak z samym czujnikiem.
Ps.
Chyba najłatwiej byłoby to sprawdzić za pomocą takiego samochodowego termometru zewnętrznego z supermarketu za kilkanaście złotych - umieścić sondę przy samym czujniku i zobaczyć jak jest tam temperatura i jak się zmienia w trakcie jazdy. |
|
|
|
 |
Born
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2017, 10:25
|
|
|
Ktoś już może sprawdzał ten czujnik? U mnie zaczął nawiew wariować od jakiś 2tyg. Raz wieje ciepłym, potem zimnym, myślałem, ze to może termostat...
[ Dodano: 23-01-2017, 13:21 ]
Wymiana konsoli klimy załatwiła sprawę, jakby ktoś potrzebował |
|
|
|
 |
atego815
Forumowicz

Auto: pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 73 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 31-10-2017, 13:21 Poprawne odpowietrzenie
|
|
|
Będę próbował przepłukać nagrzewnicę.Zmusza mnie do tego fakt że ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero tak od 2 tyś obr.
Jaki jest poprawny, prawidłowy sposób odpowietrzania układu?
Czy wystarczy dziób auta do góry? |
|
|
|
 |
|