Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problemy z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Jedrzej86 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Jaworze Górne
Wysłany: 29-12-2015, 22:54   

Witam,
Mam taki sam problem jak kolega Piotr, a mianowicie nawiewy powietrza robią się zimne z lewej do prawej, czyli od kierowcy gorący a pasażera zimny oraz przy tym jak silnik się nagrzewa zapala się pomarańczowa lampka CHECK ENGINE, później gaśnie i tak w kółko. Zaznaczam że CHECK ENGINE nie zapala się na zimnym silniku, silnik trzyma równo temperaturę lecz odnoszę wrażenie że wolno się nagrzewa.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-12-2015, 08:13   

Zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego.
Potem na środku (przy lewej stopie pasażera) zamontowany jest silniczek sterujący klapka nawiewu, kręć regulatorem i zobacz czy się przestawia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Jedrzej86 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Jaworze Górne
Wysłany: 30-12-2015, 08:32   

Panie Zbyszku a co z kontrolką check engine? Dlaczego się zapala?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-12-2015, 13:41   

Kontrolka nie jest związana z ogrzewaniem tylko pompą wtryskowa.
Prawdopodobnie w pompie jest złamany pts.
Albo z podciśnieniami
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Jedrzej86 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Jaworze Górne
Wysłany: 30-12-2015, 14:50   

Panie Zbyszku samochód był serwisowany w Carmont (e-pajero) w kwietniu tego roku wraz z regenerację pompy wtryskowej, wymianie wtrysków. W lipcu wymieniony cały słupek silnika wraz z turbem i chlodnicą. Mam nadzieję że to nie pompa :) a check engine zapala się gdy silnik jest ciepły i to nie zawsze, a gaśnie gdy spada jego temperatura lub gdy samochód odpala się ponownie.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-12-2015, 16:12   

może być pts w pompie ( uszkadza się w wyniku braku paliwa, lub złej jakości.
uszkodzenie PTS to nie uszkodzenie całej pompy.
Jeśli jest na podciśnieniach to może być winą elektrozawór .
Najlepiej zadzwonić do mnie oszczędzi się czasu :) 602673905
Po za tym silnik wymieniał ktoś inny w lipcu co sobie przypominam, więc nie mamy pewności jak zostało wszystko zamontowane i podłączane. (ze starego silnika do nowego).
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 13-11-2016, 18:41   

Drodzy koledzy,

Od tygodnia walczę z odpowietrzaniem przedniej nagrzewnicy w moim Pajero 3.2 po wymianie rurek i przepłukaniu układu.
Próbowałem już prawie wszystkiego, dlatego pomyślałem, że może połączyłem trójniki rozdzielające wodę na przednią i tylną nagrzewnicę odwrotnie. Niestety nie zrobiłem zdjęcia przed rozłączeniem instalacji (czysta głupota). Czy ktoś mógłby wysłać mi zdjęcie połączenia tych trójników z Pajero 3.2 long?

Z góry bardzo dziękuje,
Pozdrawiam,
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 16-11-2016, 13:51   

Podpinam się pod temat.Auto grzeje ładnie,ale nie działa nadmuch na nogi.Jest jakieś osobne sterowanie klapką z nadmuchem na nogi.Na szybę i na środek kabiny dmucha ok.
_________________

 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 30-11-2016, 13:12   

podepnę się pod temat:
Ktoś wie gdzie jest czujnik temperatury wewnętrznej w pajero III?
u mnie przy nastawieniu zadanej temperatury najpierw ogrzewa ale po jakims czasie przestaje grzać i dmucha zimnym. jak podniosę temperaturę to chwilę grzeje a potem znow dmucha zimnym.
Efekt jest taki ze przy nastawieniu temperatury wnetrza w dlugiej trasie na 27stopni w aucie mam moze 19. Dopiero przekręcenie gałki od temperatury na max powoduje że temperatura się podnosi i cały czas wieje ciepłym. W innym wypadku temperatura w aucie w zasadzie spada mimo systematycznego podnoszenia temperatury na gałce.
Domyślam się że coś jest nie tak z czujnikiem temperatury który albo jest zepsuty, albo np. zabrudzony i się nagrzewa przez co automatyka "sądzi" że w samochodzie jest cieplej niż jest w rzeczywistości.
Jak dobrać się do czujnika temperatury wnętrza? Jak go wyczyścić?
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-11-2016, 15:03   

Czujnik jest prawdopodobnie w panelu z pokrętłami.
Może warto sprawdzić czy nie spadła rurka z tyłu panelu jak w galantach z klimatronikiem :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
boxpro 
Nowy Forumowicz

Auto: Montero 3,5 V6 XLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 16
Skąd: Serock
Wysłany: 08-12-2016, 20:45   

U mnie przy podobnych objawach - ciepło od kierowcy i dalej coraz zimniej , skończyło się na wymianie nagrzewnicy. Wcześniej próbowałem odpowietrzać kilka razy układ, płukać nagrzewnicę itp. Niby coś tam pomagało, ale efekt był krótkotrwały i niezadawalający. Nagrzewnicę wymieniłem sam, robiąc to pierwszy raz w życiu i rozbierając wszystko śrubka po śrubce. Zajęło mi to trzy dni, po pięć godzin roboty dziennie :D Teraz mam saunę :D Aha, u mnie układ odpowietrza się za pomocą dwóch śrub- przed i za termostatem.
_________________
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało :-)
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 12-12-2016, 19:01   

tak jak Bizi pisze czujnik jest w panelu z pokrętłami, pod pokrętłem od ustawiania temp. gdzie sa te żeberka..
ale to nie koniecznie czujnik, może być tez walnięty potencjometr pokrętła, to łatwiej, szybciej i wymienić sam czujnik lub potencjometr, ewentualnie caly panel ogrzewania, niż całą nagrzewnice :)
nie pomoże, ok szukamy dalej :)
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 13-12-2016, 10:23   

volvox_globator napisał/a:
u mnie przy nastawieniu zadanej temperatury najpierw ogrzewa ale po jakims czasie przestaje grzać i dmucha zimnym. jak podniosę temperaturę to chwilę grzeje a potem znow dmucha zimnym.

Ja mam tak samo w IV - podejrzewam ze odpowiada za to właśnie tan czujnik w panelu z pokrętłami. Podejrzewam że dzieje się tak dlatego że przy dłuższej jeździe rozgrzewają się plastiki wokół czujnika i sam czujnik (w szczególności gdy nadmuch jest na nogi) czyli teoretycznie "łapie" on temperaturę wyższą o kilka stopni niż we wnętrzu pojazdu - dlatego też trzeba stopniowo poodkręcać temperaturę aby grzało.
U mnie jest to jednak regulacja o 1-2 stopnie wyżej. jeżeli ostatecznie musisz dać ogrzewanie na full to chba rzeczywiście cos jest nie tak z samym czujnikiem.

Ps.

Chyba najłatwiej byłoby to sprawdzić za pomocą takiego samochodowego termometru zewnętrznego z supermarketu za kilkanaście złotych - umieścić sondę przy samym czujniku i zobaczyć jak jest tam temperatura i jak się zmienia w trakcie jazdy.
 
 
Born 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2017, 10:25   

Ktoś już może sprawdzał ten czujnik? U mnie zaczął nawiew wariować od jakiś 2tyg. Raz wieje ciepłym, potem zimnym, myślałem, ze to może termostat...

[ Dodano: 23-01-2017, 13:21 ]
Wymiana konsoli klimy załatwiła sprawę, jakby ktoś potrzebował
 
 
atego815 
Forumowicz


Auto: pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 31-10-2017, 13:21   Poprawne odpowietrzenie

Będę próbował przepłukać nagrzewnicę.Zmusza mnie do tego fakt że ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero tak od 2 tyś obr.
Jaki jest poprawny, prawidłowy sposób odpowietrzania układu?
Czy wystarczy dziób auta do góry?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.