[3.2 DID] Problemy z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2009, 19:16 [3.2 DID] Problemy z ogrzewaniem
|
|
|
Witam Szanownych Użytkowników Niniejszego Forum,
Już od jakiś 2 miesięcy śledzę to forum (jak dotąd w sposób anonimowy). Cóż stałem się wtedy szczęśliwym posiadaczem 3.2 DID z 2002 roku... Ale o tym może innym razem.
Mam pewien problem z ogrzewaniem. Objawia się on tym, iż zaczynając od strony kierowcy, nawiew powietrza jest gorący (wydaje się, że taki właśnie być powinien), jednak stopniowo sprawdzając nawiewy idąc w kierunku strony pasażera temperatura powietrza maleje. Tak, że np. nawiew na okno (od strony pasażera) jest już zimny. Nie działa mi również ogrzewanie tylne - nawiew jest też zimny.
Czy jest to oznaką zapowietrzonego układu chłodzenia? Wprawdzie silnik mi się nie grzeje i trzyma ładnie temperaturę, to jednak może jakiś powietrzny bąbel siedzieć w nagrzewnicy/ach powietrza. Tak na marginesie - ile jest ich w Pajero III?
Przy nawiewie na nogi podział między stroną lewą (ciepły nawiew), i stroną prawą (zimny nawew) jest bardzo wyraźny. Pomimo, że w efekcie w samochodzie nie jest zimno, byłbym niezmiernie wdzięczny za podpowiedź w tej sprawie, bo zimne dni idą...
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-11-2009, 20:06
|
|
|
Witaj na forum.Nie wiem jak jest w Twoim modelu samochodu ale przyczyna nawiewu a raczej odczuwalnej różnicy temperatury lewa prawa strona może być prozaiczna: 1) zapchany lub zasłonięty nawiew 2) rozpięty rozdzielacz/dystrybutor od nagrzewnicy->> są to plastykowe prostokątne kanały spinane na zatrzask a uszczelniane uszczelkami podobnymi do tych jakie stosuje się do uszczelniania okien. W moim samochodzie nogi kierowcy się "gotowały" pasażer z boku miał komfort termiczny a pasażer z tyłu marzł. Po spięciu kanałów jest OK. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2009, 09:57
|
|
|
Wielkie dzięki za podpowiedź.
Jako jedną z teorii dotyczącą mojego problemu, miałem też taką, że to właśnie w układzie wentylacyjnym należy dopatrywać się przyczyny moich zmartwień.
Spróbuję zatem dostać się do kanałów wentylacyjnych, ale to raczej w weekend.
Oczywiście dam znać, jak mi się uda coś ustalić.
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-11-2009, 11:28
|
|
|
Zacznij od wymiany filtra kabinowego, może on osłabiać siłę nadmuchu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2009, 10:10
|
|
|
Cieszę się, że Kolega Zbyszekm2 włączył się do dyskusji. Od początku miałem taką nadzieję...
Wygląda na to, że nadmuch jest raczej równomierny. Jedynie przy nawiewie na nogi nawiew do pasażera z przodu w zasadzie jest niewyczuwalny, ale z tyłu po prawej stronie (nawiew przy regulacji w podłokietniku) już jest tylko zimny. Po lewej stronie za to gorący.
Oczywiście sprawdzę filtr. Tylko mam takie małe pytanko - gdzie go szukać? Od zewnątrz pod przednią szybą z prawej (pasażera) strony samochodu?
Przy okazji mam też inne pytanie. Ponieważ nie świeci mi się w pełni panel sterowania klimą, chciałbym wymienić pewnie przepalone żaróweczki. Do tego muszę zdjąć osłonę, taką imitację drewna, żeby wykręcić panel klimy. Osłona jest przykręcana w górnej części kokpitu (nad wyświelaczem) dwoma śrubkami. Czy są jeszcze jakieś śrubki, czy tylko zatrzaski? Czy mogę mocniej ją podważyć nie niszcząc jej?
Szkoda by było...
Dzięki za info. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2009, 17:43
|
|
|
ptts napisał/a: | Osłona jest przykręcana w górnej części kokpitu (nad wyświelaczem) dwoma śrubkami. Czy są jeszcze jakieś śrubki, czy tylko zatrzaski? Czy mogę mocniej ją podważyć nie niszcząc jej? |
Dwie śrubki u góry i dwa solidne zatrzaski na dole.
Przynajmniej tak jest w II, bo nie doczytałem początku, a w profilu nie masz wszystkich informacji jakie to Pajero... |
|
|
|
 |
Kozini
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3.2 DID Long 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 35 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 22-11-2009, 08:58
|
|
|
Do filtru kabinowego dostaniesz się od strony schowka |
|
|
|
 |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2009, 15:31
|
|
|
Jestem winien wyjaśnienie problemu. Walczyłem z nim w weekend, ale niestety bez kanału było ciężko.
Wczoraj byłem u Znajomego, który ma kanał i pomógł mi ostatecznie (mam nadzieję) rozwiązać problem. Po przepłukaniu nagrzewnic, napełnieniu ich na nowo i odpowietrzeniu układu "od dołu", problem został rozwiązany. Układ grzeje równomiernie - tak jak trzeba.
Jeżeli chodzi o filtr pyłkowy, oczywiście niepotrzebnie pytałem. Dopiero później po bardziej wnikliwym zapoznaniu się z Forum, znalazłem wspaniałą instrukcję serwisową, która odpowiedziała mi na wiele pytań - również tych jeszcze nie zadanych.
Dziękuję wszystkim zaangażowanym, którzy poświęcili chwilę na zwrócenie uwagi na mój problem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 17-02-2010, 07:38
|
|
|
Witam serdecznie
Ja mam też problem z ogrzewaniem . U mnie jest objaw następujący:
Nadmuch jest równomierny w każdym położeniu nawiewu ale mimo że silnik jest nagrzany leci letnie powietrze i przy temperaturze na zewnątrz -4 jest dość chłodno .
W przypadku postoju i trzymaniu go na 4 tyś obrotów leci bardzo ciepłe powietrze.
Tylna nagrzewnica po przekręceniu regulatora na maksymalne ciepło całkiem przestaje dmuchać ( wentylator chodzi ale przez wloty nie leci powietrze ) jak jest ustawiona na zimno to leci .
Może trzeba jakoś odpowietrzyć układ (nie wiem jak to zrobić) dodam że silnik się nagrzewa normalnie i ładnie trzyma temperaturę.
Jetem posiadaczem tego auta od niedawna jeździ się super ale za dużo jest przy nim takich drobnych usterek .
Pomóżcie proszę |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-02-2010, 07:50
|
|
|
odepnij dolny schowek, tam masz filtr kabinowy przykręcany na dwie śrubki, wyjmij go i zobacz w jakim jest stanie? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 17-02-2010, 07:54
|
|
|
Nawet bez filtra próbowałem i nic.
Dmucha dobrze i mocno tylko że zimne ( a raczej lekko ciepłe powietrze)
Nie napisałem jeszcze że były przegnite rurki które idą na tył . wymieniłem je i dolałem płynu, nic nie pomogło. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-02-2010, 08:40
|
|
|
a te rurki z tyłu robią się ciepłe? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 17-02-2010, 09:26
|
|
|
Tak te rurki z tyłu są ciepłe i te z przodu co wchodzą do kabiny też się wydają ciepłe . Do tej pory rurki które idą do tyłu były zaślepione pod samochodem ( była założona rurka gumowa która łączyła te dwie rurki i ona była trochę załamana i może to dławiło przepływ )
Ponadto jak już pisałem przy dużych obrotach nagrzewnica przednia daje ciepło .
Czy ten układ przedni i tylny są połączone szeregowo i w momencie jak jest niedrożna rurka na tył tom i przód nie grzeje ?
[ Dodano: 17-02-2010, 17:51 ]
Sprawdziłem jeszcze raz i te rurki są ledwo ciepłe około 30 stopni .
Co to oznacza ?
Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
ptts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2010, 15:40
|
|
|
Z tego co wiem układ połączony jest równolegle, a nie szeregowo. "Odgałęzienie" jest za silnikiem gdzieś na wysokości jak kończy się komora silnika. Oczywiście o ile dobrze pamiętam.
Moim zadaniem, jeżeli przednia część zaczyna grzać po dodaniu gazu i osiągnięciu ok. 4000 obrotów/min. oznacza to, że przepływ jest gdzieś ograniczony. Jeżeli układ jest przypchany przed odgałęzieniem, ciśnienie (zwiększone w wyniku zwększenia obrotów silnika) może być wystarczajęce do wygenerowania przepływu przez przednią nagrzewnicę, natomiast niewystarczające do odpowiedniego przepływu przez tylną nagrzewnicę.
Wydaje mi się, że warto byłoby przepłukać układ ogrzwania, potem go uruchomić i odpowietrzyć.
Można też sprawdzić połączenia rurek metalowych wychodzących z obudowy termostatu. U mnie "jacyś mechanicy" uszczelniali połączenia silikonem, pomimo, że są tam oringi, i dali go tam tyle, że po wsunięciu rurki do obudowy stworzył się "silikonowy puc" znacząco ograniczający przepływ.
U mnie w układzie ogrzewania z tyłu jest tak, że przy max. grzania nadmuch jest na nogi, natomiast przy ustawienie na max chłodzenia nadmuch jest z góry (przez kratki sufitowe). Jeżeli nie masz w ogóle nawiewu dla grzania, to może oznaczać to jakiś problem z przepustnicą w układzie powietrznym.
Ja jestem posiadaczem Pajero od sierpnia zeszłego roku i niestety ilość tak drobnych jak i tych większych problemów zaczyna mnie po prostu męczyć...
Chociaż tak jak zostało tu napisane jeździ się nim fajnie, jak się jeździ... |
|
|
|
 |
karlos77
Forumowicz

Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: ustanów
|
Wysłany: 19-10-2010, 13:06
|
|
|
znalazłem połączenie rurek, jest ono pod spodem zasłonięte osłoną skrzyni biegów. Czyściłem nagrzewnicę przednią i nic. Nawiewy na kierowcę więją ciepłym powietrzem a na pasażera zimnym, nie mam pojęcia co to może być. Przecież ta klima jest jednostrefowa . Czy ktoś wie co to może być ? |
|
|
|
 |
|