Czujnik prędkości jazdy? |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-01-2010, 22:47
|
|
|
avangarda napisał/a: | docencik87 napisał/a: | ECU w C5x podczas jazdy na luzie podbija obroty tak do ok 1300 obrotów. | a nie powinien i wcześniej tak się nie działo. | Jeśli Colt jest na luzie i zaczniesz się toczyć (np z góry) to ECU automatycznie podbija obroty silnika. Tak jest na bank w każdym zdrowym modelu C5x i CAx. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-01-2010, 22:51
|
|
|
londolut napisał/a: | Jeśli Colt jest na luzie i zaczniesz się toczyć (np z góry) to ECU automatycznie podbija obroty silnika. Tak jest na bank w każdym zdrowym modelu C5x i CAx | coooooooooo?? londolut, proszę jaśniej, to oznacza, że rozpędzam się dajmy na to do 50 km/h i wrzucam na luz, autko dalej jedzie, to jakie wtedy ma mieć obroty na tym luzie w czasie tej jazdy z 50 km/h? |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-01-2010, 22:54
|
|
|
avangarda napisał/a: | londolut, proszę jaśniej, to oznacza | To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k.
To samo jadąc 50 i wrzucając luz dopiero po zatrzymaniu obroty spadną poniżej 1k. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2010, 22:55
|
|
|
A jak się ten czujnik zepsuje lub ktoś odetnie kabelek który idzie do ECU to fabryczne ograniczenie prędkości się wyłącza,ot taka tam ciekawostka
[ Dodano: 21-01-2010, 22:59 ]
londolut napisał/a: | To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k |
A to wszystko po to żeby wspomaganie hamulca odpowiednio działało(moje rozumowanie) |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:01
|
|
|
londolut napisał/a: | To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k.
To samo jadąc 50 i wrzucając luz dopiero po zatrzymaniu obroty spadną poniżej 1k. | ludzieeee, co ja z wami mam... To truję od paru dni, że coś nie tak i kombinuję, a tu się okazuje, że to tak ma być?? Czy ja się nie jasno wyrażam?? jeśli prawdą jest to co mówisz, to oznacza, że z moim colciakiem jest WSZYSTKO w najlepszym porządku... Tyle, że poprostu w życiu nie słyszałam, żeby takie podbijanie obrotów na luzie w czasie jazdy bądź toczenia było czymś prawidłowym, ale widocznie mało jeszcze wiem. Jesteś pewny, mam się już cieszyć?
4g63colt napisał/a: | A jak się ten czujnik zepsuje lub ktoś odetnie kabelek który idzie do ECU to fabryczne ograniczenie prędkości się wyłącza,ot taka tam ciekawostka |
czytałam o tym, ale właśnie nie wiedziałam dlaczego niektórzy celowo odłączają czujnik... |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:02
|
|
|
4g63colt napisał/a: | londolut napisał/a:
To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k
A to wszystko po to żeby wspomaganie hamulca odpowiednio działało(moje rozumowanie) |
dokładnie tak samo miałem w 1,6 GTi .... jak stał to obroty były niskie ale jak jechałem z górki i dawałem na luz to obroty nigdy nie spadały do wartości takich jak na staniu zawsze były pow. 1000 obr/min .....
[ Dodano: 21-01-2010, 23:04 ]
avangarda, co ty byś bez nas zrobiła .... |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:05
|
|
|
szpala85 napisał/a: | dokładnie tak samo miałem w 1,6 GTi .... jak stał to obroty były niskie ale jak jechałem z górki i dawałem na luz to obroty nigdy nie spadały do wartości takich jak na staniu zawsze były pow. 1000 obr/min | nie mam więcej pytań... widocznie serio źle opisałam problem, skoro nikt wcześniej nie skumał, że to o to chodzi... |
_________________
 |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:05
|
|
|
Tzn.ECU wie że auto się porusza, podtrzymuje obroty i w ten sposób wytwarza większe podciśnienie w kolektorze ssącym co przekłada się na działanie wspomagania hamulca. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:08
|
|
|
avangarda, napisałaś
Cytat: | po CAŁKOWITYM zatrzymaniu trzyma idealnie obroty a w czasie jazdy jakby zacina sie na około 1500 rpm | To nijak ma się do tego co ja opisałem
avangarda napisał/a: | Czy ja się nie jasno wyrażam? | No raczej
avangarda napisał/a: | Jesteś pewny, mam się już cieszyć? | Możesz otwierać szampana hah
Szerokości |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:31
|
|
|
londolut napisał/a: | To nijak ma się do tego co ja opisałem | a bo mężczyźni rozumują INACZEJ Ty po prostu stworzyłeś konkrety z tego, co ja miałam na myśli ale grunt, że koniec końców porozumienie zostało osiągnięte i to z jakim skutkiem! Normalnie aż mi się lekko na duszy zrobiło hehe, dzięki |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23649 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:33
|
|
|
avangarda napisał/a: | a bo mężczyźni rozumują INACZEJ | Kobiety, zawsze odwróca kota ogonem tak, aby wina nie była po ich stronie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:36
|
|
|
robertdg, ale nie zaprzeczysz, że jest to sztuka... |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:37
|
|
|
Na temat poproszę |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-01-2010, 23:47
|
|
|
londolut, już zaczynasz swoje panie adminie... ja temat zaczęłam i ja go kończę, ot co |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-01-2010, 14:03
|
|
|
1500obr to trochę dużo. Mi podbijał do ok 1200-1300max.
Ja wstępnie sprawdzałem regulację przetaczając auto na luzie ok 1m i patrząc czy podnosi obroty |
|
|
|
 |
|