ssanie i wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2007, 12:57
|
|
|
WITAM !!!
Man probel ze saniem przy zimnym silniku w carismie 96 1.6 16v jak jest ciepły to ok!!
wynieniłem już silniczek krokowy i czujnik tempetatury 2 pinowy i nic !!! COS PORADZICIE ???? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 11-07-2007, 14:46
|
|
|
Przepustnica czysta? TPS/IPS wyregulowane? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2007, 16:02
|
|
|
Cysta !!!!silniczek chodzi 33 - 34 !!! podpiołem pod compa czuniki ok !! |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 11-07-2007, 19:10
|
|
|
ciepek13 napisał/a: | podpiołem pod compa czuniki ok !! |
No jak widać nie do końca ok. Możesz w ogóle dokładniej sprecyzować, co się dzieje z tym ssaniem? W ogóle go nie ma? Czy pojawia się po jakimś czasie? Ile masz obrotów zaraz po odpaleniu, zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku?
[ Dodano: 11-07-2007, 19:10 ]
ciepek13 napisał/a: | silniczek chodzi 33 - 34 |
Co to znaczy? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2007, 20:34
|
|
|
Ssania wogóle nie ma ! jak nie nacisne gazu to nie pracuje !! nie ma jak jest zimny wolnych obrotów i ssania !!!jak sie troche nagrzeje to zaczyna pracować !!! 33-34 praca silniczka krokowego - kroki , tak pokazałk computer na diagnozie ,
może nie wszysto ok !!! tylko co ??? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 12-07-2007, 11:36
|
|
|
1. Ile obrotów po odpaleniu na ciepłym silniku?
2. Jakie są odczyty z TPS-u i IPS-u? Co pokazywał komputer na diagnozie? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 18:20
|
|
|
Napoczątku 900 a po jedzie 1100 !!
jak powiedział elektryk to jest ok !!! |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 12-07-2007, 19:41
|
|
|
ciepek13 napisał/a: | Napoczątku 900 a po jedzie 1100 !! |
No to cały czas potwierdza się to, o co Cię pytam.
ciepek13 napisał/a: | jak powiedział elektryk to jest ok !!! |
Guzik prawda . Na gorącym silniku zaraz po odpaleniu powinieneś mieć ok. 2000 RPM, a po chwili powinny spaść do ok. 800-900 i tak się utrzymywać. Jeżeli tak się nie dzieje, to:
a) zepsuty czujnik temperatury (na pewno wymieniłeś ten właściwy?)
b) brudna przepustnica oraz źle ustawiony TPS bądź IPS (albo jedno i drugie, nie wiem, jak to jest w Carismach...).
Masz miernik? Pomierz, jakie wartości w róznych temperaturach ma czujnik temperatury. Pomierz też ten TPS i IPS. A jak, to wcześniej napisał Krzyzak:
Krzyzak napisał/a: | w tym silniku sa pewnie 4 kable przy TPS i jeden z nich odpowiada za IPS, wiec zupelnie inaczej sie to wszystko ustawia (na zwarcie/rozwarcie - procedura identyczna jak dla 4G92) |
Na Forum jest gdzieś ta procedura. Szukajcie, a znajdziecie |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2007, 10:16
|
|
|
Podpaleniu jest około 2000 , a następnie około 900 .Jak zrobie 10 - 20 km to są 1000 -1100 . Miernik nie ale zaraz załatwoe . Czujnik firmy EPS , wentylator chodzi .
Sory za pytanie ale co to IPS ? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 13-07-2007, 16:08
|
|
|
ciepek13 napisał/a: | Podpaleniu jest około 2000 , a następnie około 900 |
Zatem czujnik temperatury sprawny.
ciepek13 napisał/a: | Sory za pytanie ale co to IPS ? |
Ponownie zacytuję tu Krzyzaka (któremu zresztą powinno się nadać imię Chodzącej Encyklopedii Mitsu . Facet wie dosłownie wszystko )
Krzyzak napisał/a: | przy przepustnicy masz taki maly psztyczek na 1 kabelek - to jest IPS
zdejmij z niego wtyczke i podlacz omomierz na najmniejszym zakresie - jak po puszczeniu gazu bedzie wskazywa 0 (drugi kabelek do masy), a po nacisnieciu na gaz bedzie rozwarcie, to jest OK
ew. problemy z nim to najczesciej zla masa lub styki - on sie raczej nie psuje |
To o Eclipsie, ale u Ciebie jest zapewne tak samo |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2007, 17:47
|
|
|
OBAWIAM SIE ŻE TAKIEGO CZEGOŚC NIE MA . SĄ TYLKO 2 TYCZKI I 3 PODCIŚNIENIA I CHŁODZENIE .. ALE ZARAZ SPRAWDZE .. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 16-07-2007, 16:23
|
|
|
Nooo, coś długo to sprawdzasz
To ile w końcu masz tam tych kabelków i wtyczek? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2007, 17:51
|
|
|
TPS ma 4 kable a silniczek- 6 są 3 podciśnienia a 2 przewody od cłodzenia , to wszystko . |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-07-2007, 21:47
|
|
|
Na pewno nie masz tego IPS-u? Krzyzak (znowu ) mówi co innego:
Cytat: | w tym silniku sa pewnie 4 kable przy TPS i jeden z nich odpowiada za IPS |
A powiedz jeszcze, jak włączasz jakieś odbiorniki (np, ogrzewanie tylnej szyby), to czy obroty Ci spadają? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ciepek13 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 12:28
|
|
|
Tak spadają !!!
[ Dodano: 28-07-2007, 10:00 ]
Padł mi computer ,a dokładnie moduł sterujący silniczkoem krokowym ... Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
|