Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 V6 Avance z okolić Zielonej Góry
Autor Wiadomość
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2012, 13:47   

Gratulacje i szerokości. Nie ma co gdybać, trzeba zrobić i się cieszyć nabytkiem.
Na wiosne wyczyścisz komorę silnika, i nikt nie będzie wiedział że stał 5 miechów.:)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
ITU 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant Kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 42
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 20-02-2012, 16:14   

A powiedzcie mi, czy ta łapa na zdjęciu nr 1 to element, który da się odkręcić od bloku silnika, czy to jest już cały odlew? Bo jak widać na zdjęciu fragment jest odłamany, przez co trzecia śruba w ogóle nie jest przykręcona.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-02-2012, 16:25   

pewnie że się da, inaczej nie rozepniesz rozrządu (chyba pompa wody jest pod nią.)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2012, 19:53   

Wygląda jakby ta łapa wogóle nie byłą dokręcona dlatego te szpilki pokrzywione i ukroszony jej brzeg, jakby ta łapa była przykręcona porządnie to w życiu by się te szpilki nie zgięły w taki sposób

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2012, 21:09   

bardzo ufasz temu mechanikowi który Ci to robi ? bo może to on narozrabiał ?

a z tą rdzą to nie straszcie go tam bardzo zwykłe powierzchowne naloty nie ma co się przejmować, ważne że kielichy zdrowe. osłona kolektora przedniego co prawda trochę bardziej zjedzona niż zwykle no ale z tym różnie bywa.

co do oleju to najpierw powymieniaj uszczelki pod deklami, koniecznie przy montażu zastosuj pastę dirco bo same uszczelki nawet nowe potrafią puścić, no i warto żeby ew sprawdzić czy któraś śruba przy pokrywie zaworów nie była za mocno dociągnięta przez niemiecki serwis i nie pokrzywiła samej pokrywy wtedy przed montażem zadbaj żeby mechanik to wyprostował.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 20-02-2012, 21:44   

Derpin napisał/a:
bardzo ufasz temu mechanikowi który Ci to robi ? bo może to on narozrabiał ?

Racja Derpin. Mógł także nawalić mechanik przy poprzedniej wymianie rozrządu.

sveno napisał/a:
inaczej nie rozepniesz rozrządu (chyba pompa wody jest pod nią.)

Prawie dobrze. Rozrząd rozepniesz i wymienisz. Pod łapą jest ukryta jedna lub dwie śruby mocujące pompę wody. Jeżeli wymiesza pompę wody to do zwalenia jest także mocowanie sprężarki klimy i pompa wspomagania.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
ITU 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant Kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 42
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 21-02-2012, 10:13   

Dochodzenie przyczyn takich uszkodzeń to zawsze trudna sprawa, jeżeli się dostaje samochód po kimś. A kwestia mechaników to już inny temat - rzeka. Myślę, że każdy mechanik ma w swojej zawodowej karierze coś za uszami :twisted:

Zdecydowanie muszę pochwalić chłopaków z Czapli, bo nie odpuszczają tematu i pomagają po zakupie. Zatem już wczoraj zorganizowali dla mnie drugą łapę i przy okazji dostałem obiecany wcześniej silniczek do tylnego spryskiwacza. Dzisiaj dostarczyłem części do serwisu i mam nadzieję, że po południu auto będzie do odbioru.

Uszczelki pod pokrywami będę wymieniał niebawem, przy okazji wymiany świec i kabli WN - bo trzeba będzie wykręcić kolektor. Świece mam NGK na ten moment, ale zastanawiam się nad Denso VK22, bo w środę jadę oddać Gala do gazownika i pod tym kątem chciałbym dobrać optymalne świeczki. Na ten moment nie mam żadnego problemu z odpalanie, obrotami, przyspieszaniem itp. Wszystko jest dobrze, ale jak będę wymieniał uszczelki pod pokrywami, to przy okazji wymienię świece i kable.

Napiszcie mi proszę, czy jest jakiś środek, którym w warunkach garażowych można oczyścić te zabrudzenia z komory silnika?
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2012, 11:44   

jak będziesz wymieniał świecie i uszczelki pod pokrywami to warto jeszcze wymienić oringi świec u japaneze cena około 6 zł za sztukę ostatnio była. u mnie NGK dobrze radzą sobie z gazem ja nie narzekam.
 
 
ITU 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant Kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 42
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 21-02-2012, 16:53   

Dzisiaj odebrałem auto z serwisu z wymienionym rozrządem, nową łapą trzymającą silnik ;) oraz założonym nowym silniczkiem od spryskiwaczy. Samochód jedzie ładnie :) W końcu tylna szyba może być czyszczona bez kłopotu. Patrząc na części jakie miałem wcześniej włożone, to rożny mam jedynie pasek, bo tam był Mitsubishi, a teraz mam Contitech. Rolki, pompa wody, napinacz były takie same. I przy okazji zmieniłem płyn w układzie chłodzenia.

Na piątek jestem umówiony na wymianę świec, kabli i uszczelek pod deklami zaworów. Gaz zakłądam w przyszły wtorek tj. 28.02.2012 r., i zaczynam się rozglądać za miejscem, gdzie będę mógł zorbić dynamiczną wymianę oleju w ASB. Potem już tylko zostaną hamulce do przeczyszczenia i spokój mam nadzieję, na długie lata :D
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-02-2012, 18:36   

ITU napisał/a:
i spokój mam nadzieję, na długie lata :D

marzyciel :mrgreen:
_________________
CA0
Galant II
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-02-2012, 18:52   

Jogurt napisał/a:
ITU napisał/a:
i spokój mam nadzieję, na długie lata :D

marzyciel :mrgreen:


Kolegę jeszcze trzyma opis autka na aukcji...jak z baśni :mrgreen:
_________________

 
 
ITU 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant Kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 42
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 21-02-2012, 19:38   

Czepiacie się :mrgreen: chodzi mi o to, że przez przynajmniej 60 - 90 tyś km. nie będę się musiał tym przejmować - a u mnie to jakieś 4 - 6 lat jeżdżenia będzie - eony świetlne :D .
 
 
ITU 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant Kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 42
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 26-02-2012, 22:26   

No i jestem już po wymianie rozrządu, świec, kabli WN i uszczelek pod pokrywami zaworów. Po zrobieniu trasy około 250 km. auto śmiga pięknie.

Dla potomności odnotuję sobie przebieg i wymienione części, bo zawsze zapominam co i kiedy robiłem, a potem mam kłopot :mrgreen:

179500 km - rozrząd - pasek Contitech, rolki Koyo, napinacz hydrauliczny INA, pompa wody AISIN + pompka tylnego spryskiwacza ;)
179700 km - świece Denso VK22, kable WN NGK RC-ME111, 2 uszczelki pokryw zaworów REINZ + oringi na świece.


Zauważyłem jednak coś, co mnie zastanawia. Otóż jadąc dosyć delikatnie operuję przepustnicą, aby w miarę szybko następowało przełączanie na wyższy bieg. I tak przy około 35 km/h włącza się trójka, przy około 60 włącza się czwórka (taki bieg pokazuje, jak przełączam się na TipTronic). Ale przy około 70 km/h następuje spadek obrotów z 2200 do 1800 - zupełnie tak, jakby włączał się piąty bieg, a skrzynia jest przecież 4 biegowa. Pytanie co to jest?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-02-2012, 23:35   

ITU napisał/a:
Pytanie co to jest?
Bieg jest ten sam, czyli 4. U mnie robi to samo. Jest to normalne.
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2012, 15:54   

Jest to tzw. nadbieg i występuje u wszystkich w tipach.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.