Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z skrzynią biegów automat V6
Autor Wiadomość
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 31-03-2012, 18:01   

A tak wygląda Sprzęgło hydrokinetyczne w galancie :wink: :
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-03-2012, 19:31   

Mack10, ile masz tego oleju w skrzyni?

Poczytałem trochę i overdrive tłumaczy się na zabierak sprzęgła. Jest to element odpowiedzialny za zmianę biegu, tak jak pisał polaff, ale przypadkiem wywaliłem jego post sprzątając w temacie.

Tak czy inaczej objawy i błąd się zgadzają. Jeśli masz mało oleju, to na Twoim miejscu dolałbym odpowiedni olej do prawidłowego poziomu. Jeśli nastąpi poprawa to olej do wymiany, jeśli nie to niestety skrzynia do zrzucenia. Przez niski poziom oleju mogło dojść do uszkodzenia tego sprzęgła...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 31-03-2012, 22:58   

Z mojej niestety skromnej wiedzy wynika, że zmiana biegów w automacie realizowana jest podobnie do zasady działania motocyklowego mokrego sprzęgła ciernego. Jednak, że z tą różnicą, że rolę sprężyn (jak w klasycznym sprzęgle motocyklowym) pełni olej. Więc konstrukcja elementu wykonawczego - odpowiedzialnego za "zapinanie" poszczególnych przełożeń jest jednym ze zużywających się - ciernych elementów skrzyni. Z tego właśnie wynika konieczność wymiany oleju w skrzyni ASB. Zużywające się elementy zanieczyszczają olej i traci on swoje właściwości.
PRzypuszczam, że tarczki, o których tu mowa to tarcze sprzęgieł elementów wykonawczych skrzyni.

A co do sprzęgła hydrokinetycznego to nawet z rysunku wklejonego przez Juiceman, wynika, że są tam "tarcze" :) tylko chyb aniestety nie o nie tu chodzi bo te tarcze nie współpracują z żadnymi ciałami stałymi :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


dodam jeszcze tylko, że tak jak pisze Owczar uważam, że zbyt niski poziom oleju może powodować powyższy błąd z resztą tak samo jak zużyty olej. Bo i jedno i drugie będzie powodował zbyt niską skuteczność docisku na zespole sprzęgieł - czyli efekt - "uślizgu"o jakim tu piszemy. czyli reasumując mamy trzech podejrzanych: olej czyli poziom, olej czyli jego zużycie, sprzęgła mokre w sensie ich zużycie.
 
 
Mack10 
Forumowicz
Mack10


Auto: Galant 2.5 V6 Nardi Torino 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-04-2012, 11:07   

Dzięki powoli wraca nadzieja ze remont skrzyni nie będzie potrzebny głównym podejrzanym jest zbyt niski poziom oleju z tego co udało mi się zaobserwować. Auto wcześniej dużo stało u Niemca i nie miałem jeszcze okazji po kupnie wymienić olej w skrzyni...
_________________
Mitsubishi Galant V6 Nardi Torino
Nissan 100NX Black Gti
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2012, 11:09   

A ile jest poniżej poziomu? Pomiar na rozgrzanej skrzyni.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 01-04-2012, 17:04   

Mack10 napisał/a:
głównym podejrzanym jest zbyt niski poziom oleju


Pamiętaj by przed pomiarem "przelecieć" przez wszystkie pozycje pozycjonera skrzynia z 1sec zatrzymaniem na każdym. No i oczywiście pomiar na pracującym silniku w pozycji "N"
 
 
Mack10 
Forumowicz
Mack10


Auto: Galant 2.5 V6 Nardi Torino 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-04-2012, 21:15   

Witam jak już co niektórzy wiedzą Misiek już jest wyleczony problemem okazał sie zbyt niski poziom oleju.Wstępna diagnoza dolanie 1 litra oleju spowodowała że skrzynia zaczeła zmieniac biegi i bylo prawie ok delikatne szarpniecia przy zmianie 1 i 2 biegu potem całkowita wymiana oleju na Texaco Techsamatic 7045E i póki co jest bardzo dobrze;)Biegi zmieniają się płynie prawie niewyczuwalne:) Dziekuje wszystkim za cenne porady. Pozdrawiam Grzegorz
_________________
Mitsubishi Galant V6 Nardi Torino
Nissan 100NX Black Gti
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 03-04-2012, 21:20   

kliknij Owczarowi "pomógł"
 
 
Mack10 
Forumowicz
Mack10


Auto: Galant 2.5 V6 Nardi Torino 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-04-2012, 21:54   

Tylko pozostaje pytanie czy olej Texaco Texsamatic 7045E to właściwy wybór ma specyfik Dextron III co okazało się nie jest dobre dla naszych skrzyń :/
_________________
Mitsubishi Galant V6 Nardi Torino
Nissan 100NX Black Gti
 
 
 
seba.mak1 
Forumowicz
seba.mak1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 04-04-2012, 22:44   

A ile wlałeś oleju do skrzyni??
_________________
__________________________________________
CB Uniden 520XL + PRESIDENT MISSOURI BLACK
 
 
 
Mack10 
Forumowicz
Mack10


Auto: Galant 2.5 V6 Nardi Torino 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-04-2012, 12:00   

Oleju poszło około 10-11 litrów była to wymiana dynamiczna a czemu pytasz?
_________________
Mitsubishi Galant V6 Nardi Torino
Nissan 100NX Black Gti
 
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 16-04-2012, 22:37   Witam

Podłanczając się pod temat też wydaje mi się że mam za niski poziom oleju w skrzyni i teraz zanim go wymienie czy mogę dolać Castrol Transmax Z ? (przez rurkę w której jest bagnet ?)

Obecny olej wygląda jak miód.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-04-2012, 22:45   

Tak możesz dolać oleju ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.