Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny
Autor Wiadomość
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 23-07-2012, 18:03   

Ok zrobię to w najbliższym czasie, 300zł starczy, że się tak wyrwę z pytaniem... ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Tobas 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 99 2.5 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa Yelonki
Wysłany: 23-07-2012, 18:57   

element koło 100 PLN plus wymiana całość między 150 a 200
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-09-2012, 09:34   

Tobas napisał/a:
Witam. Może troszkę głupia sprawa ale miałem podobną sytuacje z tym wystrzałem o którym pisałeś, i nagle zaczął mi tracić jakby moc z czasem co się okazało puściło złącze elastyczne, jest ono przed lambdą a ta dostawała wariacji i od razu porażka a słychać je było dopiero po dwóch tygodniach jak się całkiem zaczęło rozchodzić, może to i nie to ale warto sprawdzić mi też do 180 się rozpędzał i koniec a strzelił mi dwa razy podczas jednej jazdy.


Zaczynam mieć podejrzenia ze u mnie też sie złącze rozwala.....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 29-09-2012, 17:14   

Ostatnio sprawdzałem poziom oleju w skrzyni na dobrze rozgrzanym aucie, wyszło na to, że po wyciągnięciu bagnetu zobaczyłem tam przedziałke podzieloną na 2 części, "COLD" i "HOT", olej zaznaczył się w okolicach 2/3 części "COLD" to chyba sporo za mało ? I trochę szarpie przy zmianie biegów. Jak to może wpływać na jazdę itp ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-09-2012, 23:00   

Na szarpanie może mieć wpływ.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 10-10-2012, 17:38   

Byłem ostatnio w warsztacie, powiedzieli mi że to nie złącze elastyczne, ale jest jakaś nieszczelność między kolektorem a pierwszym katalizatorem przed złączem elastycznym. No i nie wie dokładnie co, powiedział, że najpierw musi rozebrać, ale może to być pierdoła albo pęknięty kolektor czy katalizator już nie pamiętam... mówił że za rozebranie całego 250zl... do tego koszt kolektora. Nie widzi mi się płacić gościowi od 500zł do 1000... Macie jakieś sugestie albo rady ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2012, 09:17   

WreX, ale o co chodzi? To co opisałeś nie ma wpływu na moc. Wszystkie sondy są w kolektorach wydechowych i nieszczelność przed plecionką nie ma wpływu na ich działanie.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 12-10-2012, 13:19   

Nie wiem, sam mi powiedział że spadek mocy od tego jest.
Dokładnie o co mi chodzi na zdjęciu zaznaczyłem, gościu mówił że gdzieś w tej okolicy będzie nieszczelność bo słychać dość mocno, i na zimnym bardziej a na ciepłym mniej.


Tam może nie dokładnie widać, ale tą nieszczelność ewidentnie pokazał już w części kolektora a nie za łączeniem, na tym kolanku a raczej nad nim.


Poza tym na samym złączu też może być nieszczelność tylko po prostu jej nie zauważył, bo zagłuszyła ją pierwsza. Nie mam pojęcia.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w moim już są 4 sondy.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2012, 14:23   

WreX napisał/a:
, ale w moim już są 4 sondy.


Wiem, dlatego piszę, że to nie ma znaczenia. Nawet jeśli nieszczelność jest w tym miejscu. Załączyłeś foto od przedlifta.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-10-2012, 14:29   

owczar, przedmuch na kolektorze albo tuż za nim ma znaczenie i ma wpływ na utrate mocy.
Proszę byś nie wprowadzał w błąd. :mrgreen:
W moim przypadku przedmuch 3mm na uszczelce między tylnym kolektorem a downpipe to różnica między 223 WHP a 267 WHP. Sporo. :wink:

WreX, najpewniej masz przedmuch między kolektorem a downpipe. Może to być wynikiem przepalenia uszczelki, złego dokręcenia flanszy na śrubach (dokręcanie pod kątem i zerwanie gwinty - częsty błąd).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2012, 14:33   

swinks_UK, w jaki sposób przedmuch za kolektorem ma znaczenie? W jaki sposób w NA wpływa on na parametry czujników i pracy silnika?

Przed kolektorem lub w samym kolektorze owszem, ale tutaj mowa o przedmuchu za sondami lambda.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 12-10-2012, 14:47   

swinks_UK, podobno wydech nie był w ogóle ruszany od nowości, z zeznań tego mechanika, więc stawiam na pęknięcie albo uszczelkę.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-10-2012, 15:09   

Owczar napisał/a:
swinks_UK, w jaki sposób przedmuch za kolektorem ma znaczenie? W jaki sposób w NA wpływa on na parametry czujników i pracy silnika?

Przed kolektorem lub w samym kolektorze owszem, ale tutaj mowa o przedmuchu za sondami lambda.

Proszę cię... :roll:

Owczar napisał/a:
W jaki sposób w NA wpływa on na parametry czujników i pracy silnika?

Słyszał coś o układach wydechowych? :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2012, 17:01   

Tomku, ale ja poważnie pytam. Bo nie rozumiem związku z małym przedmuchem za kolektorem do spadku mocy :)

Słyszałem o układach wydechowych i o zasadzie działania silnika, ale mimo wszystko nie wiem jakie zjawisko może powodować ten spadek mocy. Jeśli przedmuch jest przed sondą to powoduje zakłamanie zawartości spalin. Jeśli jest za to powoduje wydostawanie spalin ew w skrajnych przypadkach może dochodzić także zaburzanie przepływu spalin przez pęd powietrza z zewnątrz.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-10-2012, 23:20   

POczekam jak sie temat zakonczy a jutro obejrzę swój wydech..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.