Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PEA Podciśnienia
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-09-2012, 22:40   

Tutaj taki mały poradnik
http://www.ngksparkplugs....aqs/faqread.asp
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-09-2012, 22:49   

Tutaj coś po Polsku :)

http://www.motocykl-onlin...wiece_zaplonowe
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 23-09-2012, 12:49   

Jak zwykle po iście urzędowym czasie są "wiadomości" odnośnie pomiaru ciśnienia:

sprawdzone zostały pierwsze 3 cylindry:
7 bar, 8 bar, 8,5 bar


niestety zmierzone ciśnieniomierzem dociskanym nie wkręcanym i nie było możliwości żeby sprawdzić tym urządzeniem ciśnienia z tylnich cylindrów. Poza tym pomiar wydaje mi się dziwny gdyż na zlocie Łukasz sprawdzał mi ciśnienie na jednym cylindrze (ale na pewno lepszym ciśnieniomierzem) i było 13 bar...

silnik ciągle chodzi niezbyt równo ale za to spalanie trochę zmalało - 18-19l gazu w cyklu obojętnie jakim (nawet jak mega delikatnie jeżdżę). Pojawił się dodatkowy problem - odpalanie, po dłuższym postoju pali z pierwszego strzała... lecz jak się przejadę kawałek, zgaszę i znowu odpalę to muszę kręcić parę sekund...


jakieś pomysły?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-09-2012, 14:14   

Przydałoby się bardziej pewny miernik bo te wyniki są nieco zastraszające (norma przewiduje minimum 10 barów). A czy sprawdzałeś to w odpowiedni sposób? Trzeba zakręcić silnikiem chwilkę (ok 15-20 sekund) - do momentu kiedy ciśnienie przestanie wzrastać.
Jeśli to nie pomoże to zapytaj lub kup miernik - mój miernik kosztował na alledrogo ok. 50 zł więc może warto zaintestować? ;)

Co do problemów z odpalaniem sprawdź czy nie puszcza Ci gazu jak zgasisz silnik - być może elektrozawór od gazu (ten z przodu na reduktorze lub przed reduktorem) się nie domyka i dlatego gaz z rurki odparowuje i leci do kolektora dlatego są problemy z odpalaniem. Odpala dopiero kiedy silnik się trochę przewentyluje.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 23-09-2012, 16:32   

Jakiś czas temu kolega Fargariel miał też taki problem że auto ciężko odpalało jak silnik był nagrzany. Tam pomogła wymiana ECU .
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 23-09-2012, 22:11   

mam drugi ecu - znajomy elektronik ma mi naprawić (nie odpalał na nim) - to sprawdzę :)


zawór od gazu sprawdzę na pewno bo instalacja swoje już przeżyła.

[ Dodano: 28-09-2012, 20:36 ]
sprawdzony drugi ecu - niestety bez zmian :(

byłem u gazownika żeby sprawdzić instalacje gazową, wnioski:

wymieniony filterek gazu (był w stanie opłakanym)
gazownik stwierdził że objaw silnika jest mu znany i podpowiada że winny może być m.in emulator gazu - w przyszłym tygodniu będzie mógł mi to zobaczyć a póki co może uda mi się to zrobić samemu.
na analizatorze spalin wszystko wygląda ok a po wymianie filtra nie czuję róźnicy (co akurat jest dziwne po jego wyglądzie)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-10-2012, 22:40   

UP
sprawdziłeś kompresję na pozostałych cylindrach?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 09-11-2012, 18:38   

hej!
znowu trochę mnie nie było... sigma jest od środy u znajomego mechanika który podjął się sprawdzenia tego dla mnie :) tak więc na dniach liczę na jakieś wieści.

[ Dodano: 14-12-2012, 12:34 ]
Panowie i Panie sigma prawie jeździ :)

Wymieniony został emulator od gazu (podawał na raz i benzynę i gaz) i dawka paliwa ze zbyt bogatej zmieniła się na zbyt ubogą - mechanicy odpieli przepływomierz i nagle wszystko magicznie zaczęło działać! co oczywiście mnie zdziwiło więc zajrzałem w przepływomierz i ujrzałem powyginane kratki...

tu więc nasuwa się pytanie:

Kto ma sprawny na 100% przepływomierz i odsprzeda w dobrej cenie? :)


p.s. żeby nie było mi zbyt wesoło pękła mi sprężyna w przednim amorku...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.