dymiący outlander |
Autor |
Wiadomość |
bary77
Nowy Forumowicz bary77

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 21-05-2015, 14:34
|
|
|
rezon napisał/a: | Przy 85kkm przez mapę to wymieniałem ale sprzęgło |
Razem z dwumasą czy samo sprzęgło spaliłeś? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-05-2015, 18:16
|
|
|
razem z dwumasą - była już zużyta nie było sensu zostawiać. Zamiennik LUK był dużo lepszy niż ori - po kolejnych 70kkm nie dawał żadnych oznak zużycia. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
grunzi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II - 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-09-2015, 17:12
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu żyję z moim dymiącym Outkiem (nie glonojad) - BSY i po odpowiedzich na forum zdecydowałem się, że najpierw pojadę na komputer do serwisu Mitsu. Z racji ostatnich dwóch ciepłych zim nie miałem problemu ale na komputerze wyskoczyło, że mam wszystkie świece żarowe do wymiany Poza tym brak innych błędów, ale podjąłem się czyszczenia przepustnicy wurthem. Trochę było przy tym zabawy i ręce od dwóch dni nie mogę domyć ale testy po czyszczeniu wypadają obiecująco. Przy ciśnięciu na 3 do 100km/h nie zauważyłem czarnego dymu jak to zazwyczaj bywało. W tym tygodniu mam 500 km do przejechania A1 więc dokładniej sprawdzę ale podzielę się fotami z operacji.
Jeżeli chodzi o sam demontaż to muszę przyznać, że trochę zabawy z tym jest. Na zdjęciu gdzie jest zamontowana przepustnica widać na lewo grubszy wąż, który musiałem odpiąć aby odkręcić od spodu torxa i rozlałem ze zbiornika wyrównawczego płyn chłodnicy (ok. 1L) + doszedł problem rozłączenia wiązki przewodów (cholerstwo nieźle trzymało), ale całość wraz z czyszczeniem potrwało ok 2,5h.
Przepustnica |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-09-2015, 16:50
|
|
|
grunzi napisał/a: | mam wszystkie świece żarowe do wymiany | a co mają świece żarowe do dymienia Ciężko Ci odpala? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
grunzi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II - 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-09-2015, 21:01
|
|
|
rezon napisał/a: | grunzi napisał/a: | mam wszystkie świece żarowe do wymiany | a co mają świece żarowe do dymienia Ciężko Ci odpala? |
Zupełnie nic. Po prostu na komputerze w ASO wyszedł taki błąd, chociaż przeglądając teraz forum skłaniam się bardziej przy walniętej wiązce bo w sumie szanse, że wszystkie świece są walnięte nie jest dla mnie aż tak prawdopodobne. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-09-2015, 22:07
|
|
|
też tak uważam, ale jak odpala bez problemów to raczej działają. U mnie nawet jedna uszkodzona dawała znać w postaci nieco trudniejszego odpalenia. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2015, 09:45
|
|
|
Do tematu dymienia w 2.0 TDI można dodać jeszcze jedną możliwą przyczynę.
Objawy - zauważalnie mniejsza moc, dymienie (bezz różnicy postój przy przegazówce i w czasie jazdy), brak CE.
Diagnoza - brak błędów przy odczycie MUT 3, niższe niż oczekiwane (jest taka pozycja target boost) ciśnienie doładowania, bardzo cichy odgłos uchodzacego powietrza.
Co to było? Rurka EGR pomiędzy kolektorem wydechowym a przepustnicą EGR przed chłodnicą EGR.
problemy przy wymianie:
1. Dostęp do śrub - trzeba zdjąć cały zespół przepustnica/chłodnica
2. Wykręcenie stalowych śrub z aluminiowej obudowy zaworu EGR bez zniszczenia gwintów i urwania śrub
3. Ilośc czasu na całą operację
Efekt
Wróciła moc.
Na początku dymił nawet bardziej, po około 20km przestało
Pozdrawiam
[ Dodano: 24-09-2015, 09:48 ]
grunzi napisał/a: | skłaniam się bardziej przy walniętej wiązce |
4 świece to około 360 zł + wymiana.
Dolicz jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.
Wiązka i tak jest do wymiany więc równie dobrze można zacząć od tego i sprawdzić wtedy świece. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-09-2015, 13:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 24-09-2015, 13:19
|
|
|
rezon napisał/a: | też tak uważam, ale jak odpala bez problemów to raczej działają. U mnie nawet jedna uszkodzona dawała znać w postaci nieco trudniejszego odpalenia. |
Jestem świerzo po serwisie olejowym".
Przy okazji wymieniono mi komplet świec żarowych (2 sztuki okazały się spalone ) . Auto odpalało bez żadnego problemu nawet przy temp. +2 stopnie rano i nie odczułem w sumie rożnicy przed i po wymianie.
świece dostałem po 46 zł/szt. niestety nie pamiętam producenta. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-09-2015, 13:31
|
|
|
Hubeeert, a co to znaczy CE |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2015, 13:50
|
|
|
lexus napisał/a: | co to znaczy CE |
Check Engine |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Heavyman
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-05-2016, 16:45
|
|
|
Czesc,
Pozwole sobie odgrzebac temat, bo licze ze moze ktos podzieli sie swoimi doswiadczeniami
A wiec mam niestety to czarne dymienie w modelu 2.2 diesel, 177 KM. Autko kupione niedawno i w sumie jestem na etapie poznawania i odkrywania go. A ze do tego jestem laikiem to rozwiazywanie zagadek przychodzi opornie, a i mechanicy raczej moga mi wciskac rozne kity...
Czlowiek ktory mi go sprzedal twierdzi ze wymontowany jest DPF i dlatego mi dymi. Czy to mozliwe? Dymienie wystepuje tylko przy duzym obciazeniu, czyli na przyklad zbyt wczesne wrzucenie wyzszego biegu, lub po prostu konkretne przydepniecie gazu. Ostatnio wjezdzalem na na glowna droge dojazdem pod gorke i chcialem wjechac przed jadaca ciezarowka, wiec na trzecim biegu po prostu wdusilem do dechy i moge tylko powiedziec ze to co zostawilem za soba to byla konkretna chmura.
Podczas jazdy na autostradzie nie ma zadnego dymu. Po miescie tez jak juz sie rozbujam i wejde na 3-4 bieg to nie ma dymienia.
Na moje oko nie ma problemow z urtata mocy, bo auto po prostu rwie do przodu. Kontrolek zadnych nie ma swiecacych. Paliwa ani zadnych spalin nie czuc.
Czy ktos ma jakas koncepcje w ktorym kierunku zmierzac i ewentualnie jakich historii nie dac sobie wmowic gdy pojade do mechanika?
Z gory dzieki za pomoc
P.S.
Sorry za brak polskich znakow. Sila wyzsza... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-05-2016, 17:11
|
|
|
Heavyman napisał/a: | wymontowany jest DPF i dlatego mi dymi |
Bardzo prawdopodobne.
Cytat: | Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF ; fr. filtre à particules, FAP ) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla. |
https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych
Co oczywiście nie oznacza, że nie ma jakiegoś innego powodu dymienia. Ile przebiegu wg licznika ma Twój Outek ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Heavyman
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-05-2016, 17:55
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Ile przebiegu wg licznika ma Twój Outek ? |
Wedlug licznika 130 tys. Rocznik 2011. Ale nie wiem czy nie ma ze 100 tys. wiecej... |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 25-05-2016, 21:11
|
|
|
Zalej sobie 2 butelki preparatów K2 - jeden do DPF (katalizator sadzy) i drugi do czyszczenia całego układu (w tym wtryskiwaczy). Koszt 15 zł, a sporo wyjaśni. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-05-2016, 21:48
|
|
|
Heavyman napisał/a: | Wedlug licznika 130 tys. Rocznik 2011. Ale nie wiem czy nie ma ze 100 tys. wiecej... |
To sporo, jak na pięciolatka. A jeśli ma faktycznie więcej, 200-250 kkm to powoli dojrzewasz prawie do etapu wymiany wszystkiego, co się tylko da.
No cóż, musisz znaleźć dobrego mechanika od diesli.
alojso napisał/a: | Zalej sobie 2 butelki preparatów K2 - jeden do DPF (katalizator sadzy) |
Przecież Heavyman ma wycięty DPF
alojso napisał/a: | drugi do czyszczenia całego układu (w tym wtryskiwaczy) |
Zaszkodzić nie powinno, a może pomóc.
Chociaż osobiście nie polecałbym K2, mam uraz do wyrobów tej firmy. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|