[EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek |
Autor |
Wiadomość |
Arturek19_01
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 36 Skąd: Radoszewice
|
Wysłany: 08-09-2013, 10:40
|
|
|
ja gdy go kupiłem było ok po jakichś 3-4 tygodniach zaczeło wyć.. znajomy mechanik podpowiedział mi żeby wymienić płyn i sprawdzić czy będzie poprawa.. odkręciłem jeden przewód od zbiorniczka (powrót do zbiorniczka) odpaliłem skręciłem w prawo w lewo płyn wyleciał.. zakręciłem wlałem nowy i to samo kilkukrotnie w prawo w lewo i było ok znowu przez 2 tygodnie... ciekawa sytuacja ale zarezykuje używaną pompę załatwiłem za 140zł.. jade po nią w przyszłym tygodniu i po kilka innych części..
[ Dodano: 10-09-2013, 17:45 ]
Jwszcze mam takie małe pytanie do was:) Czy pompy wspomagania przy silniku 2.5 V6 różniły się czymś w Miśkach przed liftem i po lifcie?? |
_________________ Taki jak każdy.. inny niż wszyscy... |
|
|
|
 |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-08-2014, 23:26
|
|
|
Odświeżę temat
Zaczęło mi lecieć z maglownicy z prawej strony pod harmonijką mniej więcej tydzień od max do minimalnego poziomu w zbiorniczku niby nie dużo ale irytuje
pytanie czy da się wymienić to uszczelnienie bez wyciągania maglownicy ?
jeżeli tak to jaki to uszczelniacz ? |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-08-2014, 23:45
|
|
|
Da się, ale skąd pewność, że wyciek jest spowodowany zuzytym uszczelniaczem a nei wypracowaną listwą maglownicy, jakby co OEM to MR333161 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 18-08-2014, 07:39
|
|
|
starwind napisał/a: | pytanie czy da się wymienić to uszczelnienie bez wyciągania maglownicy ? |
Wątpię... jest głębiej uszczelniacz
robertdg napisał/a: | skąd pewność, że wyciek jest spowodowany zuzytym uszczelniaczem a nei wypracowaną listwą maglownicy |
To bardzo możliwe ... |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-08-2014, 08:42
|
|
|
starwind napisał/a: | Odświeżę temat
Zaczęło mi lecieć z maglownicy z prawej strony pod harmonijką mniej więcej tydzień od max do minimalnego poziomu w zbiorniczku niby nie dużo ale irytuje
pytanie czy da się wymienić to uszczelnienie bez wyciągania maglownicy ?
jeżeli tak to jaki to uszczelniacz ? |
Miałem identyczną sytuację, skończyło się regeneracją magla |
_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM |
|
|
|
 |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 18-08-2014, 21:31
|
|
|
a możecie polecić jakiś zakład który zregeneruje mi maglownicę w rozsądnej cenie ? |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 13-09-2014, 15:18
|
|
|
Panowie mam mega wyciek w galancie płynu do wspomagania, myslałem ze na węzykach ze zbiorniczka ale rozebrałem i nie bardzo a płyn ewidentnie scieka z góry po sciance ? ktoś coś?
 |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 14-09-2014, 09:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-09-2014, 19:39
|
|
|
Jarcev możesz sprecyzować dokładniej swoje pytanie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-09-2014, 09:13
|
|
|
Pewnie przekorodowała gdzieś na podłużnicy rurka aluminiowa, podeprzeć silnik sciągnąc poduche mocująca przy rozrządzie i sprawdzić gdzie cieknie, rurke wymienić albo pospawać, jezeli to na tym odcinku na podłuznicy (sadzac po zdjeciu) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 14-09-2014, 12:07
|
|
|
Cieknie po sciance pod zbiornikiem wyrównawczym z chłodni, byłem pewien ze wali na przewodach tuż za zbiornikiem na płyn do wspomagania ale tak jak pisałem tam susza wiec zaraz biore sie za rade i rozbieram rekina |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 14-09-2014, 21:35
|
|
|
Jedno z pierwszych miejsc, gdzie cieknie wspomaganie to mocowanie przewodu do podłużnicy. Dokładnie w miejscu pod poduszką silnika przy rozrządzie. Polecam zdjąć wężyk, nałożyć opaskę termokurczliwą na to miejsce i jeszcze kawałek dalej (tak z 2 cm w stronę ściany grodziowej) opaskę skurczyć opalarką, przesmarować olejem i naciągnąć wężyk z powrotem, nawet ten 1-2 cm dalej jak się da. Można dać też drugą opaskę zaciskową. |
|
|
|
 |
Zbidziu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,5v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2014 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2015, 21:31 Wspomaganie kierownicy
|
|
|
Witam wymieniał ktoś z was olej w przekładni kierowniczej mam ubytki oleju w zbiorniczku a nie wiem co i kiedy było nalane i chciał bym go wymienić, ale nie wiem czy jest tam jakiś korek spustowy trzeba z przekładni odkręcić przewód doprowadzający olej? |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-02-2015, 22:26 Re: Wspomaganie kierownicy
|
|
|
Zbidziu napisał/a: | trzeba z przekładni odkręcić przewód doprowadzający olej? | dokładnie tak bo z tego co mi wiadomo to nie ma tam korka spustowego i wymiana polega na zdjęciu węża doprowadzającego i wyprowadzenie go do innego zbiorniczka (wanienki) i dolewaniu do zbiorniczka płyn do momentu aż przeleci cały |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 14-12-2015, 16:56
|
|
|
Witam,
przepraszam jeśli piszę w złym temacie.
W sobotę jechałem i po ok 20-30 km wyrzygało mi olej od wspomagania. Musiałem przejechać sb i w ndz wróciłem. Uzupełniłem też płyn ale niestety cały od razu wyleciał.
Zlokalizowanie wycieku dość problematyczne jednakże wyciek jest na łączeniu przewodu powrotnego biegnącego od zbiorniczka w dół kolo alternatora aż do chłodnicy wody, na jej końcu wywija pętelkę i wraca, a przewód biegnie dalej w stronę ściany grodziowej (nie wiem gdzie dalej). Z tego co widzę pełni to ten odcinek układu wspomagania pełni funkcję chłodnicy. Zgadza się?
Jeśli tak to czy mogę go obejść wychodząc ze zbiorniczka wprost do odcinka idącego w stronę grodzi?
Wyciek mam gdzieś na pierwszym mocowaniu przewodów do ściany komory silnika i nie mogę rozmontować zacisków aby zlokalizować czy przewód elastyczny czy rurka jest nieszczelna - stąd takie zapytanie o obejście. |
|
|
|
 |
mastach
Mitsumaniak A69 Satellite Silver

Auto: '03 Galant 2.5 V6 A/T Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 73 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-12-2015, 17:18
|
|
|
gms napisał/a: | Z tego co widzę pełni to ten odcinek układu wspomagania pełni funkcję chłodnicy. |
Ta rurka przed chłodnicą wody to jest właśnie chłodnica płynu wspomagania.
W moim Galu EA przedziurawiła się jakimś cudem a może skorodowała (aluminium chyba się utleniło jakoś).
Nabyłem szczelną używkę i po problemie |
|
|
|
 |
|