Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie benzyny na gazie
Autor Wiadomość
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-02-2013, 09:58   

ja miałem ustawione na 35 czy 30 stopni, to nie zdążyła dojść do tej dolnej granicy z tego co pamiętam. Tak jak napisał Owczar - zimą odpalałem, omiatałem ze śniegu i najpóźniej przy wyjeździe z osiedla przełączał się.

tresorex, z tymi spotami raczej słabo... możemy się umówić w jakąś sobotę czy niedzielę, napisz PW to się dogadamy, mieszkam na Piątkowie jak coś ;)
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2013, 20:35   

Jestem już po spotkaniu ze Spownem :) Dzięki za podłączenie auta i użyczenie kabla

Więc okazało się że temperatura była ustawiona na 40st C, a obroty przy przełączeniu na 1760/min.

Mam teraz screeny z programu:
Parametry zmienione na takie:


Tak wygląda mapa:


I jeszcze wywaliło taki błąd:

Macie jakiś pomysł czym ten błąd jest spowodowany? Sondę miałem sprawdzoną w listopadzie MUTemII i wykres był idealny.

Teraz gaz włącza się jak wskazówka ustawi się równo z dolną kreską na skali więc nawet na wolnych obrotach ładnie wskakuje :) Zaoszczędzi mi to sporo drogocennej benzyny :D
_________________


 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-02-2013, 21:48   

obroty na gazie ustaw na 6500 (jak masz automat) nie będzie Ci benzyną się podpierał przy kickdown'ie
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2013, 21:55   

Mam manualną skrzynię
_________________


 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-02-2013, 22:18   

to nie będzie chodzić o zapętlanie się wtrysków?

w skrócie chodzi o to że już nie wyrabiają po prostu, nie zdążą się zamknąć, a już trzeba je otworzyć.

Jakie masz wtryski? do jakiej mocy są a jaka jest Twoja moc?

[ Dodano: 10-02-2013, 22:23 ]
btw Twojego problemu spalania benzyny - tam gdzieś w opcjach jest parametr "podpierania się benzyną"
chodzi o to że jeśli instalacja już nie wyrabia, to nie przełączy Ci się na benzynę (czyli wszystkie cylindry z LPG na PB) a jedynie w 1 cylindrze będzie wtryskiwać PB zamiast LPG...jak dalej nie będzie wyrabiać to dorzuci kolejny cylinder.

Plus - nic nie szarpie, auto jedzie równo.
Minus - spala Ci więcej PB i nawet o tym nie wiesz, i chyba dla silnika takie działanie pół na pól też nie jest zbyt dobre.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-02-2013, 16:46   

Ja mam ustawione 25st i załancza mi sie jak wskazówka od tem jest jeszcze poniżej skali.
karolgt napisał/a:
btw Twojego problemu spalania benzyny - tam gdzieś w opcjach jest parametr "podpierania się benzyną"

Ma odchaczone wyłącz przy pierwszym - więc raczej nie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2013, 17:13   

a jakie masz wtryski?
 
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2013, 20:17   

Trzeba dodać, że jak podłączylismy to miał ustawione na 40 czy 45 stopni przełączenie i 1700 obrotów.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-02-2013, 21:01   

Wyższa temp przełączania świadczy o niewiedzy bądź lenistwie gaziarza któremu nie chciało się dokładnie ustawić instalacji. 25 stopni spokojnie może być, niektórzy ustawiają jeszcze niżej, ale łatwiej wszystko zrobić na auto i nic nie ustawiać.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2013, 21:52   

plecho1 napisał/a:
nie chciało się dokładnie ustawić instalacji


On tam niewiele ustawił :)

Jeśli wtryski się zapętlają to konieczna będzie regulacja instalacji. Podniesienie ciśnienia lub rozwiercenie dysz we wtryskiwaczach. Max obroty na LPG daje się powyżej odcięcia. W V6 bezpiecznie jest dać 7,5k. Chyba, że instalacja jest budżetowa i nie wyrabia to daje się niżej. Zmiana zasilania przy wysokich obrotach nie jest zdrowa... Tutaj jest ustawione na 6k pewnie przez wzgląd na złe ustawienia. Więcej powiedziałby zarejestrowany oscylogram.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-02-2013, 22:01   

Może też nie wyrabiać reduktor ale jak napisał Owczar, oscylogram mógłby sporo wyjaśnić.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2013, 22:03   

plecho1 napisał/a:
Może też nie wyrabiać reduktor


To też. Co tam siedzi?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-02-2013, 22:07   

Nie rozumiem takich gaziarzy, wystarczyło by namówić klienta na min 300 zł więcej i takich rzeczy by raczej nie było. Takim pseudofachowcom powinno się odbierać licencję na montaż LPG chociaż jeśli nie było by takich problemów, to pewnie nie mielibyśmy tak taniego LPG :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2013, 22:10   

Niestety też nie potrafię tego zrozumieć. Przecież tak niewiele potrzeba by zrobić to dobrze...
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2013, 22:23   

Jutro porobię skany z kwitów które mam od gazu, może wam uda się coś rozczytać.
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.