Spalanie benzyny na gazie |
Autor |
Wiadomość |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-02-2013, 09:58
|
|
|
ja miałem ustawione na 35 czy 30 stopni, to nie zdążyła dojść do tej dolnej granicy z tego co pamiętam. Tak jak napisał Owczar - zimą odpalałem, omiatałem ze śniegu i najpóźniej przy wyjeździe z osiedla przełączał się.
tresorex, z tymi spotami raczej słabo... możemy się umówić w jakąś sobotę czy niedzielę, napisz PW to się dogadamy, mieszkam na Piątkowie jak coś |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2013, 20:35
|
|
|
Jestem już po spotkaniu ze Spownem Dzięki za podłączenie auta i użyczenie kabla
Więc okazało się że temperatura była ustawiona na 40st C, a obroty przy przełączeniu na 1760/min.
Mam teraz screeny z programu:
Parametry zmienione na takie:
Tak wygląda mapa:
I jeszcze wywaliło taki błąd:
Macie jakiś pomysł czym ten błąd jest spowodowany? Sondę miałem sprawdzoną w listopadzie MUTemII i wykres był idealny.
Teraz gaz włącza się jak wskazówka ustawi się równo z dolną kreską na skali więc nawet na wolnych obrotach ładnie wskakuje Zaoszczędzi mi to sporo drogocennej benzyny |
_________________
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 10-02-2013, 21:48
|
|
|
obroty na gazie ustaw na 6500 (jak masz automat) nie będzie Ci benzyną się podpierał przy kickdown'ie |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2013, 21:55
|
|
|
Mam manualną skrzynię |
_________________
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-02-2013, 22:18
|
|
|
to nie będzie chodzić o zapętlanie się wtrysków?
w skrócie chodzi o to że już nie wyrabiają po prostu, nie zdążą się zamknąć, a już trzeba je otworzyć.
Jakie masz wtryski? do jakiej mocy są a jaka jest Twoja moc?
[ Dodano: 10-02-2013, 22:23 ]
btw Twojego problemu spalania benzyny - tam gdzieś w opcjach jest parametr "podpierania się benzyną"
chodzi o to że jeśli instalacja już nie wyrabia, to nie przełączy Ci się na benzynę (czyli wszystkie cylindry z LPG na PB) a jedynie w 1 cylindrze będzie wtryskiwać PB zamiast LPG...jak dalej nie będzie wyrabiać to dorzuci kolejny cylinder.
Plus - nic nie szarpie, auto jedzie równo.
Minus - spala Ci więcej PB i nawet o tym nie wiesz, i chyba dla silnika takie działanie pół na pól też nie jest zbyt dobre. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-02-2013, 16:46
|
|
|
Ja mam ustawione 25st i załancza mi sie jak wskazówka od tem jest jeszcze poniżej skali.
karolgt napisał/a: | btw Twojego problemu spalania benzyny - tam gdzieś w opcjach jest parametr "podpierania się benzyną" |
Ma odchaczone wyłącz przy pierwszym - więc raczej nie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2013, 17:13
|
|
|
a jakie masz wtryski? |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2013, 20:17
|
|
|
Trzeba dodać, że jak podłączylismy to miał ustawione na 40 czy 45 stopni przełączenie i 1700 obrotów. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:01
|
|
|
Wyższa temp przełączania świadczy o niewiedzy bądź lenistwie gaziarza któremu nie chciało się dokładnie ustawić instalacji. 25 stopni spokojnie może być, niektórzy ustawiają jeszcze niżej, ale łatwiej wszystko zrobić na auto i nic nie ustawiać. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:52
|
|
|
plecho1 napisał/a: | nie chciało się dokładnie ustawić instalacji |
On tam niewiele ustawił
Jeśli wtryski się zapętlają to konieczna będzie regulacja instalacji. Podniesienie ciśnienia lub rozwiercenie dysz we wtryskiwaczach. Max obroty na LPG daje się powyżej odcięcia. W V6 bezpiecznie jest dać 7,5k. Chyba, że instalacja jest budżetowa i nie wyrabia to daje się niżej. Zmiana zasilania przy wysokich obrotach nie jest zdrowa... Tutaj jest ustawione na 6k pewnie przez wzgląd na złe ustawienia. Więcej powiedziałby zarejestrowany oscylogram. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:01
|
|
|
Może też nie wyrabiać reduktor ale jak napisał Owczar, oscylogram mógłby sporo wyjaśnić. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:03
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Może też nie wyrabiać reduktor |
To też. Co tam siedzi? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:07
|
|
|
Nie rozumiem takich gaziarzy, wystarczyło by namówić klienta na min 300 zł więcej i takich rzeczy by raczej nie było. Takim pseudofachowcom powinno się odbierać licencję na montaż LPG chociaż jeśli nie było by takich problemów, to pewnie nie mielibyśmy tak taniego LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:10
|
|
|
Niestety też nie potrafię tego zrozumieć. Przecież tak niewiele potrzeba by zrobić to dobrze... |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:23
|
|
|
Jutro porobię skany z kwitów które mam od gazu, może wam uda się coś rozczytać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|