Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk
Autor Wiadomość
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-02-2014, 17:40   

Czy opłaca się wymienić samo łożysko dociskowe jeżeli tarcza i docisk są w dobrym stanie ? chodzi o to że sprzęgło 225 jest dwa razy droższe niż 215
 
 
skyrider 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-02-2014, 18:18   

Podpowiedzcie mi proszę jaki rozmiar sprzęgła jest w Galancie 2.0 EA 100KW z 10.1996. Jak trzeba podam VIN.
Generalnie sprzęgła jakich producentów polecacie ? Na Allegro widzę SRL, Aisin, Valeo ...
Generalni najtańsze są SRL. Co o nich sądzicie ? Jak z wytrzymałością ?
_________________
Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-02-2014, 18:28   

skyrider napisał/a:
Podpowiedzcie mi proszę jaki rozmiar sprzęgła jest w Galancie 2.0 EA 100KW z 10.1996. Jak trzeba podam VIN.
Generalnie sprzęgła jakich producentów polecacie ? Na Allegro widzę SRL, Aisin, Valeo ...
Generalni najtańsze są SRL. Co o nich sądzicie ? Jak z wytrzymałością ?


Powinno być 215 ale podaj Vin .Najlepsze Aisin Exedy Luk a o SRL zapomnij :)
 
 
skyrider 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-02-2014, 18:45   

Dzieki za odpowiedź. Podaję VIN: JMBSNEA2AVZ000446
_________________
Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2014, 18:57   

Chyba masz 215 :wink: .
Ale niech inni potwierdzą.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 08-02-2014, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-02-2014, 18:59   

skyrider napisał/a:
Dzieki za odpowiedź. Podaję VIN: JMBSNEA2AVZ000446


215
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2014, 19:06   

Chyba coś źle spojrzałem 225 było od 12.1997r. :D .
Poprzedni post poprawiłem :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
skyrider 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-02-2014, 20:43   

Jestem po wymianie sprzęgła. Wszystko chodzi idealnie, poza tym, że nowe sprzęgło bierze bardzo wysoko w porównaniu do tego starego zużytego, przez to dość dziwnie mi się jeździ. Mechanik powiedział, że sprzęgło w tym aucie jest hydrauliczne i nie ma możliwości jego wyregulowania i że po pewnym czasie powinno zacząć brać niżej.
Czy miał rację ? Może jednak jest jakiś sposób na obniżenie brania sprzęgła ?
_________________
Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-02-2014, 21:09   

skyrider napisał/a:
Czy miał rację ?
Częściowo. Regulacji sprzęgła jako takiej nie ma, ale jest regulacja położenia pedału sprzęgła. Nachyl się pod deskę i będziesz widział o co chodzi.
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 13-02-2014, 21:09   

Można podregulować przy pedale sprzęgła.
 
 
skyrider 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-02-2014, 21:18   

Hugo napisał/a:
skyrider napisał/a:
Czy miał rację ?
Częściowo. Regulacji sprzęgła jako takiej nie ma, ale jest regulacja położenia pedału sprzęgła. Nachyl się pod deskę i będziesz widział o co chodzi.


Przypomniałem sobie, że 4 lata temu jak go kupiłem to sprzęgło brało bardzo nisko, praktycznie w podłodze i czasami zgrzytało przy wbijaniu biegu. Wtedy właśnie mechanik (inny) wyregulował pedał, że brało wyżej.
Teraz po wymianie sprzęgła na nowe obecny mechanik powinien być może w ten sam sposób obniżyć pedał.

Po wymianie sprzęgła mam tez takie odczucie, że pedał jest bardziej sprężysty, ciężko to opisać. Tak jakby od podłogi do mniej więcej połowy był bardziej miękki niż od połowy do końca. Tzn przy końcu odbija z wiekszą siłą do góry. Coś w ten deseń.
Czy to normalne ?
_________________
Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-02-2014, 08:02   

Skoro sprzęgło bierze wysoko, to pewnie w połowie wciśnięcia pedału masz już wysprzęglone, potem tylko wciskasz pedał dalej ale nic się nie dzieje, dlatego będzie działał tak luźniej jakby. Skróić trzpień regulując śrubą przy pedale żeby przenieść sobie zakres pracy sprzęgła nieco bliżej podłogi - i tyle.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 20-03-2014, 08:13   

witam, wczoraj zaczęło mi hałasować łożysko oporowe (przy wciśniętym sprzęgle cisza, inaczej lekkie chrobotanie) i było tylko to, później już podczas jazdy w okolicach 2,5k obr zaczął się hałas spod maski tak jakby z lewego przedniego koła. Przy wciśnięciu sprzęgła, pomimo, że obroty jeszcze nie spadną do jałowych jest cisza, czyli, że to łożysko?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-03-2014, 09:22   

To nie łozysko wyciskowe sprzęgła , tylko łożysko w skrzyni, Kiedy wcisniesz sprzęgło, tarcza porzestaje się obracać i jest cisza.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 20-03-2014, 09:25   

czyli co dokładniej i jaki jest tego koszt?

[ Dodano: 27-03-2014, 18:47 ]
ile grubości ma nowa tarcza w Galancie? moja ma jeszcze 18mm i ogóle w stanie wizualnym jest ok. Mam skrzynię zdjętą i nie wiem czy wymieniać?

[ Dodano: 27-03-2014, 18:48 ]
i jednak trefne było łożysko oporowe sprzęgła :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.