[EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk |
Autor |
Wiadomość |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-02-2014, 17:40
|
|
|
Czy opłaca się wymienić samo łożysko dociskowe jeżeli tarcza i docisk są w dobrym stanie ? chodzi o to że sprzęgło 225 jest dwa razy droższe niż 215 |
|
|
|
 |
skyrider
Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:18
|
|
|
Podpowiedzcie mi proszę jaki rozmiar sprzęgła jest w Galancie 2.0 EA 100KW z 10.1996. Jak trzeba podam VIN.
Generalnie sprzęgła jakich producentów polecacie ? Na Allegro widzę SRL, Aisin, Valeo ...
Generalni najtańsze są SRL. Co o nich sądzicie ? Jak z wytrzymałością ? |
_________________ Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:28
|
|
|
skyrider napisał/a: | Podpowiedzcie mi proszę jaki rozmiar sprzęgła jest w Galancie 2.0 EA 100KW z 10.1996. Jak trzeba podam VIN.
Generalnie sprzęgła jakich producentów polecacie ? Na Allegro widzę SRL, Aisin, Valeo ...
Generalni najtańsze są SRL. Co o nich sądzicie ? Jak z wytrzymałością ? |
Powinno być 215 ale podaj Vin .Najlepsze Aisin Exedy Luk a o SRL zapomnij |
|
|
|
 |
skyrider
Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:45
|
|
|
Dzieki za odpowiedź. Podaję VIN: JMBSNEA2AVZ000446 |
_________________ Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:57
|
|
|
Chyba masz 215 .
Ale niech inni potwierdzą. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 08-02-2014, 19:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:59
|
|
|
skyrider napisał/a: | Dzieki za odpowiedź. Podaję VIN: JMBSNEA2AVZ000446 |
215 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-02-2014, 19:06
|
|
|
Chyba coś źle spojrzałem 225 było od 12.1997r. .
Poprzedni post poprawiłem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
skyrider
Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-02-2014, 20:43
|
|
|
Jestem po wymianie sprzęgła. Wszystko chodzi idealnie, poza tym, że nowe sprzęgło bierze bardzo wysoko w porównaniu do tego starego zużytego, przez to dość dziwnie mi się jeździ. Mechanik powiedział, że sprzęgło w tym aucie jest hydrauliczne i nie ma możliwości jego wyregulowania i że po pewnym czasie powinno zacząć brać niżej.
Czy miał rację ? Może jednak jest jakiś sposób na obniżenie brania sprzęgła ? |
_________________ Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-02-2014, 21:09
|
|
|
skyrider napisał/a: | Czy miał rację ? | Częściowo. Regulacji sprzęgła jako takiej nie ma, ale jest regulacja położenia pedału sprzęgła. Nachyl się pod deskę i będziesz widział o co chodzi. |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 13-02-2014, 21:09
|
|
|
Można podregulować przy pedale sprzęgła. |
|
|
|
 |
skyrider
Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-02-2014, 21:18
|
|
|
Hugo napisał/a: | skyrider napisał/a: | Czy miał rację ? | Częściowo. Regulacji sprzęgła jako takiej nie ma, ale jest regulacja położenia pedału sprzęgła. Nachyl się pod deskę i będziesz widział o co chodzi. |
Przypomniałem sobie, że 4 lata temu jak go kupiłem to sprzęgło brało bardzo nisko, praktycznie w podłodze i czasami zgrzytało przy wbijaniu biegu. Wtedy właśnie mechanik (inny) wyregulował pedał, że brało wyżej.
Teraz po wymianie sprzęgła na nowe obecny mechanik powinien być może w ten sam sposób obniżyć pedał.
Po wymianie sprzęgła mam tez takie odczucie, że pedał jest bardziej sprężysty, ciężko to opisać. Tak jakby od podłogi do mniej więcej połowy był bardziej miękki niż od połowy do końca. Tzn przy końcu odbija z wiekszą siłą do góry. Coś w ten deseń.
Czy to normalne ? |
_________________ Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15-02-2014, 08:02
|
|
|
Skoro sprzęgło bierze wysoko, to pewnie w połowie wciśnięcia pedału masz już wysprzęglone, potem tylko wciskasz pedał dalej ale nic się nie dzieje, dlatego będzie działał tak luźniej jakby. Skróić trzpień regulując śrubą przy pedale żeby przenieść sobie zakres pracy sprzęgła nieco bliżej podłogi - i tyle. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 20-03-2014, 08:13
|
|
|
witam, wczoraj zaczęło mi hałasować łożysko oporowe (przy wciśniętym sprzęgle cisza, inaczej lekkie chrobotanie) i było tylko to, później już podczas jazdy w okolicach 2,5k obr zaczął się hałas spod maski tak jakby z lewego przedniego koła. Przy wciśnięciu sprzęgła, pomimo, że obroty jeszcze nie spadną do jałowych jest cisza, czyli, że to łożysko? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-03-2014, 09:22
|
|
|
To nie łozysko wyciskowe sprzęgła , tylko łożysko w skrzyni, Kiedy wcisniesz sprzęgło, tarcza porzestaje się obracać i jest cisza. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 20-03-2014, 09:25
|
|
|
czyli co dokładniej i jaki jest tego koszt?
[ Dodano: 27-03-2014, 18:47 ]
ile grubości ma nowa tarcza w Galancie? moja ma jeszcze 18mm i ogóle w stanie wizualnym jest ok. Mam skrzynię zdjętą i nie wiem czy wymieniać?
[ Dodano: 27-03-2014, 18:48 ]
i jednak trefne było łożysko oporowe sprzęgła |
|
|
|
 |
|