O zgrozo mitsubishi zapowiada współpracę z nissanem-renault |
Autor |
Wiadomość |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 16-11-2013, 17:35
|
|
|
no tak, tak, tak ale rankingi awaryjności Dekra i ADAC sa chyba w miarę wiarygodne.
Nawet gdyby mitsu było nieco gorzej, w co wątpię, odporne na rdze to wole to jak obracające sie panewki (silniki dci) lub wysiadające turbiny po 60 tys. Zgoda francuzy często z wyglądu sa bardziej atrakcyjne ale nie wszystko złoto co sie świeci.
Moja "druga polowa" miala clio z 2000 roku. To przeciez jedna z najbardziej udanych renówek. Wymiana oleju = specjalna końcówka do śruby na misce, chciałem zdjac ramiona wycieraczek = specjalny ściągacz do piór MASAKRA itd jesli chodzi o rdze to po wymianie przedniego wozka na nowy rdza zadomowiła sie dosc szybko. Hamulce, hamulce: dwa lub trzy razy w sezonie trzeba bylo clio odstawiać do mechanika bo to zaciski, bo to ręczny bo to...itd, itd zaznaczam, ze czesci byly montowane oryginalne a nie jakies chińskie zamienniki. Mnóstwo drobnych ale bardzo częstych usterek. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-11-2013, 21:34
|
|
|
Ja od roku mam renault scenica II zrobiłem 30 tys. i jakoś nie narzekam, przed miałem citroena c5 też podobno awaryjny zrobiłem 60 tys w niecałe dwa lata i tęz bez problemu.
Bez przesady z ta awaryjnością francuzów.
A podobno tylko VW sie nie psują
Fakt kupowałem je bo jest najlepszy stosunek cena rok przebieg
Prawda jest taka ze w tych czasach trzeba współgrać by istnieć. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2013, 21:41
|
|
|
rufuz napisał/a: | dwa lub trzy razy w sezonie trzeba bylo clio odstawiać do mechanika | a mój kolega ma megane i łączniki stabilizatora co 2 tygodnie zmienia
a co do clio - plastik tak okropny, że musiałem sobie podkładać pod kolana materiał, bo mnie gniotło w kolana, jak opierałem o drzwi
no i ten niby design - pokraka i tyle |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 24-11-2013, 09:45
|
|
|
o dzis jest artykuł własnie o silnikach 1.9 dCi. Kolejny, ktory nie "zostawia suchej nitki" na tych silnikach.
Dlatego zawsze przy opisach, rankingach korzysta sie z okreslenia "wystepuja awarie" a to oznacza, ze nie wszystkie dane silniki sa beeee ale, ze wzrasta ryzyko danej awarii.
http://auto-swiat.onet.pl...nionym-zaplonem
"Tymczasem w silnikach 1.9 dCi zdarza się to nagminnie i, niestety, w 1.5 dCi również. Gdy odwiedziliśmy warsztat zajmujący się naprawą aut francuskich, pod ścianą stało 6. „słupków” diesla 1.9 dCi z uszkodzonymi panewkami. Nikt ich nie przygotował na nasz przyjazd, taka jest po prostu codzienność.
Według mechaników zacieranie się panewek ma dwie przyczyny. Pierwsza to brak zamków w panewkach, a druga to zbyt długi okres między wymianami oleju. Renault ustaliło go na 30 tys. km, jednak w tym silniku po takim okresie olej bardziej przypomina smołę i film olejowy, który tworzy się na smarowanych powierzchniach, jest łatwy do zerwania. Dochodzi do tego na panewkach korbowych, które zaczynają się wtedy obracać..."
a i tu kolejny opisujący "cudowne" silniki dCi w nieco lepszym swietle:
http://auto-swiat.onet.pl...o-nim-sie-psuje |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-11-2013, 20:07
|
|
|
wszystko ladnie napisane. Obacajace sie panewki to wlasnie efekt braku zamkow na panewkach ( do dzisiaj pamietam smiech w warsztacie jak to zobaczylismy ) i po drugie wymiana oleju co 30 tys przy cenie oleju ponizej 200 zl. Na szczescie zamienniki panewek maja juz zamki |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 24-11-2013, 21:21
|
|
|
Niedawno czytałem wyniki badan oleju silnikowego, chyba to byl syntetyk 5W-40, i wychodziło, ze olej zaczynał powoli "gubić" swoje właściwości po ok 6 tys. Do 30 tys to juz zostają pewnie same siki a nie olej Niektórzy producenci zalecają juz nawet wymianę oleju co 40 tys
A tak na marginesie ciekawe czemu w USA wcale nie ma francuskich aut |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2013, 21:51
|
|
|
rufuz napisał/a: | Renault ustaliło go na 30 tys. km, jednak w tym silniku po takim okresie olej bardziej przypomina smołę | no to chyba jasne po co taki okres został wyznaczony - przecież akurat po gwarancji się zepsuje (przeciętny kierowca tyle robi w 2 lata właśnie) |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 25-11-2013, 12:21
|
|
|
no to producenci chetnie pozbyli by "glupkow" takich jak ja, wymieniajacych olej co 8-10 tys |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-01-2014, 12:44
|
|
|
Jeśli w ramach zapowiadanej współpracy zamienią wysokoprężną dwulitrówkę Volskwagena na tę z Renault, to wreszcie Mitsubishi będzie miało porządnego diesla w ofercie. |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 19-01-2014, 17:59
|
|
|
misibiczi napisał/a: | będzie miało porządnego diesla w ofercie |
A nie ma ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-01-2014, 18:20
|
|
|
We wspomnianej przeze mnie kategorii silników - nie ma. |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 19-01-2014, 21:41
|
|
|
Już chyba nie używają TDI ani HDI, tylko swoje motory 1,8 i 2,2 |
|
|
|
 |
|