Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6 |
Autor |
Wiadomość |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 12-05-2014, 22:17
|
|
|
adaxo napisał/a: | W wężu do podciśnienie jest one way valve żeby własnie nie pompowało przy pozytywnym ciśnieniu. |
z tym się zgodzę, ale nadal nie zmienia to faktu że serwo przy jednoczesnym dodawaniu gazu i hamowaniu po prostu nie działa |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-05-2014, 23:03
|
|
|
piotrkor1, mam oryginalne poliftowe Legnum VR-4 '99, nie kundla... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-05-2014, 23:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | piotrkor1, mam oryginalne poliftowe Legnum VR-4 '99, nie kundla... |
Ja mam poliftowego sedana VR-4 typ S też 99 z kierownicą po lewej stronie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-05-2014, 17:35
|
|
|
Tak tylko informacyjnie to cudo z fotki HYDRAULIC UNIT,BRAKE MODULATOR - występował w VR'ach i zwykłych V6 pod numerem np MR475997
Natomiast Serwo inne było w EA BOOSTER ASSY,BRAKE - przy VR ma rozmiar 8"+9" przy V6 7"+8" |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-05-2014, 18:59
|
|
|
Juiceman napisał/a: | Tak tylko informacyjnie to cudo z fotki HYDRAULIC UNIT,BRAKE MODULATOR - występował w VR'ach i zwykłych V6 pod numerem np MR475997
|
Nie. To cudo ze zdjęcia w VR4 ma numer MR407436, jest inne
Co widać na załączonym przeze mnie obrazku kilka postów wyżej. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 14-05-2014, 19:54
|
|
|
Bartek, Muszę Ciebie przeprosić bo miałeś rację.Serwo z VR-4 jest o wiele większe.
Powiedz jeszcze czy zmieniałeś też pompę czy została od VR-4?
Dzisiaj po przełożeniu serwa i założeniu pompy,tym razem od gala 2.5 pedał hamulca zachowuje się odrobinę lepiej stał się bardziej sztywny ale dusząc go za pierwszym razem jest miękki po pod pompowaniu jest lepiej ale nie na tyle żeby zatrzymać "potwora".
Kolejne odpowietrzenie na odpalonym aucie nic nie pomogło?
Zastanawiam się nad powrotem do oryginalnej pompy chociaż wepchnięcie jej z drugiej strony tak jak serwa nie jest łatwe.Nie wiem co z tym rozdzielaczem bo może faktycznie jakoś inaczej dzieli i puszcza płyn na tył auta?To też nie trzeba było zmieniać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:22
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Bartek, Muszę Ciebie przeprosić bo miałeś rację |
no bez przesady - sam przekładałem swojego więc trochę niuansów poznałem przy okazji
Pompa RHD nie podchodzi ze względu na rurkę wyjściową trafiającą centralnie w kielich, ale z tego co pamiętam (moja pompa RHD dawno już wyszła i wróciła do huty w postaci puszek na piwo) to średnica tłoków i korpusu była taka sama jak w 2.5 N/A z którego mam pompę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:37
|
|
|
Bartek napisał/a: | Pompa RHD nie podchodzi ze względu na rurkę wyjściową trafiającą centralnie w kielich |
Z serwem też jest nielichy kłopot żeby go wpakować z prawej strony.
Pozostaje zamiana rozdzielacza na ten z VR-4 ewentualnie rurek idących na tył przy pompie ABS.Pomału brakuje mi pomysłów co go boli? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-05-2014, 22:03
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Z serwem też jest nielichy kłopot żeby go wpakować z prawej strony. |
Chyba z lewej - wystarczyło rozwiercić dolne otwory na 12 mm, potem od strony kabiny dałem "podkładkę" z blachy 2 mm z wywierconymi otworami 8.5 i wyfrezowanym otworem na serwo i zrobić małą wgniotkę na błotniku w miejscu kolizji |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 15-05-2014, 20:26
|
|
|
swinks_UK napisał/a: |
Nie. To cudo ze zdjęcia w VR4 ma numer MR407436, jest inne
Co widać na załączonym przeze mnie obrazku kilka postów wyżej. |
Bo MR407436 jest sugerowany do aut z opcją Active Stability Control System xD (AK3)
Natomiast MR475997 w galach 2.5v6 4x4 (EC5x) i zwykłych (EA5x) - ale na tym się moje info kończy |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-05-2014, 21:58
|
|
|
Juiceman napisał/a: |
Bo MR407436 jest sugerowany do aut z opcją Active Stability Control System xD (AK3)
Natomiast MR475997 w galach 2.5v6 4x4 (EC5x) i zwykłych (EA5x) - ale na tym się moje info kończy |
Przemku potroluję odrobinę
To co napisałeś tłumaczy się tak:
"... bo MR407436 wystepuje w VR4..." (wszystkie VR4 miały ASC na wyposażeniu)
"Natomiast MR475997 w Galantach n/a..."
Niejednego już ASA wyprowadziła na manowce |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 26-05-2014, 13:54
|
|
|
Padł mi laptop dlatego nie pisałem.
Rozdzielacz wymieniony,hamuje przód tył słabo a właściwie to wcale.
Co może mieć przyczynę sam już nie wiem?Może za bardzo zgnieciony
przewód idący od rozdzielacza do prawego tyłu?
Ktoś kiedyś pisał,że przekładka wymaga zmiany przewodów hamulcowych
idących do tylnych kół.Koś wyjaśni dlaczego?Nie widziałem jakiejś dużej różnicy w przewodach z galanta 2.0.Jedyna jaką zauważyłem to łączenie przewodów pod podwoziem w VR-ce. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-05-2014, 15:16
|
|
|
Mało się znam ale u mnie czasami jak długo nie hamuję awaryjnie z włączeniem się ABSu to auto też słabo hamuje (przy pierwszym wduszeniu hamulca wpada głęboko i po odpuszczeniu i wciśnięciu drugi raz jest twardy). Jak mam chwilę to jadę na jakiś parking pod market gdzie jest dużo piachu i hamuję ostro 2-3 razu i wszystko wraca do normy. Wiem że pompę ABSu też można odpowietrzyć MUTem bo jak byłem na sprawdzeniu auta to kolega mi odpowietrzył. Po kolei uruchamiała się pompa odpowietrzając każde koło.
PS. jaka jest różnica w hamowaniu? Bo tył sam z siebie hamuje gorzej niż przód. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 26-05-2014, 15:48
|
|
|
Ok tylko,że na rolkach przód wyskoczył a tył jakby nie hamował?
Przed swapem było o niebo lepiej.
Przewód jest lekko zgnieciony a to przez to że dwa
razy nie udało mi się go zarobić,dopiero za trzecim
podejściem.Musiałem też go wygiąć żeby przykręcić do rozdzielacza.
Klocki przednie wymienione a tarcze przetoczyłem.
[ Dodano: 26-05-2014, 19:39 ]
Właśnie jestem po jeździe próbnej po szutrze i stwierdzam,
że hamulce działają.Jak się porządnie rozpędziłem to z całej siły
nacisnąłem hamulec i auto zaczęło hamować😊Trzeba użyć większej siły
do naciśnięcia pedału i jest ok.Poza tym
myślę,że nowe klocki i przetoczone tarcze muszą się ułożyć.
Po mojej wycieczce tarcze z przodu są bardzo gorące a z tyłu można
je dotknąć ale tylko na chwilę bo parzą.
Myślę,że problem rozwiązany😉
[ Dodano: 04-07-2014, 09:43 ]
Tak uzupełniająco dodam tylko,że powodem złego odpowietrzenia było to ,że nie zauważyłem 2 odpowietrzników na jednym zacisku w zaciskach Brembo i cały czas był odpowietrzany tylko jeden.
Drugi powód słabych hamulców była korozja na lewym tyle.Na górnym pinie i w środku jarzma.Śruba posiada wżery i gorzej pracuje w środku jarzma.Całość przesmarowana,wymieniona gumka,która była pęknięta ale jeszcze to wszystko nie pływa chociaż czuć poprawę w hamowaniu.
[ Dodano: 19-04-2015, 10:55 ]
Hubeeert napisał/a: | OK
Na moje oko podciśnienie jest odpowiedzią na pytanie co.
Posprawdzajcie. |
Tak tylko uzupełniająco bo problem już dawno rozwiązany.Przyczyną braku hamulców było właśnie podciśnienie.Ten wężyk co idzie z serwa do kolektora ssącego był sparciały ale dopiero dokładne jego oględziny ujawniły pęknięcia z jednej i drugiej strony przy obejmach.
Dopiero jak przyciąłem ten przewód gumowy ok 0,5cm z jednej i drugiej strony wszystko wróciło do normy,także Hubert spóźnione ale WIELKIE DZIĘKI. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 10-08-2016, 10:58
|
|
|
Nie będę zaczynał nowego tematu, więc zapytam tu.
Jaki płyn hamulcowy polecacie do "wyścigówki"? |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
|