Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASX 1,6 - zużycie paliwa Warszawa i koszty
Autor Wiadomość
Tomi1111 
Nowy Forumowicz
zainteresowany ASX

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 09:37   

dziękuję wszystkim za rady i wskazówki. Deales ze Śląska robi mi już ofertę (Warszawa nie chce "negocjować").
Znalazłem też sposób i jak widzę na mieście kogoś wysiadającego z ASX podchodzę i pytam. Wczoraj spotkałem Pana który ocenił swojego ASX tak:

"drugi raz bym nie kupił, nie polecam, za słaby silnik, jak jedziemy całą rodziną w trasę to wyprzedzanie jest niebezpieczne,a pod lekką górkę prawie niemożliwe, wlecze się, w mieście dużo pali, na zakrętach kołysze, w środku hałas..."

I tak mnie trochę zniechęcił przyznam szczerze.
Też macie takie obserwacje jak on? Ktoś podziela jego opinie?
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 22-06-2015, 10:03   

A czy ten Pan nie jeździł przypadkiem wcześniej dieslem i przy przesiadce nikt mu nie powiedział, że może kręcić wyżej niż 3000 ? :wink:
Objawy pasują.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 11:05   

Przecież to podwyższony kompakt z dychawicznym silniczkiem, do tego w niewygórowanej cenie. Trudno od tego auta oczekiwać wyciszenia jak w limuzynie, przyspieszenia i prowadzenia jak w aucie sportowym. Kupując takie auto trzeba się liczyć z jego niedoskonałościami. Inne auta w podobnej cenie nie są pod tym względem lepsze. Można kupić suva dobrze wyciszonego, pojemnego, z mocnym silnikiem ale nie za te pieniądze.
 
 
 
juras2013 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 84
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 22-06-2015, 11:19   

Dla mnie S-Cross4 jest za maly. Ledwo wbiłem się do niego a z tylu nad glowa brak miejsca, stad wybor Miska ASX.
Suzuka wychodzila taniej gdy ja kupowałem i miała naped na 4 kola.
Jeśli chodzi o spalanie to u mnie oscyluje w okolicach 5,8-7,5 l/100km i oczywiście zależne jest od wielu czynnikow nie tyko od "ciężaru nogi".
Teraz gdy zamknięty m. Lazienkowsi jest trochę gorzej ze spalaniem. 15 km jade średnio 35-40 minut (przez Siekierkowski). Normalny czas bez korkow to ok. 15 minut.
Zgadzam się z przedmowca o kręceniu powyżej 3 000 silnika żeby kogos wyprzedzić :) Jest dosyć glosno ale daje rade
Pzdr.
_________________

 
 
Mark442 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Łask/Warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 11:26   

Tomi1111 napisał/a:
Deales ze Śląska robi mi już ofertę (Warszawa nie chce "negocjować").
Znalazłem też sposób [ciach]... podchodzę i pytam. Wczoraj spotkałem Pana który ocenił swojego ASX tak:

"drugi raz bym nie kupił,[ciach]."

I tak mnie trochę zniechęcił przyznam szczerze.
Też macie takie obserwacje jak on? Ktoś podziela jego opinie?


A miałem w tym wątku już nie pisać.... Ale po ponownej analizie całego wątku uważam, że"rozkminiasz" temat zakupu i zadajesz masę naiwnych pytań i szukasz wszędzie potwierdzenia dla opcji "Nie kupuj", na Forum, na ulicy... No, więc masz potwierdzenie ode mnie - daruj sobie zakup i nie kupuj tego wózka !!

Twoje pytania i "wywiady" na ulicy nie są już nawet z kategorii "Śmieszne i zabawne". I albo zrób porządną jazdę próbną, nawet dłuższą (dealer idzie na taki układ) i podejmij decyzję samodzielnie, albo odpuść sobie zakup "Miska" na starcie, bo nie jest to wózek dla Ciebie, skoro szukasz w nim samych negatywnych walorów.
To nie "ktoś" ma się czuć dobrze w nowym wózku, to nie "komuś" ma ten wózek odpowiadać, ale Tobie i Ty masz się w nim dobrze czuć!! To nie ktoś wykłada kasę, a Ty ją wykładasz i tylko Ty będziesz odpowiadał za podjęcie decyzji. Nie kupuj zatem (po raz drugi "Nie").

Ja decyzję podjąłem po wielu, wielu miesiącach analiz praktycznie wszystkich modeli określanych mianem SUV`a, ich danych technicznych, oglądów w salonach, przeglądania forów, jazd próbnych łącznie z warunkami ubezpieczeń gwarancji, serwisów, itp. itd., etc. Ale decyzję podjąłem samodzielnie. Męską decyzję... A Ty zachowujesz się jak typowa kobieta stojąca przed lustrem i pytająca się przypadkowych obserwatorów, czy ładnie jej w zielonym kolorze i czy może to kupić... Nie kupuj zatem (po raz trzeci)...

Skoro nie masz potrzeby zakupu i nie czujesz tego wózka i nie zrobiłeś porządnej jazdy próbnej - to nie kupuj i nie wywalaj masy kasy na nietrafiony zakup. Patrząc na Twoje podejście do tematu i pytania - jeszcze raz (przedostatni) odradzam Ci ten zakup... bo to nie jest i nie będzie to Twoja samodzielna decyzja, nieważne jaki model i jakiej marki wybierzesz !

Co do "Pana z ulicy" - skoro nie wie co do redukcja biegów, nie wie po co ma przed nosem na desce i co to za wskazania, to (już był taki człowiek na forum) będzie dusił każdy wózek (nie tylko "Miśka") pod górkę na 5 biegu z prędkością 60 km/h i będzie narzekał, że nie idzie pod górę, silnik buczy, głośno w kabinie i żre paliwo jak smok. No cóż, nasi instruktorzy od pseudo nauki jazdy nie uczą techniki jazdy i zachowania w każdych warunkach na drodze, ale to oddzielny temat i nie to forum, nie ten wątek. Nota bene - mam sąsiada, który ma prawko od wielu, wielu lat, a samochód do garażu wpycha i wypycha, bo nikt go nie nauczył manewrów przez wąskie drzwi garażu (nie widzi i nie czuje prawej strony samochodu) i nie robi nic, żeby to zmienić... żeby się nauczyć wykonywać ten manewr...

Reasumując (po raz ostatni) - nie kupuj tego modelu, bo to i nie Twój wybór i widzisz w nim tylko i wyłącznie wady i szukasz tylko uzasadnienia od Forumnowiczów dla nich...
_________________
Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
Ostatnio zmieniony przez Mark442 22-06-2015, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomi1111 
Nowy Forumowicz
zainteresowany ASX

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2015, 11:38   

jurekschroda napisał/a:
A czy ten Pan nie jeździł przypadkiem wcześniej dieslem i przy przesiadce nikt mu nie powiedział, że może kręcić wyżej niż 3000 ? :wink:
Objawy pasują.


rzeczywiście tak było, mówił że miał lancera poj. 1,8 - to chyba też lżejszy niż ASX więc mógł czuć różnicę. Jego żona stała obok i nie potwierdzała, mówiła że nie jest tak źle jak on mówi;)

[ Dodano: 22-06-2015, 11:44 ]
Mark442 - wybacz, nie chciałem Cię aż tak zdenerwować:)
Mimo bardzo emocjonalnego tonu przemyciłeś kilka konstruktywnych wątków i za to Ci dziękuję. Co do niezdecydowania - tak jest. Wybieram auto na kilka może więcej lat, liczy się każdy szczegół, tu na forum jest tylko "końcówka" działań, też jeździłem po salonach, odrzuciłem kilka innych opcji i zostały tylko dwa spełniające moje oczekiwania,
została tylko (i aż) decyzja:) ASX vs S-cross.
 
 
Jarl 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: 22-06-2015, 16:31   

Wydaje mi sie, ze kol. Juras2013 ma na mysli SX4 I edycje a nie obecna SX4 (S-Cross).
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 23-06-2015, 08:27   

Cytat:
mówił że miał lancera poj. 1,8 - to chyba też lżejszy niż ASX więc mógł czuć różnicę

Lancer nie jest lżejszy od ASX-a a z silnikiem 1.8 nawet cięższy. Obydwa silniki trzeba kręcić powyżej 4 tys. żeby jechały, jednak 1.8 robi to lepiej.
Dodam, że poza słabym silnikiem (jak dla mnie) jest to autko udane, dobrzy trzyma się drogi jest stabilne. Jest ono cichsze od Lancera (ale nie tak ciche jak aktualny mój Leon). Dodam że jeździłem wersją z roku 2014 a zatem po lifcie, gdzie wyciszenie zostało poprawione. Lepsza jest też pozycja za kierownicą niż Lancerka (ale znowu gorsza niż w Leonie).
No i moim zdaniem jest ładniejszy niż Suzuki - w tym akurat tylko siedziałem, ale wykończenie wnętrza moim zdaniem jest lepsze w ASX-e.
 
 
juras2013 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 84
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 23-06-2015, 12:02   

Jarl napisał/a:
Wydaje mi sie, ze kol. Juras2013 ma na mysli SX4 I edycje a nie obecna SX4 (S-Cross).

Nie, mam na myśli S-Cross'a bo rok temu kupowałem i była wielka akcja w mediach. Przymierzalem się do niego - do czasu az wsiadłem :)
Z tylu wogole nie dalo się wyprostować (mowa o pasażerach powyżej 1,9 wzrostu a za kolkiem tez nie było rozowo, glownie w szeroskosci. To jest moja subiektywna opinia - w iX35 tez z tyl było mało miejsca na kolana przez te plastiki na oparciach przednich.
Kia sportage - jest bardzo nisko umieszczone otwieranie tylnej klapy, wiecznie brudne a codziennie korzystam z bagażnika, rano i wieczorem.
O stylistyce nie ma co rozpisywać się bo to jest już inna bajka, każdy ma inny gust wiec ... kto co woli.
W ASX po odsunieciu ma max. fotela kierowcy i max obniżeniu go jest akurat miejsce dobre dla mnie :) (kierownica max do mnie i do góry) a za mna jeszcze w "miare" wygodnie siada pasażer, raczej niezbyt wyrosniety. Oczywiście szeokosc jest tez wystarczajaca - podobnie jest jak w Outku.

Pzdr.
_________________

 
 
tpe 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX/Corolla/Astra
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 17
Skąd: Krosno
Wysłany: 23-06-2015, 16:29   

Panowie, trochę z innej beczki. Co wg. Was zrobi Mitsubishi by od września silnik 1.6 w ASX spełniał normę emisji spalin Euro 6?

Ja jestem zdecydowany w 99% na ASX. Chyba, że Suzuki da jakieś mega rabaty na wersję X-LED albo HR-V będzie uczciwie wyceniona (w co wątpię).
_________________
ASX 2015.5 Intense Plus
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-06-2015, 09:02   

Ja jestem z bajki Lancera X a silnikiem 1,6 i po przesiadce z diesla 2,0 jestem bardzo miło zaskoczony tym silnikiem. Uważam go za jedną z lepszych konstrukcji o tej pojemności, zaś nieskomplikowana budowa i faktyczna bezobsługowość (jak sam nie zepsujesz to nic się nie stanie) każą mi go jeszcze wyżej oceniać.
Skoro ASX jest zbudowany na płycie Lancera to jest dla mnie bardzo dobrą rekomendacją. Wymiary wnętrza są zaskakująco duże, silnik prawie nic nie pali i jest zaskakująco dynamiczny. Wkręca się na obroty aż miło, co mi się podoba, to bardzo szybka reakcja na gaz. Bardzo fajna elastyczność, jedzie od samego dołu i nie protestuje i co dla mnie ważne - rozwija moc bardzo harmonijnie, nie ma żadnych dziur turbinowych i nagłego przyrostu mocy jak w silnikach downsizingowych. Zawieszenie w Lancerze jest ustawione świetnie, auto jest bardzo stabilne, ESP nie kastruje samochodu jeśli się przesadzi, rozkład mas z racji lekkiego silnika jest prawie pół na pół i nie ma podsterowności w zakrętach, auto znosi wszystko ze spokojem. Co ważne, dobre prowadzenie nie zostało osiągnięte przez utwardzenie zawieszenia, jak to się często zdarza, bo auto z racji m. in. wygodnych foteli i obszerności dla mojej 4 osobowej rodziny jest wygodniejsze niż poprzedni C-max. Ogólnie auto "żylaste", słuchające kierowcy i dające frajdę z jazdy. W cenie 57000 Lancer nie ma konkurencji.
Co do ASX-a to myślałem nad nim, ale po prostu nie czuję potrzeby posiadania suv-a, dla mnie takie auto z napędem na przód jest trochę bez sensu. Jeździłem nim i uważam, że silnikowo jest praktycznie tak samo jak w Lancerze, masy i spalanie podobne. Silnik jest konstrukcją wysokoobrotową i trudno to uznać za wadę, jak komuś nie pasuje (mi akurat bardzo), to niech kupi diesla. Wykończenie wnętrza w ASX trochę lepsze niż w Lancerze, ale u siebie nie narzekam, bo montaż bardzo solidny.
Reasumując - za te pieniądze znakomite konstrukcje. Jeśli ktoś myśli, że wydając znacznie większe pieniądze kupi auto dużo lepsze to chyba jest w błędzie. Ja po przejechaniu 33 000 w ciągu 15 miesięcy nie zastanawiałbym się, tylko kupiłbym jeszcze raz Lancera.
 
 
Jarl 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: 24-06-2015, 10:10   

Gwoli ścisłości, ASX zbudowany jest chyba na płycie Outlandera 3-cia generacja wstecz, a nie Lancera.

Generalnie, jeśli ktoś chce poczytać o "usterkowości" (bardzo niskiej dodajmy, zwłaszcza w wersji benzynowej) ASX-a, to jest raport w bieżącym numerze "Motoru" (a parę stron dalej artykuł o notorycznych awariach sławetnych silników "TSI" koncernu VAG :) .

A sławetna norma Euro6, mi się wydaje, ze w Polsce sprawę emisji CO2 generalnie olewa się, i bardzo dobrze. To ma sens jedynie jeśli ogranicza się cały świat. Europa może zmniejszyć emisje CO2 do zera, a i tak w skali planetarnej nie będzie żadnego efektu bo inne kontynenty się CO2 nie przejmują. Norma Euro6 jest nawiasem mówiąc normą antykonsumencką, zakłada się tam ze silnik ją spełniający ma wytrzymać zaledwie 160 tys. km, to jest po prostu oszukiwanie ludzi, żeby dosadniej nie powiedzieć. Skoro ASX ma homologacje, to dopóki nie ukaże się nowy model będą mogli sprzedawać bieżący.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 24-06-2015, 10:34   

Jarl napisał/a:
(...) Skoro ASX ma homologacje, to dopóki nie ukaże się nowy model będą mogli sprzedawać bieżący.

Nie do końca. Producent musi dostosować się do norm w UE, czyli wprowadzać zmiany w bieżącym modelu. Obecnie dostarczane ASX-y mają już normę 6, podobnie jak Lancery.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-06-2015, 10:39   

[quote="Jarl"]Gwoli ścisłości, ASX zbudowany jest chyba na płycie Outlandera 3-cia generacja wstecz, a nie Lancera.

Z tą płytą bym się kłócił, ale nie chcę się upierać.
 
 
Dorka29 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 12 Lut 2015
Posty: 24
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 24-06-2015, 11:27   

Obaj macie rację.
"ASX powstał na płycie podłogowej Project Global- tej samej, którą wykorzystano w modelach Lancer Evolution, Outlander, Lancer Sedan i Sportback oraz Delica D:5.
Dzieląc z Outlanderem 70% komponentów, ASX ma niemal tę samą konstrukcję płyty podłogowej (z wyłączeniem tylnej podłogi, która w przypadku ASX jest nowa) oraz podwozia (zawieszenie, hamulce, system 4WD) ale zmodyfikowaną i dostosowaną do potrzeb mniejszego i lżejszego pojazdu. Model ten dzieli z Outlanderem także rozstaw osi wynoszący 267 cm, czyli o 4 cm więcej od rozstawu osi najbliższego konkurenta w segmencie i niemal tyle samo, co u większych konkurentów w klasie, co pozytywnie wpływa na stabilność i właściwości jezdne."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.