Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 18:24
[EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO
Autor Wiadomość
marecki 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2017, 23:54   

Hugo, za bardzo to nie pomogę jeśli chodzi o kabelkomanię ale jak piec odpali to klimatronik z automatu się podświetla,nawet na wyłączonym panelu.
Obsługę Webasta raczej znasz :)
Galanta już kupiłem z instalacją tak więc do końca to nie wiem gdzie,co i jak:roll:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2017, 07:52   

marecki napisał/a:
jak piec odpali to klimatronik z automatu się podświetla,nawet na wyłączonym panelu
I o to chodzi. Tego w moim nie było właśnie.
A mógłbyś chociaż otworzyć schowek przed pasażerem, wypchnąć ręką od tyłu klimatronik z całą konsolą środkową, odchylić ją i sprawdzić jakiego koloru kabel i w jaki jest wpięty w wiązkę od klimatronika? Byłbym wdzięczny.
 
 
marecki 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-05-2017, 18:26   

Nie widzę żadnego przewodu żeby był podpięty gdziekolwiek pod wiązkę z klimatronika,cała wygląda na ory nie grzebaną,pewnie jest to gdzieś wpięte w bardziej dogodnym miejscu,może koło bezpieczników :?:
W sobotę jak będzie ładnie będę myć i odkurzać furaka to może popatrzę w głąb,pod obudową,może coś namierzę :wink:
 
 
qube 
Mitsumaniak


Auto: A6 3.0T , EA5A , Jazz sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 11-05-2017, 20:35   

Hugo , jeśli masz problem jeszcze z elektroniką to mogę podesłać namiar na gościa z serwisu Webasto w Poznaniu , który montował mi w Galu Webasto i podłączał elektronikę w Jazzie. Tam musi być po drodze dioda by wszystko działało kiedy trzeba . Gość robi prywatnie oczywiście , może sprawdzić ilość godzin pracy itd
_________________
cuuube
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2017, 21:33   

qube, poproszę namiary na pw. Zamontuje sobie wszystko (piecyk, pompkę paliwa, okablowanie pociągnę gdzie trzeba i to co wiem gdzie podłączę), a wtedy umówię się z nim i by mi podłączył jedynie ten klimatronik.
Niby mam tu na miejscu specy od ogrzewania postojowego, jeden siedzi w Eberspacher, drugi w Webasto. Temu drugiemu dałem do sprawdzenia jedno Webasto, dobrze się z nim gadało itd., no ale ma je już 0,5 roku i nadal się za nie nie zabrał, także wiesz...
 
 
qube 
Mitsumaniak


Auto: A6 3.0T , EA5A , Jazz sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 11-05-2017, 21:58   

Prześlę na maila . Działa popołudniami na Wołczyńskiej blisko przejazdu , zwykle po 16tej.

Ja robiłem tak w Jazzie , że rozciągnąłem kable , podłączyłem węże i pojechałem do niego . Mimo że nie ma schematów do tego modelu wpiął się w odpowiednie kabelki dość szybko. W Galancie spinał kable przy klimatroniku więc tam je doprowadź. Polecam sterownik GSM , ja przeszedłem z zegara i jestem mega zadowolony - steruje aplikacją oryginalną od Webasto . Poszukam namiar na kolesia który przerabiał mi swoją wersję sterowania , by śmigała z komendami SMS wysyłanymi przez aplikację bo komendy połączeniami są upier....ę . Z aplikacji wysyłasz np komendę wieczorem , że o 6 ma się włączyć i działać 18 minut . Zegar ma odgórnie ustawione czasy , więc też lipa

screen z apki


[ Dodano: 11-05-2017, 23:32 ]
robertdg napisał/a:
Webasto podpinasz pod przewody paliwowe w komorze silnika, nie wiem po co kombinowac z pompa paliwa :?:
mnie podłączyli przy zbiorniku
_________________
cuuube
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-05-2017, 08:11   

Właśnie wszystkie Webasto, które widziałem miały paliwo podpięte przy zbiorniku przed pompą paliwa.
Dzięki qube, mail doszedł, będę do niego dzwonił, ale dopiero jesienią. Wcześniej nie będę miał czasu się za to zabrać.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 30-05-2017, 10:05   

webasto jak podłączyć
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-05-2017, 10:35   

Juiceman, jesteś the best :D Już sobie drukuję.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 31-05-2017, 08:34   

Polecam się ;) przerabiałem ten temat wcześniej. Jedyne co bym zmienił w ori montażu to dokupił żelowy aku i pod niego podpiął webasto, na krótkich odcinkach Webasto zabiło mi aku ;/ a ciągłe wożenie startera było ciut uciążliwe :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-05-2017, 08:50   

Kurcze, robię tylko krótkie odcinki :? Max. po 20 km. No nic, zobaczymy. Nie do końca kumam podłączenie Webasta pod kable przy skrzynce bezpieczników w kabinie. Gdybym miał problem to mogę pytać? Druga sprawa to nie miałem podłączonego tego przełącznika przy paneliku (chyba przewietrzanie kabiny w lecie). Masz to u siebie?
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 31-05-2017, 10:50   

Ja oddałem montaż serwisowi webasto.
Mam opcje z pilotem i bez.

Przycisku do wentylacji kabiny nie mam, mogę to zmienić za pomocą pilota lub "zegara"

jak mi podasz maila to prześlę Ci instrukcje jakie jeszcze posiadam, może w nich coś znajdziesz. Gdybyś potrzebował jakiś fotek to mogę porobić. :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-05-2017, 13:40   

Juiceman napisał/a:
jak mi podasz maila to prześlę Ci instrukcje jakie jeszcze posiadam, może w nich coś znajdziesz. Gdybyś potrzebował jakiś fotek to mogę porobić.
pw
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-05-2017, 13:48   

Jeśli chodzi o webasto ro użytkuję takowe kilka lat - dość inensywnie.

Po dłuższym czasie moje spostrzeżenia są następujące.

Można podpiać pod powrót paliwa, ale warto dać filtr dodatkowy przed pompką paliwa od webasta. Ja dałem taką z malucha - dzięki temu widzę czy zasilanie paliwem jest ok.
Przewody paliwowe fagumit pękają po 2 latach - warto jakiś oem sobie dociąć lub coś zagranicznych producentów.

Panel sterowania we wnętrzu jest bezużyteczny w moim przypadku. Nigdy nie wiem kiedy dokładnie będę jechał, więc ustawianie na timer to słabe rozwiązanie.

W aucie mam przycisk którym włączam ręcznie, a generalnie steruje przez telefon. Sterownik GSM kosztuje grosze, montaż banalny.

Ale są też te gorsze aspekty.
Podczas inensywnego użytkowania akumulator traci drastycznie pojemność przez opad masy czynnej.

Odcinki 30km codziennie. Grzanie po 20-25 minut przed każdą jazdą- po jednym sezonie akumulator miał połowę pojemnośći. Kwasowe płynne akumulatory się do tego zupełnie nie nadają.

Podłączanie klimatronika to średni pomysł - lepiej podpiąć samą dmuchawę. Klimatronik pobiera dość dużo energii, co jeszcze bardziej drenuje akumulator. Jeśli już ktoś bardzo chce ten klimatronik to powinien zadbać by prąd się nie cofał do całego układu. Czyli konieczność zastosowania diod prostowniczych.

Żeby naprawdę się cieszyć tym wynalazkiem bez obaw o akumulator - niestety zdażyło mi się przesadzić i akumualtor miał ujemny bilans - więc odpalanie na kablu, zastosowałem osobny układ z akumulatorem żelowym. Używałem do tej pory 20Ah. Wytrzymywał sezon. Tej zimy nowy 20Ah powerbat niestety nie dawał rady - za duże spadki napięcia. Myślę, że taki 30Ah starczy na 2 zimy i będzie optymalny.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-05-2017, 14:39   

Owczar napisał/a:
Panel sterowania we wnętrzu jest bezużyteczny w moim przypadku. Nigdy nie wiem kiedy dokładnie będę jechał, więc ustawianie na timer to słabe rozwiązanie
Ja zawsze ruszam rano mniej więcej o tej samej godzinie, ale z powrotem już bywa bardzo różnie.
Owczar napisał/a:
konieczność zastosowania diod prostowniczych
A to już wiem i będzie to zrobione na diodach, gadałem z kumplem elektronikiem i mi to tak podłączy. Kwestia tylko znalezienia odpowiedniego kabla w wiązce klimatronika.
Cytat:
Myślę, że taki 30Ah starczy na 2 zimy i będzie optymalny
Czyli jak ten aku padnie to trzeba zainwestować w żelówkę :wink:

[ Dodano: 31-05-2017, 15:00 ]
Z drugiej strony to trochę dziwne, że Webasto tak doi akumulator. Przecież kilkanaście lat temu nie było akumulatorów żelowych i jakoś ludzie tego używali na zwykłych, kwasowych akumulatorach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.