Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
cypo
Mitsumaniak
Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2019, 19:36
|
|
|
No może przesadziłem z tymi 2h, po jakichś 4h zadzwonili. Myślicie, że nie sprawdzili nic ? Ile taki pomiar luzów zajmuje ? |
|
|
|
 |
AFGarage
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019 Posty: 14 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 27-02-2019, 21:15
|
|
|
cypo napisał/a: | No może przesadziłem z tymi 2h, po jakichś 4h zadzwonili. Myślicie, że nie sprawdzili nic ? Ile taki pomiar luzów zajmuje ? |
Jeżeli silnik jest zimny to w 2-3 godziny można się wyrobić ze sprawdzeniem luzów i łańcucha. Wiem, bo luzy zawsze sam sprawdzam. |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2019, 22:20
|
|
|
@jaro777 Zacznijmy, że luzy sprawdza się na kompletnie zimnym bloku, dlatego dobrze jest wstawić auto do warsztatu na noc, przed końcem pracy mechaników, żeby samochód był na stanowisku i po całej nocy stygnięcia, rano otwierają pokrywę i mierzą luzy i sprawdzają od razu stan napięcia łańcucha. Już widzę jak sprawdzili u niego luzy i wymienili uszczelkę, ja swojego mechanika proszę o zrobienie zdjęć tego co robili i o oddanie starych części. Ja w kwietniu wstawiam swojego na mierzenie luzów, to będą mi spisywać wartości luzów na każdym zaworze.
[ Dodano: 27-02-2019, 22:22 ]
AFGarage napisał/a: | Jeżeli silnik jest zimny to w 2-3 godziny można się wyrobić ze sprawdzeniem luzów i łańcucha. Wiem, bo luzy zawsze sam sprawdzam. |
Dokładnie, jak jest zimny, a silnik nie wystygnie w 100% nawet przez 2h. Dlatego zaleca się mierzyć luzy po nocnym postoju pojazdu.
@cypo Na jakim osiedlu mieszkasz? |
|
|
|
 |
AFGarage
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019 Posty: 14 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 28-02-2019, 07:11
|
|
|
MichalRBB napisał/a: | Dokładnie, jak jest zimny, a silnik nie wystygnie w 100% nawet przez 2h. Dlatego zaleca się mierzyć luzy po nocnym postoju pojazdu |
Wszystko w tym temacie. Proponowałbym sprawdzić luzy jeszcze raz póki uszczelka pokrywy zaworów jest jeszcze świeża to nie będzie trzeba jej wymieniać. Chociaż koszt nowej to 30zl |
|
|
|
 |
cypo
Mitsumaniak
Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2019, 18:08
|
|
|
Mieszkam na granicy śródmieścia/górniaka. Nie patrzyłem na temperaturę, ale myślę że zdążył się nagrzać na tej trasie. Dzięki za rady, pomyślę w takim razie o ponownym sprawdzeniu. Ktoś poleca jakiś warsztat w łdz, gdzie to zrobią rzetelnie (i niedrogo)? |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2019, 19:53
|
|
|
@cypo Ja mieszkam na Retkini, polecam warsztat Krzysztof Pakulski na Paderewskiego do drobnych napraw, a na luzy zaworowe itp. zjawiska, to uderzaj do Auto Manufaktura na Wileńskiej.
Mają oni dwa oddziały u nas w mieście, ale na Wileńskiej dużo lepsze podejście do klienta i zajmują się typowo japończykami, a na Siewnej obsługują resztę samochodów i podobno gorsze podejście do ludzi. |
|
|
|
 |
Lipson-L1
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 95 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 28-02-2019, 20:31
|
|
|
MichalRBB napisał/a: | Dokładnie, jak jest zimny, a silnik nie wystygnie w 100% nawet przez 2h. Dlatego zaleca się mierzyć luzy po nocnym postoju pojazdu. |
Tu byłbym ostrożny w wydawaniu werdyktu. Widziałem w markowym zakładzie zajmującym się mechaniką silników po odkręceniu pokrywy zaworów mechanik umieścił wentylator dużej mocy żeby schłodzić głowicę, po godzinie silnik był zimny. |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2019, 21:25
|
|
|
Wydaje mi się, że takich zakładów możesz policzyć na palcach obu rąk, które w taki sposób działają i jeszcze sądzę, że jest to ingerencja w cały blok, bo nie stygnie temperaturą otoczenia. Ja osobiście wolę zostawić samochód na noc. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 01-03-2019, 21:16
|
|
|
Takie pytanie do osób, które robiły regulacje luzów czy Lancer brał Wam olej i w jakich ilościach ewentualnie? (może pytanie słabe ale ciekawy jestem) |
_________________  |
|
|
|
 |
cypo
Mitsumaniak
Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-03-2019, 21:40
|
|
|
MichalRBB napisał/a: | na luzy zaworowe itp. zjawiska, to uderzaj do Auto Manufaktura na Wileńskiej. |
Byłem w tym zakładzie podpytać się ile u nich by kosztował cały taki zabieg - regulacja zaworów + ew. wymiana rozrządu - podliczyli mnie sporo więcej niż ASO... Ale fakt, podejście do klienta super. |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-03-2019, 22:22
|
|
|
Cytat: | podejście do klienta super. |
Chłopaki znają się na swojej robocie, ale można też dostać fajne rabaty jak naprawiasz u nich. Wczoraj byłem na czyszczeniu przepustnicy i diagnostyce komputerowej, to dostałem rabat na diagnostykę i środek do wtrysków Datacol'u, ogólnie zapłaciłem 100zł mniej niż przy normalnej cenie. Za darmo poświęcili czas na sprawdzenie problemu przy wydechu i powiedzieli, że mogą mi zrobić, ale wyjdzie drożej i dłużej, aniżeli u mechaników od tłumików, którego mi polecili. |
|
|
|
 |
Leszkomis
Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 62 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-03-2019, 18:35
|
|
|
Jakkolwiek głupio to pewnie dla niektórych zabrzmi. Ja mimo że z Poznania, to na przegląd po 100tys. km. pojechałem na sprawdzenie i regulację luzów aż do Krakowa do Auto-Krak. Faktycznie, tak jak tu piszą koledzy, panowie na serwisie od razu powiedzieli, że auto mogą wziąć na kanał następnego dnia najwcześniej, żeby był zimny silnik i dopiero następny dzień po sprawdzeniu do wydania, bo jeszcze ew. trzeba zamówić szklanki.
Z Poznania do Krakowa mam ponad 4h drogi, ale odkąd w Poznaniu cofnęli koncesję Wache, to jeździć będę tam na serwis. Cenowo przystępnie i to za co kasują, to robią zgodnie ze sztuką.
Jeśli ktoś ma zaufanie do danego ASO i faktycznie robią tam porządnie, to uważam, że nawet jeśli do tego ASO ma się kawałek polski, to warto poświęcić czas i PLN na paliwo. Najsłabszym ogniwem w większości samochodów jest niestety serwis (z wyjątkiem VW, gdzie już na etapie projektu sami sobie robią problemy :)). |
_________________ Samochód to coś więcej niż narzędzie, to partner |
|
|
|
 |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 05-03-2019, 20:59
|
|
|
Mnie też czeka kontrola luzu zaworowego bo licznik pokazał 100200 km. W Auto-Krak przekazali, że koszt robocizny z częściami to kwota od 350 do 1650 pln |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-03-2019, 08:02
|
|
|
Lucas123w, ja właśnie mam teraz problem, od miesiąca spadł mi olej z HI na LOW na bagnecie i szukam problemu. Zrzuciłem pokrywe, bo podejrzewałem, żę to wina uszczelki ale była w dobrym stanie. Na wszelki wypadek wymieniłem. Zlokalizowałem luźny czujnik położenia wału, który jest trochę mokry. Możliwe, że tam przecieka. Generalnie jak pojeżdżę dłużej, jak 10-15km to czuć jak się pali/przepala coś spod maski. Nie ma żadnych wycieków ;/ chyba czeka mnie jazda do autokraka.
Ale przy okazji sprawdziłem napięcie łańcucha, a mam stary i przy przebiegu 87tys jest igła. Więc info dla innych - nie wszystkie X-y mają problemy z uciągającym się łańcuchem - odpukać.
https://zapodaj.net/73e2402f37fa7.jpg.html
https://zapodaj.net/4608d45380274.jpg.html
https://zapodaj.net/418b6291c3565.jpg.html
https://zapodaj.net/cf6a92a2e392b.jpg.html
https://zapodaj.net/ea204f37d69e6.jpg.html |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-03-2019, 11:10
|
|
|
Golotheman, dzięki za info.
Golotheman napisał/a: | nie wszystkie X-y mają problemy z uciągającym się łańcuchem - odpukać. |
Myślę że jak w niektórych ASO usłyszą że może być łańcuch rozciągnięty to czują kasę nosem i wymieniają na nowy. Gdyby to był przypadek częsty to większość Lancerów z 1.8 już by była po wymianie łańcucha lub po poważnej awarii silnika spowodowanej przeskokiem o oczko. |
_________________  |
|
|
|
 |
|