Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-02-2019, 19:36   

No może przesadziłem z tymi 2h, po jakichś 4h zadzwonili. Myślicie, że nie sprawdzili nic ? Ile taki pomiar luzów zajmuje ?
 
 
AFGarage 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 27-02-2019, 21:15   

cypo napisał/a:
No może przesadziłem z tymi 2h, po jakichś 4h zadzwonili. Myślicie, że nie sprawdzili nic ? Ile taki pomiar luzów zajmuje ?


Jeżeli silnik jest zimny to w 2-3 godziny można się wyrobić ze sprawdzeniem luzów i łańcucha. Wiem, bo luzy zawsze sam sprawdzam.
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-02-2019, 22:20   

@jaro777 Zacznijmy, że luzy sprawdza się na kompletnie zimnym bloku, dlatego dobrze jest wstawić auto do warsztatu na noc, przed końcem pracy mechaników, żeby samochód był na stanowisku i po całej nocy stygnięcia, rano otwierają pokrywę i mierzą luzy i sprawdzają od razu stan napięcia łańcucha. Już widzę jak sprawdzili u niego luzy i wymienili uszczelkę, ja swojego mechanika proszę o zrobienie zdjęć tego co robili i o oddanie starych części. Ja w kwietniu wstawiam swojego na mierzenie luzów, to będą mi spisywać wartości luzów na każdym zaworze.

[ Dodano: 27-02-2019, 22:22 ]
AFGarage napisał/a:
Jeżeli silnik jest zimny to w 2-3 godziny można się wyrobić ze sprawdzeniem luzów i łańcucha. Wiem, bo luzy zawsze sam sprawdzam.

Dokładnie, jak jest zimny, a silnik nie wystygnie w 100% nawet przez 2h. Dlatego zaleca się mierzyć luzy po nocnym postoju pojazdu.


@cypo Na jakim osiedlu mieszkasz?
 
 
 
AFGarage 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CYxA 1.8 143 KM Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 28-02-2019, 07:11   

MichalRBB napisał/a:
Dokładnie, jak jest zimny, a silnik nie wystygnie w 100% nawet przez 2h. Dlatego zaleca się mierzyć luzy po nocnym postoju pojazdu


Wszystko w tym temacie. Proponowałbym sprawdzić luzy jeszcze raz póki uszczelka pokrywy zaworów jest jeszcze świeża to nie będzie trzeba jej wymieniać. Chociaż koszt nowej to 30zl :wink:
 
 
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2019, 18:08   

Mieszkam na granicy śródmieścia/górniaka. Nie patrzyłem na temperaturę, ale myślę że zdążył się nagrzać na tej trasie. Dzięki za rady, pomyślę w takim razie o ponownym sprawdzeniu. Ktoś poleca jakiś warsztat w łdz, gdzie to zrobią rzetelnie (i niedrogo)?
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2019, 19:53   

@cypo Ja mieszkam na Retkini, polecam warsztat Krzysztof Pakulski na Paderewskiego do drobnych napraw, a na luzy zaworowe itp. zjawiska, to uderzaj do Auto Manufaktura na Wileńskiej.
Mają oni dwa oddziały u nas w mieście, ale na Wileńskiej dużo lepsze podejście do klienta i zajmują się typowo japończykami, a na Siewnej obsługują resztę samochodów i podobno gorsze podejście do ludzi.
 
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 28-02-2019, 20:31   

MichalRBB napisał/a:
Dokładnie, jak jest zimny, a silnik nie wystygnie w 100% nawet przez 2h. Dlatego zaleca się mierzyć luzy po nocnym postoju pojazdu.

Tu byłbym ostrożny w wydawaniu werdyktu. Widziałem w markowym zakładzie zajmującym się mechaniką silników po odkręceniu pokrywy zaworów mechanik umieścił wentylator dużej mocy żeby schłodzić głowicę, po godzinie silnik był zimny.
 
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2019, 21:25   

Wydaje mi się, że takich zakładów możesz policzyć na palcach obu rąk, które w taki sposób działają i jeszcze sądzę, że jest to ingerencja w cały blok, bo nie stygnie temperaturą otoczenia. Ja osobiście wolę zostawić samochód na noc.
 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 01-03-2019, 21:16   

Takie pytanie do osób, które robiły regulacje luzów czy Lancer brał Wam olej i w jakich ilościach ewentualnie? (może pytanie słabe ale ciekawy jestem)
_________________
 
 
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-03-2019, 21:40   

MichalRBB napisał/a:
na luzy zaworowe itp. zjawiska, to uderzaj do Auto Manufaktura na Wileńskiej.


Byłem w tym zakładzie podpytać się ile u nich by kosztował cały taki zabieg - regulacja zaworów + ew. wymiana rozrządu - podliczyli mnie sporo więcej niż ASO... Ale fakt, podejście do klienta super.
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-03-2019, 22:22   

Cytat:
podejście do klienta super.


Chłopaki znają się na swojej robocie, ale można też dostać fajne rabaty jak naprawiasz u nich. Wczoraj byłem na czyszczeniu przepustnicy i diagnostyce komputerowej, to dostałem rabat na diagnostykę i środek do wtrysków Datacol'u, ogólnie zapłaciłem 100zł mniej niż przy normalnej cenie. Za darmo poświęcili czas na sprawdzenie problemu przy wydechu i powiedzieli, że mogą mi zrobić, ale wyjdzie drożej i dłużej, aniżeli u mechaników od tłumików, którego mi polecili.
 
 
 
Leszkomis 
Forumowicz

Auto: Lancer SB Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-03-2019, 18:35   

Jakkolwiek głupio to pewnie dla niektórych zabrzmi. Ja mimo że z Poznania, to na przegląd po 100tys. km. pojechałem na sprawdzenie i regulację luzów aż do Krakowa do Auto-Krak. Faktycznie, tak jak tu piszą koledzy, panowie na serwisie od razu powiedzieli, że auto mogą wziąć na kanał następnego dnia najwcześniej, żeby był zimny silnik i dopiero następny dzień po sprawdzeniu do wydania, bo jeszcze ew. trzeba zamówić szklanki.
Z Poznania do Krakowa mam ponad 4h drogi, ale odkąd w Poznaniu cofnęli koncesję Wache, to jeździć będę tam na serwis. Cenowo przystępnie i to za co kasują, to robią zgodnie ze sztuką.
Jeśli ktoś ma zaufanie do danego ASO i faktycznie robią tam porządnie, to uważam, że nawet jeśli do tego ASO ma się kawałek polski, to warto poświęcić czas i PLN na paliwo. Najsłabszym ogniwem w większości samochodów jest niestety serwis (z wyjątkiem VW, gdzie już na etapie projektu sami sobie robią problemy :)).
_________________
Samochód to coś więcej niż narzędzie, to partner :)
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 05-03-2019, 20:59   

Mnie też czeka kontrola luzu zaworowego bo licznik pokazał 100200 km. W Auto-Krak przekazali, że koszt robocizny z częściami to kwota od 350 do 1650 pln :cry:
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-03-2019, 08:02   

Lucas123w, ja właśnie mam teraz problem, od miesiąca spadł mi olej z HI na LOW na bagnecie i szukam problemu. Zrzuciłem pokrywe, bo podejrzewałem, żę to wina uszczelki ale była w dobrym stanie. Na wszelki wypadek wymieniłem. Zlokalizowałem luźny czujnik położenia wału, który jest trochę mokry. Możliwe, że tam przecieka. Generalnie jak pojeżdżę dłużej, jak 10-15km to czuć jak się pali/przepala coś spod maski. Nie ma żadnych wycieków ;/ chyba czeka mnie jazda do autokraka.

Ale przy okazji sprawdziłem napięcie łańcucha, a mam stary i przy przebiegu 87tys jest igła. Więc info dla innych - nie wszystkie X-y mają problemy z uciągającym się łańcuchem - odpukać.

https://zapodaj.net/73e2402f37fa7.jpg.html
https://zapodaj.net/4608d45380274.jpg.html
https://zapodaj.net/418b6291c3565.jpg.html
https://zapodaj.net/cf6a92a2e392b.jpg.html
https://zapodaj.net/ea204f37d69e6.jpg.html
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 11-03-2019, 11:10   

Golotheman, dzięki za info.

Golotheman napisał/a:
nie wszystkie X-y mają problemy z uciągającym się łańcuchem - odpukać.


Myślę że jak w niektórych ASO usłyszą że może być łańcuch rozciągnięty to czują kasę nosem i wymieniają na nowy. Gdyby to był przypadek częsty to większość Lancerów z 1.8 już by była po wymianie łańcucha lub po poważnej awarii silnika spowodowanej przeskokiem o oczko.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.