 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 18:24 |
[EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-05-2017, 15:59
|
|
|
Hugo napisał/a: | Czyli jak ten aku padnie to trzeba zainwestować w żelówkę |
Tylko że żelówka z odpowednim prądem rozruchowym to wydatek koło 800zł.
Hugo napisał/a: | Z drugiej strony to trochę dziwne, że Webasto tak doi akumulator. Przecież kilkanaście lat temu nie było akumulatorów żelowych i jakoś ludzie tego używali na zwykłych, kwasowych akumulatorach. |
Ale raczej okazjonalnie. Nie znam nikogo kto by używał tego za każdym razem.
Żeby zimą zaczęło grzać wnętrze to trzeba min poł godziny grzać. Żeby szyby zaczęły się rozmrażać jeszcze dłużej. Na drugim aku skróciłem czas grzania żeby po dopaleniu przyśpieszyć ogrzewanie. Dodatkowo podczas jazdy silnik z webastem o wiele szybciej się nagrzewa. Często to tylko dogrzewacz. W przypadku Mazdy stosowano dodatkowy aku jeśli miało służyć jako postojowe.
Szybka kalkulacja - Dmuchawa webasta, pompka obiegu, dmuchawa w aucie to nawet 15-20A. 30 minut grzania to 10Ah. Na mrozie pojemność aku spada do nawet do 40%. Przyjmijmy ze mroz nie jest siarczysty i mamy 60 proc pojemności. Z aku 72H mamy do dyspozycji 43Ah. 10Ah to 1/4 pojemności. Przy czym pojemnosc aku jest podawana dla malych pradow rozladowania - 100% pojemnosci ma zzawyczaj przy 0.05xpojemnosc w A.
W naszym przykladzie.
Aku 72Ah.
Prąd rozładowania 15A (optymistyczny wariant przy zalozeniu ze pedzimy sama dmuchawe bez klimatronica) czyli 0,2 pojemnośći
Przy minus 10 rozladowujac takim pradem mamy niwiele ponad 50% pojemnosci:
W takich warunkach ilość cykli drastycznie spada, a z nimi pojemnosć. Po taki rozładowaniu akumulator jest ładowany dużym prądem co jeszcze bardziej degraduje płyty.
U mnie dmuchawa we wnętrzu jest podłączona przez diody prostownicze bezpśrednio. Na każdej z nich jest spadek napięcia. Zatem zmieniając ilość regulują prędkość. Dmuchawa to największy pożeracz prądu.
Najpierw wykończyłem Bosh-a S4, ale myślałem ze to lipny aku. Yuasa po roku miała połowę pojemnośći. Jeździ do dzisiaj, ale muszę z nią uważać.... |
|
|
|
 |
|
|