[EA2A 2.0] Hamulce!! |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-08-2015, 07:14
|
|
|
Widać ze są możliwości i da się, tylko trzeba to robić z głową. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-08-2015, 09:58
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Przyszła dziś pompa od jazza, już przeswapowałem. Różnica kolosalna. |
tak się zastanawiam czy nie prościej było by zamontować całość pompę+serwo+zbiorniczek np z tej Hondy Jazz ? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 06-08-2015, 12:19
|
|
|
Tomii napisał/a: | czy nie prościej było by zamontować całość | Miałem komplet. Serwo w zasadzie pasuje, więc nie wyciągałem z galanta. Poza tym galantowe wygląda na dwumembranowe i jest mniejszej średnicy, placek od jazza mógłby nie wejść, nie wiem jak mocowanie do karoserii i do pedału hamulca, ale wyczuwam schody, więc po co się narobić.
Gdyby zbiorniczek z jazza pasował to też bym go zostawił, ale gdybyś widział jak on wygląda to byś się nie zastanawiał czy prościej Wypada w połowie filtra powietrza, więc raczej nie. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-08-2015, 13:09
|
|
|
ok, już rozumię |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 06-08-2015, 17:48
|
|
|
Marcino napisał/a: | Widać ze są możliwości i da się, tylko trzeba to robić z głową. |
Nie doczytałem, albo mi umknęło: Przeliczaliście (Witek i Hubert) pojemności skokowe pomp? Co by się nie okazało, że przy cienkich tarczach w połowie klocka (czyli pełnym zacisku), najzwyczajniej w świecie braknie płynu. Chociaż jak się na bieżąco uzupełnia to nie powinno być problemu. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-08-2015, 19:52
|
|
|
i9i napisał/a: | Przeliczaliście (Witek i Hubert) pojemności skokowe pomp? Co by się nie okazało, że przy cienkich tarczach w połowie klocka (czyli pełnym zacisku), najzwyczajniej w świecie braknie płynu. Chociaż jak się na bieżąco uzupełnia to nie powinno być problemu. | Wydajność układu cały czas jest taka sama czy masz nowy klocek, czy już wyjechany do minimum, od regulacji poziomu jest zbiorniczek wyrównawczy na którym określony jest poziom |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-08-2015, 15:33
|
|
|
i9i napisał/a: | Przeliczaliście (Witek i Hubert) pojemności skokowe pomp? Co by się nie okazało, że przy cienkich tarczach w połowie klocka (czyli pełnym zacisku), najzwyczajniej w świecie braknie płynu. | Cofałeś kiedyś tłoczki przy wymianie klocków?
[ Dodano: 07-08-2015, 15:35 ]
PS. kolejny dzień jazdy i banan na gębie. Jeszcze drugi zonk hamulców Galanta do pozbycia się. Czyli rozdzielacz tylnego obwodu. Ponoć polifty mają już pełen prześwit? Muszę stuningować obecny rozdzielacz lub założyć z nowszego, bo nurek w tym aucie jest okrutny. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 08-08-2015, 10:09
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Cofałeś kiedyś tłoczki przy wymianie klocków? | Chyba nie. Ale najbardziej mnie interesuje wydajność samej pompy która ma sporo mniejszą średnicę. I czy w skrajnych przypadkach wystarczy w niej płynu by napędzić dwutłoczek i tylne heble, które powinieneś obadać jeśli daje nura. Ogólnie galant ma małe i słabo skuteczne tarcze z tyłu. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 08-08-2015, 10:33
|
|
|
Witek vel Mysza,
W EA2A wybebeszyłem ogranicznik. Było o niebo lepiej. Ale jak popatrzyłem na jego budowę i tak może zostać wąskim gardłem.
Za dwa tygodnie w EA5A wymieniam przewody, wywalam w ogóle ogranicznik i podłączam bezpośrednio pod pompę ABS.
Wskoczę na rolki na pewno. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 09-08-2015, 17:37
|
|
|
booohal napisał/a: | W EA2A wybebeszyłem ogranicznik |
Miałem go rozwiercić, ale w takim układzie dam zwykłe złączki zamiast niego.
[ Dodano: 09-08-2015, 17:43 ]
i9i napisał/a: | Ale najbardziej mnie interesuje wydajność samej pompy która ma sporo mniejszą średnicę | No ale to nie powinno Cię w sumie interesować. Jakie to skrajne przypadki? Przecież w trakcie zużywania się hamulców tłoczki wychodzą i zostają wysunięte coraz dalej, same się nie cofają i nie ma takiej możliwości żeby zbrakło pojemności skokowej pompy. Ciecze, w tym płyn hamulcowy, są nieściśliwe. Do wysunięcia tłoczka z zakresu spoczynkowego w zakres roboczy wystarczy parę kropel płynu... Gdyby pompa miala za mala pojemnosc, to by było źle od razu.
i9i napisał/a: | Ogólnie galant ma małe i słabo skuteczne tarcze z tyłu. | Co to znaczy małe i mało skuteczne tarcze? Hamowanie to tarcie. Tarcie nie zależy od powierzchni.
[ Dodano: 09-08-2015, 17:48 ]
i9i napisał/a: | tylne heble, które powinieneś obadać jeśli daje nura. | kazdy galant daje nura. przynajmniej moje oba robily tak samo, 97 i 98 rok. Hamulce w tym samochodzie konstruktorom zwyczajnie nie wyszły. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 09-08-2015, 21:06
|
|
|
Witek vel Mysza, Witek vel Mysza napisał/a: | kazdy galant daje nura | chyba każde auto daje nura. Bo w każdym przód bije na głowę tył. W galancie przednie tarcze są albo z za słabego materiału albo są za małe... |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 09-08-2015, 21:52
|
|
|
polaff napisał/a: | hyba każde auto daje nura | Ale nie takiego, ja jeździłem już chyba wszystkin . Moje odczucia są takie, ze tyl działa za słabo. No i cos bylo na rzeczy z rozdzielaczem, skoro polift ma zrobione większe przeloty. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 10-08-2015, 18:22
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | No ale to nie powinno Cię w sumie interesować. |
Niby dlaczego? Zapodajesz super, hiper mod bez sprawdzenia podstaw i wychwalasz go pod niebiosa. Mod ten w żaden sposób nie poprawia skuteczności hamulców, a jedynie samopoczucie kierowcy.
Witek vel Mysza napisał/a: | Jakie to skrajne przypadki? | Chociażby zatrzymanie ze 180km/h jednym depnięciem hamulca, rozgrzane do czerwoności tarcze, długie zjazdy o krętej drodze.
polaff napisał/a: | chyba każde auto daje nura. Bo w każdym przód bije na głowę tył. W galancie przednie tarcze są albo z za słabego materiału albo są za małe... | Moje już nie daje, nie tylko przednie ale i tylne hamulce (a raczej spowalniacze) są kiepskie. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12-08-2015, 14:03
|
|
|
i9i napisał/a: | Zapodajesz super, hiper mod bez sprawdzenia podstaw i wychwalasz go pod niebiosa. Mod ten w żaden sposób nie poprawia skuteczności hamulców, a jedynie samopoczucie kierowcy. | A czytałeś co napisałem po dokonaniu moda? NIE JEST TO INSTRUKCJA JAK POPRAWIĆ HAMULCE, TO OPIS PRZERÓBEK KTÓRYCH DOKONAŁEM W MOIM SAMOCHODZIE NA WŁASNE RYZYKO. Napisałem tak dlatego, bo wiedziałem że będą malkontenci, szczególnie nie mający pojęcia o podstawach matematyki, fizyki i na dodatek z lewymi rękami do roboty, a palcami szybciej klikającymi na klawiaturze niż działanie neuronów.
Co Twoim zdaniem poprawia skuteczność hamowania? Bo moim zdaniem tylko opona i nawierzchnia jeśli założyć ten sam materiał tarcz i klocków. A reszta to tylko samopoczucie kierowcy. I to bardzo ważne, bo teraz nie muszę stawać na pedał hamulca by swobodnie poruszać się w nasilonym ruchu miejskim podczas dynamicznej jazdy.
Za drugim lub trzecim hamowaniem z 200 km/h może się zagotować płyn jeśli tarcze są zbyt małej średnicy, po to daje się właśnie większe i wentylowane, a wielkość uzależnia od osiągów, wagi i przeznaczenia pojazdu. Ale w Galancie niestety są jakie są, bo zanim motor 2.0 rozpędzi galanta po raz drugi do 200, to zdążą ostygnąć. I producent dobrze o tym wiedział zakładając taką kiłę. Gdybym miał tam 4G63T z 500 Nm i 300 PS to uwierz, że po drugim okrążeniu na torze tarcze by przyjęły kolor zachodzącego słońca, a pedał by wpadł w podłogę bo płyn już dawno by wrzał. I nie ważne, czy z pompą 20, 22 czy 24 mm.
i9i napisał/a: | Chociażby zatrzymanie ze 180km/h jednym depnięciem hamulca, rozgrzane do czerwoności tarcze, długie zjazdy o krętej drodze. | Od 180 km/h nie rozgrzejesz tarcz do czerwoności jednym hamowaniem. Nawet niewentylowanych i o średnicy 240mm. Galant by musiał ważyć sporo więcej albo pędzić z góry.
i9i napisał/a: | Moje już nie daje, nie tylko przednie ale i tylne hamulce (a raczej spowalniacze) są kiepskie. | Rozpylasz na przednie tarcze przed hamowaniem WD-40? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 12-08-2015, 17:29
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Od 180 km/h nie rozgrzejesz tarcz do czerwoności jednym hamowaniem. Nawet niewentylowanych i o średnicy 240mm. Galant by musiał ważyć sporo więcej albo pędzić z góry. |
Nie masz pojęcia o czym piszesz. Na ori heblach Galant 2.0 (tych 256 mm) przy 180 i depnięciu hamulca po dwóch sekundach ma zagotowany płyn i od 100 km/h już tylko delikatnie zwalnia (testowane osobiście). Po dwóch przyhamowaniach ze 140-60 też już jest żurek.
Witek vel Mysza napisał/a: | Rozpylasz na przednie tarcze przed hamowaniem WD-40? | Mało wiesz, a dużo mówisz. W innym temacie o hamulcach w EAxx jest odpowiedź
Czytałem co pisałeś po dokonaniu moda, tylko jak tu ze trzy strony przybędzie to nikt już to tamtej końcówki nie wróci. Takie są ludzie.
I odnośnie tematów o hamulcach, to może by je tak zcalić albo wyłapać co ważniejsze i założyć jeden. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|