Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klimatyzacja
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-05-2012, 16:46   

Pieniądze już wydałem - wentylatorek podobny do tego z aukcji kosztował mnie 12,30. Teraz tylko jeszcze czas znaleźć, aby go zamontować....
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bulbo 
Forumowicz


Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 108
Skąd: miasto moje a w nim
Wysłany: 07-05-2012, 18:03   

tak zupelnie serio to zgroza zeby takie cuda robic w aucie za 150 klockow :-X
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-05-2012, 21:36   

Zamontowałem wczoraj wentylatorek. Dzisiaj sprawdzałem w trasie. WYnalazek niemieckich Słodowych jest znacznie lepszy niż ori rozwiązanie inżynierów Mitsu. Tylko nie mówcie, że Mitsu by zbankrutowało montując wentylatorki w zakupie hurtowym w Chinach pewnie po 3zł, a przynajmniej klimę można by nazwać wtedy automatyczną. Polecam do zastosowania - klima pracuje znacznie stabilniej - mniejsze przeskoki temperatury (zimno/ciepło) i nie trzeba kręcić pokrętłem temperatury
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 24-05-2012, 21:56   

rezon napisał/a:
Zamontowałem wczoraj wentylatorek. Dzisiaj sprawdzałem w trasie. WYnalazek niemieckich Słodowych jest znacznie lepszy niż ori rozwiązanie inżynierów Mitsu. Tylko nie mówcie, że Mitsu by zbankrutowało montując wentylatorki w zakupie hurtowym w Chinach pewnie po 3zł, a przynajmniej klimę można by nazwać wtedy automatyczną. Polecam do zastosowania - klima pracuje znacznie stabilniej - mniejsze przeskoki temperatury (zimno/ciepło) i nie trzeba kręcić pokrętłem temperatury
A co tam dokladnie trzeba zrobic? Nie jestem na tyle biegly w niemieckim zeby zrozumiec o co biega w ich opisie. Moze w pojarce bym cos takiego zaaplikowal :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 24-05-2012, 22:46   

zakładasz wentylatorek w kanale ssącym powietrze zaraz za czujnikiem temperatury , podłaczasz go pod gniazdo zapalniczki - ot cała modernizacja :D
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-05-2012, 06:06   

Trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, wyjąć rurkę karbowaną, przeciąć ją w połowie na długości ok 4cm, wstawić mikrowentylatorek 12V (ważny kierunek dmuchania), podłączyć go do prądu, włożyć rurkę, zamontować osłonę. Prąd brałem nie z zapalniczki, ale sprzed pasażera - masa do rury, a +12 z przewodu zasilającego wentylator - po kombinacjach podrzeszowskiego ASO nie mam żadnych obaw co do usuwania części izolacji i lutowania przewodów. Wentylator ma złączkę , więc przewód zasilający też zaopatrzyłem we wtyczkę i mam możliwość wymiany bez lutowania. Jak kogoś denerwuje sposób działania klimy Outka to polecam, żałuję tylko, że nie zrobiłem tego rok temu, jak zamieszczono link do niemieckiego Słodowego. Montaż to ok. 30minut. Mało wygodne jest podejście do rurki aby ją wyjąć i zamontować, oraz aby podciągnąć tam kable, ale dało się to zrobić
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-05-2012, 09:51   

Tylko tak dla ścisłości w samochodzie nie ma 12V tylko około 13,7V. Więc proponował bym po drodze wstawić jakiś opornik (można policzyć ale trzeba by wiedzieć ile A zużywa wentylator) albo np. 3 diody prostownicze (jedna obniża o 0,7V).

Ps. A ta rura to jest od powietrza wciąganego z kabiny czy tylko do tego czujnika?
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 25-05-2012, 10:34   

krzychu napisał/a:
Tylko tak dla ścisłości w samochodzie nie ma 12V tylko około 13,7V. Więc proponował bym po drodze wstawić jakiś opornik (można policzyć ale trzeba by wiedzieć ile A zużywa wentylator) albo np. 3 diody prostownicze (jedna obniża o 0,7V).

Ps. A ta rura to jest od powietrza wciąganego z kabiny czy tylko do tego czujnika?


zgadza się - ale u mnie od ponad 2 m-cy działa... poza tym obawiam się oporników bo wiadomo, że się grzeją , i to znacznie, a wolę wymienić wentylatorek za 15 zyla niż oglądać zgliszcza po aucie....
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-05-2012, 10:47   

jmgmotocykle napisał/a:
że się grzeją


Bierzesz taki 10W ceramiczny i nie ma opcji, żeby się rozgrzał przy takim obciążeniu więcej niż o 1-2 stopnie.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-05-2012, 11:07   

rezon napisał/a:
Trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, wyjąć rurkę karbowaną, przeciąć ją w połowie na długości ok 4cm, wstawić mikrowentylatorek 12V (ważny kierunek dmuchania), podłączyć go do prądu, włożyć rurkę, zamontować osłonę. Prąd brałem nie z zapalniczki, ale sprzed pasażera - masa do rury, a +12 z przewodu zasilającego wentylator - po kombinacjach podrzeszowskiego ASO nie mam żadnych obaw co do usuwania części izolacji i lutowania przewodów. Wentylator ma złączkę , więc przewód zasilający też zaopatrzyłem we wtyczkę i mam możliwość wymiany bez lutowania. Jak kogoś denerwuje sposób działania klimy Outka to polecam, żałuję tylko, że nie zrobiłem tego rok temu, jak zamieszczono link do niemieckiego Słodowego. Montaż to ok. 30minut. Mało wygodne jest podejście do rurki aby ją wyjąć i zamontować, oraz aby podciągnąć tam kable, ale dało się to zrobić


Dzieki boys za hinta :mrgreen: Zaloze zatem cos takiego i u mnie. Tam, tzn w Pajero, tez niestety nadal klima 1-strefowa. BTW. w ktora strone ustawiamy smiglo wiatraka?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-05-2012, 14:00   

mitsu00 napisał/a:
BTW. w ktora strone ustawiamy smiglo wiatraka?
od kabiny - w Outku do przodu.
krzychu napisał/a:
Tylko tak dla ścisłości w samochodzie nie ma 12V tylko około 13,7V
Tak dla ścisłości to może mieć nawet i więcej. Wentylatorek to nie układ pomiarowy tylko ileś tam drucików. Najwyżej będą kręciły szybciej i pracowały krócej. Po za tym z racji funkcji cewki wentylatora mają dobre chłodzenie :lol:

[ Dodano: 25-05-2012, 14:01 ]
krzychu napisał/a:
A ta rura to jest od powietrza wciąganego z kabiny czy tylko do tego czujnika?
jest za takim małymi krateczkami poniżej stacyjki
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-05-2012, 14:13   

rezon napisał/a:
i pracowały krócej. Po za tym z racji funkcji cewki wentylatora


A co się stanie po tym "krócej"? Bo mi się wydaje, że może dojść do zwarcia tych drucików i wytworzenia się sporej ilości ciepła do puki jakiś tam bezpiecznik nie przepali się (zależnie gdzie podpiąłeś może to być np. 16A - a to dużo)

rezon napisał/a:
mają dobre chłodzenie :lol:


Tylko to chłodzenie się skończy w momencie nastanie "krócej"... Ale to są takie tam moje przemyślenia bo ktoś tam wyżej wspomniał, że opornik się grzeje, a mnie się wydaje, że użytkowanie wentylatora stale na nie przewidzianym przez konstruktora zasilaniu nie jest do końca dobrym pomysłem bo w okolicy chyba sporo plastików tam w outku?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-05-2012, 15:40   

rezon napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
BTW. w ktora strone ustawiamy smiglo wiatraka?
od kabiny - w Outku do przodu.
Hmm, tzn smiglo w strone silnika czy w strone kolan :D ?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-05-2012, 15:44   

krzychu napisał/a:
Bo mi się wydaje, że może dojść do zwarcia tych drucików i wytworzenia się
zwarcie drucika grubości włosa kończy się po prostu jego przepaleniem bez znacznej ilości ciepła. Nawet przewody zasilające wentylatorek mają przekrój ok. 0,1mmkw , może 0,2 czyli działają niemal jak bezpiecznik :) . Prąd rzędu 1A takie przewody po prostu topi w ciągu kilku sekund.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 25-05-2012, 21:38   

rezon napisał/a:
krzychu napisał/a:
Bo mi się wydaje, że może dojść do zwarcia tych drucików i wytworzenia się
zwarcie drucika grubości włosa kończy się po prostu jego przepaleniem bez znacznej ilości ciepła. Nawet przewody zasilające wentylatorek mają przekrój ok. 0,1mmkw , może 0,2 czyli działają niemal jak bezpiecznik :) . Prąd rzędu 1A takie przewody po prostu topi w ciągu kilku sekund.


Panowie, wg mnie nie trzeba stosować żadnych oporników, diód itp. Silniczki, o których piszecie to silniczki typu BLDC - czyli z elektronicznym sterowaniem, które nie puści większego napięcia niż to niezbędne na zwoje. Typowa tolerancja dla takich silników to 6-13,8V - więc się mieści :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.