srebrny avance z 2002 |
Autor |
Wiadomość |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 04-04-2019, 15:11
|
|
|
Odebrałem samochód od lakiernika. Wyszło ok, różnicy kolorów praktycznie nie ma ale szczeliny maski nie zostały idealnie spasowane (bo jeden bok jest lekko przekoszony).
Niestety ledwie udało mi się dojechać od lakiernika na parking. Silnik ładnie odpalił ale po nagrzaniu zaczął strasznie przerywać, zgasł na skrzyżowaniu i ogólnie masakra.
Przypominam że świece, przewody, palec i kopułka zostały niedawno wymienione. Dziś zaprowadziłem auto do mechanika (znowu po nagrzaniu zapalił się check engine i zaczęło szarpać). Ja obstawiam cewkę a mechanik - komputer (czy co tam steruje zapłonem). Co to będzie wg was? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-04-2019, 16:48
|
|
|
Cytat: | obstawiam cewkę a mechanik - komputer (czy co tam steruje zapłonem). Co to będzie wg was?
|
To pierwsze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 09-04-2019, 09:24
|
|
|
No wreszcie po 40 dniach bez samochodu zrobiłem dziś przegląd i odblokowałem dowód na policji. Cała akcja ze stłuczką wyniosła mnie 2500PLN było prostowanie i lakierowanie maski, spawanie i lakierowanie zderzaka, nowy kierunkowskaz, nadkole, trochę nowych spinek/zatrzasków i używany przedni błotnik.
Co do przerywającego silnika, to raczej nie była wina cewki tylko kopułki blueprint, którą wymieniałem 5 miesięcy temu a w której zmieliło ten węglik na sprężynce. Wymieniłem kopułkę, palec i cewkę (a pół roku temu przewody i świece ngk) i ... silnik nadal nie chodzi idealnie równo - widać taki jego urok . |
|
|
|
 |
BartWiksa
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 43 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 18-04-2019, 14:35
|
|
|
Niestety cewki lubią się sypać jedna po drugiej jeżeli nie wymienisz kompletu. Stare się wypalają przy nowych. Osobiście w przeciągu miesiąca wymieniłem cały komplet w GDI. |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 30-09-2020, 22:03
|
|
|
Wczoraj po roku zabierania się za wymianę padniętego podświetlenia klimatronika wreszcie udało się. Poszło nadspodziewanie szybko i już chyba wszystkie żarówki we wnętrzu wymieniłem na ledy.
Niestety w życiu nie może być zbyt lekko. Od kilku miesięcy po szybszej trasie czuć było zapach spalonego oleju. Wczoraj po podjechaniu pod dom zapach zrobił się silniejszy i aż dym zaczął lecieć spod maski. Zajrzałem a tam cały kolektor wydechowy zachapany olejem i spora część silnika koło maglownicy również w oleju. Co to może przeciekać, na jaki wydatek się przygotować? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-09-2020, 23:13
|
|
|
Na 99,9% uszczelki pokryw zaworów do wymiany. |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 01-10-2020, 07:18
|
|
|
To będzie ich trzecia wymiana w ciągu 4 lat . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 01-10-2020, 08:25
|
|
|
dołożyłbym uszczelkę korka wlewu oleju jeśli przedni kolektor wydechowy też zalany
a dym na pewno niebieski? bo mogły puścić węże przy chłodnicy oleju i też kupa dymu będzie
na pocieszenie dodam, że u mnie te uszczelki były robione 2x na przestrzeni 10 lat - zaraz po kupnie (chociaż nie ciekło) i 4 lata temu podczas montażu LPG - wszystko własnoręcznie, więc z dbałością o szczegóły
ale raz miałem montaż u kolegi i uszczelki były ewidentnie za duże, firma elring jeśli dobrze pamiętam, efekt to uszczelka przecięta przez pokrywę, ponieważ przy skręcaniu wysunęła się na bok
lało się na alternator
pewnie by się ułożyło samo, ale tamte pokrywy były mocno pogięte od zbyt mocnego dokręcania (i nie mówię o gniazdach śrub, ale o tej wewnętrznej ich części) |
|
|
|
 |
abdul
Forumowicz

Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 415 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-10-2020, 10:01
|
|
|
awas, skoro to już 3 wymiana w ciągu 4 lat to może to nie jest wina uszczelek tylko masz pogięte pokrywy zaworów? |
_________________
 |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 03-03-2023, 18:03
|
|
|
Hej, przymierzam się do remontu silnika (bo cały czas cieknie olej i troszkę ubywa płynu chłodniczego). Uszczelki zaworów, planowanie głowicy i przy okazji rozrząd. Ile mniej więcej mogą mnie skasować za części + robociznę w galu 2.5 ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-03-2023, 09:42
|
|
|
awas, masz LPG? Jak tak to ubytki płynu są pewnie na trójnikach gdzie wpięte są węże wodne reduktora w węże nagrzewnicy, jeśli nie masz LPG a masz jeszcze oryginalną chłodnicę wody to ubytki płynu są z jej powodu. Wycieki oleju s tym silniku są spod pokrywy zaworów, zaślepki przedniej głowicy i spod aparatu zapłonowego. To typowe miejsca. Dlaczego chcesz demontować głowice? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 04-03-2023, 20:20
|
|
|
Płyn chłodniczy może jeszcze wyciekać z "okularków" w obudowie termostatu - tam, gdzie się rozdziela na 2 głowice, okolice aparatu zapłonowego to są. Tam są 2 oringi. Czasem któryś wężyk ogrzewania przepustnicy puści.
Natomiast zdjęcie czapek to raczej w tym silniku rzadkość i wg mnie oznacza szybkie kłopoty. Rzadko kto zrobi to dobrze. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-03-2023, 09:06
|
|
|
Krzyzak, zgadza się, wycieku z tych rurek mogą się pojawić z 2 powodów: pierwszy to jeśli cokolwiek było robione z wężami do nagrzewnicy (wymiana węży, wymiana nagrzewnicy, montaż trójników LPG) i ktoś się szarpał z nimi, wtedy obruszają się rurki na oringach i czasami cieknie. Drugi powód to korozja rurek, miałem 2 przypadki, że rurka przegniła w miejscu wspawania króćca do wężyka od przepustnicy. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 12-03-2023, 12:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 12-03-2023, 11:21
|
|
|
Mam LPG, a planowanie głowicy zasugerował mi jedne mechanik, bo uszczelki pokryw wymieniałem 2 x w ciągu 2 lat i nadal cieknie (na kolektor i śmierdzi spalonym olejem). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-03-2023, 12:56
|
|
|
awas, przed montażem uszczelek pokrywy zaworów, nawet nowych, trzeba posmarować uszczelkę lub głowicę w miejscu styku z uszczelką pastą uszczelniającą, np. Dirko i jeśli pokrywy nie są pogięte, szczególnie w miejscu śrub mocujących, lub przegnite to nie ma prawa nic cieknąć czy się pocić.
A jeśli mechanik sugeruje wymianę uszczelek pod głowicami z powodu wycieków oleju na kolektory wydechowe to moje gratulacje. Problem tylko w tym, że miejsce łączenia głowicy z blokiem silnika jest poniżej kolektora wydechowego, a nie widziałem jeszcze żeby olej płynął do góry. Nawet wczoraj jak przypadkowo wylałem olej z bańki to wylał się na ziemię, a nie poleciał pod sufit |
|
|
|
 |
|