Galant 2.5 v6 problemy z elektryką. |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-01-2019, 17:59
|
|
|
vrangsinn napisał/a: | ewent. ASO |
Nie wiem jak w ASO ale na wschodzie oryginał kosztuje 220€ . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-01-2019, 20:39
|
|
|
zrobiłem kilka regeneracji altków i nigdy ori regulator nie był uszkodzony
owszem - dawał niższe napięcie, ale to było normą dla kogoś kto zna sposób ładowania w Galancie oraz znaczenie 4 przewodów (wiele aut ma 2 a 3 to już jest bizancjum )
co innego zamienniki |
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-01-2019, 22:07
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zrobiłem kilka regeneracji altków i nigdy ori regulator nie był uszkodzony
owszem - dawał niższe napięcie, ale to było normą dla kogoś kto zna sposób ładowania w Galancie oraz znaczenie 4 przewodów (wiele aut ma 2 a 3 to już jest bizancjum )
co innego zamienniki |
rozwiń Swoją myśl odnośnie 4 przewodów i ich braku zrozumienia "fachowców" tak dla laika...
czy nawiązujesz tutaj do sterowania przez ECU?? podobne objawy (rozładowywanie aku + słabnące światła także miałem, ale po odcięciu przewodu od ECU problem ustał - jest tutaj wątek na forum o tym), nie mniej temat mnie interesuje. Jak możesz rozwiń Krzyżak. |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2019, 19:18
|
|
|
vrangsinn napisał/a: | czy nawiązujesz tutaj do sterowania przez ECU? | dokładnie, wciąż ten sam temat... zmierzy tylko napięcie na wolnych obrotach i od razu diagnoza "regulator padł"
a tymczasem on tak działa i już i jak sam wspomniałeś po odłączeniu przewodu sterowania nagle się "naprawia"... |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-01-2019, 19:54
|
|
|
Ale ECU raczej nie puszczałoby do instalacji celowo 15,5-16V. To jest według mnie największym problemem tutaj. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
pierafal
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 207 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 27-01-2019, 10:10
|
|
|
Zesputy alternator odeslalem, a w poszukiwaniu lepszego caly czas korzystam z samochodu. Przejechalem kolejne ~250km i o dziwo, sytuacja z wyzszym napieciem nie powtorzyla sie.
Co myslicie o takim alternatorze (regenerowany na orginalnych czesciach): https://allegro.pl/oferta/ja1519-alternator-mitsubishi-galant-2-5-v6-7657230248
Czy dobrze rozumiem, ze macie watpliwosci czy to rzeczywiscie alternator czy moze komputer? Jak dziala sytem ladowania w galancie, kwestia tych 4 przewodow? Elektryk stwierdzil ze w galancie jest dodatkowy przewod do "wzbudzenia" alternatora. Czy to jest tak ze alternator jest wlaczany i wylaczany kiedy potrzeba, czy raczej komputer steruje regulatorem napiecia? |
_________________ pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2019, 12:18
|
|
|
Wyższego oczywiście nie, to już jest ewidentnie jakieś uszkodzenie. |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-01-2019, 13:09
|
|
|
pierafal napisał/a: | Czy dobrze rozumiem, ze macie watpliwosci czy to rzeczywiscie alternator czy moze komputer? Jak dziala sytem ladowania w galancie, kwestia tych 4 przewodow? Elektryk stwierdzil ze w galancie jest dodatkowy przewod do "wzbudzenia" alternatora. Czy to jest tak ze alternator jest wlaczany i wylaczany kiedy potrzeba, czy raczej komputer steruje regulatorem napiecia? |
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105772 |
|
|
|
 |
|