 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxA] Ładowanie akumulatora - przegrzany alternator |
Autor |
Wiadomość |
jachings
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2012 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-06-2018, 22:32 [EAxA] Ładowanie akumulatora - przegrzany alternator
|
|
|
Witam
Od pewnego czasu po przejechaniu kilku kilometrów zapalała się kontrolka ładowania
a miernik pokazywał ok 12V. Gdy samochód był zimny ładowanie było poprawne.
Po oddaniu do warsztatu została postawiona diagnoza "przegrzany stojan" który został wymieniony.
Jednak kontrolka ponownie się zapalała.
Po sprawdzeniu samego alternatora elektryk postawił diagnozę że jest jakiś błąd sterownika samochodu i sterownik błędnie odczytuje temperaturę alternatora (przegrzanie) i go "odłącza".
Została coś odpięte pomiędzy alternatorem a sterownikiem i kontrolka ładowania się już nie zapala.
Od warsztatu który regenerował alternator dostałem informację że tak się czasami dzieje i trzeba z tym jeździć.
Czy ktoś kiedyś słyszał o takim problemie?
Będę wdzięczny za każdą informację bo teraz mam obawy że skoro sterownik nie widzi jaką temperaturę ma alternator to może się spalić w każdej chwili. |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-06-2018, 07:58
|
|
|
Sterownik nie odczytuje temperatury alternatora tylko jego obciążenie, i wyłącza go jeśli pobór prądu jest zbyt duży. Sprawdź miernikiem cęgowym ile faktycznie prądu instalacja pobiera z alternatora. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 22-06-2018, 08:01
|
|
|
Wymień regulator napięcia |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2018, 09:00
|
|
|
wymień też elektryka, żeby nie zepsuł bardziej |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-11-2018, 17:32
|
|
|
Jako że walczyłem ostatnio z regeneracją alternatora, mogę powiedzieć że jak zwykle prawda leży gdzieś pośrodku.
Okazuje się, że w większości dostępnych zamienników regulatorów napięcia (a może wszystkich?) raportowane obciążenie silnie zależy od temperatury alternatora. I tak zaraz po uruchomieniu trzeba włączyć długie i ogrzewanie szyby żeby alternator się wyłączył, po kilku minutach pracy wystarczają włączone światła mijania, a po kolejnej chwili nie trzeba nic włączać by akumulator nie był już ładowany.
Mógłbym testować kolejne regulatory, ale ponieważ wyjęcie alternatora jest kłopotliwe (po drodze trzeba zdemontować parownik, rozpiąć układ chłodzenia itp) i temperatury też gmeraniu nie sprzyjają, odłączyłem pin FR od sterownika, dzięki temu ładowanie jest cały czas.
I jeszcze jedno - sterownik nie wyłącza alternatora całkiem, ustawia jedynie regulowane napięcie na ok. 12,6V. Dzięki temu nawet długotrwała jazda z tą usterką nie spowoduje rozładowania akumulatora, rozładowują go jedynie rozruchy. |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 16-11-2018, 19:14
|
|
|
szwagierr napisał/a: | Mógłbym testować kolejne regulatory, ale ponieważ wyjęcie alternatora jest kłopotliwe (po drodze trzeba zdemontować parownik, rozpiąć układ chłodzenia itp) i temperatury też gmeraniu nie sprzyjają, odłączyłem pin FR od sterownika, dzięki temu ładowanie jest cały czas. |
chyba coś kolego nie robiłeś jak trzeba
czas jaki potrzeba na wyjęcie to ok. 30-50minut w zalenżności od wprawy, i altek wychodzi od strony grodzi |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
|
|