 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: zbyszekm2 10-03-2008, 22:36 |
Zakup nowego Pajero |
Autor |
Wiadomość |
kongi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 18:48
|
|
|
gootek napisał/a: |
Jednak jak na razie mam problem z przyzwyczajeniem się do bardzo chropawego klangu Di-D - rodem z dostawczaka, a po drugie jestem trochę zaskoczony spalaniem. Jest od 12 do 18 litrów/100km a liczyłem na trochę mniej. Mam jednak nadzieję, że gdy się dotrze to trochę spadnie.
|
Nie chodzi mi rozpoczynanie zadnej wojny ile co pali - ale gdzie Ci sie udalo te 18 wypalic ?
12-13 w miescie (w malych/normalnych korkach)
i ponizej 10 trasa (przy 120-130, pozniej zaczynaja sie wiry)
Krotki pali dosc sporo mniej - ale cos za cos |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 28-10-2007, 18:57
|
|
|
Czesc,
wielkie dzieki za szybka odpowiedz ... No wlasnie ten DID 3.2, sam nie wiem co zrobic, ale chyba sie bede sklanial do 3.8 benzyny. Jak widac spalanie tego DID jest spore (juz slyszalem takie opinie) i komfort jazdy nizszy niz w benzynie, benzyna nie wezmie wiecej niz 15l. Moje MONTERO 3.5l spala srednio 14 l.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kongi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 19:06
|
|
|
roman napisał/a: | Czesc,
wielkie dzieki za szybka odpowiedz ... No wlasnie ten DID 3.2, sam nie wiem co zrobic, ale chyba sie bede sklanial do 3.8 benzyny. Jak widac spalanie tego DID jest spore (juz slyszalem takie opinie) i komfort jazdy nizszy niz w benzynie, benzyna nie wezmie wiecej niz 15l. Moje MONTERO 3.5l spala srednio 14 l.
|
yy... oczywiscie wolna wola
imho do terenowki lepszy jest klekot jednak...
tego dida to moze i jest spore, ale w koncu to ponad 3l
znam osobowki 2.2 ktore w automacie pala 10
a srednio to pali 10/100km, wiec przy 14-15 benzyny i tak jest roznica |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2007, 15:35
|
|
|
roman napisał/a: | Czesc,
wielkie dzieki za szybka odpowiedz ... No wlasnie ten DID 3.2, sam nie wiem co zrobic, ale chyba sie bede sklanial do 3.8 benzyny. Jak widac spalanie tego DID jest spore (juz slyszalem takie opinie) i komfort jazdy nizszy niz w benzynie, benzyna nie wezmie wiecej niz 15l. Moje MONTERO 3.5l spala srednio 14 l.
pozdrawiam |
Otóż,
zapewniam Cię, że Pajero z silnikiem benzynowym 3.8 przy odpowiednio dynamicznej jeździe weźmie więcej, dużo więcej, niż 15l.
To zależy głównie od szybkości i dynamiki.
Oczywiście czołgając się można zejść nisko ze spalaniem.
Wierzę nawet, że Twoje Montero pali Ci 14l/100km.
Jednak mnie taka jazda nudzi. Kiedy się nudzę staję się senny. Kiedy jestem senny pogarsza mi się refleks. Kiedy mam słabszy refleks staję się zagrożeniem na drodze.
Dlatego, ze względu na bezpieczeństwo na drodze - jeżdżę dynamicznie |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 29-10-2007, 15:49
|
|
|
No stary
nie chcialem Cie wkurzyc ....
Jezdze benzyna jakies 15 lat, zazwyczaj duza pojemnoscia, dlatego interesuje mnie, czy takie 3.2 DID ma kopa, ale jak na razie nie mam o tym dobrego zdania. Musze sie chyba po prostu tym przejechac. Dzieki na wiadomosc. |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2007, 20:31
|
|
|
Dlaczego sądzisz, że mógłbym się wkurzyć?
Moja odpowiedź miała być nieco żartobliwa, stąd ikona -
Zupełnie na serio - jak na gabaryty tego auta, jego masę oraz automatyczną skrzynię, która nie jest najszybsza, to ten diesel napędza ten wóz całkiem żwawo.
Jak na diesla - oczywiście.
Nie ma mowy aby porównywać tą dynamikę z silnikiem benzynowym typu 3.8 MIVEC, a tym bardziej na przykład z 5,7 HEMI z Grand Cherokee.
Jednak, jak na diesla, nie ma się czego wstydzić.
Masz rację - najlepiej samemu się przejechać, bo to jest subiektywna sprawa...
|
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-10-2007, 20:55
|
|
|
W porownaniu V6 z R4 zawsze górą będzie V6.
Ale Panowie - to jest wolnoobrotowy diesel. Owszem dołożono mu CR wygładzono pracę itd ale to wciąż jest diesel do terenówki.
Którym jeździło mi się zdecydowanie przyjemniej niż V6 (poprzedni model) - wiecie dlaczego? Właśnie ze względu na dźwięk
Tak ja wiem - ten dźwięk jak w ciężarówce - ale ja to lubię |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 08:13
|
|
|
Bo to jest diesel z cantera, tak samo jak w patrolu z cabstara |
|
|
|
 |
tomeksubaru [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 23:42
|
|
|
kongi napisał/a: | gootek napisał/a: |
Jednak jak na razie mam problem z przyzwyczajeniem się do bardzo chropawego klangu Di-D - rodem z dostawczaka, a po drugie jestem trochę zaskoczony spalaniem. Jest od 12 do 18 litrów/100km a liczyłem na trochę mniej. Mam jednak nadzieję, że gdy się dotrze to trochę spadnie.
|
Nie chodzi mi rozpoczynanie zadnej wojny ile co pali - ale gdzie Ci sie udalo te 18 wypalic ?
12-13 w miescie (w malych/normalnych korkach)
i ponizej 10 trasa (przy 120-130, pozniej zaczynaja sie wiry)
Krotki pali dosc sporo mniej - ale cos za cos |
No niestety zgadzam się w opinią że ten silnik żre jak opętany. 18-20 potrafi wciągnąć jeśli trasy są krótkie, do 6-8km.
W mieszanej jeździe też nie jest cudownie, bo wyszło (z wlanego oleju, nie z kompa) prawie 14l/100km.
Też liczę na "dotarcie":) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2007, 00:39
|
|
|
tomeksubaru napisał/a: | 18-20 potrafi wciągnąć jeśli trasy są krótkie, do 6-8km. |
90KM HDI 2,0 na takich trasach pije 8 tu gdzie jeździ się zgodnie z przepisami a ja nie katuję silnika na zimno.
tomeksubaru, dolicz do tego opory zimnego oleju w napędach, masę, wielkość itd i masz wynik.
Ali-En napisał/a: | Bo to jest diesel z cantera | jasne. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-10-2007, 09:48
|
|
|
tomeksubaru napisał/a: |
No niestety zgadzam się w opinią że ten silnik żre jak opętany. 18-20 potrafi wciągnąć jeśli trasy są krótkie, do 6-8km.
W mieszanej jeździe też nie jest cudownie, bo wyszło (z wlanego oleju, nie z kompa) prawie 14l/100km.
Też liczę na "dotarcie":) |
Nie wiem jak Wam się to udaje...U mnie nigdy nie wyszło więcej niż 12 z małym kawałkiem- czy to w mieście czy na trasie z tempomatem ustawionym na 160. Zrobiłem nim około od zakupu 12 tysięcy, więc powtarzalność pomiarów jest dosyć spora. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2007, 09:55
|
|
|
Ja tez nie wiem jak to mozliwe ale wartosci powyzej 15 l na 100 km to bardziej pasuja do V6 niz do DiD'a.
Moze walczac w terenie, na reduktorze auto tyle spali ale 18 - 20 to raczej wyjatkowe zuzycie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 31-10-2007, 10:02
|
|
|
No wlasnie, jak tak sledze Wasze posty na temat zuzycia w DID, to sie zastanawiam po co kupowac silnik z dislem. Przeciez benzyna w bardzo agresywnym stylu jazdy nie zuzyje wiecej niz 20l. Przy normalnej jedzie 15l to chyba max zuzycia. Wiec po co kupowac silnik DID ??? |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2007, 18:31
|
|
|
roman napisał/a: | Wiec po co kupowac silnik DID ??? | Dobre pytanie.
Jeśli o mnie chodzi to z określonych powodów zależało mi, żeby kupić nowe auto w kraju (nie import z USA) i żeby to była wersja 3-dzwiowa. W polskiej ofercie silnik benzynowy występuje tylko w wersji 5-dzwiowej.
Po drugie, gdybym to przebolał i zdecydował się na auto 5-dzwiowe, to benzyna wystepuje tylko w najbogatszej wersji wyposażenia, w której jest mnóstwo ekstrasów zupełnie mi zbędnych. Nie byłem gotów wyłożyć na takie auto 230 tys. zł - po prostu.
To zasadnicza przyczyna.
Druga, mniej ważna, była taka, że jednak liczyłem na wyraźnie mniejsze koszty paliwa w stosunku bo benzyny.
Poza tym nie widzę, żadnych powodów aby kupować silnik DiD.
Pod wszystkimi względami, oprócz wyżej wymienionych, ten diesel w stosunku do dobrego silnika benzynowego (jakim jest 3.8 MIVEC) po prostu przegrywa.
Tak więc moja decyzja była kompromisem.
Jak na razie wygląda, że dobrym.
Mimo tego silnika, autem jeździ mi się bardzo dobrze. Oby tak dalej... |
|
|
|
 |
kongi [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2007, 20:22
|
|
|
gootek napisał/a: | roman napisał/a: | Wiec po co kupowac silnik DID ??? | Dobre pytanie.
Jeśli o mnie chodzi to z określonych powodów zależało mi, żeby kupić nowe auto w kraju (nie import z USA) i żeby to była wersja 3-dzwiowa. W polskiej ofercie silnik benzynowy występuje tylko w wersji 5-dzwiowej. |
myle sie czy 3 drzwiowe u nas sa tylko na zamowienie ?
gootek napisał/a: |
Druga, mniej ważna, była taka, że jednak liczyłem na wyraźnie mniejsze koszty paliwa w stosunku bo benzyny.
Poza tym nie widzę, żadnych powodów aby kupować silnik DiD.
Pod wszystkimi względami, oprócz wyżej wymienionych, ten diesel w stosunku do dobrego silnika benzynowego (jakim jest 3.8 MIVEC) po prostu przegrywa.
|
bede bronil klekota (z przymruzeniem oka)
benzyna nie terkocze, nie wibruje, ma przyjemniejszy dzwiek - cos poza tym ?
Nm ma klekot wiecej
na starcie pewno bedzie szybsza, przy przyspieszaniu od powyzej 100 doładowanie to doładowanie
jak sie cos zepsuje to pewno lepiej miec zepsuta benzyne
wlaczonej klimatyzacji nie czuc w klekotach
Jeepnieci zawsze jak widze jak ktos sie pyta czy pb czy on to mowia ze 'e, co tam on'
tylko zadnego rozsadnego uzasadnienia nie slyszalem |
|
|
|
 |
|
|