Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
10-03-2008, 22:36
Zakup nowego Pajero
Autor Wiadomość
tom0815
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2007, 22:15   Zakup nowego Pajero

Witam wszystkich użytkowników forum!
Właśnie jestem w trakcie pracy koncepcyjnej dot. zakupu samochodu. Chciałbym kupić taki, którym mógłbym wjechać w troszkę trudniejszy teren, chociaż w większości będę korzystał z dróg asfaltowych. W procesie eliminacji pozostały mi trzy samochody do wyboru: Land Cruiser, Mitsubishi Pajero lub Jeep Wrangler Rubicon. Myślę o zakupie nowego samochodu z 2007 roku. Czy macie może jakieś doświadczenia, związane z tymi markami ?
Drugie pytanie dotyczy samochodów ściąganych z USA ( nowy samochód mogę dostać za 60% wartości takiego samego, kupionego u dealera w kraju). Czy faktycznie te samochody różnią się od sprzedawanych w Europie ? Np. w Polsce sprzedawany jest Mitsubishi Pajero z silnikiem 3,8l, tak samo w USA...
A'propos, czy ktoś ma taki samochód. Ciekaw jestem, jak się ten silnik sprawuje i ile pali. Jeżdżę obecnie przede wszystkim motocyklem ( BMW R1200GS) i przyzwyczajony jestem do dynamicznej jazdy, potrzebuję zatem odpowiedniej mocy również w samochodzie.
Dziękuję z góry za ewentualne odpowiedzi.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-10-2007, 23:03   

tom0815, metoda eliminacji moim zdaniem niezła, znaczy pozostały na placu boju godne auta ;) I tak:
Land Cruiser - przestarzały samochód w dalszym ciągu budowany na ramie a to oznacza, że mamy do czynienia z ciężkim klamotem niespecjlanie nadającym się do codziennej eksploatacji (znaczy lans jest ale prowadzi się toto wołowato :D )
Wrangler - legenda, samchód nieomal idealny do terenu (choć Dakaru toto nigdy nie wygrało... ;) ) Niemniej dużo lepszy pomysł niż Toyota. Na plaskatych drogach nienajlepiej się czuje i bywa mało przewidywalny (szczególnie z benzynowym, mocnym silnikiem) Faktem natomiast jest to, że w terenie wynagradza wszystkie utyskiwania na absolutny brak komfortu ;)
Pajero - legenda, (w Dakarze robi co chce ;) ) Nie jest oparty na ramie a na nowoczesnej ramie szczątkowej co daje dobry kompromis pomiędzy dzielnością terenową (gorzej niż Wrangler) a jazdą na płaskim (tu konkrencji w tej klasie samochodów nie znajduję i bardzo proszę, bez opinii, że X5 czy Cayenne są wygodniejsze, są, ale "martwy policjant" to już gruby teren dla nich ;) ) Misiek ma kilka fajnych rozwiązań terenowych a jednocześnie zachowuje dużo cech auta osobowego. Z doświadczenia wiem, że tam gdzie nie poradzi sobie Pajero 99% użytkowników i tak nie wjedzie bo nie wie jak i się będzie bało ;)
Co do samochodów US - różnice mogą być nikłe (Wrangler) lub poważne (Land Cruiser i Misiek) Wszystko zależy od wersji jaką kupisz. Dla przykładu w 2004 roku część Montero nie miała centralnego dyfra i chłodnicy oleju w skrzyni biegów - skutek był jeden, wysypane dyfry i posadzone skrzynie (wszak US spec zakłada "szaleńczą" jazdą z prędkością do 60 m/h ;) )
Wg mnie powinieneś pojeździć sobie tymi autami i dogadać się ze sprzedawcą na wycieczkę w teren. To wiele wyjaśni ;)
Pozdrawiam

P.S. No i ani Toyka (zuo! ;) ) ani Jeep nie mają taaaaakiego foruma jak tu ;)
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2007, 07:12   

Lekcje nie odrobione Kolego. Witaj ale warto moze zadac sobie troche trudu i poszukac.

1. http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=15688
2. http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=12853

3. no i tu chyba bardzo podobna kwestia: http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11481

[ Dodano: 05-10-2007, 07:56 ]
tom0815 napisał/a:
Chciałbym kupić taki, którym mógłbym wjechać w troszkę trudniejszy teren

W trudniejszy teren mozesz wiechac kazdym z tej trojki ale czy kazdym wyjedziesz tego nie gwarantuje.
Pytanie co to dla Ciebie jest trudniejszym (ciezszym) terenem. To sa bulwarowki i bez strat sie nie obedzie. Za to lekki teren to dla tych aut pikus. Szutry, zasniezone odcinki drog, lesne przecinki i budowlane dojazdowki przejada nawet jak jest mokro (przy pewnym doswiadczeniu kierowcy).
Bede sie wypowiadal na temat LandCruiser i Pajero. Jeepa nowego nie znam ale starsze generacje maja srednia opinie. Tak naprawde to ciezko porownywac Wranglera z LD czy Pojarka szczegolnie w wersjach 5. drzwiowych. Jeep to autko do zabawy, maly smieszny na dluzsza trase koszmar.
Jackie napisał/a:
Land Cruiser - przestarzały samochód w dalszym ciągu budowany na ramie a to oznacza, że mamy do czynienia z ciężkim klamotem niespecjlanie nadającym się do codziennej eksploatacji (znaczy lans jest ale prowadzi się toto wołowato :D )

tu sie nie zgodze, LC wlasnie ze wzgledu na swoja budowe i silnik jest uznawany za bardzo dzielny w terenie i niezawodny w podrozy. Nie dam zlego slowa powiedziec o LC to solidne auto i wcale nie wolowate, choc...
teraz sie zacznie :D
Nowy Wagon, zostal najlepsza terenowka w Australii gdzie jak wiadomo te samochody sa naprawde wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem i testowane doglebnie :D :D :D
Komfort jazdy po czarnym jest porownywalny z LC jednak ze wskazaniem na Mitsubishi. Zawsze to byl dostojniejszy samochod od Toyoty. Jak doczytasz historie z 3 linka to sie dowiesz dlaczego Jeep zostal wybrany. Dupowoz co blota nie widzial.
Powiem (napisze) tak: Odpusc "pipa". Jesli Cie stac na taki wydatek to wybieraj z japoncow. Nie patrz tylko na parametry techniczne ale i na praktyczna strone zakupu. Gdzie masz blizej do serwisu, gdzie dostaniesz lepsze warunki. Z jakiej marki samochodami miales doswiadczenie i wiele, wiele innych czynnikow. Ja teraz kupilbym Wagona i cieszyl sie jego walorami. Wypasiona limuzyna z napedem na cztery kola.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tom0815
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2007, 15:12   Lekcje odrobione...

Dzięki za odpowiedzi i linki. Melduję, że lekcje odrobiłem, skontaktowałem się nawet z użytkownikiem "forum" - posiadaczem Pajero Montero 3,8 benzyna, tzn.samochodu, do jakiego prawie już jestem przekonany. Dzięki Macieju raz jeszcze za pomoc.
Teraz przejdę do części praktycznej procesu przedzakupowego, a więc umówię się dealerami Toyoty, Mitsubishi i Jeepa na jazdę próbną. Nigdy nie jeździłem automatem, więc to nie będzie łatwy kawałek chleba. Ale, jak to mówi moja żona, gdy trzeba porzucić butelkę piwa na rzecz spaceru z psem, trzeba być mężczyzną od czasu do czasu...
Pozdrawiam wszystkich na tym forum, stworzyliście naprawdę fajną ekipę. Tylko na forach motocyklowych spotyka się podobną serdeczność i chęć pomocy. :p
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2007, 15:17   

Jesli chodzi o automat to uwazaj na hamulec. Nie wiem jak to jest w Jeep'ie i w Pajero (jezdzilem manualem) ale w Landku awaryjne hamowanie jest naprawde mocne. Nie bedac zapietym mozna nabic sobie duzego guza.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tom0815
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2007, 15:27   Dzięki

Dzięki za radę
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 09:46   

Tom0815,
a dlaczego nie bierzesz pod uwagę Nissana Patrola?
W tej chwili w salonach Nissana są wyśmienite rabaty na Patrole.

Ja dołączyłem się do tego wątku bo również przymierzam się do nowej terenówki.
W moim rankingu prowadzi Pajero.
Najchętniej wybrałbym wersję benzynową, ale jest trochę za droga zarówno w zakupie jak i w utrzymaniu.
Dlatego najprawdopodobniej będzie diesel.
Pytanie zatem dlaczego nie Patrol?
Jak dla mnie jest to wprawdzie znakomita terenówka, ale nowym Pajero lepiej i szybciej jeździ sie po asfalcie. Jeśli zdecyduję się na Pajero 3.2 - to mam zamiar go zaczipować.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, szczególnie od osób, które mają doświadczenie z nowym Pajero.

pozdrawiam
gootek
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2007, 09:50   

To moze zastanow sie jeszcze nad nowym Discovery III :D
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2007, 10:26   

Gene napisał/a:
To moze zastanow sie jeszcze nad nowym Discovery III :D


Hmm.... Nawet w UK mają opinię awaryjnych :?

Tu gdzie jestem najwięcej jest Miśków - Pajero przeróżnych generacji i L200. Potem jest Isuzu Pick-up chyba Rodeo i dopiero reszta. A i dużo Range Roverów
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 12:18   

Hubeeert napisał/a:
Gene napisał/a:
To moze zastanow sie jeszcze nad nowym Discovery III :D


Hmm.... Nawet w UK mają opinię awaryjnych :?

O to właśnie chodzi.
Jak bym miał się decydować na wynalazek, to wolałbym Jeepa GC, bo chociaż silnik ma konkretny - 3.0 CDR od Mercedesa.
Tak na serio: to ma być Japończyk i już! :wink:
Z trójki: Pajero, Land Cruiser i Patrol najbardziej pociąga mnie Pajero, chociaż mam też najwięcej obaw związanych z eksploatacją. Z tego co się dowiadziałem ceny części i akcesoriów w polskiej sieci Mitsubishi są po prostu bajońskie.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2007, 13:54   

gootek, weź na spokojnie porównaj ceny części. I przeglądów.
Akcesoria w każdej sieci są drogie - nie jest to przypadłość tylko Mitsubishi.

http://www.autogt.pl/inde...-pajero-3-5-gdi - tu znajdziesz ceny przeglądów co prawda GDI 3,5 ale to się dużo nie różni. Chyba.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tom0815
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 14:29   Nissan Patrol...

Nie brałem pod uwagę Patrola z dwóch powodów:
1.Mój bliski znajomy kupił NP i miał z nim same problemy, jeśli chodzi o usterkowość. Wiem, że trudno oceniać po jednym modelu, ale ...
2. Poszukuję samochodu, który będzie równie dobry na asfalcie, co w terenie i wydaje mi się, że takie kryteria spełnia tylko MP i LC. Land Rover jest zbyt usterkowy, Patrol dosyć niewygodny na asfalcie, gdy chce się pojechać szybciej niż 120 km/h ( sprawdziłem, co prawda w roczniku 2004, ale chyba niewiele się w tym względzie zmieniło), a Jeep Wrangler zbyt mocno nastawiony na teren.
Rozumiem, że uniwersalne samochody nie istnieją, ale zakładając, że 25% będę bawił się w terenie, a pozostałe 75% będę jeździł drogami, chce wybrać najbardziej zbliżony do ideału. A to chyba właśnie może być MP. I to raczej w benzynie, bo łatwiej go ściągnąć z US w dobrej cenie.
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 15:32   

Ja nie będę sciagal auta z USA, bo to ma być sluzbowe auto w firmie w leasingu. Wolalbym benzyne, bo zawsze jezdzilem na benzynie, ale tlumacze sobie, ze diesel tez ma swoje zalety.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2007, 15:39   

gootek napisał/a:
Wolalbym benzyne, bo zawsze jezdzilem na benzynie, ale tlumacze sobie, ze diesel tez ma swoje zalety.
Zdecydowanie jak dla mnie diesel. Co prawda też żłopie ale ON i przez Common Rail więc jest cichszy niż dawniej.

GDI jest OK pod warunkiem, że tankujesz dobre paliwo i regularnie czyścisz przepustnicę.
Niestety i tak żłopie więcej niz DI-D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tom0815
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 17:07   autko zUSA

Ja też będę kupował to autko poprzez leasing i jako służbowe. Nie ma różnicy czy kupisz je w Polsce u dealera czy jako ściągnięte z USA, byleby leasingodawca mógł je wcześniej kupić poprzez fakturę VAT. Jest wiele firm świadczących takie usługi tzn. ściągających nowe samochody dla leasingu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.