Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Rozrząd.
Autor Wiadomość
2006romek 
Nowy Forumowicz
mitsumaniak space


Auto: Mitsubishi Space Star 1800 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 24
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 17-05-2011, 23:21   

no to co najlepiej jest wymienic wszystko za jednym razem????????????? :shock:
_________________
2006romek
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-05-2011, 10:35   

Nie musisz wymieniać tylko po co ? Napinacz powinno się wymienic o ile mi wiadomo razem z paskiem no chyba że wymieniasz pasek bo np.: pompę wody robiłeś a do wymiany daleko to możesz sobie darować.
Pompy nie musisz ale ponieważ jest napędzana od paska rozrządu więc jeśli będzie do wymiany to od razu masz i rozrząd( paska raz zdjętego nie powinno się zakładać ponownie).Chciaż obiło mi się gdzieś o uszy że wymienia się ją co drugą wymianę paska ale to opinia zasłyszana a nie chciałbym powielać bzdur.

Prewencyjnie i dla świętego spokoju jak już coś tam robisz to pasuje zmienić wszystko co jest częściami praktycznie eksploatacyjnymi.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Bagiusz 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 26
Skąd: Niemce
Wysłany: 18-08-2011, 09:11   

Odświeżę trochę temat bo przymierzam się do wymiany rozrządu. To że wymienię raczej cały komplet nie podlega dyskusji. Mam natomiast pytanie odnośnie marki takiego zestawu: czy macie jakieś konkretne firmy produkujące części, które polecacie bądź kategorycznie odradzacie ? Czy kierować się zasadą: "najważniejsze że nowe" ?
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-08-2011, 14:30   

Ja jak jakiś czas temu wymieniałem, to pasek był Contitech a napinacz zdaje się, że INA. Na forum ludzie często polecają Mitsuboshi
_________________
Si vis pacem, para bellum.
Ostatnio zmieniony przez RaVciO 07-02-2012, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 18-08-2011, 14:35   

Kilka tygodnie temu dokonałem wymiany rozrządu w ASO. Pierwsza wymiana, wiec u mnie potrzebna była jedynie wymiana paska i rolki napinacza. Także miałem dylemat. W sumie to opinie znajdzie się tyle co i osób, zależny kogo spytasz.

Generalnie z tego co wyczytałem, najpopularniejsze marki to Contitech, SKF, Gates. Wybrałem rolkę SKF, pasek Gates PowerGrip.

Ciekawe, kiedy sprawdzałem ceny pasków, jednym z najtańszych pasków był Dayco; a u mnie siedzi fabryczny pasek klinowy firmy Dayco... z logo Mitsubishi! Więc zastanawiające jak tu się ma jakość do ceny? Zgłupieć można....

Generalnie to chyba całą sprawę wyboru można sprowadzić do tego, żeby lepiej nie ryzykować z egzotycznymi markami i wymieniać rozrząd na czas - a lepiej i przed interwałem (czas/przebieg) - to w zależności od charakterystyki użytkowania auta, tzn. w myśl zasady, że przecież krótkie trasy w mieście obciążają cały silnik a więc i pasek rozrządu o wiele bardziej niż równomierna jazda w trasie.
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
Mehu 
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Automat Benzyna 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 55
Skąd: wroclaw
Wysłany: 07-02-2012, 11:12   

Witam, Moje auto dobija 160tys, ostatnio robilem rozrzad przy 90tys jak sie zaleca w w serwisie Mitsubishi co mnie zrujnowalo ale to bylo w Hiszpani, teraz kozystam z normalnego zaufanego mechanika. Mam pytanie czy jak ksiazeczka zaleca nastepna wymiane pezy 150tys km to musze to niezwlocznie zrobic czy wytrzyma mi ten rozrzad do 180tys czyli nastepne 90tys jak wczesniej ?? Pytam bo nie jestem przygotowany teraz na taki wydatek i chcialbym to przeciagnac troche i co mam tez zrobic z ta pompa, wymieniac profilaktycznie czy jak dziala to nie ??
_________________
Pawel,Colt CZ3,
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2012, 11:24   

Tu nikt ci nie odpowie, że wytrzyma na pewno albo nie wytrzyma. Po przekroczeniu bezpiecznego czasu to czysta loteria. Jeśli lubisz ryzyko to czekaj do tych 180tys, wcale nie jest pewne, że pasek się zerwie i pobije ci głowicę czy nawet tłoki :)
 
 
pawelkaw 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-02-2012, 11:32   

Ja nie dawno właśnie wymieniałem przy 180 tys. Mój mechanik stwierdził, że jeszcze nie słyszał żeby w japończyku zerwał się pasek. Naciskałem go trochę wcześniej po sprowadzeniu auta było 140 tys, ale rzucił okiem na pasek i powiedział, że nie ma problemu na 180 tys pogadamy.
 
 
Mehu 
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Automat Benzyna 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 55
Skąd: wroclaw
Wysłany: 07-02-2012, 11:41   

No takiej nadzei jestem aczkolwiek wiem ze ryzykuje ale poczekam zwlaszcza ze ten ostatni rozrzad byl oryginalny z serwisu i mam nadzieje ze wytrzyma do 180tys. Jak strzeli to na pewno sie odezwe. :D A co jeszcze z ta pompa wodna mam ja robic czy jak nic sie nie dzieje to nie ?? jest jakis sposob zeby ja przetestowac czy dziala poprawnie i bedzie jeszcze przez dluzszy czas ?? dzieki
_________________
Pawel,Colt CZ3,
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2012, 11:51   

Ja wymieniłbym całość wraz z pompą. Jej koszt to około 150zł ale będziesz miał pewność, że nic się nie stanie. Możesz jedynie sprawdzić, czy łożysko pompy ma luz, czy szumi to raczej nie sprawdzisz, bo będziesz słyszał szum uszczelniacza.
 
 
Mehu 
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Automat Benzyna 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 55
Skąd: wroclaw
Wysłany: 07-02-2012, 11:54   

A to niedroga, pewnie wymienie wszystko jak sie za to zabiore, dzieki i pozdrawiam
_________________
Pawel,Colt CZ3,
 
 
a_destroyer 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE STAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Jarosław
Wysłany: 11-02-2016, 16:12   [MSS GDI] Rozrząd, wymiana

Witam,

Na wiosnę planuję wymianę rozrządu w moim samochodzie MSS 1,8 GDI. Przeglądając części na Allegro i w sklepach internetowych dodałem sobie bólu do łba bo nie wiem już co konkretnie wymienić. Pasek + rolkę napinającą + rokę prowadzącą na pewno, ale czy jest konieczna także wymiana pompy wody i napinacza?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-02-2016, 17:09   

Znasz jego przeszłość i przebieg :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
a_destroyer 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE STAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Jarosław
Wysłany: 11-02-2016, 17:12   

Bizi78 napisał/a:
Znasz jego przeszłość i przebieg :?: .


Przebieg silnika to podobno 150 tys. Ale czy w tym silniku był kiedykolwiek wymieniany rozrząd to tylko czort wie ;)

Edit:
Tak na marginesie, przeszłość auta znam, ale dla mojego rozrządu ma ona niewielkie znaczenie. Auto zostało sprowadzone przez jakaś babę z Włoch, przy 50 tys. zarżnęła silnik, auto sprzedała, kupiła je jakaś inna baba, wsadziła inny silnik, który również zarżnęła. Od tej drugiej baby auto kupiłem ja, wsadziłem inny silnik. Nie chcę go zarżnąć :mrgreen:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-02-2016, 17:55   

Jeśli chcesz dłużej auto użytkować to ja bym wymienił komplet.
Niestety napinacz to chyba mocno skrobnie po kieszeni.
Dodatkowo bym wymienił jeszcze uszczelniacze wałków i wału pod rozrządem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.