[1G 90-94] STUKAJĄ ZAWORY!!! I CO TERAZ?? |
Autor |
Wiadomość |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 03-06-2009, 18:11
|
|
|
witam
ja tez miałem Mobila i zawory waliły mi rano po odpaleniu. teraz mam motula półsyntetyk i jest w porzadku. Poza tym na Mobilu auto brało mi zbyt dużo oleju. |
|
|
|
 |
Janosik
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 11 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 05-06-2009, 18:44
|
|
|
Witam. Niedawno kupiłem sobie Eclipse 1G i właśnie mam ten sam problem. Jeżdże sobie i po jakimś czasie zaczyna coś stukać, z tego co czytałem z tym temacie to wina tych popychaczy, wiec mam w planach zmiane oleju , ale jest problem, przy zakupie dowiedzialem sie ze zalany jest pełnym syntetykiem Shella przy przebiegu 160 tys. czy mozna bezproblemowo wymienic filter i olej na półsyntetyk, żeby dodatkowych problemów sobie nienawabić. |
Ostatnio zmieniony przez Janosik 05-06-2009, 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2009, 18:58
|
|
|
Janosik, w jakim celu chcesz zmieniać olej na półsyntetyczny ??
Jeśli jest zalany syntetykiem i nie bierze oleju, nie kopci to zalej go syntetykiem. Jedna rada zmień markę oleju z Shell na Valvoline i bedziesz pan zadowolony. Jeśli bierze olej lub kopci zmieniaj śmiało na półsyntetyk, też Valvoline. Sprawą oczywistą jest, że przy każdej zmienie oleju, zmieniamy filtr oleju. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Janosik
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 11 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 05-06-2009, 21:02
|
|
|
Myslałem o zmianie na półsyntetyk bo słyszałem ze poprostu nie opłaca sie syntetyka lać przy tym przebiegu. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2009, 21:36
|
|
|
Jak go nie bierze (oleju) to nie ma po co zmieniać na pół syntetyka. Po drugie dziwne że na syntetyku (który z zasady najbardziej myję a jeśli to jest Shell to on jeden z najbardziej myjących) i stukają zawory. |
|
|
|
 |
Janosik
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 11 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 05-06-2009, 23:47
|
|
|
Właśnie problem jest w tym ze cos stuka |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2009, 09:34
|
|
|
krzychu, u mnie na Shellu też stukały, mechanik kazał wymienić dwa lata temu popychacze. Ja za radą kolegów z forum wymieniłem olej na Valvoline. I od dwóch lat nic nie stuka. Shell tak samo jak i Mobil do Japońców się niestety nie nadaje. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Janosik
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 11 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 06-06-2009, 10:02
|
|
|
No ok to zmienie olej z Shella na Valvoline, ale zostawic syntetyk czy zalac półsyntetykiem? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2009, 10:09
|
|
|
Jeśli nie bierze i nie kopci to zostawiłbym syntetyk. Znam Ecli co przekulała 250tkm i dalej śmiga na syntetyku. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Janosik
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 11 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 06-06-2009, 10:26
|
|
|
Tak tez zrobie , mam nadzieje ze to pomoze. Dziekuje za pomoc. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-06-2009, 12:59
|
|
|
A jaki tam jest silnik 4G63? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2009, 13:24
|
|
|
krzychu napisał/a: | A jaki tam jest silnik 4G63? |
Dokładnie taki. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-06-2009, 13:53
|
|
|
Heheh no to sprawdziłem pierwsze wzmianki o 4G63 są z '87 więc mam konstrukcyjnie 19 letni silnik w swoim samochodzie. Ciekawe czy popychacze coś zmodernizowali. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2009, 14:11
|
|
|
krzychu napisał/a: | Heheh no to sprawdziłem pierwsze wzmianki o 4G63 są z '87 więc mam konstrukcyjnie 19 letni silnik w swoim samochodzie. Ciekawe czy popychacze coś zmodernizowali. |
Jest to bardzo stara i jedna z bardziej udanych jednostek benzynowych na świecie, stosowana np. w EVO do 9 generacji. Oczywiście udoskonalana, ale podstawy zostały takie same jak w '87 roku. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-06-2009, 14:49
|
|
|
O EVO 9 i poprzednich wiedziałem ale nie sądziłem że od '87
Z tym że wspólne to mają tylko blok. Wał, tłoki, głowice (w tym z Mivec) już całkiem co innego. Ale też się zgodzę że fajny silnik, bardzo elastyczny, szybko się nagrzewa na pewno żywotny.... Ale z tymi popychaczami to mnie zdziwiłeś (mam zalanego Shella) a zastanawiałem się nad Valvoline też. |
|
|
|
 |
|