[EA5A/W 2.5] Nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2015, 21:53
|
|
|
A u mnie kiła mogiła. Mam nowe świece, przewody regenerowany aparat z nową cewką i (od dzisiaj) z nową kopułką, z nowym palcem i caly czas P0301, czyli wypadający zapłon na 1cylindrze. Dzisiaj dodatkowo w drodze do Wrocławia raz wypadł na drugim cylindrze. Któraś z nowych rzeczy jest felerna. Tak myślę, że zamienię kable z 1 i 2 oraz wyjmę świecę z 1 i włożę w 4. Niestety muszę tak do Warszawy dojechać zanim coś zacznę.
Edit: A może szanowni forumowicze wiedzą, kto we Wrocławiu mógłby mi przeprowadzić taką operację? |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2015, 00:12
|
|
|
Dzięki za pomoc, napisałem na PW. Może pomoże. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 18-03-2015, 06:12
|
|
|
Wracając do Wawy po drodze możesz wpaść na kasowanie błędów o ile masz gala po lifcie |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2015, 06:31
|
|
|
Dzięki . Mam na kompie ScanXL i ELMa. Odczytywałem i kasowałem na bieżąco, bo tak wiało, że nie wiedziałem czy to wiatr, czy silnik. Stąd też wiedziałem, że też wypadł na dwójce (P0302). |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2015, 12:49
|
|
|
Nie mam. Rozmawiałem z Deeyaj-em. Ma nawał roboty, a taka przekładka o której wspomniałem to 1,5h roboty. Muszę się jutro doczłapać do Wawy i ogarnąć temat. Mam dziwne przeczucie, że to problem ze świecą. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-03-2015, 13:17
|
|
|
madluke napisał/a: | Mam dziwne przeczucie, że to problem ze świecą. |
No chyba tylko to pozostaje jeśli ich nie zmieniałeś... No albo nie do końca sprawny aparat ale tego byśmy nie chcieli... |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2015, 13:25
|
|
|
No własnie problem w tym, że wszystko jest zmienione z instalacji elektrycznej. Mam nowe świece i kable (przejechały 3k km do wystąpienia problemu), nową cewkę (przejechała 200 km do ponownego ujawnienia się problemu), nową kopułkę (przejechała 150 km do kolejnego ujawnienia się problemu w trasie) i nowy palce (przejechał 5 km - nie usunął problemu). Podejrzewam, że jedna ze świec jest trefna (Irydowe Denso), a może kabel felerny (NGK). To będzie w miarę łatwo zdiagnozować podmianką, tylko muszę zdemontować kolektor. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 18-03-2015, 15:34
|
|
|
Tam gdzie Bartek stacjonuje jest jeszcze warsztat RM - to możesz pytać o Radka w razie W. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2015, 12:49
|
|
|
No i jest winowajca i dodatkowo kilka kwiatków wyszło. Wyciek oleju spod uszczelki świec w 1 cylindrze. Dodatkowe kwiatki to wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów i przebicia na każdej jednej świecy.
Dodam, że wymieniałem wszystko na początku grudnia - uszczelki pokrywy ori z ASO, uszczelki pod świece Febest oraz świece Denso PK20PR11.
Na razie nie mówię nic złego, bo świece wysyłam na reklamację i zobaczę jaka będzie odpowiedź - albo felerna partia mi się trafiła, albo spartolony montaż. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2015, 22:35
|
|
|
madluke napisał/a: | albo spartolony montaż. |
Najprawdopodobniej tu jest pies pogrzebany bo ori uszczelki nie powinny cieknąć JEŚLI BYŁY POPRAWNIE ZAŁOŻONE, tzn. na dobrze oczyszczone i równe powierzchnie i dociśnięte odpowiednim momentem. Jak skręcisz za mocno to szybko się rozcieknie.
O uszczelniaczach Febest zdania nie mam ale mogły być nie najlepszej jakości.
A świece wystarczy wkręcić nie zachowując czystości porcelanki i już mamy problem gotowy... |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2015, 22:50
|
|
|
Dokładnie tak. Masakra.
Przy okazji dziękuję Wam komarsnk i Juiceman za pomoc w znalezieniu mechaników we Wrocławiu. Spotkałem i Bartka i Radka, niestety bardzo zajtych iż nie mieli wolnej ręki do użyczenia. |
|
|
|
 |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 20-11-2015, 20:35 [EA5A/W 2.5] Auto nierówno pracuje, bez mocy, przestał dział
|
|
|
Witam. Galant zaczął szarpać na benzynie, brak mocy itd. , jednak na LPG działał idealnie. Ciężko przez to zapalał, ale na ciepłym silniku jeszcze dawał radę tym bardziej, że za chwilę przełączał się na gaz. Problem zaczął się następnego dnia rano na zimnym silniku. Auto nie chciało zapalić, ani na PB, ani awaryjnie na LPG. Wymieniłem filtr paliwa, który był dawno nie wymieniany i pompę paliwa. Auto odpala, ale pojawił się CHECK ENGINE (żółta kontrolka). Odpiąłem akumulator na pół godziny, błąd już się nie świeci, ale auto dalej byle jak pracuje. Szarpie, po naciśnięciu pedału gazu przygasa, ale jak się delikatnie rozgrzeje to można nim jechać (dalej bez mocy, ale delikatnie lepiej niż na zimnym). Tak jakby nie pracował na jednym cylindrze, jakby coś z wtryskiwaczem... Zatankowałem benzynę do pełna, dolałem też środek do czyszczenia wtryskiwaczy, ale jak wiadomo nic z tego. No i LPG przestał działać, włącza się i od razu przełącza na PB.
Jakieś podejrzenia? |
|
|
|
 |
|