Przesunięty przez: Chooper 11-01-2009, 22:56 |
[Carisma] FAQ Nauka obrotów |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-07-2016, 23:07
|
|
|
Jakoś dziwnie to diagnozował ten gazownik i do końca bym mu nie wierzył. Podpinając się pod LPG może on obserwować taki parametr jak podciśnienie kolektora który przy szczelnym dolocie powinien wynosić około 0,28 - 0,30 bara a on mówi o dziwnych zachowaniach silnika po wciśnięciu hamulca |
|
|
|
 |
endi88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 1 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-12-2016, 13:08
|
|
|
Witam
Czy mogę punkt pierwszy z instrukcji wykonać po jeżdżeniu, czyli rozgrzać silnik podczas jazdy, później stanąć, wyłączyć i rozpocząć dalszą część instrukcji? Pytam ponieważ obecnie temp na zewnątrz wynosi koło jednego stopnia i troche poczekam zanim osiągne 85 stopni. |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 09-01-2017, 13:42
|
|
|
MAM PYTANIE ODNOSNIE NAUKI SILNIKA JAK MAM JA WYKONAC JESLI MI SILNIK NA LUZIE SIE WYŁĄCZA GASNIE |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 09-01-2017, 17:06
|
|
|
sekret_84 napisał/a: | MAM PYTANIE ODNOSNIE NAUKI SILNIKA JAK MAM JA WYKONAC JESLI MI SILNIK NA LUZIE SIE WYŁĄCZA GASNIE | Wyczyść przepustnicę to przestanie gasnąć i wyłącz CAPS-a, jakaś kultura tu obowiązuje. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-01-2017, 17:39
|
|
|
Spróbuj odpalić silnik i niczego nie dotykaj a już na pewno nie dodawaj gazu.
Daj mu popracować na jałowym biegu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 09-01-2017, 18:10
|
|
|
Dziękuję spróbuję tak zrobić
[ Dodano: 09-01-2017, 20:53 ]
Dziękuję spróbuję tak zrobić
A jeśli chodzi o capsa to jestem nowy na forum i nie wiedziałem że nie można używać
[ Dodano: 10-01-2017, 07:03 ]
witam mam jeszcze pytanko odnośnie tej przepustnicy
mam ja całkowicie wymontować z auta i wyczyścić czy wystarczy tylko zrobić sobie do niej dostęp |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2017, 07:28
|
|
|
Trzeba ją zdemontować bo brudzi się najwięcej od strony kolektora.
Dodatkowo warto też zdemontować cały kolektor dolotowy bo tam też może być sporo nagaru jeśli nie był czyszczony.
Przy demontażu jest sporo roboty ale taki to urok GDi.
Przed zabawą wypadałoby zaopatrzyć się w nowe uszczelki przepustnicy i kolektora.
ps
A jak z tą nauką obrotów na jałowym, nadal gaśnie . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 10-01-2017, 07:50
|
|
|
nauke przeprowadziłem na początku gasł ale za 5 czy 6 razem zaskoczył i przeprowadziłem cala nauke jak powinno być nie gasł do końca nauki. ale dziś rano jak wyjechałem do pracy znowu mi zgasł. |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2017, 09:23
|
|
|
Odepnij jeszcze raz na dłuższą chwilę klemę i spróbuj przeprowadzić ponownie naukę obrotów.
Jeśli to nie pomoże to wyczyść chociaż przepustnicę i przeprowadź naukę. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 10-01-2017, 09:31
|
|
|
zabiorę się za ta przepustnice tak jak mi pisałeś wiesz ile mogą kosztowac tak orientacyjnie te uszczelki
i jak wyczyszczę te wszystkie lementy tj. przepustnice i kolektor to od razu mam odpiąć i podpiac aku i przeprowadzić nauke |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2017, 10:26
|
|
|
Pod przepustnicę OE coś około 25zł.
Pod kolektor to nie wiem ale pewnie są jakieś zamienniki w IC.
Na początek ściągnij z forum instrukcję serwisową tam powinien być opisany jak i co.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Jeśli masz cari po lifcie to tutaj masz też trochę pokazane jak się zabrać za przepustnicę:
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Przed przystąpieniem do pracy odepnij najpierw aku.
Po montażu podepnij ponownie i przeprowadź naukę, tylko nie ruszaj żadnych śrubek na przepustnicy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 10-01-2017, 12:39
|
|
|
dzięki
mam po lifie 1.8 GDI 2000r.
[ Dodano: 12-01-2017, 08:30 ]
witam
mam jeszcze pytanko a jakie świece do mojej cari |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
davitxx
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2017, 16:00
|
|
|
Lubuszanin, Jaki był finał tej historii? Też jestem nieszczęśliwym posiadaczem Cari 1.6 103KM po odpięciu akumulatora. Potrafi szarpać i falować na wolnych obrotach. Wcześniej było idealnie a po ponownym podpięciu cyrki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sekret_84
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 27 Skąd: dąbrowa górnicza
|
Wysłany: 03-10-2017, 12:14
|
|
|
nauka się udała silniczek cyka jak nowy |
_________________ sekret |
|
|
|
 |
godles
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 15 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 03-06-2019, 15:21
|
|
|
Podepnę się pod temat tutaj. Mam co prawda pinina 2.0gdi ale zasada działania powinna być niemal identyczna. Mam autko kilka dni. Nie gaśnie ale ma bardzo niskie moim zdaniem wolne obroty tj po rozgrzaniu około 550obr z klimą 700-750 i chciałbym aby takie były zawsze. Czy może za to odpowiadać zabrudzona przepustnica? Czy do rozbierania i czyszczenia przepustnicy muszę sobie coś zaznaczać? czytałem żeby nie kręcić śrubkami na samej przepustnicy i nie mam zamiaru. Przy demontażu czyszczeniu itd silnik wiadomo ze ostygnie. Co wówczas? Auto odpalić nagrzać i zdjąć klemę na powidzmy 10 minut? Strasznie mnie denerwują tak niskie obroty. |
_________________ MSS 1.3 2000r |
|
|
|
 |
|