Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] Wałek balansowy
Autor Wiadomość
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-07-2011, 19:59   

w usa możesz kupić zestaw do profesjonalnego wywalenia balansu. Który ma w zestawie zaślepke na dziurę po walku balansowym aby było to dobrze zrobione a nie np zaspawane. Nic innego nie jest dostępne. A silnik bez balansu jest dla zwykłego użytkownika praktyczynie nie do odróżnienia od silnika seryjnego.
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 06-07-2011, 20:19   

Lisciu napisał/a:
A skąd wiesz?? Robiłeś już coś takiego kiedyś?? że od razu zakładasz ze 0.5km Jak by nie patrzył to te dwa wałki obciążają silnik. wywalenie ich automatycznie odciąży go


a stąd że wałki ważą może z 1kg i siła silnika idzie tylko na ich obrót wokół własnej osi, a na to dużo mocy nie potrzeba. silnik do słabej kosiarki ma 1,5km i naprawdę sporo trawy musi się tam dostać, żeby to zatrzymać.

łatwiejsze wkręcanie się na obroty.... może tak, ale chyba na luzie. przecież gdyby łatwiej się wkręcał na obroty przy przyspieszaniu, to ..... szybciej by przyspieszał, a to musiałoby oznaczać, albo wzrost momentu obrotowego ( a akurat przy takich operacjach typu odelżenie koła zamachowego moment spada ) albo znaczne obniżenie masy całego auta.

jak dla mnie wywalenie wałków daje tylko i aż wzrost ciśnienia oleju, co akurat przy 7 bolt który konstrukcyjnie jest narażony na crankwalk po ok. 150 tys wydaje się być sensowne.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-07-2011, 20:34   

Może moje pytanie będzie głupie, ale dlaczego po wywaleniu wałków balansowych wzrośnie ciśnienie oleju?
 
 
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-07-2011, 20:34   

wydaje mi się że na lekkim kole moment wzrasta nie znacznie. Za to auto jest jakby słabsze na wyższych prędkościach, bo jak z seryjnym kołem jechałes 200 to z lekkim pojedziesz 185. Należy pamiętać że koło to działa jak akumulator energi, zakręc na ręce puszkę piwa i zobaczysz że ciężko wprawia ją w ruch ale dłużej się kręci. Po czym wypij piwo i zakręc pusta puszka, wniosek sam się nasowa

[ Dodano: 06-07-2011, 20:40 ]
co do walkow ciśnienie wzrasta bo? Wyobraź sobie że pompą pompuje olej do góry na silnik i jeszcze na bok na walki jest odnoga. Teraz wywalcrz walki niema bocznej odnogi i całe ciśnienie z pompy a nie jego 70 procent idzie na smarowanię silnika. Należy też pamiętać że walki balansowe są smarowanę jeszcze nie filtrówanym olejem.
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 06-07-2011, 21:11   

Usunięcie wałka nie wpływa na odczucia zwykłego użytkownika ale ciekawe jak wpłynie na jego żywotność?Mam na myśli zawieszenie jak i sam silnik.
_________________
161261
Ostatnio zmieniony przez FTOrek 07-07-2011, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-07-2011, 21:18   

luki20j napisał/a:
Teraz wywalcrz walki niema bocznej odnogi i całe ciśnienie z pompy a nie jego 70 procent idzie na smarowanię silnika.


Znaczy w jakiś sposób blokujesz otwory doprowadzające smarowanie do wałków balansowy? OK wtedy się zwiększy. Myślałem że po prostu się je unieruchamia więc nadal są smarowane.
 
 
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-07-2011, 21:46   

jeden wałek jest smarowany z panewek z bloku. Obracasz je o 180 st i zaslepiasz w ten sposób otwory wylotowe oleju i wałek wywalsz. Drugi wałek jest smarowany z kanałów które ma w sobie i to z niego leci olej na panewki. Ten wałek ucinasz i zaspawujesz wnim kanał olejówy aby nie było wycieku. Można też zastosować zestaw z usa z gotowym takim walkien zaslepinym
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 07-07-2011, 00:34   

wuerce napisał/a:
przecież gdyby łatwiej się wkręcał na obroty przy przyspieszaniu, to ..... szybciej by przyspieszał, a to musiałoby oznaczać, albo wzrost momentu obrotowego ( a akurat przy takich operacjach typu odelżenie koła zamachowego moment spada ) albo znaczne obniżenie masy całego auta.

hehe wcale nie zmieniejszenie masy wirujacej daje lepsze przyspieszenie.
Ani moc ani moment praktycznie sie nie zmienia.
luki20j napisał/a:
Za to auto jest jakby słabsze na wyższych prędkościach, bo jak z seryjnym kołem jechałes 200 to z lekkim pojedziesz 185.

Ale piszesz z doswiadczenia czy jak ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 07-07-2011, 19:24   

luki20j ma rację - lżejszy zamach=niższa maxymalna - najprostsza i najtańsza przeróbka w malaczu - każdy użytkownik Ci to potwierdzi.

czyli jeszcze raz - odelżenie koła zamachowego nie powoduje zmiany mocy ani momentu, ale auto przyspiesza szybciej tak? jak dla mnie to nielogiczne, ale ja się nie znam.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-07-2011, 01:47   

wuerce napisał/a:
czyli jeszcze raz - odelżenie koła zamachowego nie powoduje zmiany mocy ani momentu, ale auto przyspiesza szybciej tak? jak dla mnie to nielogiczne, ale ja się nie znam.

dokładnie tak moga byc jakies minimalne różnice ale bez znaczenia.
Pomysl dwóch braci blizniaków ma taka sama siłe itp jeden toczy lzejsza a drugi cieższa kule. Który szybciej ja rozpedzi do danej predkosci ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 08-07-2011, 16:40   

ten silniejszy :)
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 09-07-2011, 09:48   

rosomak1983 napisał/a:
jeden toczy lzejsza a drugi cieższa kule


a czy do tej kuli jest przymocowany ładunek o masie 1300Kg? :p
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 09-07-2011, 23:36   

lekki zamach.
lepiej wkręca sie na obroty i szybciej znich spada mowa o obrotach 3-8 tys
utrata skłonnosci hamowania biegami tzn hamuje ale bardzo słabo
wzrost drgan mniej kulturalna praca silnika
podatny na gasniecie z powodu nie umiejetnego ruszenia


wałki balansu obecnosc ich wynagradza kultura pracy ale kara trwałoscia układu korbowego spowodowanego stratami cisnienia oraz problemami z ustawieniem rozrzadu oraz zwiekszeniem liczby awarii kilka osób powinno sie tu podpisac :P
osobiscie w zadnym ekli nie posiadam ale czesto poruszam sie mitsu z tym ustroistwem róznica jest głownie w komforcie tak sie zastanawiam czy to aby nie celowo wprowadzili zeby te silniki wieczne niebyły taka mała puszka pandory pod pseudonimem
WYRÓWNOWAŻENIE SILNIKA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.