[EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2011, 16:04
|
|
|
Dzięki za trop poszperam dalej co i jak. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-01-2011, 16:09
|
|
|
Voltron, Chcesz zrobić pełny SWAP na np, zaciski Brembo z EVKI, to przednie zwrotnice musisz mieć poliftowe, zestaw piast z łozyskami na 5 śrub, zmienić osłony tarcz, albo zmodyfikować, zakupić zestaw zacisków od EVKI, zakupić komplet hamulcowy przód i tył - tarcze i klocki, zakupić nowy zestaw kół z wymaganymi parametrami montazowymi, no i dłubać |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2011, 17:08
|
|
|
Brzmi zachęcająco xD Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-03-2012, 10:27
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach. A więc:
- pin górny zw. "lock pin" ma gumkę". Jeśli gumka jest sflaczała, sparciała itp. należy ją wymienić na nową.
- pin dolny (prowadzący), tzw. "guide pin" nie ma gumki.
Oba piny mają inne oznaczenie literowe na łbach.
Po wyciągnięciu, jeśli jest smar na pinach, to należy ich nie wycierać i zostawić jak jest. Jak nie ma smaru, to używamy tylko specjalnego smaru do hamulców odpornego na wysokie temperatury (smar zwykły lub miedziany powodują zapiekanie się zacisków i blokowanie kół). |
czy tak samo jest w tylnych zaciskach ,czyli pin z gumką na górze ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2012, 14:31
|
|
|
marcinzam napisał/a: | czy tak samo jest w tylnych zaciskach ,czyli pin z gumką na górze ? | Tak. |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 08-03-2012, 14:59
|
|
|
marcinzam napisał/a: | używamy tylko specjalnego smaru do hamulców odpornego na wysokie temperatury |
--Podaj jakiegoś przykładowego producenta i konkretny wyrób (nazwę) bo jak zacznę tłumaczyć tutejszym ..sprzedawcom.. co potrzebuję to dostanę maść do promów kosmicznych , może się to wam wydawać śmieszne ale czasami ich niekompetencja poraża . |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2012, 15:15
|
|
|
fergul11 napisał/a: | Podaj jakiegoś przykładowego producenta i konkretny wyrób (nazwę) | Producent: Ate, nazwa: Pasta montażowa klocków hamulcowych. |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 08-03-2012, 18:54
|
|
|
Hugo dzięki |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 09-03-2012, 09:28
|
|
|
Hugo napisał/a: | marcinzam napisał/a: | czy tak samo jest w tylnych zaciskach ,czyli pin z gumką na górze ? | Tak. |
dzięki |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-07-2012, 08:22
|
|
|
wie ktos gdzie mozna kupic same blaszki pod klocki? MR527676
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
maju81
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Nowe Miasteczko
|
Wysłany: 10-02-2014, 09:21
|
|
|
Odnowię trochę temat skoro już kiedyś założony.
Ostatnio wykryłem u siebie stukający zacisk. Kupiłem zestawy naprawcze. Po ocenie wizualnej prowadnic zdecydowałem się kupić zestaw tylko z gumkami i smarem bez prowadnic. Po wyczyszczeniu ze starego smaru założeniu nowych gumek okazało się, że jest gorzej niż było przed czyszczeniem.
Po tej stronie gdzie stuka były źle założone prowadnice. Ta z gumką była na dole. Nie wiem jak duże ma to znaczenie dla ewentualnego zużywania się elementów zacisku?
Zastanawiam się teraz czy może prowadnice wyglądają ładnie ale może są w jakiś sposób zużyte i czy nie zakupić zestawu z prowadnicami, czy raczej nowe prowadnice nic tu nie pomogą bo wyrobiło się jarzmo?
Wynalazłem też coś takiego jak Disk Break Quiet firmy CRC i zastanawiam się żeby użyć tego do wygłuszenia stuków. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 26-07-2015, 11:21
|
|
|
a który numer zestawu jest do poliftowego zacisku z jednym tłoczkiem?
intercars wyświetla mi ten numer: QB113-1445X |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-09-2015, 22:36
|
|
|
To ja też mam problem. Zregenerowałem cały układ hamulcowy z przodu i najprawdopodobniej mam już za duże otwory na prowadnice w jarzmie.
Chciałem wymienić jarzma na nowe w zamienniku nie żadne używane ale nigdzie nie ma. Serwis woła za jeden 430 zł a to trochę dużo.
Poszukałem może któryś z modeli innych mitsu przypisanych razem z galantem do tych samych zacisków będzie pasował. Od outlandera nie pasuje to już wiem:) I teraz czy jest jakiś zamiennik np pasujący z innego mitsu czy zostaje serwis lub toczenie nowych prowadnic? |
|
|
|
 |
|