Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2010, 20:13   

krzychu, wiem właśnie i mierzyłem jakiś czas temu, czy w miejsce halogenów by się dało je wstawić-wyszło że jest nad ziemią odpowiednia wysokość. Nie pamiętam dokładnie ile to było cm.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 08-04-2010, 22:05   

Musisz mieć min. 25 cm. Jeżeli twój colt nie jest na glebie to bez problemu wyda. Z tego co się orientuję to dla przeciwmgłowych też jest określona wysokość mocowania od ziemi i o ile się nie mylę to tam też chyba jest 25 cm.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2010, 07:25   

Jaro1974, ja tam z zawieszeniem Colta nic nie kombinowałem i na glebie nie jest...w tym kraju się to nie opłaca. A jakie u siebie masz te światła?
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 09-04-2010, 12:38   

v10.pl napisał/a:
Kwestię szczegółowych warunków technicznych dotyczących świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego reguluje załącznik nr 6 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. Nr 32 z 2003r., poz. 262 – z późniejszymi zmianami).
Zgodnie z tymi przepisami dozwolone jest wyposażenie pojazdu w światła przeciwmgłowe przednie. Światła te umieszcza się w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu, nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, nie niżej niż 25 cm i nie wyżej niż światło mijania.

Światła dalekosiężne - mogą być montowane nawet na dachu pojazdu (auta terenowe, ciężarówki). Co do dziennych - na wiki jest wyciąg przepisów.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
geckon
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2010, 19:49   

To ja się wstrzymam z zakupem dziennych, bo coś kombinują.
http://www.sfora.pl/Kiero...tym-roku-a18968
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-04-2010, 15:44   

U mnie wygląda to tak:
http://img689.imageshack.us/i/dsc1774b.jpg/
LED-y podłączone są do czujnika zmierzchu i gasną jak xenony wieczorem się załączają.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 17-04-2010, 07:02   

mitsu00 napisał/a:
U mnie wygląda to tak:wieczorem się załączają.

Chyba dzienne to wieczorem powinny się wyłączać ?
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-04-2010, 09:37   

romero,
Ładnie tak czyjąś wypowiedź zmanipulować?
mitsu00 napisał/a:
LED-y podłączone są do czujnika zmierzchu i gasną jak xenony wieczorem się załączają.
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2010, 22:29   

ja mam ustawione swiatla drogowe iles tam % po wlaczeniu silnika, nie pali sie takze tyl.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2010, 09:12   

Hihi. Jeździłem ostatnio po drogach nazwijmy je trzeciej kategorii. Tam problem świateł dziennych nie występuję - po prostu nikt nie używa ani dziennych ani mijania :P
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2010, 11:18   

jaca71 napisał/a:
Hihi. Jeździłem ostatnio po drogach nazwijmy je trzeciej kategorii. Tam problem świateł dziennych nie występuję - po prostu nikt nie używa ani dziennych ani mijania :P


tak powinno byc w calym kraju i na wszystkich drogach
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-05-2010, 10:59   

Właśnie uruchomiłem światła dzienne w moim rekinku.
Układ działa w oparciu o regulator świateł dziennych typu SD-2 dostępny na aukcjach.
Zasada jest prosta. Układ jest przetwornicą, która daje na wyjściu napięcie o wartości około 6V czyli 40% mocy przy 14 V. Sterownik można podpiąć pod jakiekolwiek żarniki. Zaleca się światła drogowe z uwagi na lepsza ich widoczność na drodze. Tak też zrobiłem ale nie obyło się bez problemów.
Otóż w Galancie światła są wyzwalane masa a biegun dodatni + jest podawany na cała lampę włącznie z silniczkiem od regulacji świateł, który głupieje kiedy podamy mu 6V. Przemyslałem sprawę i wykorzystałem dodatkowy przekaźnik, który ma za zadanie odciąć światła długie od reszty w momencie pracy świateł dziennych.
Cewki przekaźnika wpiąłem pod przewód + idący z przekaźnika świateł długich (bezpośrednio przy wtyku żarówki światła długiego). Przewód ten przedłużyłem pod przekaźnik podpinając pod styk zwierny przekaźnika NO. Na styk rozwierny NC podaję 6V z regulatora. Zatem w momencie nie włączania świateł drogowych przekaźnik jest w położeniu styków rozwiernych i podaje 6V na odcięty przy wtyczce i również podciągniety do przekaźnika przewód od kostki. W momencie uruchomienia świateł drogowych (błysk lub podciągniecie dźwigni do siebie przekaźnik zostaje pobudzony i zamyka się obwód styku NO czyli podawane jest na żarówkę 14 V.
Jest jeden minus całego układu. Otóż żeby światła dzienne pracowały musi byc podana masa na światła drogowe. Muszą być one zatem zostawione w pozycji długie. Inaczej na pół mocy świeci się tylko kontrolka od świateł długich. W sumie takie rozwiązanie pozwala na wyłączenie świateł w każdym momencie przez użytkownika.

Regulator SD-2 podłączamy naturalnie pod akumulator przez bezpiecznik. Kable zielone to wyjścia 6V (lewa, prawa lampa). Kabel brązowy podpinamy pod bezpiecznik 10A od świateł postojowych (w momencie zapalenia świateł postojowych gasną światła dzienne).
Natomiast cienki kabelek czerwony podłączamy pod przekaźnik alternatora (miernikiem sprawdzamy brak obecności na wybranym styku przekaźnika przy niepracującym silniku). To wszystko. Poniżej zamieszczam zdjęcia zmontowanego układu i jego pracy.





_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-05-2010, 11:17   

sampler napisał/a:
podłączamy pod przekaźnik alternatora (miernikiem sprawdzamy brak obecności na wybranym styku przekaźnika przy niepracującym silniku).


Jak go znalazłeś? Gdzie ten przekaźnik się znajduje?
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-05-2010, 13:54   

sampler, dobra robota :wink:
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-05-2010, 13:57   

krzychu napisał/a:
sampler napisał/a:
podłączamy pod przekaźnik alternatora (miernikiem sprawdzamy brak obecności na wybranym styku przekaźnika przy niepracującym silniku).


Jak go znalazłeś? Gdzie ten przekaźnik się znajduje?


W skrzynce przy akumulatorze. Znajduje sie w jednym z rogow. Jest oznaczony czytelnie na pokrywce.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.