Skrzypiące zawieszenie / końcówki drążków? |
Autor |
Wiadomość |
19sebo20
Mitsumaniak GALANTOOO :)
Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Bielsk Podl
|
Wysłany: 03-02-2012, 21:51
|
|
|
Widze czesty przypadek, mam to samo tylko ze na mrozie tylko i w lewym kole.Mechanior powiedzial mi ze to od mrozu spryskal mi gumy i dwa dni spokoj byl. Czytajac wasze wypowiedzi chyba lepiej sprawdzic to dokladniej.
Czyli radzicie wymienic wahacz prosty dolny?? |
_________________ Zapamiętaj, że wszystkiemu winne są głupie przepisy, fatalne drogi, zbyt duża liczba samochodów i korki. Ty sam jesteś zawsze bez winy.:)
BMW e36 - pierwsze auto - sprzedane
Mitsubishi Galant 1997r 2.016V lpg - sprzedany
Mitsubishi Galant 1997r 2.5v6 - sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2002r 2.5v6 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 03-02-2012, 22:30
|
|
|
wonsz napisał/a: | Strzykawką wcisnąłem w sworzeń smar silikonowy i przestało piszczeć. Więc mam winowajcę. |
Małymi kroczkami i dałeś radę.
wonsz i Pieraś, nowi nie jesteście. Odpowiedzi na wsze pytania już są.
wonsz, najlepiej regeneruj. W tydzień się uwiniesz. Koszt najmniejszy tylko Gala nie będziesz miał przez jakiś czas. Możesz też kupić najtańszy wahacz i założyć ori gumkę z Hyundai'a. Reszta w temacie o Regeneracji wahaczy.
Pieraś napisał/a: | A gdzie i za ile regenerują? |
Jak wyżej.
|
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 04-02-2012, 06:59
|
|
|
Właśnie u mnie zaczęło piszczeć na jesień. Sporadycznie. Później przy deszczach i przy wilgoci, a przy mrozach już cały czas, aż odpadł. |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2012, 07:51
|
|
|
Dread87 napisał/a: | ...na szczescie jechalem powoli, az strach pomyslec co by sie stalo jakbym jechal 100km/h i zgubil kolo:( ehh braklo mi tygodnia a wszystko byloby cale:( |
Bo one wypinają się przeważnie przy małych prędkościach. Przy dużej prędkości "trzymają" je w miejscu naprężenia zawieszenia... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-02-2012, 09:24
|
|
|
Czy po wymianie prostego, konieczna jest geometria zawieszenia? |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:00
|
|
|
Dread87 napisał/a: | Czy po wymianie prostego, konieczna jest geometria zawieszenia? |
Niby nie, ale lepiej sprawdzić jak włożysz nowe. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 14-05-2012, 21:19
|
|
|
witam.Umnie zaczeło skrzypić coś w tylnym zawieszeniu po obu stronach..myślałem ,że amorki bo już zmęczone troche i delikatnie pukaja ale skrzypienie dochodzi tak jakby zpod tarczy..gumy stabilizatora wymienione lewy wahacz prosty też..ma ktoś jakiś pomysł? |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 14-05-2012, 21:46
|
|
|
Obstawiam tylny wleczony - ten z jedną tuleją i śrubą mocowany do zwrotnicy. Tam są gumowe przekładki i zbiera się piach - trzeba odkręcić, oczyścić i przesmarować. Temat przerabiałem zimą i cisza do dzisiaj a wcześniej skrzypiało jak stary okręt a zwłaszcza jak ktoś z tyłu siedział |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
Devo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2012, 01:08
|
|
|
U mnie identycznie. Skrzypiały proste wleczone, a właściwie te gumy zakładane na tuleje. Gumy wywaliłem bo i tak syf sie pod nie dostawał i bez rozkręcania nie szło tego wyczyścic. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-05-2012, 08:42
|
|
|
sipex napisał/a: | witam.Umnie zaczeło skrzypić coś w tylnym zawieszeniu po obu stronach..myślałem ,że amorki bo już zmęczone troche i delikatnie pukaja ale skrzypienie dochodzi tak jakby zpod tarczy..gumy stabilizatora wymienione lewy wahacz prosty też..ma ktoś jakiś pomysł? |
Najczesciej skrzypia gumowe oslony tuleji wahacza przedniego z tylu ( wahacze przykrecane do karoserii w przedniej dolnej części nadkola - sa tam po bokach dwa gumowe talerzyki-osłony które skrzypią). Wystarczy wpuscic tam odrobine WD40 i spokoj do nastepnej wiosny |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2012, 10:08
|
|
|
sampler napisał/a: | odrobine WD40 | to jest w sumie nafta, więc woda i jest wymyta
lepiej rozkręcić (cały wahacz to 2 śruby) i nasmarować smarem silikonowym |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 15-05-2012, 10:30
|
|
|
sampler napisał/a: |
Najczesciej skrzypia gumowe oslony tuleji wahacza przedniego z tylu ( wahacze przykrecane do karoserii w przedniej dolnej części nadkola - sa tam po bokach dwa gumowe talerzyki-osłony które skrzypią). Wystarczy wpuscic tam odrobine WD40 i spokoj do nastepnej wiosny |
które to osłony , bo nie kojarzę ? |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 15-05-2012, 10:53
|
|
|
dzięki za szybką odpowieź Koledzy ale mógł by ktoś wrzucić jakąs fotke tego wahacza?i jak go odkręce to rozumiem ,że tuleje wewnątrz przesmarować?a zwykłym smarem do łożysk?bo mam taki w garażu akurat? |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
|