Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Letnia akcja przeglądowa.
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2011, 14:10   

Pytanie do osób, które robiły przegląd w czasie letniej akcji, czy w cenie 49pln jest sprawdzenie zawieszenia u mnie coś zaczyna pukać i świszczeć i nie wiem czy się wybierać a czas akcji się kończy.
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Pawel_19791
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2011, 15:25   

dewu123 napisał/a:
Pawel_19791 napisał/a:

Znależli kilka drobiazgów do zrobienia więc nie sadzę żeby robili olewkę i tylko kasowali 49 zł


Co konkretnie robili?

To samo co u Pierasia a co myślaleś że mi wymienili pół auta za 49zł? :D

[ Dodano: 23-06-2011, 15:27 ]
Bizi78 napisał/a:
Pytanie do osób, które robiły przegląd w czasie letniej akcji, czy w cenie 49pln jest sprawdzenie zawieszenia u mnie coś zaczyna pukać i świszczeć i nie wiem czy się wybierać a czas akcji się kończy.
Pozdrawiam.

Skoro coś Ci zaczyna pukac i świszczeć to chyba i tak trzeba będzie to naprawić więc skorzystaj z okazji i niech Ci sprawdzą
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-06-2011, 10:45   

Witam.
Dla zainteresowanych akcją fotka rzeczy sprawdzanych przez ASO Sobczyk w Czewie.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Osobiście dopiero co się umówiłem na wtorek więc co do obsługi to nie mogę się jeszcze wypowiedzieć.
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-06-2011, 08:39   

Dzięki za fotki, fajnie że je dałeś przynajmniej wiemy dokładnie co tam badają :) . Przynajmniej wiem teraz, że tam nie jadę bo 50 zł nie stracę a to wszystko praktycznie mogę sobie zrobić sam ;) .
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2011, 16:11   

Dzisiaj byłem na Letniej akcji serwisowej i wydaje mi się, że takie przeglądy powinny być robione za free. Co do plusów to, że wymienią mi przewody od zbiorniczka wyrównawczego do pompy hamulcowej (akcja naprawcza) ale tylko dlatego,że spytałem aby sprawdzili po vinie. Drugim plusem jest to, że obejrzałem sobie misia od spodu dokładnie i popytałem trochę mechanika o szczegóły.
A teraz minusy, do wymiany:
-przewody hamulcowe (korozja)
-paski osprzętu
-tylne zaciski, standardowo zapiekający się ręczny (czyszczenie lub wymiana)
-miska olejowa zaczyna ją brać w paru miejscach ruda (do wymiany tak twierdzi serwis)

Przegląd trwał około 40min.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-06-2011, 10:11   

Bizi78 napisał/a:
wydaje mi się, że takie przeglądy powinny być robione za free

Bizi78 napisał/a:
Przegląd trwał około 40min.

Ty nie masz firmy i pracowników do płacenia pensji, co ?
Policz to sobie, zajęte stanowisko, pracownik, komputer, diagnostyka - za free?
Nie rozumiem tego...zwyczajnie, mnie wychowano z zasadą, że jeżeli ktoś coś dla mnie robi należy mu się za to gratyfikacja - czy to w formie zapłaty czy to w formie barteru. No cóż, widocznie czasy mnie przerosły....
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-06-2011, 11:17   

Jackie napisał/a:

Policz to sobie, zajęte stanowisko, pracownik, komputer, diagnostyka - za free?
Nie rozumiem tego...zwyczajnie, mnie wychowano z zasadą, że jeżeli ktoś coś dla mnie robi należy mu się za to gratyfikacja - czy to w formie zapłaty czy to w formie barteru. No cóż, widocznie czasy mnie przerosły....


A to o akcjach marketingowych nie słyszałeś? Po to się robi to za free żeby znaleźć klientowi to co należy mu naprawić, zaproponować konkurencyjną cenę, potem wymienić i zarobić. A może przy okazji pokazać nowy model, zaprosić na jazdę próbną, przedstawić ile kosztuje cały przegląd, zaproponować akcesoria do samochodu w dobrej cenie? W sumie stracisz 30-40 minut a może zyskasz klienta który kupi u Ciebie samochód i będzie go serwisował zostawiając grubą gotówkę? Do tego będzie pamiętał podświadomie że dostał u Ciebie całkiem sporo za free, a tak to z uwag wygląda tutaj że za 20zł zrobią więcej (bo z czepaczką i testem hamulców) na każdej stacji diagnostycznej, a przełącznikami możesz pobawić się sam - zresztą jak ktoś ma samochód dokładnie wie który siłownik od drzwi czy kontrolka mu nie działa...
Ostatnio zmieniony przez krzychu 29-06-2011, 11:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 29-06-2011, 11:18   

Jackie napisał/a:

Policz to sobie, zajęte stanowisko, pracownik, komputer, diagnostyka - za free?


Jacku, nie oszukujmy się to wszystko można było by zrobić dużo szybciej. No ale te wymogi czasowe ASO. Ile razy widziałem, jak auto musiało czekać na hali bo mechanik pośpieszył się z robotą i zamiast paru godzin zrobił to w 1,5h.

Hyundai rozpoczął wiosenną akcję serwisową Service Clinic jak już wcześniej ktoś napisał - darmowa akcja dla każdego? Jednak się da - a mojego gala do kompa nie podpinali we Wrocławiu....
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-06-2011, 11:32   

krzychu napisał/a:
A to o akcjach marketingowych nie słyszałeś?

Słyszałem, słyszałem ale czym innym jest wykonanie takiego gestu a czym innym jest się jego domaganie (no tak zrozumiałem przekaz "powinno być za free"). Poza tym jaki procent użytkowników staruszków zdecyduje się na naprawy w ASO? Pytanie, oczywiście, retoryczne ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2011, 18:22   

Twierdząc (powinno być za free) chodziło mi o to, że gdyby nie to, że wprosiłem się (nie było z tym problemu) na halę to taki przegląd potrwałby prawdopodobnie max 10min a resztę czasu przewidzianego na przegląd autko by spędziło stojąc osamotnione :( . Oczywiście to jest moje odczucie.
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-06-2011, 22:25   

Jackie napisał/a:
Policz to sobie, zajęte stanowisko, pracownik, komputer, diagnostyka - za free?

To po diabła jakieś akcje organizować? Nie byłoby akcji to i stanowisko byłoby wolne i pracownik i komputer… :twisted:
A tak na poważnie…

Jackie napisał/a:
Nie rozumiem tego...zwyczajnie, mnie wychowano z zasadą, że jeżeli ktoś coś dla mnie robi należy mu się za to gratyfikacja - czy to w formie zapłaty czy to w formie barteru. No cóż, widocznie czasy mnie przerosły....

Jak najbardziej pod jednym warunkiem: to my jedziemy do Ciebie, a nie Ty zapraszasz do siebie. :wink:
Drugą kwestią jest to, że płacimy za tą usługę, a ASO pozyskuje potencjalnych klientów (zakłada korzyści w przyszłości).
Co do zakresu „akcji” to już napisano, że znakomitą większość przeglądu zrobi średnio rozgarnięty mechanik, a kilka punktów powinniśmy teoretycznie sprawdzać przed każdorazowym rozpoczęciem jazdy, więc… branie połowy kwoty przeglądu rejestracyjnego, który sprawdza znacznie więcej punktów jest jednak trochę wysoki… :doubt:

Jackie napisał/a:
Poza tym jaki procent użytkowników staruszków zdecyduje się na naprawy w ASO? Pytanie, oczywiście, retoryczne

Mimo, że retoryczne odpowiem… :biggrin: A dlaczego tak się dzieje?
Ceny części to raz.
ASO nie robi nic dla użytkowników „staruszków” – nie licząc tych marnych kilku procent od kosmicznych cen na części zamienne… Dopóki dealernie handlowały oryginałami byłem to w stanie wytłumaczyć. Że jakość, że oryginał, że posłuży przez lata itp… Ale marża na zamienniki także zabija :roll: (żeby nie było – tak robią wszystkie ASO różnych marek z usług których do tej pory korzystałem)
Dwa.
Podejście do właściciela „staruszka”.
Prawdę powiedziawszy, jeżeli ktoś jeszcze nie wstuka modelu, a usłyszy rocznik i już z góry zakłada, że „to przekroczy wartość auta” i „tego się nie opłaca robić” lub po prostu nie może znaleźć modelu… no to sorry...
Trzy – i jest to główna przyczyna dla którego ja korzystam z ASO tylko z obowiązku - to jakość usług… Powinna być na najwyższym poziomie, a niestety w dużej liczbie przypadków nie jest (głównie chodzi mi o „procedury” i użycie wszystkich preparatów przewidzianych do danej czynności).
Nie zamierzam płacić „roboczogodziny” od 10 czynności przy wymianie klocków, gdy faktycznie okazuje się, że wymiana ograniczyła się do góra trzech i niczym się nie różni od wymiany u „pana Kazia”… :roll:
To są wg. mnie główne przyczyny tego, że Twoje pytanie jest retoryczne...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-06-2011, 22:59   

Jackie napisał/a:
Poza tym jaki procent użytkowników staruszków zdecyduje się na naprawy w ASO? Pytanie, oczywiście, retoryczne ;)


Początkowo to zdanie mi umkneło. Z mkm się bardzo rzadko zgadzam, ale tutaj lepiej bym tego nie napisał. Zobacz jedną z ostatnich Turbo Kamer gość carismę serwisował zawsze w ASO do czasu jak ktoś (po zgłoszeniu przez klienta problemu z ręcznym, a tam jest ten patent bez tarczo bębna) nie zauważył że tarcza zamiast około min 8mm ma grubość włosa... Z czego jakoś rok wcześniej wymienili klocki i też tego nie zauważyli :shock: Są tacy ludzie, jestem przekonany że jak by cena było ciut (nie musi być konkurencyjna, tylko nie może być 2-3 razy większa) niższa, części chociażby zamienników tańsze (albo jak wiele zakładów stosuje ciut droższe ale z montażem gratis) to jestem przekonany że wielu tych co są:
- wygodni
- szukają solidnej obsługi
- nie znają się
serwisowała by po gwarancji u Ciebie! Z wielu powodów np:
- bo zawsze była fachowa naprawa
- bo zawsze było to co powiedziane to zrobione (np. mnie to zraziło do ASO w BB)
- rabat dla stałego klienta?
- miła obsługa i dobra kawa

Ja wiem że ASO jest wygodnie mieć cennik pod ubezpieczyciela i klientów na gwarancji, ale nie tędy droga...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2011, 23:21   

Jeżeli chodzi o akcje przeglądową, to za dokładnie taki sam zakres punktów na stacji kontroli pojazdów płaciłem 21zł, jakbym powiedział, że przyjade na stacje zrobić coroczny przegląd diagnostyczny to zapewne usługa byłaby za friko - bo taka praktyka na OSKP to nie nowość, zwłaszcza gdy jest ich jak grzybów po deszczu i zalezy im na pozyskaniu klienta, nie jestem przeciwnikiem ASO ani tez jego gorącym zwolennikiem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 30-06-2011, 09:18   

Niestety, ale trochę racji jest w ocenie podejścia ASO do pogwarancyjnych aut (nie wiem na ile ASO są niezależne w tym temacie od centrali ? ) . Ale można też inaczej - mam Saxo ( wcześniej też Xsara ) i polityka Citroena do starszych modeli jest inna. Oferuje części eksploatacyjne w sporo niższych cenach niż do nowych modeli oraz wiele podzespołów po regeneracji z pełną gwarancją w znośnych cenach ( to już do nowych modeli też ). Zajmuje się tym Secoia . Wybór spory . Oczywiście ceny nie są najniższe, ale też do przyjęcia. Można jednak inaczej, ale to chyba zależy od polityki importera .
Aha- i żeby nie było - katalog z linku jest stary, bo taki mi się nawinął w sieci , ale w domu mam nowy - nie ma już na nim ograniczenia czasowego.
A tak wygląda u nich oferta na taki przegląd o którym mowa w tym temacie . Podłączenie pod komputer za friko. Wybaczcie, że ja tak z tym Citroenem, ale akurat z nim mam kontakt :lol:
_________________

 
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-06-2011, 18:01   

krzychu napisał/a:
serwisowała by po gwarancji u Ciebie!

Statystycznie ok. 30% ruchu na serwisie generują mi auta pogwarancyjne ;) To dobry wynik ;)
Ale może to dlatego, że bardzo się staramy (bo nie zawsze wychodzi...) żeby:
krzychu napisał/a:
- bo zawsze była fachowa naprawa
- bo zawsze było to co powiedziane to zrobione (np. mnie to zraziło do ASO w BB)
- rabat dla stałego klienta?
- miła obsługa i dobra kawa

Nie zmienia to jednak faktu, że nie na wszystko mamy wpływ bo zgodnie z podejrzeniem Uwex'a:
Uwex napisał/a:
nie wiem na ile ASO są niezależne w tym temacie od centrali ?

są pewne tematy, które nie są zależne od nas.
Bizi78 napisał/a:
Twierdząc (powinno być za free) chodziło mi o to, że gdyby nie to, że wprosiłem się (nie było z tym problemu) na halę to taki przegląd potrwałby prawdopodobnie max 10min a resztę czasu przewidzianego na przegląd autko by spędziło stojąc osamotnione

To nieco wyjaśnia ;) ale mam nadzieję, że się mylisz i że potraktowano by samochód równie rzetelnie i bez Twojej obecności.
mkm napisał/a:
ASO nie robi nic dla użytkowników „staruszków” – nie licząc tych marnych kilku procent od kosmicznych cen na części zamienne…

No może nie tylko ;) Wierz mi, że staramy się doceniać starsze auta (oczywiście NIGDY nie dochrapiemy się poziomu cen dla warsztatów garażowych ale nie ustajemy w wysiłkach.
mkm napisał/a:
Prawdę powiedziawszy, jeżeli ktoś jeszcze nie wstuka modelu, a usłyszy rocznik i już z góry zakłada, że „to przekroczy wartość auta” i „tego się nie opłaca robić” lub po prostu nie może znaleźć modelu… no to sorry...

To nie powinien pracować w ASO. Po prostu. Ja postrzegam sobie za dużą dumę serwisowanie Lancera z 87 roku (najstarszy, stały gość ASO) i widząc podejście właściciela do auta - cieszę się, że tacy jeszcze są.
Reasumując: akcja jest dobrowolna, można ale nie trzeba z niej korzystać. Jeżeli ktoś się na nią decyduje, zakładam, że wie co robi. Czy jest to skomplikowane technicznie i czy przerasta kwalifikacje "średnio uzdolnionego mechanika" - oceńcie sami. Aha i argumenty, że sam bym to zrobił lepiej i szybciej odrzucam z punktu - tacy ludzie i tak nie będą zainteresowani wykonaniem tej akcji.
Mam nadzieję, że teraz jest już klarowniejsze co miałem na myśli.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.